PORI WHFB LIIGA (II)

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Runt

Re: PORI WHFB LIIGA (II)

Viesti Kirjoittaja Runt »

Ymmärrän kyllä että mielenkiintoa peliä kohtaan on lähes nolla jos ei pedot tuosta ohi mene. Hapidilta itse tässä aloitetta odottaisin pelin suhteen, mikäli mies mielii pelin pelata.
Tosin kannattaa itse harkita myös aloitteen tekemistä, sillä jos pedot meneekin tuosta ohitse niin pelin sopiminen voi olla nihkeää kun päivät käyvät vähiin. Turusta ei käsittääkseni joka vkl lähdetä Poriin pelaamaan ja Hapidin työt vievät tällä hetkellä todella paljon aikaa joten häneltäkään ei välttämättä äkkilähtö peliin onnistu.

Mitä nyt sääntöihin Truelossista ja maaston asettelusta tulee niin nämä menevät täysin mielipiteiden piikkii. Säännöt nyt kuitenkin ovat säännöt ja niillä mennään.
Älä nyt kuitenakaan tuota maaston asettelua pelkää, Hapid ei juurikaan ole maastoa reunoille laittanut vaikkakin muutamat kuvat peleistä siltä saattoivatkin näyttää. Dwarfs VS Dwarfs peli oli ehkäpä näistä pahin väärän kuvan antaja. Hapidihan ei tuossa pelissä tainnut asettaa kuin yhden kiven reunalle ja Gobliini asetteli loput sitten pois tieltä, vaikka olisi voinut ajatella tämän menevän täysin päinvastoin.
gobliini kirjoitti:Ei ole häpeä jäädä tässä kakkoseksi armeijalla, jolla en ole koskaan aiemmin pelannut ja muutenkin monien vuosien hiljaiselon jälkeen.
Pitää miehelle kyllä hattua nostaa kakkossijan kunniaksi. Ei välttämättä kaikkein helpoin polku ollut tässä liigassa. Uuden armeijan lisäksi suurin osa pelaajistakin oli tuntemattomia kuin myös heidän pelityylinsä.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

Onnittelut voittajalle täältä scifistien piippuhyllyltäkin! *tap tap tap tap tap tap tap*
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Half-breed kirjoitti:Pelakkaas nyt se peli petoja vastaan, niin tietää pitäisikö sitä oikeasti vaivautua tappelemaan säännöistä Hapidin kanssa.
Kyllä nyt toistaseks vaikuttaa, että ennemmin teidän peli saadaan pelattua kuin woc vs pedot. Että aikaa vaan lyömään lukkoon. Ei hapid halua jäädä viimeiseksi.
gobliini kirjoitti:Onnittelut Syrjalle! Petomiehiä tuskin tulen kohtaamaan, sillä en lähde Helsingistä Parkanoon ajelemaan, varsinkaan kun vastapelaajasta ei mitään kuulu. Ei ole häpeä jäädä tässä kakkoseksi armeijalla, jolla en ole koskaan aiemmin pelannut ja muutenkin monien vuosien hiljaiselon jälkeen. Riskinotto viimeisessä pelissä ei onnistunut, vaan kääntyi battlestanuni kuolemaan, joka maksoi 2 pinnaa, onnistuessaan veto olisi antanut vissiin 3-5 luokkaa. Viime pelin tuloksesta liiga oli jo aikalailla itselle ainakin selvillä. Ero jäi jopa odotettua pienemmäksi.
Joo oli ne pinnat pienestä kiinni. Toisaalta oli siinä lähellä, että olisit menettänyt kenunkin. Kuten myös lähellä oli onnistuminenkin. Mutta sitä se noppapeli on. Eikä ole 2 sija häpee. Osoitit kyllä olevan kovan luokan pelimies. Hieman harmitaa se meidän demon vs kääpä pelin ratkeaminen heti alussa. Olisi tullut muuten kyllä mielenkiintoista vääntöä. Ja mitä se pisteet sitten olisi ollut?? Tää on sitä hauskaa jossittelua.

Ja vielä niistä jäljelläolevista peleistä. Koittakaahan nyt vaan pelata nekin pois. Onhan se totta, että mielenkiinto on vähäisempää,kun tuloksilla ei ole kauheasti merkitystä. Mutta pyrkikää saamaan liigalle kunniakas loppu.
Furinji kirjoitti: *tap tap tap tap tap tap tap*
Kiitokset kaikille näistä. Mua saa ja pitää nyt jumaloida..:P
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
ManAtArm

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

syrja kirjoitti: Kiitokset kaikille näistä. Mua saa ja pitää nyt jumaloida..:P
Sori taloon ei mahdu alttaria mahtavalle Jarkolle ja hänen armeijoilleen. Ja Halffis ei sitten mene antamaan kääpiöille pisteen pistettä.
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
syrja

Kyllä sellainen pyhiinvaelluspaikka pitääkin rakentaa ulos. Miten muuten miljoonat ihmiset mahtuisi sitä kumartamaan......kohta Aki oikeasti lähtee parkanoon ja vetää itselleen jonkun pisteen liiga voiton :)
Tuota Tomin ja Villen tasatilannetta mieteinkin. Mahtaako Villen luonto antaa periksi, että olisi yrittämättä nousta viimeiseltä sijalta:)
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Vai kelpaaks, että joku sculptaa Tomille Battle pilgrimeille sinun patsaasi ja pakotetaan hänet peluuttamaan seuraavassa liigassa sitä yksikköä?
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Runt

syrja kirjoitti:Tuota Tomin ja Villen tasatilannetta mieteinkin. Mahtaako Villen luonto antaa periksi, että olisi yrittämättä nousta viimeiseltä sijalta:)
Asian voi toki ajatella tuollakin tapaa, toinen tapa ajatella asiaa on että liiga on mennyt totaalisen pieleen ja on se ja sama jääkö viimeiseksi vai toiseksiviimeiseksi.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
ManAtArm

El Capitan kirjoitti:Vai kelpaaks, että joku sculptaa Tomille Battle pilgrimeille sinun patsaasi ja pakotetaan hänet peluuttamaan seuraavassa liigassa sitä yksikköä?
Ei ole pilgrimin pilgrimiä, ei tullut hankittua niitä metallisina ja niitä ei ole uusittu finecastilla tai muovilla. joudut odottamaan pitkään ennen kuin niitä kohtaat.
syrja

ManAtArm kirjoitti:
El Capitan kirjoitti:Vai kelpaaks, että joku sculptaa Tomille Battle pilgrimeille sinun patsaasi ja pakotetaan hänet peluuttamaan seuraavassa liigassa sitä yksikköä?
Ei ole pilgrimin pilgrimiä, ei tullut hankittua niitä metallisina ja niitä ei ole uusittu finecastilla tai muovilla. joudut odottamaan pitkään ennen kuin niitä kohtaat.
Olikos nuo pilgrimit speciaali jalkaväkee. Olen vain jostain saanut sen käsityksen, et ois ihan jees valinta. En sitten tiedä onko pistehinta älyttömän iso. Kyllähän niitä voi pelata vaikka talonpoikafikuilla.
ManAtArm

Juu ovat, ja ei niissä muuta vikaa ole kuin se että ne on se 9 pinnaa kipale(kun lasketaan täydestä 30 ryhmästä+reliikki niin saisin 61 M@Ata täydellä komennolla samaan hintaan) ja aseena on vain tavallinen miekka ja kiitos FAQ:n jos ne breikkaa ne menettää sen reliikin mikä on "komento ryhmä" niille.
Pplussana ne pysyvät paremmin hengissä kuin M@A(standardi bretti wardi ja AS 5+), Hatred löytyy, ovat ld 8 stubborneja ja reliikki itsessään omaa 100% "Look out Sirin".

Ei ne välttämättä huonoja ole, ne ei vaan ehtineet iskeä itseään läpi lähinnä hintansa vuoksi(boxissa tuli reliikki ja 6 miestä loput myytiin yksittäis pakkauksissa).
syrja

Vetäskääs nyt nuo pari viimeistä peliä pois niin saadaan kuopattua tämäkin. Ja päästään kohti uusia pettymyksiä...

Ja hei miksi vasta 4 on ilmaissut mielenkiintoa seuraavaan? Oliko mun lista liian pelottava?
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Joku molopää sulki komppikeskustelun, niin loppui ideointi.

Itseä lähinnä kompittomuus ja maastosäännöt häiritsee. Myös pelaajien listatkin vähän karkoittaa. Tuplahydrat! Henkan 80 jousilurkkia + 2 katapulttia, Villen ritaristankki + Hurri / 100 Gladea + 40 Puuta. Nääh.

Ei huvittaisi pelata kovaa, mutta ei pehmeälläkään jaksa näin totisissa leikeissä olla mukana.
- Sinitähti
Runt

Onhan tuo tosi että listojen pitää olla "kovia" jos haluaa pärjätä. Anton veti ykkösliigan hyvin (voitti eniten pelejä) vaikkei loppusijoituksessa ollutkaan korkealla, tähänkin voitaisiin koittaa saada korjausta.
Korjaus idea: Liigan "loputtua" pelattaisiin pudotuspelit jossa 1.sj VS 4.sj ja 2.sj VS 4.sj tällä päästäisiin siihen ettei jokaista peliä tarvitse voittaa 20-0 vaan riittää kun liigan aikana on 4 parhaan joukossa jolloin paikka pudotuspeleille aukeaa. Pudotuspeleistä sitten riittääkin 11-9 voitto, tai jos oikein tiukaksi menee niin 10-10 tulos kunhan pisteitä saa kerättyä enemmän kuin vastapuoli.
Sitten se mikä tässä on huono, liiga venyy ja venyy entisestään. Vielä jos kyseessä on 10 pelaajan liiga niin on hyvin pieni mahdollisuus päästä 4 joukkoon listoilla joita ei ole tappiin asti hiottu. Tiedä sitten saako ajatus kannatusta?
syrja kirjoitti:Ja hei miksi vasta 4 on ilmaissut mielenkiintoa seuraavaan? Oliko mun lista liian pelottava?
Mahtaako 3 liiga tulla liian nopeasti kakkosliigan jälkeen toisille (näin ainakin kuulin, tai vähintäänkin oletan). Nyt meillä on pelaajia kasa jotka eivät ole pelanneet aikoihin ja toinen kasa pelaajia jotka ovat pelanneet hieman enemmän koska pelasivat kiireellä viimeisimpiä liiga pelejä. No onhan tässä lomaa fabasta ollut riittämiin jos alkaa oikein miettimään...
El Capitan
Peliporukkavalvoja

No mutta eihän sitä kovaa ole pakko pelata. Jos me kaikki tehdään listat miten sattuu, niin meillä on tosi kevyt liiga. Se vaan vaatii sitä viitsiliäisyyttä kirjoittaa sinne listaan niitä 30:n miekkamiesbokseja, lv4 velhottomia listoja.

Hirveät munakorieliittiyksiköt, joiden hintalappu yhdessä herojen kanssa on +1k ja ne 10:n sotakonetta/weapon tiimiä tai 100 nuolta per vuoro ei ole oikea suunta kevyisiin listoihin.
- Sinitähti
syrja

El Capitan kirjoitti:Hirveät munakorieliittiyksiköt, joiden hintalappu yhdessä herojen kanssa on +1k
Mulla ei oo ainaskaa tollasii. Vain kaksi normi jamppa blokkii joissa molemmissa on vain yks hero mukana. Ja molemmat "korit" maksaa reilusti alle tonnin.
El Capitan kirjoitti:ja ne 10:n sotakonetta/weapon tiimiä
Ei oo yhtää sotakonet. Tai sori on yksi mikä ei tee suoraa tuhoo vastustajan joukoille. Toisaalta hölmöä et se on määritelty sotakoneeks.
El Capitan kirjoitti: tai 100 nuolta per vuoro ei ole oikea suunta kevyisiin listoihin.
Multa lähtee yhteensä korkeintaan 7 nuolta/vuoro. No pari kertakäyttö breathiä on jollen käytä niitä ennemmin tappelussa.

Mullahan on siis äärimmäisen kevyt ja rentolista.....:)
ManAtArm

El Capitan kirjoitti:Hirveät munakorieliittiyksiköt, joiden hintalappu yhdessä herojen kanssa on +1k
Mä kai voisin sittenkin tehdä yksikön pelkistä sankareista :D
El Capitan kirjoitti:ja ne 10:n sotakonetta/weapon tiimiä
Miehistö mukaan laskettuna mä saan ton 10 :p
El Capitan kirjoitti: tai 100 nuolta per vuoro ei ole oikea suunta kevyisiin listoihin.
Alustavasti ei nuolia vain kaksi kiveä.

Alan kääntyä sen puoleen että MaArmit jää kotiin... tarttee vaan keksiä miten saa questarit ja graalit samaan listaan.
Runt

El Capitan kirjoitti:No mutta eihän sitä kovaa ole pakko pelata. Jos me kaikki tehdään listat miten sattuu, niin meillä on tosi kevyt liiga. Se vaan vaatii sitä viitsiliäisyyttä kirjoittaa sinne listaan niitä 30:n miekkamiesbokseja, lv4 velhottomia listoja.

Hirveät munakorieliittiyksiköt, joiden hintalappu yhdessä herojen kanssa on +1k ja ne 10:n sotakonetta/weapon tiimiä tai 100 nuolta per vuoro ei ole oikea suunta kevyisiin listoihin.
Hemmetin hienoa että joku tuo kerrankin asiallisesti esiin omia näkemyksiään tästä aiheesta =)

Ymmärrän pointin, leppoisampaa pelaamista näemmä kaivataan. Itsekkin pidän fabasta leppoisana pelinä, mutta kun pelaamme liigaa jossa tavoitellaan pelistä toiseen 20-0 voittoa niin oli kompit tai ei niin listat pyritään hiomaan tappiin. En siis suoranaisesti näe että kompit toisivat sitä leppoisampaa pelaamista mukanaan. Yhtä lailla kompillisessa liigassa saa tehtyä näitä sikalistoja jos suhteuttaa listat asetettuihin komppeihin. Ellet nyt sitten tarkoittanut jotain muita komppeja kuin armeija rajoituksia?

Maastojen osalta kysyttävä hieman tarkennusta, vaikka uskonkin tietäväni mitä kohtaa listassa tarkoitat?

Meitä on monia ja niin myös mieltymyksiä tämänkin pelin suhteen, itse kun mieluiten pelaisin sääntökirjan mukaan täysin kun taas toiset täysin päinvastoin.
On myös mahdottomuus löytää ratkaisua johon kaikki olisivat tyytyväisiä, edes kompromissit puolestavälistä eivät riitä joten on täysi mahdottomuus määritellä sääntöjä niin että ne kaikkia miellyttäisivät. Jokaisen meistä tarvitsisi osata antaa hieman siimaa, eikä vain pitää itsepäisesti kiinni omasta mielipiteestään (harvemmin kun sillä mitään hyvää ainakaan saa aikaan).
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Mie pitkään mietin, että pitäisikö tuoda se oma lusikka niihin komppi- ja juustokeskusteluihin kun varmasti minua sinne joku kaipasi, mutta jätinpäs laittamatta. Ei siitä tule kuin tiskattavaa, josta kukaan ei tykkää.

Maastoissa minua häiritsee suuresti se, että se tehdään vuorotellen. Sääntönä se on ihan hyvä, mutta mitä minä olen pelejä katsonut, niin ei se oikein näytä toimivan. Kääpiö - Kääpiö matsi on oiva esimerkki, josta tullaan vielä kymmenenkin vuoden päästä puhumaan. Toinen onkin sitten se iänikuinen metsä ja oikeastaan koko TLOS. Kukkuloiden takana pitäisi pysyä piilossa paitsi Largejen ja metsien takana pitäisi jokaisen olla turvassa. Se -1 to hit on vain osalle haitta, koska kuinka moni asia tässä pelissä oikeasti ampuu BS:n avulla? Ei kovinkaan moni mitä tulee sotakoneisiin.

Komppien tarkoitus on myös pelitasapainnon laittaminen vinksin vonksin lisäksi antaa pelaajille uudet eväät listan tekoon. Max 5 sotakonetta, yksikkö- ja pistekatto ja nykyään suosiota saanut nuolirajakin toisi varmasti mm. Hapidin listoihin ihan uuden lookin kun mies ei voikkaan tehdä armeijaansa normaalien tottumuksiensa tapaisesti. Magiassakin ollaan kokeiltu pitkin Suomea, Ostiumissa esim, 4 nopan max castia, niin miten suu pannaan isojen megaloitsujen kanssa? Henrin pitää alkaa tosiaan miettimäänkin mitä haluaa tehdä sillä se isompi versio, 24" kantamalla kaikkiin vaikuttavat loitsut, eivät niin varmasti onnistukkaan.

Voittoa saa ja oikeastaan pitääkin tavoitella. Ei kukaan tule nostamaan joukkojaan pöydälle häviö mielessään. Siinä vain vika tulee, että kuinka kovaa haluaa voittaa ja etenkin millä tapaan. Ainakin minusta se haasteen hakeminen on paljon hauskempaa ja shakkipeli ilman kuningatarta tarjoaa erinomaisen pelinautinnon. Kuningattaren uupuminen pitäisi olla myös herrasmiesvelvollisuus taitevamman/suuremman egon omistajan kohdalla.

Kun mie tuumin mitä komppeja pitäisi laittaa tähän peliin, niin olen samaa mieltä teidän kaikkien kanssa, että ne voivat painua kuuseen. Sääntökirjassa löytyvä sääntö, että vain 2 samaa rarea on ihan vammainen, koska se ei aina ole hyväksi. Ymmärrän hyvin, että kukaan ei halua nähdä 3:a Aboa tai vastaavaa. Mutta onko 3 jättiläistä jonkun mielestä voittajakombo? On totta, että kutsun jättiläisiä omassa armeijassani tähtipelaajiksi, mutta se lempinimi on peräisin eräästä Hessu Hopo-piirretystä on eräänlainen kunnianosoitus hahmoa ja kyseistä piiretty-sarjaa kohtaan.

Joskus niille on kuitenkin paikkansa tasapainottamaan peliään. Siitä olen iloinen, että täällä ei ole vielä näkynyt niitä pahimpia turneejyriä, mutta jollekin pienimuotoiselle listojen teko-ohjeistukselle olisi siitäkin huolimatta tarvetta.

Usko hyvään pelihenkeen on kuitenkin sen verta suuri, että toivoisin pelaajien itsensä ymmärtävän, että ehkä en tarvitsekkaan tätä kaikkea voittaakseni. Vastustajani kuitenkin jättää itse kovimmat poikansa kotia, joten onko minunkin ihan pakko tuoda juuri nämä kovat jutut mukanani?

El edit: Tästä viestistä ei ole sitten tarkoitus aloittaa uutta komppisotaa.
- Sinitähti
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Mitä helvettiä?! Viesti Antonilta jossa on järkeä. Noh kai sen piti jotenkin tasottaa sitä paskaa PC-pelaamisesta mitä se suolti aiemmin tänään. Tosin anton nyt menee omissa kompeissaan liian pitkälle, ja sitten se valittaa miten kasi tasotti liikaa tilannetta jalkaväelle.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Runt

El Capitan kirjoitti:Maastoissa minua häiritsee suuresti se, että se tehdään vuorotellen. Sääntönä se on ihan hyvä, mutta mitä minä olen pelejä katsonut, niin ei se oikein näytä toimivan. Kääpiö - Kääpiö matsi on oiva esimerkki, josta tullaan vielä kymmenenkin vuoden päästä puhumaan. Toinen onkin sitten se iänikuinen metsä ja oikeastaan koko TLOS. Kukkuloiden takana pitäisi pysyä piilossa paitsi Largejen ja metsien takana pitäisi jokaisen olla turvassa. Se -1 to hit on vain osalle haitta, koska kuinka moni asia tässä pelissä oikeasti ampuu BS:n avulla? Ei kovinkaan moni mitä tulee sotakoneisiin
Nyt kun olet lusikkani minun kolhoon tunkenut niin voin avata sanaisen arkkuni ;)

Maastojen asettelusta tosiaan olikin puhetta jo aikaisemmin kompeista. Maasto floppeihin on toki mahdollisuus kun vuoron perään asetellaan maastoja kentälle, korostaisin kuitenkin että ainoa floppaus tuli vain kääpiö-kääpiö pelissä. Mielestäni tämä on suhteellisen vähän kun ajatellaan että liigassa pelattiin 42 peliä (jos laskin oikein, tähän mennessä pelatut pelit). Tämän lisäksi maastovalikoima kyseisessä pelissä taisi olla juurikin se mitä pelipöydällä näkyi. Jokainen voi myös itse vaikuttaa siihen floppaako maastonasettelu vai ei, 4:llä maastolla kuitenkin saa estettä sinne keskikentälle halutessaan vaikka vastapuoli asettaisikin kaiken maaston reunoille. Lähtökohtaisesti maastonasettelu pitää olla molemmille osapuolille tasaväkistä, toista vaihtoehtoa tasaväkiselle maaston asettelulle ei sitten taidakkaan olla vielä keksitty. Mutta jos hyviä ehdoituksia maaston asetteluun on niin niitä kuulisin mieluusti lisää (kunhan muistetaan tasapuolisuus).
Itse en siis näe maastonasettelussa ongelmaa tai mitään muutakaan huonoa, 4:llä maastolla pystyn takaamaan että itse saan sen verran suojaa kuin tarvitsen.

Metsien trueloss sääntö päivitettiin sääntöpakettiin, metsien osaltahan ei enään ongelmaa pääse tulemaan koskien truelossia. Myös kompromissi tehtiin metsiä koskien, koska mielipiteet jakautuivat laidasta laitaan "miten metsiä tulisi pelata". Jos metsästä haluaa suojaa eikä vain -1 hittiin, niin silloin vain tiheää metsää kentälle.
Mielestäni päätös oli kaikkia jollain tasoa miellyttävä (no eräitä ei voi miellyttää mitenkään, mutta se onkin sitten jo asia erikseen).

Henkilökohtaisesti en halua viedä liigaa 7th:n suuntaan koska 8th on nykypäivää. Tähän myös kuuluu munakorit ja megaloitsut epävarmoineen PD noppamäärien kera. En nyt väitä että muutosvastarintaa täällä olet ajamassa, mutta ei muutosvastarinta ajatusta voi kuitenkaan täysin pois sulkea.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”