Porin figuscenen nykytilanne

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Lighthammer
Peliporukkavalvoja

Porin figuscenen nykytilanne

Viesti Kirjoittaja Lighthammer »

Hyvää iltaa.

Voisikohan joku opastaa mitenkä figuilu onnistuu Porin seudulla nykyisin, olen muuttanut (Luoja paratkoon) Raumalle 2009 alkuvuodesta töiden perässä ja figuttelu on ollut siitä lähtien tauolla. Nyt koitan taas raapia pelattavaa armeijaa kasaan (sinisiä marsuja). Täälläpäin tuntuu olevan figuharrastuksen suhteen totaalisen kuollutta, teillä ilmeisesti on eloisampaa? Onko teilläpäin mitään säännöllistä peli-iltaa tai vast. jonne vois tulla norkoilemaan ja tutustumaan kanssaharrastajiin?
Set fire to the family tree.
Vasara_

Re: Porin figuscenen nykytilanne

Viesti Kirjoittaja Vasara_ »

Porista en tiedä mitään, mutta kyllä Raumaltakin ainakin pari pelaajaa löytyy. Ainakin joinain viikonloppuina.
katoppa tätä
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Käsittääkseni mitään vakituisia iltoja peleille ei porissa järjestetä, pelit ovat enemmänkin satunaisia mutta kuitenkin suht säännöllisiä. Pelit siis sovitaan aina tapauskohtaisesti miten aikataulut sitten parhaiten sopivatkin yhteen. 40K:n puolella ainakin löytyy liigatoimintaa, johon pääsee mukaan osallistumaan. Liiga on siinä mielessä hyvä että liigan aikana tutustuu pakostikkin useaan eri pelaajaan.

Mikäli FaBa ja tutustuminen pelaajiin kiinnostaa niin FaBan liigapelejä saa tulla katselemaan ainakin minun puolestani. Tosin liigapeleistäkään ei juurikaan huudella koska ollaan pelaamassa, joten pitää olla itse aktiivinen ja pitää meteliä. Mikäli 40K:n pelit kiinnostavat enemmän niin lähtisin kyselemään tuolta 40K:n liigan puolelta. Uskoisin että uusia harrastajia otetaan mielellään mukaan toimintaan.

Jos Rauman päässä kiinnostaa pelata pelejä niin MenAtArm vaikuttaa ainakin Raumalla, sinne suuntaan siis viestiä ja sopimaan peleistä.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

Juu kyllä Porissa aktiivisesti pelaillaan jatkuvasti taidan itse muistaa tältä vuodelta jopa 2-3 viikkoa kun EN ole 40K:ta mättänyt. Porista vaan puuttuu täysin julkiset pelipaikat, jonne väki kokoontuisi omaan tahtiinsa eli ei mitään pelikauppa- tai nuokkaritoimintaa tms. Saikulla väki pelailee, mutta nekin sovitaan samaan tapaan kuin "kotipelit" eli joka tapauksessa täytyy vaan lähteä kyselemään/haastamaan/hihkumaan peliseuraa.
ManAtArm

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

Klubba kirjoitti:Porista en tiedä mitään, mutta kyllä Raumaltakin ainakin pari pelaajaa löytyy. Ainakin joinain viikonloppuina.
Missä nekin jätkät piilottelee? Olis kiva tietää niin vois pelata ilman n.50 kilsan ajomatkaa. Vai meinasitko vain meikäläistä.
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Täällä myös pelataan muitakin pelejä kuin GW:n suosikkikaksikkoa. Tuolla on stickynä Porin pelaajien nimiluettelo Sotunikkein ja armeijoineen eri peleihin. Mikä sitten niiden tilanne on, niin pelistä riippuen.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Vasara_

Viesti Kirjoittaja Vasara_ »

ManAtArm kirjoitti:
Klubba kirjoitti:Porista en tiedä mitään, mutta kyllä Raumaltakin ainakin pari pelaajaa löytyy. Ainakin joinain viikonloppuina.
Missä nekin jätkät piilottelee? Olis kiva tietää niin vois pelata ilman n.50 kilsan ajomatkaa. Vai meinasitko vain meikäläistä.
Mä ja broidi ollaan herätty kuolleista 40k suhteen, mutta ei meitä ainakaan vielä voi aktiivi-rauma pelaajiksi kutsua. Viime vuosituhannella siis viimeksi pelailtu ja nyt viritellään settejä vähäsen myös Raumalla.
katoppa tätä
Lighthammer
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Lighthammer »

Runt kirjoitti:Käsittääkseni mitään vakituisia iltoja peleille ei porissa järjestetä, pelit ovat enemmänkin satunaisia mutta kuitenkin suht säännöllisiä. Pelit siis sovitaan aina tapauskohtaisesti miten aikataulut sitten parhaiten sopivatkin yhteen. 40K:n puolella ainakin löytyy liigatoimintaa, johon pääsee mukaan osallistumaan. Liiga on siinä mielessä hyvä että liigan aikana tutustuu pakostikkin useaan eri pelaajaan.

Mikäli FaBa ja tutustuminen pelaajiin kiinnostaa niin FaBan liigapelejä saa tulla katselemaan ainakin minun puolestani. Tosin liigapeleistäkään ei juurikaan huudella koska ollaan pelaamassa, joten pitää olla itse aktiivinen ja pitää meteliä. Mikäli 40K:n pelit kiinnostavat enemmän niin lähtisin kyselemään tuolta 40K:n liigan puolelta. Uskoisin että uusia harrastajia otetaan mielellään mukaan toimintaan.

Jos Rauman päässä kiinnostaa pelata pelejä niin MenAtArm vaikuttaa ainakin Raumalla, sinne suuntaan siis viestiä ja sopimaan peleistä.
Selvä homma. Jonkinmoinen kynnys on itsellä lähteä ihan ventovieraiden ihmisten elämään tungettelemaan, joten joku neutraali maaperä olis aluksi ollu kiva. Jo senkin vuoksi että on vähän noloa päätyä kolmekymppisenä jonkun 13v. harrastajan kotiin, johan vanhemmatkin katsovat että mikäs pedofiili tämä on.

No, ehkä vähän kärjistetty kuvaelma mutta kuitenkin.

Fabakin on toki kiinnostuksen kohteena, ja sitä olen enemmän pelaillutkin tilanne vaan on semmonen että viimeksi olen pelannu kutosedikkaa eikä shelmi/chariotti/rbt-painotteinen figukokoelmani taivu nykyedikkaan pelattavaksi ihan pienellä panostuksella. Lisäksi kasiedikka vaikuttaa arveluttavalta. Kyllä minä jokusen helffiwarrunkin jossain vaiheessa meinaan sutia, mutta asia kerrallaan.

Raumalla kävin jossain lautapeliryhmän kokoontumisajoissa 2009 muutettuani tänne kun työkaveri puhui että porukassa joku 40k:kin harrastalee, muttei sillon ainakaan kiinnostusta löytynyt ja sillon jäikin figuttelu syrjään näihin päiviin asti. Lisäksi kun muutossa tuli lahjoitettua pelipöydät ja maastot edelliselle peliporukalle, niin on sekin vähän kynnystä nostanut alkaa peliseuraa kyselemään.

Tulipa vuodatus. Tarvii varmaan alkaa lähestyä ihmisiä varovaisesti yv:ein.

Sen verran vielä, että minkäkokosia listoja nykyään yleisimmin pelataan, aika vähän näkyy minulle tuttuja 1500(40k)/2000(FaBa) listoja tuolla armeijalistat-osioissa, ilmeisesti vähän enemmän pisteitä käytetään nykysin?
Set fire to the family tree.
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Käsittääkseni 40K:ta pojat pelailevat 1500.p listoilla, tai ainakin tämän hetken liiga pyörii tuollaisilla listoilla.
FaBaa puolestaan pelataan pääsääntöisesti 2400.p armeijoilla (vakio koko), mutta pienemmillekkin pisteille löytyy pelaajia 1200-1600.p
Niin ja tulihan tuossa viime kesänä järjestettyä FaBa turnaus jossa käytössä oli 1200.p armeijat.
FaBa:n 8th:sta jos nyt jotain sanotaan niin itse ainakin pidän suuresti tämän hetkisestä sääntöpaketista. Edikan huonoimpina puolina voi varmaankin pitää rahan menoa. Siinä missä 7th:n aikaan pelattiin minimi kokoisia yksikköjä niin nyt peluutetaan 30-40 modelin yksikköjä. Ratsuväki kulkee yleisesti 5/10 modelin kokoisina. Armeijasta siis hieman kiinni millaisen loven kukkaro kokee.

Kyllä ihmisten koteihin uskaltaa lähteä pelejä seuraamaan, käsittääkseni Porin harrastajat ovat siinä 20-30 ikävuoden mailla. Toki joukkoon mahtuu muutama 16v harrastajakin mutta nämä eivät käsittääkseni juurikaan pelejä kotonaan järjestele. Jos kenenkään koti ei tule kyseeseen niin kannattaa seurailla josko Saikussa (opiskelijatalo [kahvio]) olisi joku pelejä järjestämässä.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

voin sanoa että oon mäki aika ventovieraiden heppujen kans täs pelaillu viimisen vuoden verran ja niin ois pitäny tehdä jo vuosia aikasemmin. uusilta pelaajilta oppii aina paljon uutta, monet pelaa eri armeijoilla ja tyyleillä ja se auttaa listan tekemis turnauksiin ja liigoihin.

aika pitkälti ainakin noi porilaiset joiden kanssa itekki on tullu pelailtua on päälle kahdenkymmenen, itse olen 25, toki poikkeuksiakin on ja en itsekään kyllä lähtis kenenkään 13v jätkän himaan pelaileen, osaako semmonen edes vielä pelata? :D

nyt kun tuo 8. editioni tuli niin aika paljon pelataan nyt sitä 2400 pisteen listaa joka on aika passelin kokoinen koska siihen saa jo vähä kaikkea ja pöytäkään ei jää kovin tyhjäksi. itse pelaisin aina jollain 3000-4000 pisteen armejoilla mutta sitten tulee aina melkeen aika vastaan koska semmonen peli kestää tuntikausia. joskus 3000 pisteen pelissä oma ensimmäinen ampumisvaihe kesti jopa yli tunnin kääpiöilläni.
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Henkka1986

Viesti Kirjoittaja Henkka1986 »

juu itellä oli sama juttu kun etein peli seuraa fabaan . Menin vaa rohkeasti katselemaan peliä sivusta ja siitä sitten sovein ekan pelini ja hyvinhä se lähti menee =) ja tossa turnauksessa tutustuu hyvin porukkaan .Tota noin kyl se oli ittelläkin vaikeaa lähteä vieraiden ihmisten kanssa/työ pelaa mut pelaamisen ja sen opettelun halu vei voiton =) Ja tossa liigassa on ihan huippu tyypit , rentoa meininkiä ja hyviä pelejä. Ja pelaajat on aika lailla siinä 20-30vuotiaita . Ite oon 25v.
ManAtArm

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

Juu lautapeli seuran tapaamiset sopii hyvin. Tartee vaan raahata maastot paikalle(mitkä tarttee muuten itsekkin vihdoin viimein saada kasaan) niin pöytä tilaa järjestyy. Tällä hetkellä tavataan lauantaisi nkirjastolla ja vaikka ei siellä figu peliä joku viikko saakkaan aikaseks niin kyllä lautapelejä ainakin.

Ja se 40k liiga on aina kun pyörii tuolla, ne muutama muu peli on ollut 1750 pistettä mutta se ei ole itselleni niin tarkkaa millä lista koolla pelaa.

Eli nyt olis ainakin 4 raumalaista... Jaaha pitäiskö kesällä järjestää figuilun Satakunnan mestaruus-turnaus ;)
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

Meidän porukka on viime aikoina noussut 40k:n pelikoossa 1500p -> 1750p mut toisaalta pääsiäisenäkin oli 1000p pelejä kun oli turkkusesta sukulaisia vieraina pienempine armeijoineen. Että ei mikään koko nyt kovin kiveen hakattu ole. Porukan ikähaarukka 16-28 :D
Ookami_Tez

Viesti Kirjoittaja Ookami_Tez »

Niin ja tuollahan taitaa väellä olla merkattuna että kuinka paljoon on mahdollista saada irti figuista, mutta kuten Furinji tuossa sanoikin niin meidän peliporukassa on tasaisesti kasvettu kohta varmaan 1.5 vuotta sitten polkastiin figutus uuteen uskoon ja aloteltiin sillon 500 pisteen armeijoilla ja nyt ollaan jo hyvin noustu 1750 ja itseä ainakin polttelee jo 2000 pisteen ulkoiluttaminen ja Apocalypse peleistäkin on jo puhuttu. Mutta sitten se varmaan helpointa on hankkii eka vastustajan ja jos säännöt on hakusessa niin alottelee vaikka hieman pienemmistä peleistä hakee vähän kosketusta takaisin ja siitä sitten laajentamaan listojen kokoa että pääsee kokeilemaan kaiken näköiset kivat yksiköt kodekista.
Great Teacher Ookami_Tez
Blogi miniatyyreistä ja milloin mistäkin nörttihenkisestä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”