Gamesworkshop / Forgeworld verkkokauppa maksaminen!

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Bloodfury

Gamesworkshop / Forgeworld verkkokauppa maksaminen!

Viesti Kirjoittaja Bloodfury »

Kaikille niille jotka ette tiedä. Gws ja Forge hyväksyvät maksutapana Visan. Kävi ilmi että visa electron kelpaa maksuksi näillä verkkokaupoilla, mikäli vain verkkopankista verkkokäyttö aktiivinen ja tilillä katetta. Ajattelin ilmoittaa niille jotka mahdollisesti tuskailette kun ei ole luottokorttia tms maksun suoritusta varten.
ajappat

Re: Gamesworkshop / Forgeworld verkkokauppa maksaminen!

Viesti Kirjoittaja ajappat »

Eipä oo vielä verkkokauppaa tullu vastaan mihin se visa electron ei olis käyny.
Viimeksi muokannut ajappat, Ke 15.08.2012 18:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
You can take me back to the place where I could watch the sky and see those signs!
You can show me their lies, show me the disbelief in their words. Oh, these burning times!
Bloodfury

Viesti Kirjoittaja Bloodfury »

Itselleni tuli vain yllätyksenä. Elänyt aina omassa pienessä maailmassani jossa luullut että electron toimii vain jos siitä on erikseen mainittu.. :D
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Bloodfury kirjoitti:Itselleni tuli vain yllätyksenä. Elänyt aina omassa pienessä maailmassani jossa luullut että electron toimii vain jos siitä on erikseen mainittu.. :D
Useimpien suomalaisten pankkien Electronit ovat tätä nykyä mallia "Verified by Visa", eli toimivat käytännössä Visan tavoin verkkokaupoissa.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Ottaen huomioon omat viimeaikaiset kokemukset forge worldista niin en minä kyllä sieltä mitään tilaisikaan, vaikka heille kelpaisi puolukat maksuvälineenä. Oli sen verran ala-arvoista toimintaa, että saa nyt nähdä mitä tekee tulevaisuudessa.

En tosin itsekään tiennyt, että electron kelpaisi noin hyvin nykyään.
Modern cars - they all look like electric shavers.
ajappat

Gorkiporki kirjoitti:Ottaen huomioon omat viimeaikaiset kokemukset forge worldista niin en minä kyllä sieltä mitään tilaisikaan, vaikka heille kelpaisi puolukat maksuvälineenä. Oli sen verran ala-arvoista toimintaa, että saa nyt nähdä mitä tekee tulevaisuudessa.

No camoon. Toi on vähän ku kirjottais facebookkiin "olipas hirveä päivä". Sitten odotellaan että joku kysyy: "no mitä tapahtu?".

Mut kerro nyt toki kun alotit :P
You can take me back to the place where I could watch the sky and see those signs!
You can show me their lies, show me the disbelief in their words. Oh, these burning times!
Gorkiporki

ajappat kirjoitti:
Gorkiporki kirjoitti:Ottaen huomioon omat viimeaikaiset kokemukset forge worldista niin en minä kyllä sieltä mitään tilaisikaan, vaikka heille kelpaisi puolukat maksuvälineenä. Oli sen verran ala-arvoista toimintaa, että saa nyt nähdä mitä tekee tulevaisuudessa.

No camoon. Toi on vähän ku kirjottais facebookkiin "olipas hirveä päivä". Sitten odotellaan että joku kysyy: "no mitä tapahtu?".

Mut kerro nyt toki kun alotit :P
No se oli sellainen isommanpuoleinen kimppatilaus, joka sitten kusi alleen oikein kunnolla. Kamaa ei vaan millään saatu pariin kuukauteen ja lopulta koko tilaus peruttiin, kun siitä ei vaan tullut toistapäätä. Siinä oli siis kovasti kaikkea hämminkiä. Lisäksi olen aikeisemmin koittanut olla myös yhteydessä forge worldiin ja aika huonosti tuntuvat vastaavan viesteihin ja kysymyksiin. Eli ei nyt ole jäänyt kauhean positiivista kuvaa palvelusta. Ehkä mukana on ollut myös annos huonoa tuuria, mutta vähän samanlaisia juttuja olen kuullut muiltakin.
Scythas

Viesti Kirjoittaja Scythas »

Gorkiporki kirjoitti:No se oli sellainen isommanpuoleinen kimppatilaus, joka sitten kusi alleen oikein kunnolla. Kamaa ei vaan millään saatu pariin kuukauteen ja lopulta koko tilaus peruttiin, kun siitä ei vaan tullut toistapäätä. Siinä oli siis kovasti kaikkea hämminkiä. Lisäksi olen aikeisemmin koittanut olla myös yhteydessä forge worldiin ja aika huonosti tuntuvat vastaavan viesteihin ja kysymyksiin. Eli ei nyt ole jäänyt kauhean positiivista kuvaa palvelusta. Ehkä mukana on ollut myös annos huonoa tuuria, mutta vähän samanlaisia juttuja olen kuullut muiltakin.
Hämmingistä en muuta tiedä, kuin että millään muulla tapaa Forge Worldiin ei kannata ottaa yhteyttä kuin puhelimitse. Viesteihin muita reittejä eivät ole koskaan vastanneet, mutta aina kun olen soittanut mm. puuttuvasta osasta tai miscastistä, ovat kovasti pahoitelleet ja lähetelleet korvaavia osia. UPS:lla ovat tulleet jopa osa kerrallaan. Pisin odotusaika mitä olen venaillut on noin 4 viikkoa ennenkuin saivat paketin lähtemään.

Nimim. Kaikki figut nykyään Forgelta
Jussi Nurro
Kuopion Figupelaajat KuoFi ry
KuoFi.net
Lord of Carcassonne

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Aina kun kaveri on mulle tehnyt Forgeen tilauksen niin olen tavarat saanut kahden viikon sisällä mikä on hyvä juttu ja aina on tullut kaikki mitä olen halunnu ja osat ovat kaikki tulleet. Yhden tuotteen kanssa oli kerran että osa puuttui mutta sain forgeen facebookissa yhteyttä ja sain 3 viikon sisällä puuttuvan osan. olen tyytyväinen.
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
Dr4zh4r

Viesti Kirjoittaja Dr4zh4r »

Mites jos maksan electronilla forgeen, niin tuleeko siitä jonkin sortin lisäkuluja?
Siis muuta kuin tuotteen hinta+postikulut?
Oletettavasti valuuttamuunnos ei ole ihan huippukurssilla, mutta kuitenkin...
"Assassins do it from behind"
Scythas

Viesti Kirjoittaja Scythas »

Dr4zh4r kirjoitti:Mites jos maksan electronilla forgeen, niin tuleeko siitä jonkin sortin lisäkuluja?
Siis muuta kuin tuotteen hinta+postikulut?
Oletettavasti valuuttamuunnos ei ole ihan huippukurssilla, mutta kuitenkin...
En tiedä millainen sopimus sinulla on pankkisi kanssa kortin käytöstä, mutta omani ei ainakaan vielä ole alkanut laskuttamaan siitä, jos käytän korttiani asioiden ostamiseen. Eli en siis usko, että sinulle tulee ylimääräisiä kuluja vaikkakin valuuttakursseissa saattaa olla pankkien välillä heittoja.
Jussi Nurro
Kuopion Figupelaajat KuoFi ry
KuoFi.net
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Sinänsä ylimääräistä maksutapa lisää ei pitäisi tulla Visa Electronin käytöstä. Ainoa miinus taitaa olla, ettei luottokunta korvaa saapumatta jäänyttä tavaraa samaan tapaan kuin aidolla luottokortilla. Yleensä kaupat kuitenkin tykkäävät siitä, että raha kilahtaa välittömästi - ainakin melkein välittömästi omalle tilille, joten en näe mitään syytä rokottaa kortin käytöstä.

Vertailukohtana esimerkiksi PayPal taitaa nykyään rokottaa kurssimuutoksista oman osansa, mutta PayPal onkin ylimääräinen välikäsi pankin ja maksun saajan välissä. Tosin kyllähän he lupaavat taas sovitella ongelmatilanteissa. Joissain tapauksissa PayPal suoraviivaistaa maksamista, mutta pääsääntöisesti toimii ihan samoin kuin kortilla maksaminen. Oikeastaan se korttihan on tarkoitus linkittää PayPal tiliin, josta lasku lähtee tilillesi ja vastaavasti maksu kuittautuu heti kauppiaalle. Visa Electronin käytettävyys tuntuu nykyään syövän tarvetta käyttää PayPalia muualla kuin eBayssa.

Olettekos muuten törmänneet missään sellaiseen outouteen, että joku firma ei hyväksyisi jonkun tietyn pankin korttia? Itse olen ihmetellyt Play.comin käytäntöä, kun se ei kelpuuta Osuuspankin korttia. Politiikka ei ole ihan uusi, sillä ongelmasta on ollut netissä juttua vuosien ajan. En tiedä ovatko korjannee, kun toisen pankin kortilla maksaminen on onnistunut hyvin sen jälkeen kuin ongelman syy selvisi.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Murhe kirjoitti:Olettekos muuten törmänneet missään sellaiseen outouteen, että joku firma ei hyväksyisi jonkun tietyn pankin korttia? Itse olen ihmetellyt Play.comin käytäntöä, kun se ei kelpuuta Osuuspankin korttia. Politiikka ei ole ihan uusi, sillä ongelmasta on ollut netissä juttua vuosien ajan. En tiedä ovatko korjannee, kun toisen pankin kortilla maksaminen on onnistunut hyvin sen jälkeen kuin ongelman syy selvisi.
Juu, yhteen pystyttämääni nettikauppaan oli ylimääräinen hankaluus saada maksupalvelut avattua, kun ei Danske Bank kelvannut. Oma Osuuspankin korttini on tosin Playlle kelvannut ne harvat kerrat, kun sieltä olen jotain ostanut - tosin edellisestä kerrasta on kolmisen vuotta, joten voi olla, että missasin ongelman alkuhetken.

Forge Worldin tavaroissa on lähes aina jotain valitettavaa, valuvikoja, vääriä tai puuttuvia osia. Sähköpostiin ne eivät vastaa ikinä, mutta en muista, että koskaan olisi tarvinnut odottaa viikkoa pitempään tilauksen saapumista, tai kahta päivää pitempään korvikkeiden saapumista sen jälkeen, kun on puhelimitse reklamoinut. Ihan viime aikoina en ole FW:ltä mitään ostanut, mutta nehän toimittavat kaiken UPS:llä, ja UPS:n toimitukset ovat kusseet jo pitemmän aikaa, joten ne viivytykset johtuvat todennäköisemmin rahtifirmasta kuin Forge Worldista.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
maxxon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maxxon »

Murhe kirjoitti:Sinänsä ylimääräistä maksutapa lisää ei pitäisi tulla Visa Electronin käytöstä. Ainoa miinus taitaa olla, ettei luottokunta korvaa saapumatta jäänyttä tavaraa samaan tapaan kuin aidolla luottokortilla. Yleensä kaupat kuitenkin tykkäävät siitä, että raha kilahtaa välittömästi - ainakin melkein välittömästi omalle tilille, joten en näe mitään syytä rokottaa kortin käytöstä.
Alkaa mennä OT:n puolelle, mutta:

Kyllä se kauppias saa korttifirmalta rahansa melkolailla heti, vaikka asiakas maksaa laskun kuukauden päästä tai myöhemminkin. Siksi niitä sanotaan luottokorteiksi.

Kauppiaalle korttimaksun vastaanottaminen kuitenkin maksaa, siksi jotkut pikkuliikkeet ovat joskus nihkeitä ottamaan korttia vastaan. Korttifirman sääntöjen mukaan tätä kulua ei saa sälyttää kuluttajalle, koska erilaiset VISA-lisät tietysti haittaisivat kortin käyttöä. Olen aikoinaan nähnyt tätä kierrettävän lauseilla "all prices include cash discount, add 3% if paying with credit card".

Samaten Diners Clubilla on kovemmat korttikulut kuin muilla luottokorteilla ja osittain siitä syystä se ei kelpaa läheskään yhtä monessa paikassa kuin VISA.

Kaupan siirtyminen verkkoon on kyllä lyönyt naulansa arkaaisten maksutapojen arkkuun. Käytännössä kauppias lisää korttikulut kaikkiin hintoihin ja tekee vaan niillä satunnaisilla käteiskaupoilla hieman enemmän katetta (tosin ei se käteisen käsittelykään ilmaista ole).
//Mx
Zarathustrian
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Zarathustrian »

Yksi syy miksi tuota electronia on aika nihkeästi hyväksytty on aikaisemmin ollut tuo pankin tapa pitää noita maksuja itsellään n.3 viikkoa ennen kauppiaalle tilittämistä. Eli vaikka raha tililtä pois vilahtaakin, ei se heti kilahda kauppiaalle.

Mutta kyllä tuon electronin hyväksyminen aika monen elämää helpottaa ja tuonee lisää asiakkaita.
maxxon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maxxon »

Zarathustrian kirjoitti: Mutta kyllä tuon electronin hyväksyminen aika monen elämää helpottaa ja tuonee lisää asiakkaita.
Touche masuun, kuten Aku Ankka sanoisi. Electronista en tiedä mitään, mulla on aina ollut oikea kortti (*.

Mulle ei ole missään vaiheessa valjennut, mikä sen Electronin pointti oikein oli. Luottokortti luottokelvottomille ihmisille?

*) Silloin kun ei vielä ollut, maksut ulkomaille hoidettiin pankista ostettavilla valuuttashekeillä. Se oli sitten niin hauskaa ja halpaa...
//Mx
Warchef

Viesti Kirjoittaja Warchef »

Lapset, nuoret, opiskelijat tjms. Ittellä ollu kortti jostain 14v asti.
Gorkiporki

Warchef kirjoitti:Lapset, nuoret, opiskelijat tjms. Ittellä ollu kortti jostain 14v asti.
No kaikilla meillä ei ole vakituista työpaikkaa, mitä ainakin ilmeisesti oma pankki edellyttää visan saamiseksi. Ilmeisesti hankalaa käsittää, mutta näinä päivinä kaikilla ei ole välttämättä vakiduunia = säännöllisiä tuloja. Hassua kyllä, että opiskelijana voi saada luottokortin, kun heillähän on säännölliset tulot ja muutenkin paljon fyrkkaa tuhlattavaksi.
ajappat

Kyllä mä aineki sain visa electronin pankista heti kun täytin 15 ja ei tasan ollu peruskoulussa mitään tuloja. Ei siinä muistaakseeni muuta ollut kun molempien vanhempien allekirjotukset paperiin :). Tämä toki 6 vuotta sitten.
Gorkiporki

ajappat kirjoitti:Kyllä mä aineki sain visa electronin pankista heti kun täytin 15 ja ei tasan ollu peruskoulussa mitään tuloja. Ei siinä muistaakseeni muuta ollut kun molempien vanhempien allekirjotukset paperiin :). Tämä toki 6 vuotta sitten.
Kyllä electronin saakin, mutta kyse olikin tässä kohtaa oikeista luottokorteista. Tai lähinnä vastaus siihen, että miksei nyt kaikilla ole automaattisesti oikeaa luottokorttia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”