ETC Fallschirmjägers
ETC Fallschirmjägers
Kun ei tässä parempaakaan tekemistä ole (lue: huomiseen tenttiin lukeminen ei maistu), niin tökätään tämä omakin lista kommentoitavaksi. Pelasin tällä tuossa karsintaturnauksessa ja ihan kohtalaisesti se tuntui toimivan. Lista on siis 1. Fallschirmjägerdivision Cassino-kirjasta.
HQ:
Fallschirmjägerkompanie HQ 230
2x Cmd Panzerknacker SMG team
3x Panzerschreck team
3x 8cm GW42 (Stummelwerfer) mortar
Combat platoons:
Fallschirmjäger Platoon 190
1x Cmd Panzerknacker SMG team
6x Rifle/MG team
6x Rifle/MG team
Fallschirmpionier Platoon 165
1x Cmd Pioneer Panzerknacker SMG team
3x Pioneer Rifle/MG team
1x Pioneer Supply 3-ton truck
Divisional Support:
Assault Gun Platoon (Heer) 380
4x StuG G or StuG IV
Fallschirmjäger Tank-hunter Platoon 315
x4 Marder II
Rocket Launcher Battery (Heer) 160
1x Cmd SMG team
1x Observer Rifle team
3x 15cm NW41
1x 7.5cm PaK40 gun
Luftwaffe Heavy Anti-aircraft Gun Platoon 120
1x Cmd SMG team (Kfz 15 field car)
2x 8.8cm FlaK36 gun (8 crew) (Sd Kfz 7 halftrack)
Company Points: 1750
Kuten jalkaväkilista näin yleensä, niin tämä toimii lähinnä puolustajana. Listaan on otettu käytännössä kaikki mahdollinen AT-kalusto ja se turneenkin perusteella tuli tarpeeseen. Jalkaväkeä hyökkäämässä vastaan en oikein ikinä ole nähnyt kovin pelottavana ja näitä vastaan ihan perinteisen aseistuksen lisäksi löytyy kaksi templaattia.
Ongelmia voipi hyvin tulla sitten, jos tällä joutuu hyökkäämään toista jalkaväkiporukkaa vastaan. Siksi yksi vaihtoehto olisi tehdä listasta "Always defends" lisäämällä linnoitteita. Ongelma on lähinnä siinä, että pakolliset minimilinnoitteet maksavat jo 110 pistettä ja tällä saa 2 kpl MG-nestejä sekä yhden PzII turretin. Näillä ei siis käytännössä tee mitään kuin jalkaväkeä vastaan ja kuten jo mainittua, noita en oikein osaa nykyiselläänkään pelätä. Sen sijaan tuo 110 pojon puuttuminen tekisi tankintorjuntaan loven. Lisätään vielä, että vaikka linnoitteet ottaisi, voisi silti joutua hyökkäämään toista linnoite-listaa vastaan.
Toinen ongelma on sitten tuo viimeinen Fair fight skenu. Jalkaväellä hyökkääminen mobiileja konekivääreitä päin on täysin tuhoontuomittu ajatus ja jos vastustajaakaan ei hyökkääminen nappaa, niin peli päättyy helposti molempien tappioon. Tässä skenussa on siis käytännössä täysin vastustajan armoilla. Toki hyökkäämättömänä tämäkin pelin häviää varmasti, mutta sitä vain tapahtuu.
Hyviä puolia listassa on se, että komppanian moraalin murtuminen on hyvin epätodennäköistä. Vihulaisen pitäisi tappaa Kampfgruppen tarpeesta riippuen 4-5 joukkuetta ja senkin jälkeen jos jompi kumpi HQ:n veijareista on elossa, tällä on 1.FJ:n erikoissääntönä 2+ company moral check. Sama juttu combat platooneilla platoon moral checkeissä. Turnauksessa taisin menettää yhden kerran combat platoonin, kun Jussi jauhoi sitä Breakthrough guneilla koko pelin ajan. Negatiivisen puolelle taas menee, että 88:t kuolevat varsin helposti, eikä tankitkaan loputtomasti kestä. 6-1 voittoja ei hirveästi ole odotettavissa, mutta onneksi voitot ylipäätänsä ratkaisevat ensisijaisesti.
Kun ei muita jalkaväkipelaajia jengissä ihan jonoksi asti taida olla, niin kaipa mä tällä pelaan. Tietysti hyviä ideoita muutoksista aina varmasti ainakin kuuntelen. Ajatuksia voi toki heitellä siihenkin suuntaan, että mitä näillä pitäisi tehdä itse pelissä. Jos vaikka turnauksesta jäi jotain mieleen mitä olisi kannattanut tehdä toisin.
HQ:
Fallschirmjägerkompanie HQ 230
2x Cmd Panzerknacker SMG team
3x Panzerschreck team
3x 8cm GW42 (Stummelwerfer) mortar
Combat platoons:
6x Rifle/MG team
6x Rifle/MG team
Fallschirmpionier Platoon 165
1x Cmd Pioneer Panzerknacker SMG team
3x Pioneer Rifle/MG team
1x Pioneer Supply 3-ton truck
Divisional Support:
Assault Gun Platoon (Heer) 380
4x StuG G or StuG IV
Fallschirmjäger Tank-hunter Platoon 315
x4 Marder II
Rocket Launcher Battery (Heer) 160
1x Cmd SMG team
1x Observer Rifle team
3x 15cm NW41
1x 7.5cm PaK40 gun
Luftwaffe Heavy Anti-aircraft Gun Platoon 120
1x Cmd SMG team (Kfz 15 field car)
2x 8.8cm FlaK36 gun (8 crew) (Sd Kfz 7 halftrack)
Company Points: 1750
Kuten jalkaväkilista näin yleensä, niin tämä toimii lähinnä puolustajana. Listaan on otettu käytännössä kaikki mahdollinen AT-kalusto ja se turneenkin perusteella tuli tarpeeseen. Jalkaväkeä hyökkäämässä vastaan en oikein ikinä ole nähnyt kovin pelottavana ja näitä vastaan ihan perinteisen aseistuksen lisäksi löytyy kaksi templaattia.
Ongelmia voipi hyvin tulla sitten, jos tällä joutuu hyökkäämään toista jalkaväkiporukkaa vastaan. Siksi yksi vaihtoehto olisi tehdä listasta "Always defends" lisäämällä linnoitteita. Ongelma on lähinnä siinä, että pakolliset minimilinnoitteet maksavat jo 110 pistettä ja tällä saa 2 kpl MG-nestejä sekä yhden PzII turretin. Näillä ei siis käytännössä tee mitään kuin jalkaväkeä vastaan ja kuten jo mainittua, noita en oikein osaa nykyiselläänkään pelätä. Sen sijaan tuo 110 pojon puuttuminen tekisi tankintorjuntaan loven. Lisätään vielä, että vaikka linnoitteet ottaisi, voisi silti joutua hyökkäämään toista linnoite-listaa vastaan.
Toinen ongelma on sitten tuo viimeinen Fair fight skenu. Jalkaväellä hyökkääminen mobiileja konekivääreitä päin on täysin tuhoontuomittu ajatus ja jos vastustajaakaan ei hyökkääminen nappaa, niin peli päättyy helposti molempien tappioon. Tässä skenussa on siis käytännössä täysin vastustajan armoilla. Toki hyökkäämättömänä tämäkin pelin häviää varmasti, mutta sitä vain tapahtuu.
Hyviä puolia listassa on se, että komppanian moraalin murtuminen on hyvin epätodennäköistä. Vihulaisen pitäisi tappaa Kampfgruppen tarpeesta riippuen 4-5 joukkuetta ja senkin jälkeen jos jompi kumpi HQ:n veijareista on elossa, tällä on 1.FJ:n erikoissääntönä 2+ company moral check. Sama juttu combat platooneilla platoon moral checkeissä. Turnauksessa taisin menettää yhden kerran combat platoonin, kun Jussi jauhoi sitä Breakthrough guneilla koko pelin ajan. Negatiivisen puolelle taas menee, että 88:t kuolevat varsin helposti, eikä tankitkaan loputtomasti kestä. 6-1 voittoja ei hirveästi ole odotettavissa, mutta onneksi voitot ylipäätänsä ratkaisevat ensisijaisesti.
Kun ei muita jalkaväkipelaajia jengissä ihan jonoksi asti taida olla, niin kaipa mä tällä pelaan. Tietysti hyviä ideoita muutoksista aina varmasti ainakin kuuntelen. Ajatuksia voi toki heitellä siihenkin suuntaan, että mitä näillä pitäisi tehdä itse pelissä. Jos vaikka turnauksesta jäi jotain mieleen mitä olisi kannattanut tehdä toisin.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Re: ETC Fallschirmjägers
Tämähän toimi turnauksessa ilmeisen hyvin. Ehkä yksi noista jalkaväkijoukkueista kannattaisi koittaa punnertaa täyteen kokoon, jos haluaa ottaa pöytään FJ + StuG + Marder + NW41. Se varmaan tietäisi pioneereistä luopumista. Pieni joukkue ja supply wagon tuntuu vähän liian vähältä puolustaakseen paikkaansa deploymentissä.
ETC pöydät tulee olemaan varmaan vähän avoimempia kuin mitä tuossa meidän turnauksessa. Bunkkereista voisi niissä olosuhteissa saada enemmän irti ja vaarmaan aika harva varautuu niihin listoissaan. Mm. toi bunkkerien linkitetty defensive fire 16" päästä voi olla monille yllätys, eikä bunkkerit kärsi savussa ampumisen haitoista niin pahasti. Likaiseen peliin on siis mahdollisuuksia ja esim HMG nestejä voi kätkeä vaikka metsiin vetämään muiden bunkkerien defensive firet mukaan.
Mutta noi fortified listojen haitat on kanssa aikamoiset. 2 bunkkeria tekisi tästä fortified companyn, mutta ilman yhtään fortified platoonaa. Jos vastaan tulisi toinen fortified lista ja pelattaisiin No Mans Land, niin pöytään ei saisi kuin bunkkerit. Aika epätodennäköistähän toi on ja parituksessa kyllä väistettävissä.
ETC pöydät tulee olemaan varmaan vähän avoimempia kuin mitä tuossa meidän turnauksessa. Bunkkereista voisi niissä olosuhteissa saada enemmän irti ja vaarmaan aika harva varautuu niihin listoissaan. Mm. toi bunkkerien linkitetty defensive fire 16" päästä voi olla monille yllätys, eikä bunkkerit kärsi savussa ampumisen haitoista niin pahasti. Likaiseen peliin on siis mahdollisuuksia ja esim HMG nestejä voi kätkeä vaikka metsiin vetämään muiden bunkkerien defensive firet mukaan.
Mutta noi fortified listojen haitat on kanssa aikamoiset. 2 bunkkeria tekisi tästä fortified companyn, mutta ilman yhtään fortified platoonaa. Jos vastaan tulisi toinen fortified lista ja pelattaisiin No Mans Land, niin pöytään ei saisi kuin bunkkerit. Aika epätodennäköistähän toi on ja parituksessa kyllä väistettävissä.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Se on hyvä huomioida reservien suhteen, että turnauksessa on skenuina Breakthrough ja Fighting withdrawal, joihin saa joka tapauksessa kaikki kentälle. Valintoja joutuu oikeastaan tekemään vain Hasty Attackissa ja No Retreatissa. Piikkilangat on vaan sen verta kivoja, että haluaisi ne listassa pitää - ja nimen omaan supply wagonista, että ne saa laittaa objektiivien jälkeen. Pioneereja mäkin oon kieltämättä pohtinut pitkään ja hartaasti, mutta en mä mitään parempaakaan tilalle ole keksinyt. On noilla sit periaatteessa kanssa jotain annettavaa liekinheittimen ja pioneeri-statuksen, jos joskus hyökkäämään joutuu.JussiV kirjoitti:Tämähän toimi turnauksessa ilmeisen hyvin. Ehkä yksi noista jalkaväkijoukkueista kannattaisi koittaa punnertaa täyteen kokoon, jos haluaa ottaa pöytään FJ + StuG + Marder + NW41. Se varmaan tietäisi pioneereistä luopumista. Pieni joukkue ja supply wagon tuntuu vähän liian vähältä puolustaakseen paikkaansa deploymentissä.
Kuten taisin jossain välissä sanoa, niin tykkään tuoda tankkeja reservistä, kun ne ovat paljon nopeampia ja pystyvät vaikuttamaan etäältä viholliseen. Jalkaväellä en oikein muuta roolia tässä pelissä näe kuin kykkiä montuissa ja heitellä 3+ saveja =) Toki sitten erikseen, jos joku uskaltautuu joko assault rangelle tai assaultoimaan itse. Tota vaan korostaa vielä se, jos on aukeita kenttiä.
Noita linnoitteita voisi ehkä jossain välissä vielä testata, mut jotenkin ne vaan tuntuu vievän liikaa pisteitä suhteessa hyödyllisyyteen. Jos mitään konekivääripesäkkeitä ei tarttisi ottaa, niin sitten houkuttaisi vähän enemmän.
Onko listasi muuten vahingossa laiton? Mulla on sellainen muistikuva, että samaan armeijaan ei saa sekä Stugeja että Tank Huntereita. Ainakin näin on kaikissa army generaattoreissa mitä katsoin.
http://fowlists.blogspot.com/2012/03/ca ... jager.html
http://easyarmy.com/
Kyl se ihan laillinen on =)
http://easyarmy.com/
Kyl se ihan laillinen on =)
Ainakaan tuo toinen lista ei ilmoita jos samasta slotista on valinnut kaksi vaihtoehtoa (mitä ei voi tehdä). Se ei ilmoita sitä virheenä vaan laskee pisteet yhteen.
Asia pitää tarkistaa Cassino kirjasta. Veikkaan että kyseessä on JOKO Stugit TAI Tank Hunterit divisional supportista, mutta se selviää sitten.
-Aleksis
Asia pitää tarkistaa Cassino kirjasta. Veikkaan että kyseessä on JOKO Stugit TAI Tank Hunterit divisional supportista, mutta se selviää sitten.
-Aleksis
Ei niitä ole valittu samasta slotista. Toisesta on valittu Stugit (Heer) ja toisesta on valittu Marderit (Fallschirmjäger). Ja kyllä, mulla on myös toi kirja.A. Meaney kirjoitti:Ainakaan tuo toinen lista ei ilmoita jos samasta slotista on valinnut kaksi vaihtoehtoa (mitä ei voi tehdä). Se ei ilmoita sitä virheenä vaan laskee pisteet yhteen.
-Aleksis
Tästä muuten heräsi sellainen ajatus, että jos Heer-boksista ottaisikin myös Tank destroyereita Stugien sijaan. En ole tuota aiemmin suuremmin miettinyt, kun figuja ei ole, mutta eipä nyt muutaman napin maalaaminen ehkä ihan kohtuuton vaatimus olisi. Näitä kahdeksan Marderin listoja on näkynyt joissain turnausraporteissa ihan ok menestyksellä. Ongelmia panssaroimattomuudesta tulee etupäässä hyökätessä, joten ehkä tässä olisi sauma ottaa ne linnoitteet mukaan. 4x Stug on 380 pistettä, 4x Marder III M on 265 pistettä. Sit ois mahollista vielä Hornisset (AT16 tykillä!), joita sais kaksi 245 pisteellä. Pitänee illalla vähän laskeskella vaihtoehtoja.
Oikeassa olit. Molemmat saa.
Tuo 8 kertaa AT12 systeemi on kyllä kova! Hornisset eivät mielestäni ole pisteittensä arvoisia, kun saa vain kaksi. Riittävästi AT12 shotteja kyllä pysäyttää vihulaisen.
Olihan se niin, että jos on vähintään 100 pistettä fortificaatioita, niin on "Fortified Company" vai miten se oli?
Ihan ehdotus oman listasi perusteella:
Compulsory Fallschirmjager Company HQ - 1x CinC SMG, 1x 2iC SMG (55 pts)
- CinC Upgrade - 1x Upgrade CinC SMG to CinC SMG Panzerknacker (5 pts)
- 2iC Upgrade - 1x Upgrade 2iC SMG to 2iC SMG Panzerknacker (5 pts)
- Panzerschreck - 3x Panzerschreck (90 pts)
- Mortar - 3x 8cm GW 42 (Stummelwerfer) Mortar (75 pts)
Compulsory Fallschirmjager Platoon - 1x Command Rifle/MG, 9x Rifle/MG (265 pts)
- Command Upgrade - 1x Upgrade Command Rifle/MG to Command Panzerknacker SMG (5 pts)
- Command Upgrade - 1x Upgrade Command Rifle/MG to Command Panzerknacker SMG (5 pts)
Tank-Hunter Platoon - 1x Command Marder III M, 3x Marder III M (265 pts)
Fallschirmjager Tank Hunter Platoon - 1x Command Marder II, 3x Marder II (315 pts)
Rocket Launcher Battery - 1x Command SMG, 1x Observer Rifle, 1x Kubelwagen, 3x 15cm NW41 rocket launcher (105 pts)
Fallschirmjager Anti-aircraft Gun Platoon - 1x Command SMG, 3x 2cm FlaK38 (Quad) (110 pts)
- Transport - 1x 3-ton Truck per gun (5 pts)
Anti-tank Pillbox (Compulsory if any fortifications are used) - 1x 7.5cm PaK40 Pillbox (125 pts)
- Trench Line - 1x Trench Line (5 pts)
- Barbed Wire - 1x Barbed Wire (10 pts)
Turret (Compulsory if any fortifications are used) - 1x Panzer II Turret (30 pts)
1750 Points, 6 Platoons
Tuo 8 kertaa AT12 systeemi on kyllä kova! Hornisset eivät mielestäni ole pisteittensä arvoisia, kun saa vain kaksi. Riittävästi AT12 shotteja kyllä pysäyttää vihulaisen.
Olihan se niin, että jos on vähintään 100 pistettä fortificaatioita, niin on "Fortified Company" vai miten se oli?
Ihan ehdotus oman listasi perusteella:
Compulsory Fallschirmjager Company HQ - 1x CinC SMG, 1x 2iC SMG (55 pts)
- CinC Upgrade - 1x Upgrade CinC SMG to CinC SMG Panzerknacker (5 pts)
- 2iC Upgrade - 1x Upgrade 2iC SMG to 2iC SMG Panzerknacker (5 pts)
- Panzerschreck - 3x Panzerschreck (90 pts)
- Mortar - 3x 8cm GW 42 (Stummelwerfer) Mortar (75 pts)
Tank-Hunter Platoon - 1x Command Marder III M, 3x Marder III M (265 pts)
Fallschirmjager Tank Hunter Platoon - 1x Command Marder II, 3x Marder II (315 pts)
Rocket Launcher Battery - 1x Command SMG, 1x Observer Rifle, 1x Kubelwagen, 3x 15cm NW41 rocket launcher (105 pts)
Fallschirmjager Anti-aircraft Gun Platoon - 1x Command SMG, 3x 2cm FlaK38 (Quad) (110 pts)
- Transport - 1x 3-ton Truck per gun (5 pts)
Anti-tank Pillbox (Compulsory if any fortifications are used) - 1x 7.5cm PaK40 Pillbox (125 pts)
- Trench Line - 1x Trench Line (5 pts)
Turret (Compulsory if any fortifications are used) - 1x Panzer II Turret (30 pts)
1750 Points, 6 Platoons
Se riippuu mikä lista on. Cassinon kirjassa pitää ottaa vähintään yksi näitä kaikkia kolmea:A. Meaney kirjoitti: Olihan se niin, että jos on vähintään 100 pistettä fortificaatioita, niin on "Fortified Company" vai miten se oli?
*Turret/AT-Pillbox
*HMG Nest/HMG Pillbox/Flak Nest
*HMG Nest/HMH Pillbox
Halvimmat vaihtoehdot lihavoituna on yhteensä (30+25+40=) 95 pistettä. Se on jonkinmoinen ongelma, että nuo pisteet on aika lailla hukkaan, kun ei noilla tankkeja vastaan mitään tee.
Sitä mä siis yritän korostaa, että jalkaväkilista tarttee mun mielestä kaiken mahdollisen AT-kaluston mitä irti lähtee. Jos pisteitä tuhlaa muuhun, niin ongelmia tulee heti paljon enemmän. Joku ilmatorjunta on kanssa luokkaa "ihan kiva", mutta vaikea nähdä sitä millään tavalla oikeasti hyödylliseksi.
Samaa mieltä tosta, että kunnon AT-tulta pitää olla ja mahdollisimman paljon.Celebdae kirjoitti:Se riippuu mikä lista on. Cassinon kirjassa pitää ottaa vähintään yksi näitä kaikkia kolmea:A. Meaney kirjoitti: Olihan se niin, että jos on vähintään 100 pistettä fortificaatioita, niin on "Fortified Company" vai miten se oli?
*Turret/AT-Pillbox
*HMG Nest/HMG Pillbox/Flak Nest
*HMG Nest/HMH Pillbox
Halvimmat vaihtoehdot lihavoituna on yhteensä (30+25+40=) 95 pistettä. Se on jonkinmoinen ongelma, että nuo pisteet on aika lailla hukkaan, kun ei noilla tankkeja vastaan mitään tee.
Sitä mä siis yritän korostaa, että jalkaväkilista tarttee mun mielestä kaiken mahdollisen AT-kaluston mitä irti lähtee. Jos pisteitä tuhlaa muuhun, niin ongelmia tulee heti paljon enemmän. Joku ilmatorjunta on kanssa luokkaa "ihan kiva", mutta vaikea nähdä sitä millään tavalla oikeasti hyödylliseksi.
Kahdesta Hornissesta ei ole varmaankaan haluttua hyötyä.
Nopat ja Taktiikka Ry
Mä nyt väsäilin erilaisia listoja fortificationien kanssa. Kieltämättä alko noi Hornissetkin himottaa. Eniten ongelmia itellä on ollu, kun vastassa on ollut IS-2:ia tai sit Krokotiilejä. Noitahan ei turneessa näkynyt, joten sikäli lista vähän testaamatta.
No tässä näitä eri vaihtoehtoja:
https://docs.google.com/open?id=0By0sOT ... 05xTGRsQmM
https://docs.google.com/open?id=0By0sOT ... 1h4M0hCbjg
https://docs.google.com/open?id=0By0sOT ... 3NxY05SRVU
https://docs.google.com/open?id=0By0sOT ... lI4a1B5b1E
No tässä näitä eri vaihtoehtoja:
https://docs.google.com/open?id=0By0sOT ... 05xTGRsQmM
https://docs.google.com/open?id=0By0sOT ... 1h4M0hCbjg
https://docs.google.com/open?id=0By0sOT ... 3NxY05SRVU
https://docs.google.com/open?id=0By0sOT ... lI4a1B5b1E
Mä olen kyllä Hornissejen kannalla StuGien sijaan. Raskaat venäläiset ja krokotiilit rupeaa varomaan aukeita ihan eri lailla. Crocsit onkin uuden Night Attack säännön kanssa aika varteenotettava vihollinen jalkaväelle. Multa löytyy 2 Hornissea jos haluat kokeilla jossain testipelissä. Hienoja vehkeitä.
Vähän nihkeitä noi linnoitteet tuntuu olevan. Siellä on ihan hyvää tavaraa ja Gun Pitit kasikaseille olis kivat, mutta pisteitä palaa vähän turhaan tavaraan. PaK40 pillbox + 2 HMG nest olisi varmaan sellainen suht hyvä yhdistelmä. Tai sitten pitäisi rakentaa koko lista linnoitteiden ehdoilla.
Yksi "taktiikkavinkkikin" tuli mieleen. Noi 8cm GW42:t ampuu nykyään savuja suorasuuntauksellakin. Niitä voisi puolustaessakin pelata vähän lähempänä etulinjaa ja käyttää suoraa savua vihollisen vaunuihin Marderien Hornissejen ammuttua niitä ensin. Jos pitää omat vaunut yli 16” päässä niin toi voisi toimia aika hyvin siltä varalta että stormtrooperit epäonnistuu. Ja venäläisiä vastaan ei tarttisi edes stormtroopata jos saa ne savuun.
Vähän nihkeitä noi linnoitteet tuntuu olevan. Siellä on ihan hyvää tavaraa ja Gun Pitit kasikaseille olis kivat, mutta pisteitä palaa vähän turhaan tavaraan. PaK40 pillbox + 2 HMG nest olisi varmaan sellainen suht hyvä yhdistelmä. Tai sitten pitäisi rakentaa koko lista linnoitteiden ehdoilla.
Yksi "taktiikkavinkkikin" tuli mieleen. Noi 8cm GW42:t ampuu nykyään savuja suorasuuntauksellakin. Niitä voisi puolustaessakin pelata vähän lähempänä etulinjaa ja käyttää suoraa savua vihollisen vaunuihin Marderien Hornissejen ammuttua niitä ensin. Jos pitää omat vaunut yli 16” päässä niin toi voisi toimia aika hyvin siltä varalta että stormtrooperit epäonnistuu. Ja venäläisiä vastaan ei tarttisi edes stormtroopata jos saa ne savuun.
Nopat ja Taktiikka Ry
Mä tässä tosiaan vielä pyörittelin tuota Hornisse-vaihtoehtoa itekin. Stugit on kyllä hyviä kaikenmoista kevyttä tankkia, halftrackia jne. vastaan, mutta linnoitteiden kanssa selviäisi vaan kokonaan siitä hyökkäämisestä ja listaa voisi sitten parittaa huolettomammin.

Tää ois ehkä lopulta se versio, johon voisin harkita alkuperäisen vaihtamista. Yksi Pak40 nest mukana korvaamaan Stugien vaihtoa kahteen Hornisseen. Gun pitit kasikaseille ja yksi piikkilanka, jonka voi taktisesti sijoittaa vaikka katkaisemaan jonkun tien.
Toinen FJ-joukkue olisi nyt jopa täysi. Pioneerejä "korvaa" LG40-joukkue, joka on itse asiassa defensive firessä aika ikävä, jos joskus pääsee ampumaan (ROF2 AT9 FP3+). Joka tapauksessa tän ja mini-kampfgruppen kanssa olisi kaksi todella halpaa joukkuetta reserviin (tai poistettavaksi Fighting withdrawissa).

Tää ois ehkä lopulta se versio, johon voisin harkita alkuperäisen vaihtamista. Yksi Pak40 nest mukana korvaamaan Stugien vaihtoa kahteen Hornisseen. Gun pitit kasikaseille ja yksi piikkilanka, jonka voi taktisesti sijoittaa vaikka katkaisemaan jonkun tien.
Toinen FJ-joukkue olisi nyt jopa täysi. Pioneerejä "korvaa" LG40-joukkue, joka on itse asiassa defensive firessä aika ikävä, jos joskus pääsee ampumaan (ROF2 AT9 FP3+). Joka tapauksessa tän ja mini-kampfgruppen kanssa olisi kaksi todella halpaa joukkuetta reserviin (tai poistettavaksi Fighting withdrawissa).
-
Vonrichthofen
- Viesti:
Moi,
Hieman mietityttää onko pointtia ottaa Cassino (ei pzfausts) listaa jos ei ota jalkaväkeä kuin minimit eikä linnoitteita? 3 Shrekkiä toki on pop mutta faust on faust. Tosin olen jo aikaa sitten päättänyt että jahka saan lapset kuriin ja aikaa maalata/pelata, teen just sellaisen listan kun huvittaa ja pelaan sillä, hävis tai ei :) Hyökkäys jotain IINO listaa vastaan kun ei ole jalkaväkeä ja tankit on paperia? Älkää suuttuko kysymyksistä, itse pelissä olen vähemmän kuin noobi.
Parhain terveisin,
Mikko
Hieman mietityttää onko pointtia ottaa Cassino (ei pzfausts) listaa jos ei ota jalkaväkeä kuin minimit eikä linnoitteita? 3 Shrekkiä toki on pop mutta faust on faust. Tosin olen jo aikaa sitten päättänyt että jahka saan lapset kuriin ja aikaa maalata/pelata, teen just sellaisen listan kun huvittaa ja pelaan sillä, hävis tai ei :) Hyökkäys jotain IINO listaa vastaan kun ei ole jalkaväkeä ja tankit on paperia? Älkää suuttuko kysymyksistä, itse pelissä olen vähemmän kuin noobi.
Parhain terveisin,
Mikko
Nopat & Taktiikka Ry
"Stuff breaks, people die"
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
"Stuff breaks, people die"
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
Nice...
Nuo linnoitteet antavat komppanialle "Fortified" statuksen, eikö niin?
Faustien puuttuminen ei katastrofi jos deployaa riittävän paljon sekaisin. Shrekit ja recoilless gunit ajavat saman asian. Hyvin joustava lista myös, voi siis kikkailla vastustajaa vastaan.
Aika helvettiä tuota vastaan on hyökätä oikeastaan millään...
-Aleksis
Nuo linnoitteet antavat komppanialle "Fortified" statuksen, eikö niin?
Faustien puuttuminen ei katastrofi jos deployaa riittävän paljon sekaisin. Shrekit ja recoilless gunit ajavat saman asian. Hyvin joustava lista myös, voi siis kikkailla vastustajaa vastaan.
Aika helvettiä tuota vastaan on hyökätä oikeastaan millään...
-Aleksis