[Pori]Warmachine/Hordes -yleinen keskustelu

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Gerazu

Re: [Pori]Warmachine/Hordes -yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

Jeijo kirjoitti:Cool.

Mun pelit taitaa mennä ens viikkoon, ellei joku huomenna halua pelata, pe myös ehkä sopiva.

PS: SAIN SEETHERIN VALMIIKS!!!1!
Molemmat käy. Pitäs varmaan itekki maalata.
Jeijo

Viesti Kirjoittaja Jeijo »

No jos vaikka huomenna täällä sitten, joskus 15:30?
Soi viulu
Gerazu

Jeijo kirjoitti:No jos vaikka huomenna täällä sitten, joskus 15:30?
Loppuu kesätyöt kolmelt, eli aikasintaan puol viis.
Jeijo

ok.
Soi viulu
harkkari

Viesti Kirjoittaja harkkari »

Ota geratsu rahat messiin, niin saat sitten lisäukkoja. Voisin kanssa tulla paikalle meinaan.
Kalat meni kotio...
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Moo.
Heittäkääs joku hieman simppeliä esittelyä tästä touhusta. En tarkoita sääntöjä vaan lähinnä eri jengeistä juttua.
- skirmaripeli jossa tapellaan ja ammutaan. Onko jotain tavoitteita/skenaarioita kuten mordheimissa. Vai päättyykö peli vain kun vastustaja tapettu tms?
- Kehittyykö jengit jotenkin?
- Faktionit tarkoittaa ilmeisesti eri"rotuja"?

Mitä jengiin tarvitaan?
- Onko joku minimi/maksimi määrä ukkoja/porukka?
-warcaster on ilmeisesti pomo ja samalla jonkinlainen maagi? Voiko olla useampi samassa porukassa? Onko jotain piste rajaa vai voiko laittaa "kaikki"pojot kiinni johonkin superheroon? Se nyt ei varmaan ole järkevää.
- warjackit (niitä "jaskoja" ilmeisesti?) on vissiin koneita jotka ampuu/tappelee kovaa. Tyypistä riippuen tietty. Onko niille jotain rajoituksia esim kuinka monta voi ottaa, paljonko voi laittaa pojoja kiinni?
- yksiköt. Jotain perusjengiä jotka sitten erikoistuneet johonkin? esim ampumiseen,tappeluun? Paljonkos näitä saa tai pitää olla? Entäs onko noissa yksikkökoissa jotain min/max määriä? Vai onko ne aina vakiot. Eli xx pisteillä saa aina xx kokoisen yksikön ja sitä ei pysty pienentämään tai suurentamaan?
- Soolot. Mitäs kekkuleita nämä on? Yksin kulkevia koviksia vai mitä? Voiko olla pomona vai mitäs virkaa näillä on?
-Onko vielä jotain muuta?

Sitten ne eri jengit. Voisikos joku kertoa muutamalla sanalla jokaisesta jotain. Lähinnä mikä hyvää/huonoa. Ja sitten vielä miten nuo hordet eroaa masiineista? Ilmeisesti niillä on enempi tappelevia "mörköjä" kuin ampuvia koneita.

Sellaista, siinä jollekin pientä urakkaa lähteä selventämään asioita minulle. Mieluummin yksinkertaisesti perusjuttuja. Ja älkää mielellään heittäkö linkkejä minnekkään. Olen yrittänyt surffata noita keskusteluja ja pp:n sivujakin mutta nuo asiat ei oo ihan auennut. Eli yksinkertaiselle yksinkertaisesti pliis :)
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Gerazu

syrja kirjoitti:Moo.
Heittäkääs joku hieman simppeliä esittelyä tästä touhusta. En tarkoita sääntöjä vaan lähinnä eri jengeistä juttua.
- skirmaripeli jossa tapellaan ja ammutaan. Onko jotain tavoitteita/skenaarioita kuten mordheimissa. Vai päättyykö peli vain kun vastustaja tapettu tms? Eri skenaarioita löytyy sääntökirjasta. Aika simppeleitä noi on, objektiiveja ym. Mutta joo, peli päättyy kanssa kun vastustajan Warcaster sankari kuolee
- Kehittyykö jengit jotenkin? Ei.
- Faktionit tarkoittaa ilmeisesti eri"rotuja"? Kyllä.

Mitä jengiin tarvitaan?
- Onko joku minimi/maksimi määrä ukkoja/porukka? Eri pistekokoja kuten fabassa.
-warcaster on ilmeisesti pomo ja samalla jonkinlainen maagi? Sankari komentaja.
Voiko olla useampi samassa porukassa? Riippuu pistekoosta, mutta peruspeleissä maksimi on yksi.
Onko jotain piste rajaa vai voiko laittaa "kaikki"pojot kiinni johonkin superheroon? Pelissä ei oo mitään ostettavia magiakamoja vaan kaikilla on pistehinta jota ei saa muutettua, paitsi uniteille saa ostettua joitain Unit Attachmentteja (Vertaa, faban komentogroup)
Se nyt ei varmaan ole järkevää.
- warjackit (niitä "jaskoja" ilmeisesti?) on vissiin koneita jotka ampuu/tappelee kovaa. Tyypistä riippuen tietty. Onko niille jotain rajoituksia esim kuinka monta voi ottaa, paljonko voi laittaa pojoja kiinni? Ei oo rajoja. Joitain rajoittaa maksimimäärät esim. max 2
- yksiköt. Jotain perusjengiä jotka sitten erikoistuneet johonkin? Joo
esim ampumiseen,tappeluun? Paljonkos näitä saa tai pitää olla? Ei ole rajoja, ei ole pakko olla yhtään.
Entäs onko noissa yksikkökoissa jotain min/max määriä? Vai onko ne aina vakiot.
Eli xx pisteillä saa aina xx kokoisen yksikön ja sitä ei pysty pienentämään tai suurentamaan? Kyllä. Suurimmasta osasta on 2 versiota, eli pienempi ja suurempi yksikkökoko.
- Soolot. Mitäs kekkuleita nämä on? Yksin kulkevia koviksia vai mitä? Voiko olla pomona vai mitäs virkaa näillä on? Näitä vois periaatteessa verrata faban heroihin. Nää on niitä kavereita jotka mättää kovaa ja omaa skilliä.Jotkut voi olla pomoina.
-Onko vielä jotain muuta? Tulevat kolossaalit ja gargantuanit, eli periaatteessa heavy heavy warbeastit/jackit. Ja sitten battle enginet, eli... sotakoneet?

Sitten ne eri jengit. Voisikos joku kertoa muutamalla sanalla jokaisesta jotain. Lähinnä mikä hyvää/huonoa. Ja sitten vielä miten nuo hordet eroaa masiineista? Ilmeisesti niillä on enempi tappelevia "mörköjä" kuin ampuvia koneita.
Cygnar = Ampuu kovaa
Khador = Kestää, mättää kovaa ja ampuu kanssa kohtuullisesti
Cryx = Ei vissiin kestä paljoa, Sakke voi kertoa enemmän.
Menoth = Polttaa, näiden template aseet on kuulemma hyviä
Trollbloods = Kestää, omaa regenerationin eli voi healailla paljon
Skorne = Hordesin khador, paitsi ettei osaa niin paljoa ampua.
Legion = Nopea armeija, lähistelee jotenkin ja ampuu jotenkin, en osaa sanoa.
Circle = Kovaa lähistelyä, en osaa muuta sanoa.

Sellaista, siinä jollekin pientä urakkaa lähteä selventämään asioita minulle. Mieluummin yksinkertaisesti perusjuttuja. Ja älkää mielellään heittäkö linkkejä minnekkään. Olen yrittänyt surffata noita keskusteluja ja pp:n sivujakin mutta nuo asiat ei oo ihan auennut. Eli yksinkertaiselle yksinkertaisesti pliis :)
Tossa jotain boldailin.
harkkari

Vielä machinen ja Hordesin eroista. Eli hordesin pomot on warlockeja ja masiinan warcastereita. Warlockit syö ja käyttää loitsuihin warbeastien luomaa energiaa, eli furya tai jotain. Jos ei saa kulutettua voi beastit vetää berserkiksi. Warcasterit sen sijaan jakaa omaa focustaan noille warjackeille jotka ilman sitä toimivat vähän ja kökösti. Siinä on yksi suurin ero pelien välillä, toinen on sitten se, miten möröt ja koneet ottaa damagea, mutta se ei ole suurensuuri.

Periaatteessa tuo johtaja(warcaster/warlock) tuo armeijaan pisteitä, eli sellainen otetaan aina mukaan ikäänkuin ilmaiseksi, ja sille rakennetaan sitten lista. Toiset tavat vähän enempi Pojoja varsinaisiin unitteihin sun muihin, toiset vähemmän. Mitään Matin ihmeillä hieromisia ei ole, vaan ennemminkin pelissä koitetaan rakentaa toimiva armeija kyseiselle warcasterille/lockille.
Kalat meni kotio...
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Kiitos pojjaat, selvensi paljon. Lisääkin voi kertoa jos mieleen tulee. Ymmärsinkö oikein Harri, et jos tekee 35p listan. Niin valitaan tuo warcaster/lock ja sille sitten 35 pojolla sopivaa väkee kaveriksi? Ja onko siinä jotain jamppa rajoituksia kuten mordheimissa minimi 3 ja max 15 ukkoa tyyliin?
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Jeijo

Saat sen 35 pojoa käytettäväksi armeijaan, pomo ilmainen (pomokin saattaa antaa extra pisteitä, ainakin warmachinessa). Monilla yksiköillä on ''field allowance'' eli kuinka monta kyseistä unittia/modelia saa ottaa, nämä löytyy yksiköiden korteista taikka faction bookista. Muita rajoituksia ei ole, mutta kannattaa ottaa huomioon että jos armeijasi koostuu pelkistä kalliista taistelujaskoista/beasteistä voi pelaamisesta tulla tukalan vaikeaa kun ei riitä warcasterin focukset jaettavaksi kaikille tai warlock ei pysty imemään kaikkea furyä. Pomo jota peluutat, antaa vähän vinkkiä mikä toimii (spellit/feat).
Soi viulu
harkkari

Joo, ei kyllä nyt tunnu silti oikein into ja aika kuitenkaan riittävän. Peruin ton mun tilauksen boosteppiin. Keskittynen kylmästi tuohon 15mm skaalaan jatkossa, kun siihen olen niin tykästynyt. Vaikka eipä sitä tiedä, jos intoutuukin välillä taas tähänkin. En kuitenkaan nyt toistaiseksi ole tulossa teille peliseuraksi. Ehkä tuun joskus katseleen :)

Tsekatkaa myös huikea myyntitarjous:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 3#p1173033
Kalat meni kotio...
Jeijo

Tällä viikolla voisi koitta rykästä pelin tai pari, ilmoitelkaas sopiviä päiviä! Toisaalta voisi vetästä myös lautista jos kiinnostaa.
Soi viulu
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Itse voisin ainakin huomenna tässä meillä järjestää warmachineä, jos vaan tälläisellä varoitusajalla väki pääsee saapumaan paikalle? 17.00 voisi olla ihan hyvä aloitusajankohta.
Loppuviikosta en sitten viellä omia aikataulujani tiedäkkään, mutta mahdollisuuksien mukaan pelaamaan lähdetään (tostai on huono päivä ainakin).
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
jyri87v

Viesti Kirjoittaja jyri87v »

voi perse, mä en pääse. töissä.
Jeijo

Joo, ei mullekkaan näin äkkiä käy.
Soi viulu
jyri87v

Koska peliä :D Menoth tahtoo oikeutta.
Runt

Itse voisin mieluusti pelailla menotheja vastaan, pitää vain katsoa joku sopiva päivä. Tuleva vkl on ainakin itselleni huono mutta ehkäpä ensiviikolla jollain aikaa, ellei sitten faban pudotuspelit paina päälle mikä on hyvin epätodennäköistä.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
jyri87v

Mulle käy ensiviikon alku, ma-ke
Runt

Keskiviikko lienee noista päivistä ainoa milloinka mahdollisesti voisin pelejä pelailla, pitää hieman selvittää asiaa. Mutta mutta oliko mielessä jotain kellonaikaa milloin mieluusti pelaisit?
jyri87v

Mulle käy keskiviikkona mihin vain kellonaikaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”