for a greater good

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
nandoboy

for a greater good

Viesti Kirjoittaja nandoboy »

tässä vähän aikaa pelailtuani taulla olen aikalailla umpikujassa.
vastassa siesoo eldareita ,tyrkkyjä ja örkkejä. Ja taulla olen ollut" hieman " alakynnessä hyviä aivoituksia taulla eldaria vastaan? taktiikoita? puhutaan noin 1780 pinnasta
tyypillisinpiä kokoonpanojani ovat olleet fireknife ja fusion BS 4 ( targetting array) suitit.
sthelttejä en kelpuuta niiden turhuuteen hintaansa nähden.
olen tyypillisimmin peluuttanut seuraavaa

HQ shas´O commander -fireknife ( plasmarifle ja missile pod)
2 body guard edellä mainitula fusion combinaatiolla

elite
3 crisis fireknife+multitrackker
3crisis fusion+ targetting array

troop
2x 12 firewarrior teamia molemmilla devilfisut

heavy support
2x hammerhead railgunilla
2xbrodside batle suit

mahdollisina variaatioina olen poistanut tai lisäillyt pirahnoita
tähän en nyt jaksanut pisteitä laittaa mutta antaakaa nyt tämän kerran anteeksi :D
Fixu

Re: for a greater good

Viesti Kirjoittaja Fixu »

Ensinnäkin, tervetuloa meidän muiden iloisten kalanaamojen seuraan! Sitten muutamia kysymyksiä ja ehdotuksia minun taholtani, älä ota turhan henkilökohtaisesti ;).

Ensinnäkin, suosittelen pelaamaan mieluummin 1750/1500 tai joku vastaava "tasaluku". Helppo muistaa ja on yleinen pistemäärä mm. Turnauksissa. Lisäksi armeijalistoja kommentoidaan mieluummin(?), jos ne ovat yleisessä standardi koossa.

Miksi sinulla on fusion blaster suitteja? Ne eivät todellakaan ole mielestäni hyviä vaihtoehtoja, sillä tankit kaatuu missile podeilla ja railguneilla, jalkaväkeä vastaan suoraan sanottuna tuhlausta. Lisäksi pitää mennä assault rangelle, eikä jet pack aina pelasta, varsinkaan 13"-18" chargea.

Kai fire knife pommolla on multi-tracker? Pomon varusteissa sitä ei ainakaan lue. Lisäksi kolmas varuste(support system/weapon system) on pakollinen, itse suosittelen supporttia, josta suosittelen multi-trackeria, sillä haluat myös käyttää aseitasi, joista olet maksanut erittäin suolaisen hinnan. Lisäksi wargearista löytyy kaikkea kivaa siihen päälle vielä.

Fisuilla on discruption podit? Suosittelen ainakin sitä, ei ole kallis, mutta pelastaa 14 kertaisen määrän pisteitä onnistuessaan.

Firewarrioreilla on markerlight, tai edes pomo? Ne ovat mielestäni hintaansa nähden sopivia, olettaisin näiden jäävän kotiobjekteja pitämään? Ongelmaksi tosin muodostuu trooppien puute, sillä tuskin onnistut wipeoutissa aina. Vastustajan objektiiveillekkin pitäisi saada jotain, tosin piranha/vastaavuus riittää kiistämään sen viholliselta, mutta mikäli haluat itse lisää objektiivi pisteitä, on kolmas trooppi pakollinen (ota krootteja, vaihtelua ja outflannkkia sekä hienoja figuja, why not?). Palomiehet eivät myöskään ihan surkea vaihtoehto olisi, mutta varo niiden liikaspämmäämistä, tulee tehoon nähden aivan liian kallis.

Heavy näyttää hyvältä, mutta voisit laittaa upgradet, joita niille on ostettu. Pistäs listaa armeijalistat-osioon, niin kommentoidaan siellä sitten lisää listaa.

Varsinaista ongelmaa en osaa ratkaista, en ole eldareita vastaan koskaan pelannut. Ne ovat tosin kuulemma erikoistuneita ja lisäksi eivät kestä mitään T3lla. Tähän on pakko suositella stealth suitteja, jokaiselle wargearina 2 gun dronea. Saat 30 S5 laukausta vuorossa ja erikoissääntöjensä vuoksi vihu ei viitsi ampua takaisin, ja vaikka ampuisikin, erikoissäännöt pelastavat.

Ps. Tiedätkö mikä on Fish of Fury? Se on varsin kiva taktiikka palomiehille fisulla, joita sinulla on jo listassa. En viitsi turhaan selittää sitä, mutta kysy toki mikäli et ole varma kuinka se toimii, kyllä me autetaan sitten.

Eipä tässä muuta, koita pärjätä :).

FixuEDIT: oletpas muuten iloisessa tilanteessa pelikaverien suhteen, ei yhtään Marine-armeijaa. Se on todellakin harvinaisuus :).
Furinji kirjoitti:Jos todella todella Todella TODELLA häviää maaston takia... Eikä omalla pelaamisella todella ole asiassa pienintäkään osaa... niin maasto on voittonsa ansainnut.
nandoboy

hei ja kiitos tästä
en ota henkilökohtaisesti kunhan tulee korjaavaa palautetta eikä parjaavaa kolautetta :)
noin yleisesti tähän asti on ollut aika hyviä täsmä tankin korkkaajia deepstraikki taakse takapelti pum ja suojaan mutta uskon veteraania ( ainakin voi kokeilla )
hups onb tapahtunut kirjoitus virhe toki on multitrackker

ei ole markker lightia mutta voisihan sitä kokeilla noin yleisesti eiköhän noi pahtfinderit ole parempia markkerlightin kantajia tuulee halvemmaksi ainoa vaa etttä pahtfindereillä on tapa saada turpaan.
stelth suitit muuten hyvä mutta pirun kalliita ... ja muuten aika tehottomia hintaansa nähden

siis juu FoF on noin periaatteessa hallussa en ole kyllä vielä kokeillut mutta käytännön jelppi olis iha paikallaan siis ajetaan pirufisu siihen vihun eteen palomiehet ulos sivusta ja rapidilla tankin ali ja vihu ei voi assaultaa fisun läpi (?)
minulla on myös käsitys että toimisi paremmin kahdella fisulla
/...\ noin fisut vinoon ja warrut ampuu turvasta :)
onko taulla muuten muita hauskoja vastaavia jippoja

ja kiitos nyt kuitenkin kalanaamana on mukvaa olla :DD
Fixu

nandoboy kirjoitti: ei ole markker lightia mutta voisihan sitä kokeilla noin yleisesti eiköhän noi pahtfinderit ole parempia markkerlightin kantajia tuulee halvemmaksi ainoa vaa etttä pahtfindereillä on tapa saada turpaan.
stelth suitit muuten hyvä mutta pirun kalliita ... ja muuten aika tehottomia hintaansa nähden
pathfinderit ovat parhaita jos markerlighteja halajaa, mutta on myös totta, että paha tapa saada turpaan, sillä vihollinen viimeistään parin pelin jälkeen huomaa kuinka tärkeitä ne ovat armeijallesi. Lisäksi hintalappu tekisi mieli taittaa kahtia, mutta onhan se hyvä unitti. Niiden pakollinen fisu kannattaisi lahjoittaa sitten palomiehille, itse eivät sitä käytä heavy aseidensa kanssa.

Stealthit ovat toki kalliita, mutta pisteet eivät mene hukkaan. Örkkeja, kaartia, eldareita(?), tyrkkyjä kaatuu mielin määrin. Tarkoitan nyt siis niitä perusjätkiä, joita örkeillä ja 'nideillä on kymmeniä yleensä. Lisäksi tankkien takapelti paukkuu myös tarvittaessa rikki, mutta jalkaväkeä vastaan ovat parhaimmillaan. Crisikset ovat toki myös oiva valinta, jos haluaa jättää stealthit pois, tai muutenkin, harva Tau-lista toimii ilman crisiksiä.
siis juu FoF on noin periaatteessa hallussa en ole kyllä vielä kokeillut mutta käytännön jelppi olis iha paikallaan siis ajetaan pirufisu siihen vihun eteen palomiehet ulos sivusta ja rapidilla tankin ali ja vihu ei voi assaultaa fisun läpi (?)
minulla on myös käsitys että toimisi paremmin kahdella fisulla
/...\ noin fisut vinoon ja warrut ampuu turvasta :)
Juu, noinhan se toimii. Havainnollistava kaavio, jota en jaksa paintilla piirtää, pahoittelen:

1". Vihollinen
2"
3"
4"
5"
6"
7"
8"
9"
10"
11"Devilfish. Devilfish.
12" Firewarriorit

Eli tarkalleen 12" päähän vihollisesta, fisu/fisut hiukan eteenpäin, niin että palomiehet mahtuvat väliin, joten katso pelitilanteessa niin, että takana olevat firewarrut ovat juuri 12" päässä, jotta pääset ampumaan kaikilla, ja fisut etummaisten warrioreiden eteen, varmaan 9" päässä vihollisesta.
onko taulla muuten muita hauskoja vastaavia jippoja
Ikvä kyllä ei taida olla, nelosedikkaan löytyy, mutta ne korjattiin 5th editioniin. 6th edition on tosin parin viikon päästä tullut, joten katsotaan mitä sitten keksitään.

FixuEDIT: ja mikäli kiinnostaa, Tau foorumi, nimeltään Advanced Tau Tactica on hyvä taktiikoiden ja kaikenlaisten Tauhun liittyvien juttujen etsiskelyssä. Linkki:http://advancedtautactica.com/
Furinji kirjoitti:Jos todella todella Todella TODELLA häviää maaston takia... Eikä omalla pelaamisella todella ole asiassa pienintäkään osaa... niin maasto on voittonsa ansainnut.
nandoboy

kiitos tästä tuesta olen kiitollinen siitä että joku shas´o välillä avustaa kiitos ja jatkoa for a greater good ;)
Fixu

nandoboy kirjoitti:kiitos tästä tuesta olen kiitollinen siitä että joku shas´o välillä avustaa kiitos ja jatkoa for a greater good ;)
Shas'vre taitaa kyllä olla lähempänä :). Joka tapauksessa on aina mukavaa saada uusia Tau komentajia Suomeenkin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Taktiikat”