Jokavuotinen maastoprojekti on tältä erää ohitse ja tällaista tuli tänä vuonna. Muutaman illan nyherrys autotallissa töitten jälkeen ja yrityksen ja erehdyksen kautta sain kuin sainkin kentän valmiiksi ja viimeistellyksi. Mulla on jo ennestään neljä kenttää (kaksi 2m x 1m kenttää ja kaksi 180cm x 120 cm kenttää) ja nyt halusin kerrankin tehdä sellaisen, jossa maastomuodot ovat kiinteinä. Hintaa mokomalle tuli ehkä 120 euroa ja aikaa voi arvioida menneen noin 40 tuntia.
Tänään oli sitten neitsytpeli kentällä. Vastustajani ei tiennyt armeijaani ja vice versa ja molempien armeijoiksi tuli Chaos Daemons. Mulla tosin oli fifty-fifty Tzeentch/Khorne pienellä Nurglen lisämausteella, mutta vastustaja oli pitäytynyt puhtaassa Khornessa. Aivan loistava peli oli ja päättyi viidennen kierroksen päätteeksi niukasti minun voitokseni, vaikka olinkin skenaariossa altavastaajana. All Heil the Gods of Dice!
Yleisnäkymä kentästä odottamassa pelaajien saapumista:

Yleisnäkymää limavirroista. Virtojen reunat on tehty sulattamalla jok'ikinen leikattu reuna asetonilla.

Vähän irtomaastoa. Löllyvä limainen lihavuori sidottuna riimukivipaasien sisään.

Portaalia vähän tarkemmin. Portaali leikattu foamista. Keskiosan tein jo kymmenen vuotta sitten, mutta vasta nyt se löysi tiensä maastoksi asti. Itsetehty kipsistä painelemalla kiloiseen muovailuvahamötikkään erilaisia muotoja erilaisten miniatyyrien pinnoista ja sitten vaan kipsi muottiin! Portaalista nousseiden olentojen mukanaan tuomat limat Vallejon Water Effectsistä värjäämällä aine Vallejon pigmenteillä.

Huh huh! Ensimmäinen kierros neitsytpeliä takana ja molempien armeijoiden bloodletterit kansoittavat portaalin ympäristöä. Vastustajani oli hyökkäävä ja Battle Missionsin "Invasion" -skenun vuoksi pääsi tulemaan suoraan portaalista. Itse onnistuin ensimmäisellä kahdella kierroksella tulppaamaan portaalin pahasti ja pääsin hallitsemaan pelikentän (tästä kuvasta katsottuna oikeaa puolta) toista puolta, joka oli avain voittoon.