"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Blogi: battlemagen metsähiidet (lisää sieniä & WIPs 1.5.)

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
battlemage

Blogi: battlemagen metsähiidet (lisää sieniä & WIPs 1.5.)

Viesti Kirjoittaja battlemage »

Oon palaillut tässä monen vuoden tauon jälkeen taas figuharrastuksen ja faban pariin. Uudeksi armeijaksi aattelin väsäillä örkkiarmeijan Forest Goblin/Savage Orc -teemalla. Tolla saa kivasti yhtenäisen teema-armeijan joka ei juurikaan rajoita armeijalistan tekoa, suurimman osa siitä mitä örkkikirjasta löytyy saa konvattua sopivaksi.
1000 pistettä nyt alkuun kiikarissa, sisältäen 30 jousigobboa, 20 keihäsgobboa (suhteen määrää suunnilleen se, että yhen arachnarokin crewit on sen 4 jousta ja 3 keihästä), 20 savagea, 10 hämähäkkiratsastajaa, katapultin ja pari sankaria. Sen verran löytyy kyllä maalaamattomia nappeja jo. Tavotteena varmaan saada viimeistään kesän loppuun mennessä toi setti maaleihin. Siitä sitten laajennetaan 2400 pisteen tienoille isolla hämähäkillä, lisäsankareilla, tuplaamalla goblin-boksit ja ottamalla vähän lisää savageja ja sotakoneita.

Muutaman testifigun jälkeen väriteema asettui, ja tässä muutamat ensimmäiset täysin valmiit yksilöt:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Jos tykkäätte niin lisää tulee sitten kun valmistuu.
Viimeksi muokannut battlemage, Ti 01.05.2012 19:21. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Scumboogie

Re: Forest Goblin teema-armeijan alkua

Viesti Kirjoittaja Scumboogie »

Tosi hyvää jälkeä! Baset kaipaavat ehkä jotain väriä (ruskeaa, oranssia?) rikkomaan vihreää väriä, mutta muuten oikein hyvää duunia. Mielenkiinnolla seuraillaan.
Fixu

Viesti Kirjoittaja Fixu »

Skarsnik, the Lord kirjoitti:Tosi hyvää jälkeä! Baset kaipaavat ehkä jotain väriä (ruskeaa, oranssia?) rikkomaan vihreää väriä.
Minun mielestäni tämä base-tyyli sopii forest goblineille, sillä aluskasvillisuus se metsän tekee! KoskaForest goblins:)
Maalaus on tosi hyvää tasoa, mistä meinasit muuten kaikki forest gobot hommata? Arachnarokeista käy hiukan kalliiksi:P
Minä ajattelin myös forest goblin-teema-armeijaa, mutta nämä figut ovat mielestäni enemmänkin jungle goblins. Ei talvea metsässä lannevaatteella pärjätä! Hieno kokonaaisuus kyllä.
Furinji kirjoitti:Jos todella todella Todella TODELLA häviää maaston takia... Eikä omalla pelaamisella todella ole asiassa pienintäkään osaa... niin maasto on voittonsa ansainnut.
Scumboogie

Fixu kirjoitti:
Skarsnik, the Lord kirjoitti:Tosi hyvää jälkeä! Baset kaipaavat ehkä jotain väriä (ruskeaa, oranssia?) rikkomaan vihreää väriä.
Minun mielestäni tämä base-tyyli sopii forest goblineille, sillä aluskasvillisuus se metsän tekee! KoskaForest goblins:)
Kyllä, mutta onhan metsien aluskasvillisuudessa muitakin värejä kuin vihreän eri sävyjä. :)
Fixu

Viesti Kirjoittaja Fixu »

Skarsnik, the Lord kirjoitti:
Fixu kirjoitti:
Kyllä, mutta onhan metsien aluskasvillisuudessa muitakin värejä kuin vihreän eri sävyjä. :)
Olet oikeassa, minä ajattelin sellaista ikivihreää fantasia/puutarha metsää. En vain voinut mitään maantiebeissi-kuvitelmalle kun sanoit ruskeaa tai oranssia. Mutta taidan ymmärtää mitä tarkoitat, eli hiekka pitäisi värittää kirkkaammaksi. Se sopisi mielestäni hyvin. Itse vetäisin baseihin ehkä kuitenkin tumman ruskeavihreä(sellaista kuin Suomen metsissä on). Ja kommentoidakseni vielä maalausta, hämähäkki on hieno. Miten olet tehnyt naarmut sen selkään? Ja hyvä idea maalata keihäs kiveksi, minä olen aina luullut sitä vain muhkuraiseksi metalliksi.
Furinji kirjoitti:Jos todella todella Todella TODELLA häviää maaston takia... Eikä omalla pelaamisella todella ole asiassa pienintäkään osaa... niin maasto on voittonsa ansainnut.
battlemage

Tosiaan joku oranssihtava tai ruskea kasvi, ehkä pieni pensas noihin baseihin vielä lisäksi voisi toimia. Kun vain sellaisia löytäisi :)

Figut oon hommannu lähinnä ebaysta, yhen erän suoraan bitz-kaupasta. Tuntuu olevan noita ison hämähäkin osia ihan kohtuu hyvin markkinoilla. Muuten joo olisi tosiaan aika mahdoton projekti jos pitäis ostaa arachnarokkeja 45e kipale :D Suunnilleen 2e figun hinnaksi tulee noilla keskimääräsillä ebay/bitzkauppa hinnoilla, eli samaa luokkaa kun kalliimmat gwn muoviset. Ei halpaa mut ei mahdotontakaan.

Spider rider on (kai?) wetbrushattu, en oo ihan perillä mitä se tekniikka on oikeesti, mutta siis märkää monta sävyä vaaleempaa maalia, pieni pensseli ja nopeita ilmavia vetoja.

Toi "jungle goblins" määritelmä sopii kyllä figuille oikeen hyvin, fluffillisestihan noita pitäis löytyä lähinnä jostain empiren lähimetsistä mutta vaatetuksen yms. stereotyyppisen intiaanityylin vuoksi tulee mieleen enemmän, että olisivat jostain lämpimämmiltä seuduilta. Oon vähän vielä kahden vaiheilla siinä kuinka trooppiseen ympäristöön aion noi sijoittaa, lähinnä se nyt koskee baseja ja puu-unitfillereitä joita siis myös luvassa. Liaaneja vai ei? ;)
Rock_Lobba

Viesti Kirjoittaja Rock_Lobba »

Hieno idea ja vielä hienompi toteutus :-D Hienoa maalausjälkeä, etenkin jaloin töpöttelevät gobbot on hienoja. Ja basetuskin on hieno.
Drakken

Viesti Kirjoittaja Drakken »

Nyt tuli vastaan kyllä niin hienoja gobboja, että ihan varta vasten piti kirjautua sisään kommentoimaan. Ihan kipeän siistejä!

Maalaa äkkiä lisää.
Kharon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kharon »

Tosi komeita gobboja! Maalaat todella siististi ja huolellisesti. Beissitkin on tehty viimeisen päälle, hyvän näköistä puskaa.

Eihän noihin oikein muuta parannusehdotusta keksi muuta kuin että keksi tosiaan palettiin vielä yksi väri lisää, oli se sitten beississä tai figuissa - tai molemmissa. Joku oranssi voisi tosiaan toimia komeasti. Ei tarvi olla paljoa mutta pienenä tehosteena lisäisi kiinnostavuutta maanläheiseen meininkiin. Hämähäkin silmät, yksi sulka siellä täällä, jotakin kukkia/kasveja/sieniä satunnaisesti beisseille tjms.

Huippusuoritus. Jään odottelemaan lisää.
Urk the boss

Viesti Kirjoittaja Urk the boss »

Hienoja Gobboja! :)

Baset sopii mielestäni hyvin teemaan ja muutenkin jälki hyvää.
Tulen seuraamaan tätä innolla:)
Crowmire
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Crowmire »

Hyvältä näyttää!
Erityisesti tämä lämmittää mieltä sikäli, että itse olen ideoinut samalla teemalla armeijaa hiljattain.

Vähän nuo ehkä kaipaisi jotain kontrastia, kaikki pyörii luonnolisten sävyjen ympärillä, eikä ole mitään sellaista ns. huomioväriä. Teknisesti nämä on minusta parempia kuin goblin painotteiselta armeijalta voi odottaa, maalattavaa kuitenki tulee riittämään.

Kukkaroasi vähän käy sääliksi, mutta innolla odotan lisää.
battlemage

Kiitokset näistä kaikista positiivisista kommenteista joita on tullut enemmän kuin osasin odottaa :)

Noi väriteema-asiat on mulle aina vaikeita, tätäkin on jo 5 figun verran testailtu tummansini-vihreää, puna-oranssi-vihreää, kelta-vihreää ja tota turkoosi+vihreä yhdistelmää punaisella höystettynä. Välillä mietin että pitäiskö luopua vihreästä ihosta gobboilla kokonaan, mutta päädyin tähän nykyiseen ja olen siihen melko tyytyväinen. Toisaalta oon joo sitä mieltä että kontrastia kyllä, mutta toisaalta en haluaisi sotkea mitään kovin räikeän lämpimiä värejä mukaan palettiin. Tiedän kyllä että ois teoriassa hyvä tehä sen kapean väriympyrä-kolmion mukaan ja valita vihreän ja turkoosin kaveriksi punainen/oranssi. Tuolla pöydällä kuitenkin makaa yksi testinappi jossa on sitä punaista noitten turkoosien ja vihreiden kanssa enkä tykkää siitä yhtään. Mallailin myös baseihin vähän gwn kuollutta keltasta ruohoa mutta ei oikeen sekään toiminut. Sinänsä tosta puuttuu kyllä vielä yksi väri; melko paljon armeijaan on tulossa valkoista seittiä kaikkiin vähänkin isompiin nappeihin ainakin. Se ei tavallaan lisää yhtään mitään palettiin kun harmaakin löytyy jo, mutta saattaa huomattavasti muita vaaleampana tuoda sitä kontrastia kehiin. Pitää maalata testiksi joku unit-filler jossa on verkkoa ja katsoa pelastaisiko se kokonaisuuden. Vaikeeta ;)
Erityisesti tämä lämmittää mieltä sikäli, että itse olen ideoinut samalla teemalla armeijaa hiljattain.
Ulkomaan foorumien perusteella tuntuu käyneen aika monella örkkipelaajalla ja muillakin mielessä, mutta harvempi on sitten lähtenyt toteuttamaan. Muitten ideoita lukiessa tuli vaan semmonen että jos ei muut tee niin minä sitten.
Kharon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kharon »

battlemage kirjoitti: Noi väriteema-asiat on mulle aina vaikeita, tätäkin on jo 5 figun verran testailtu tummansini-vihreää, puna-oranssi-vihreää, kelta-vihreää ja tota turkoosi+vihreä yhdistelmää punaisella höystettynä. Välillä mietin että pitäiskö luopua vihreästä ihosta gobboilla kokonaan, mutta päädyin tähän nykyiseen ja olen siihen melko tyytyväinen. Toisaalta oon joo sitä mieltä että kontrastia kyllä, mutta toisaalta en haluaisi sotkea mitään kovin räikeän lämpimiä värejä mukaan palettiin. Tiedän kyllä että ois teoriassa hyvä tehä sen kapean väriympyrä-kolmion mukaan ja valita vihreän ja turkoosin kaveriksi punainen/oranssi. Tuolla pöydällä kuitenkin makaa yksi testinappi jossa on sitä punaista noitten turkoosien ja vihreiden kanssa enkä tykkää siitä yhtään. Mallailin myös baseihin vähän gwn kuollutta keltasta ruohoa mutta ei oikeen sekään toiminut.
Hyvä ettet luopunut vihreästä koska se on todella onnistunut.

Ihan mielenkiinnosta, laita kuvaa testinapista. Ei haittaa vaikka olisi "työpöytäräpsäisy" - näkisi vain miltä ne värit näyttää. Toisaalta ymmärrän pointtisi tuossa ja mitä haet, maanläheistä tyyliä, mutta itse olen hieman räikeämpää seurakuntaa.

Yksi seikka pisti silmään nyt kun tarkemmin katselin - oletko maalannut gobbojesi silmiä lainkaan?
Yögobbo

Viesti Kirjoittaja Yögobbo »

Yksi tapa saada lisäväriä palettiin voisi olla sotamaalaukset/tatuoinnit, ainakin voisi sopia tuohon intiaanilookiin. Se on sitten eri asia, kuinka pikkutarkkaa töherrystä sotamaalauksiin jaksaisi tehdä.
niblebitzer
Chaosboyz Crew

Viesti Kirjoittaja niblebitzer »

Komian näköisiä gobboja tulossa!

Kontrastiin ja maalaukseen, sulkien värit ovat kovin lähellä goblinien luonnollista väriä. Niiden kanssa pystyisi pelaamaan rohkeammin. Myös ehdotetut sotamaalaukset pienelle osalle joukkoa voisi tuoda lisäväriä.
- The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your action.

http://lunatix.epixx.org/
Öljyogre

Viesti Kirjoittaja Öljyogre »

Tosi hienoja gobboja. Ihon väri on hyvä, ja baset on todella onnistuneita. Odotan lisää kuvia.
(\_/)
(='.'=)
(")_(")
battlemage

Re: Blogi: battlemagen metsähiidet (testifiguja 27.4.)

Kolmas kerta tällä viikolla kun tulen fantsun kautta töistä kotiin..
Nimesin tän nyt blogiksi kun uskoisin että tulee kuvia aiheesta jatkossakin. Loistava maalausmotivaation antaja muuten kun näin monta ihmistä pistää palautetta ja odottaa lisää. Normaalisti menee itsellä aina paljon aikaa vaan siihen maalauspöydän ääressä istuskeluun ja miettimiseen että mitähän tekisi, nyt tarttuu vaan suoraan sutiin.

Pidemmittä puheitta tässä niitä "työpöytäräpsäisyjä"

Ohje No.1: Älä koskaan käytä konvertoitua standard beareria testifiguna. Sulkia on maalailtu päälle näihin testeihin, joten ne ovat kaikki uusinta väriä. Toisesta harmaan sävystä älkää hämääntykö. Vihreät ovat jostain syystä mystisesti vaalenneet kun lisäsin layerien määrää paremmin maalattuihin versioihin, vaikka pidin alku- ja loppusävyn samana.
https://lh6.googleusercontent.com/-GKfz ... 68/001.JPG

Silmiä ei tosiaan ole maalattu uusimpiin, tuossa sitä oranssia yritin silmäväriksi mutta hyi kauhea. Muutenkin olen tullut nyt oranssin kanssa siihen tulokseen että ei.
https://lh3.googleusercontent.com/-cS71 ... 68/003.JPG

Tämä sen sijaan oli positiivinen yllätys. Lisäsin pinkit sotamaalaukset vanhemmalle testinapille, eikä itseasiassa ole ollenkaan pahan näköinen omasta mielestäni. Kertokaa toki mitä tykkäätte. Jos nyt purppuraa alan käyttää niin sitä tulisi varmaan savagejen ja sankarien/command modelien sotamaalauksiin, ja sieniin, jota voisi baseille lisätä. Ehkä silmät mutta en tiedä toimisko. Tummempi vai vaaleempi sävy ku tossa.. pitää miettiä vielä.
https://lh6.googleusercontent.com/-kKJA ... 68/004.JPG
Kharon kirjoitti: Toisaalta ymmärrän pointtisi tuossa ja mitä haet, maanläheistä tyyliä, mutta itse olen hieman räikeämpää seurakuntaa.
Jotain synkän metsänsopukan fiilistä olen kyllä tavoitellut, toisaalta tavoitteeni on ehkä hiukan ristiriidassa itse figujen kanssa ja sopii lähinnä niiden fluffiin. Alusta asti oli kuitenkin tarkoitus välttää täysin karkkiväristä teemaa, ehkä siksikin että se olisi niin ilmeinen näille, toisaalta tykkään myös hillityistä väriteemoista. Räikeistä seurakunnista puheenollen fanitan kyllä ihan kympillä niitä sun kurpitsagobboja :D
Viimeksi muokannut battlemage, Su 29.04.2012 18:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Scumboogie

BSB näyttää tosi hyvältä, punainen lippu tuo loistavasti kontrastia muuten vihreäteemaisiin figuihin.

Yksi mielenkiintoinen tapa maalata silmiä O&G:lle on käyttää sekä punaista että keltaista. Kun maalaa ensin silmät kokonaan punaisiksi ja sitten laittaa silmien keskelle pienet, keltaiset pisteet, silmistä tulee melko hyvän näköiset. Kokonaan punaiset silmät voivat olla vähän geneeriset ja ehkä tönkönkin näköiset, kun taas kokonaan keltaiset ovat... Vähän kuin oranssisilmäinen goblin, eli vähän liian räikeät. Itse maalaan omille O&G:lleni silmät tällä tekniikalla , kannattaa kokeilla jos vaikka tykästyisikin.

Sotamaalaukset näyttävät hyviltä ainakin läheltä. Saatko otettua kuvaa selästä kauempaa? Joskus noilla sotamaaleilla on se ongelma, että kaukaa eivät erotu ihosta kovin hyvin, vaikka värierot ovat suuriakin. Maalauksien reunojen maalaaminen tummalla värillä auttaa tähän, mikäli tällaista ilmenee.

Keep up the good work!
battlemage

Skarsnik, the Lord kirjoitti:BSB näyttää tosi hyvältä, punainen lippu tuo loistavasti kontrastia muuten vihreäteemaisiin figuihin.
Punasen kun piti olla just esimerkki siitä mikä ei toimi :p Joo ja tuo oli tarkotus ihan normi banneriksi yksikölle. Otan siitä värit pois jos uskallan, pelkään vähän ton verkon puolesta. Armeijaan tulee totta kai myös BSB ja sille tehdäänkin semmonen jättiseittiviritelmä arachnarokin catchweb spidershrinestä.

Silmät teen sit sillä värillä minkä päätän palettiin lisätä. Näillä näkymin siis pinkillä jos en keksi mistään parempaa. Sotamaalaukset meinasinkin tehdä juuri siten että vähän leveämpi tummempi raita alle ja ohuempi kirkas päälle. Toi oli nyt tommonen hyvin nopea testi.
Guardsman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guardsman »

Todella hyvää jälkeä, tätä projektia on hyvä seurata :)
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”