Ostium XIII Kuolon Aurat - 10.-11.11.2012
- GobbladasSquig
Re: Ostium XIII Kuolon Aurat - 10.-11.11.2012
Yrittäkäähän laittaa niitä armeijalistoja tulemaan, olen vastaanottanut ainoastaan 7 pelaajan listat tähän mennessä. Ja se deadlinehän oli eilen illalla... Eli osoitteeseen tonilarikort (at) gmail.com, pikapikaa listat tulemaan kiitos!!! :)
Tsekkaa uusi Cabal Ostium -blogi! http://cabal-ostium.blogspot.fi/
- Orcs are da best
Vieläkö yksi mattimyöhänen mahtuu mukaan karkeloihin? Hirveä hinku olisi ulkoiluttaa pikkuisia ukkeleita.
Is dere any sound better than ´ead cracin under your big axe?
- GobbladasSquig
Teretulemasta! Laita vain lista tulemaan tonilarikort (at) gmail.com osoitteeseen ja maksun voit vaikka suorittaa käteisellä lauantaina! :)
- GobbladasSquig
Turnaus on täydessä vauhdissa ja hurme virtaa! Battlelinen ja Blood&Gloryn jälkeen kenttää hallitsevat the Battletoadsit, pirulliset slannikaksoset, mutta tiukasti sammakoiden kannassa ovat sekä Joensuun omat welffit että sotapomo Luupää peikkoineen! Mutta missä/kuka on Jukka Palmus?!?
- GobbladasSquig
Tilanne kahden pelin ja ensimmäisen päivän jälkeen:
Jesse Meuronen.......16
Olli Turunen...........15
Ossi Heinonen.........15
Olli-Pekka Värri.......13
Vilhelm Metsalo.......12
Jarkko Saura...........11
Juho Kriivarinmäki....10
Mikko Marttila.........10
Jukka Palmus...........9
Jere Jukka...............8
Aku Kolu.................7
Aleksi Salonen..........6
Henry Hyttinen.........6
Eetu Summanen........2
*Brought to you by OstiumLive^tm
Jesse Meuronen.......16
Olli Turunen...........15
Ossi Heinonen.........15
Olli-Pekka Värri.......13
Vilhelm Metsalo.......12
Jarkko Saura...........11
Juho Kriivarinmäki....10
Mikko Marttila.........10
Jukka Palmus...........9
Jere Jukka...............8
Aku Kolu.................7
Aleksi Salonen..........6
Henry Hyttinen.........6
Eetu Summanen........2
*Brought to you by OstiumLive^tm
Mahtava turnaus, kiitos kaikille!
Ps. Autosta rengas puhki. Päästiin sentään Joensuun Abcille saakka.
Ps. Autosta rengas puhki. Päästiin sentään Joensuun Abcille saakka.
- GobbladasSquig
Suuri kiitos kaikille osallistujille, olipa jälleen tosi mukava ja vaivaton viikonloppu! Ja sitten tuloksia pääsee vilkuilemaan linkistä
tästä
tästä
Kiitoksia paljon järjestäjille ja kanssapelaajille! Ensimmäinen turnaus ja koukussa olen. Keväällä taas kopistelevat pedot kentille.
The oldes and strongest emotion of mankind is fear. And the oldest and the strongest kind of fear is the fear on unknown.
-H.P. Lovecraft
http://www.takomoalkutuli.fi/
-H.P. Lovecraft
Kiitos järjestäjille jälleen kerran mahtavasta turnauksesta! Kiitos myös kaikille armeijaani äänestäneille sekä vastustajilleni hyvistä peleistä. Ekan päiväna kääpiöt (ja mä) joi hilpeinä kaljaa, pelit kusi täysillä. Tokana päivänä oltiin kalpeina hiljaa (krapulassa) mut pelit toimi, nosti kivasti kakkossijalle sit.
Porealtaan vesi oli muuten kylmempää kuin mun bisse.
Porealtaan vesi oli muuten kylmempää kuin mun bisse.
Infra terram pumiliones cuprum edent!
Hei,
ja kiitos kaikille järjestäjille ja pelikavereille oikein mukavasta viikonlopusta!
Taas kerran oli oikein mahtavaa ja Vetrean puitteet tarjoavat todella hyvät tilat turnauspelaamiseen. Viikonloppu sujui oikein mainiosti ja tunnelma oli rento. Innolla odotellaan seuraavaa kertaa.
Tässä vielä pieni kertaus omasta reissustani:
Itse lähdin liikenteeseen liskoilla. Listasta löytyi seuraavaa:
Slann Mage-Priest: General, Metal, Focus of Mystery, Dragonbane Gem, 280
Slann Mage-Priest: Death, Focused Rumination, 275
Saurus Scar-Veteran: Battle Standard Bearer, Shield, Armour of Destiny, 163
Saurus Scar-Veteran: Light Armour, Cold One, Sword of Might, Charmed Shield, Dawnstone, 160
Skink Priest: Heavens, Dispel Scroll, Ironcurse Icon, 95
24 Skinks + 3 Kroxigors: Full Command, 307
19 Skinks: Musician, Standard Bearer, 109
30 Saurus Warriors: Full Command, 360
20 Saurus Warriors: Full Command, 250
10 Skink Skirmishers: 70
1 Jungle Swarm: 45
5 Chameleon Skinks: 60
3 Terradons: 90
3 Salamander Hunting Packs: 225
Käytännössä siis paljon redirectoreita ja muutamia vähän kovemmin lyöviä yksiköitä. Tarkoituksena oli siis päästä valitsemaan omat taistelut ja sitä kautta ottaa voittoja. Muutamien testipelien perusteella olin suhteellisen rauhallisin mielin lähdössä liikenteeseen, sillä listasta on suhteellisen vaikea ottaa suurempia voittoja ilman omaa hölmöilyä. Lähinnä pelkoa aiheuttivat Watchtower, rotat ja örkit. Eli siis armeijat, joilla on itselläänkin paljon yksiköitä ja skenaario, jossa minulla ei periaatteessa riitä redirectaajat, jotta pääsisin tappelemaan sauruksilla vain voittoisissa taisteluissa.
Peli 1: Aleksi Salosen Kääpiöt ja Watchtower
Noniin, sieltähän se tuli. Juuri watchtower oli aiheuttanut testipeleissä eniten päänvaivaa liskoilleni ja en todellakaan olisi halunnut pelata sitä. Minun onnekseni tosin Aleksi oli tässä vetänyt lyhyemmän tikun kääpiöidensä kanssa. Aleksilta löytyi quarrelereja, rangereita, hammeriboksi ja yhdet minerit, sankareina oli lordi kilvenkantajineen, bsb ja runesmith. Sotakoneina organi, tykki, kaksi stonaria ja gyro. Suhteellisen peruslista siis, anvil tosin loisti poissaolollaan. Voitin objektiivin hallinnan ja Aleksi sai aloittaa. Peli oli suhteellisen yksipuolinen alusta alkaen, sain heti kärkeen 3-0 johdon Aleksin sotakonepommituksesta huolimatta. Aleksi pelasi suhteellisen passiivisesti, joka antoi minulle aikaa jäädä vain seisomaan objektiiveille ja koittaa hakea terradoneilla sotakoneita. Toiset suorittivatkin saaden papin pois. Aleksilla oli pelin puolivälin paikkeilla hyvä paikka kiriä vähän saavutettua, johtoasemaani, mutta purple sun päätti sen lyhyeen.
Pelailtiin joku 7-8 vuoroa, josta 9-1 voitto
Peli 2: Jarkko Sauran Empire ja Blood and Glory
Jarkolla iso boksi hilpareita, kahdet ritarit, demigriffineitä, kaksi tykkiä, hellblasteri, stankki, pari lightivelhoa, pappi ratsulla ja bsb sekä jonkin verran detachmentteja. Fortitude siis 6 minun 7 vastaan. Sain helposti outdeployattua vastustajan ja pääsin mieluisesta paikasta hakemaan vastustajalta lippuja. Terradonit pääsivät pelin aikana hakemaan Jarkolta molemmat tykit, ja kameleonttien avustuksella myös hellblasterit. Jarkko pelasi keskikenttää mielestäni hieman passiivisesti ja pääsin swarmien avulla hyvin asemiin hakemaan omia ratkaisujani. Peli oli ratketa hieman onnekkaasti jo vuorolla kaksi tai kolme kun salamanterit saivat ammuttua osuman vastustajan hilpareihin, jossa majailivat bsb ja kenraali. Rerollattava ld9 failasi ja boksi lähti juoksuun kohti pöydänreunaa. Tämän jälkeen terradonit pääsivät yrittämään overrunnilla boksin juoksuttamista ulos kentältä. Taisi jäädä parista tuumasta kiinni että hilparimiehet jäivät vielä laudalle. Loppu olikin sitten enemmän tai vähemmän hitsaamista, kun mahdollisuudet hakea kyseinen laatikko olivat lähes nolla. Tosin tuomari huomautti vuoron 5 päätteeksi, että Jarkolla oli kaikki fortitude yhdessä hilpareissa kun olin saanut muut liput haettua ja näinollen turnauksen sääntöjen mukaan breaking point tuli vastaan. 7-3 voitto.
Ensimmäinen päivä paketissa ja seuraavaan päivään oli hyvä lähteä piikkipaikalta katomaan riittäisikö sammakoiden lento loppuun asti. :)
Peli 3: Ossi Heinosen Örkit ja Dawn Attack
Voi helv… örkkejä. Vastahan pääsin puhumasta, että näitä en haluaisi kohdata. No, ei mahda mitään. Kaverilla, iso boksi savageja, 12 rölliä, läjä black örkkejä parit night goblinit, pari mangleria ja perussotakoneet savagemaagilla, bsbllä sekä kenraalilla ja gobbomaagilla. Jotain saattoi unohtua, mutta onhan tuossakin jo tarpeeksi. Deployment "onnistui" suhteellisen hyvin sillä Ossin yksiköt joutuivat pääosin minusta katsottuna vasempaan reunaan kun itse pääsin oikeaan. Peli oli enemmän tai vähemmän viivytystaistelua örkkejä vastaan minun hakiessa ratkaisua purple sunin tai final transmutationin avustuksella. Pari kertaa pääsinkin aurinkon heittämään läpi. Ensimmäisellä kerralla heitin artillerystä kakkosen ja matka ei riittänyt edes rölleihin asti. Toisen sain sitten jo osumaan ja tapoinkin 7 rumilusta. Jälkimmäinen tosin meinasi kääntää pelin pahemman kerran rökäletappioiksi, sillä aiheutuneen miscastin seurauksena slanni hajotti itsensä warppiin ja läheiset skinkit, joiden oli tarkoitus estää savagejen pääsy skroxien kylkeen, päättivät panikoida. Onneksi Ossin charge ei riittänyt perille asti. Mielenkiintoisina kuriositeetteina voidaan mainita, että Ossi miscastasi omalla velhollaan joka vuoro kolmen ensimmäisen kierroksen aikana ja menetti kaikki levelinsä. Ossi myös onnistui pelin aikana heittämään kymmenkunta misfireä omilla sotakoneillaan. Peli oli kaikenkaikkiaan viihdyttävä vaikka tukkaan tulikin 4-6.
Peli 4: Olli Turusen Wood Elfit ja Meeting Engagement
Jahas, onnistuin koppaamaan sitten sen viimeisenkin skenaarion ja välttämään battlelinet kokonaan. Ollilla oli listassa nelisenkymmentä jousta jaettuna kolmeen yksikköön, pari maagia, bsb, parit dryadit, parit treekinit, pari puumiestä, pari kotkaa ja waywatcherit. Peli oli kaikenkaikkiaan suhteellisen nopea, sillä vuorot kuluivat lähinnä kytätessä toisiamme, minun taikoessa woundeja Ollin puumiehiin ja Olli taas omalla vuorollaan paranteli saatuja haavojaan regrowthilla sekä ampuen skinkkejäni. Tällä välin Olli onnistui channeloimaan 11 noppaa ensimmäisistä 12 mahdollisesta. Yritin olla ovela ja pitää omat skroxini reservissä aina vuorolle 5 asti ja juosta vähintään kontestoimaan Ollin puolella ollutta objektiivia. Tämä suunnitelma meni reisille. Olilla oli vielä yksi ässä hihassaan ja saikin onnistuneesti moonstonellaan siirrettyä yksikkönsä ja bsb:nsä tarpeeksi lähelle hallitsemaani objektiivia ja ryöstettyä sen itselleen. Peli päättyi 4-6. Ja anteeksi vielä Ollille, että viimeinen peli oli pelkästään hitsaamista,
Skenaariot toimivat mielestäni ihan ok. Se mitä voisi seuraavalla kerralla harkita, että watchtowerin pisteenlaskun siirtäisi parillisten vuoron loppuun alun sijasta. Näinollen toinen pelaaja ei välttämättä pääsisi heti alusta niskan päälle vaan saatettaisiin saada tasaisempia vääntöjä jo heti pelin alusta lähtien.
Kiitokset vielä kerran!
-Jesse
ja kiitos kaikille järjestäjille ja pelikavereille oikein mukavasta viikonlopusta!
Taas kerran oli oikein mahtavaa ja Vetrean puitteet tarjoavat todella hyvät tilat turnauspelaamiseen. Viikonloppu sujui oikein mainiosti ja tunnelma oli rento. Innolla odotellaan seuraavaa kertaa.
Tässä vielä pieni kertaus omasta reissustani:
Itse lähdin liikenteeseen liskoilla. Listasta löytyi seuraavaa:
Slann Mage-Priest: General, Metal, Focus of Mystery, Dragonbane Gem, 280
Slann Mage-Priest: Death, Focused Rumination, 275
Saurus Scar-Veteran: Battle Standard Bearer, Shield, Armour of Destiny, 163
Saurus Scar-Veteran: Light Armour, Cold One, Sword of Might, Charmed Shield, Dawnstone, 160
Skink Priest: Heavens, Dispel Scroll, Ironcurse Icon, 95
24 Skinks + 3 Kroxigors: Full Command, 307
19 Skinks: Musician, Standard Bearer, 109
30 Saurus Warriors: Full Command, 360
20 Saurus Warriors: Full Command, 250
3 Salamander Hunting Packs: 225
Käytännössä siis paljon redirectoreita ja muutamia vähän kovemmin lyöviä yksiköitä. Tarkoituksena oli siis päästä valitsemaan omat taistelut ja sitä kautta ottaa voittoja. Muutamien testipelien perusteella olin suhteellisen rauhallisin mielin lähdössä liikenteeseen, sillä listasta on suhteellisen vaikea ottaa suurempia voittoja ilman omaa hölmöilyä. Lähinnä pelkoa aiheuttivat Watchtower, rotat ja örkit. Eli siis armeijat, joilla on itselläänkin paljon yksiköitä ja skenaario, jossa minulla ei periaatteessa riitä redirectaajat, jotta pääsisin tappelemaan sauruksilla vain voittoisissa taisteluissa.
Peli 1: Aleksi Salosen Kääpiöt ja Watchtower
Noniin, sieltähän se tuli. Juuri watchtower oli aiheuttanut testipeleissä eniten päänvaivaa liskoilleni ja en todellakaan olisi halunnut pelata sitä. Minun onnekseni tosin Aleksi oli tässä vetänyt lyhyemmän tikun kääpiöidensä kanssa. Aleksilta löytyi quarrelereja, rangereita, hammeriboksi ja yhdet minerit, sankareina oli lordi kilvenkantajineen, bsb ja runesmith. Sotakoneina organi, tykki, kaksi stonaria ja gyro. Suhteellisen peruslista siis, anvil tosin loisti poissaolollaan. Voitin objektiivin hallinnan ja Aleksi sai aloittaa. Peli oli suhteellisen yksipuolinen alusta alkaen, sain heti kärkeen 3-0 johdon Aleksin sotakonepommituksesta huolimatta. Aleksi pelasi suhteellisen passiivisesti, joka antoi minulle aikaa jäädä vain seisomaan objektiiveille ja koittaa hakea terradoneilla sotakoneita. Toiset suorittivatkin saaden papin pois. Aleksilla oli pelin puolivälin paikkeilla hyvä paikka kiriä vähän saavutettua, johtoasemaani, mutta purple sun päätti sen lyhyeen.
Pelailtiin joku 7-8 vuoroa, josta 9-1 voitto
Peli 2: Jarkko Sauran Empire ja Blood and Glory
Jarkolla iso boksi hilpareita, kahdet ritarit, demigriffineitä, kaksi tykkiä, hellblasteri, stankki, pari lightivelhoa, pappi ratsulla ja bsb sekä jonkin verran detachmentteja. Fortitude siis 6 minun 7 vastaan. Sain helposti outdeployattua vastustajan ja pääsin mieluisesta paikasta hakemaan vastustajalta lippuja. Terradonit pääsivät pelin aikana hakemaan Jarkolta molemmat tykit, ja kameleonttien avustuksella myös hellblasterit. Jarkko pelasi keskikenttää mielestäni hieman passiivisesti ja pääsin swarmien avulla hyvin asemiin hakemaan omia ratkaisujani. Peli oli ratketa hieman onnekkaasti jo vuorolla kaksi tai kolme kun salamanterit saivat ammuttua osuman vastustajan hilpareihin, jossa majailivat bsb ja kenraali. Rerollattava ld9 failasi ja boksi lähti juoksuun kohti pöydänreunaa. Tämän jälkeen terradonit pääsivät yrittämään overrunnilla boksin juoksuttamista ulos kentältä. Taisi jäädä parista tuumasta kiinni että hilparimiehet jäivät vielä laudalle. Loppu olikin sitten enemmän tai vähemmän hitsaamista, kun mahdollisuudet hakea kyseinen laatikko olivat lähes nolla. Tosin tuomari huomautti vuoron 5 päätteeksi, että Jarkolla oli kaikki fortitude yhdessä hilpareissa kun olin saanut muut liput haettua ja näinollen turnauksen sääntöjen mukaan breaking point tuli vastaan. 7-3 voitto.
Ensimmäinen päivä paketissa ja seuraavaan päivään oli hyvä lähteä piikkipaikalta katomaan riittäisikö sammakoiden lento loppuun asti. :)
Peli 3: Ossi Heinosen Örkit ja Dawn Attack
Voi helv… örkkejä. Vastahan pääsin puhumasta, että näitä en haluaisi kohdata. No, ei mahda mitään. Kaverilla, iso boksi savageja, 12 rölliä, läjä black örkkejä parit night goblinit, pari mangleria ja perussotakoneet savagemaagilla, bsbllä sekä kenraalilla ja gobbomaagilla. Jotain saattoi unohtua, mutta onhan tuossakin jo tarpeeksi. Deployment "onnistui" suhteellisen hyvin sillä Ossin yksiköt joutuivat pääosin minusta katsottuna vasempaan reunaan kun itse pääsin oikeaan. Peli oli enemmän tai vähemmän viivytystaistelua örkkejä vastaan minun hakiessa ratkaisua purple sunin tai final transmutationin avustuksella. Pari kertaa pääsinkin aurinkon heittämään läpi. Ensimmäisellä kerralla heitin artillerystä kakkosen ja matka ei riittänyt edes rölleihin asti. Toisen sain sitten jo osumaan ja tapoinkin 7 rumilusta. Jälkimmäinen tosin meinasi kääntää pelin pahemman kerran rökäletappioiksi, sillä aiheutuneen miscastin seurauksena slanni hajotti itsensä warppiin ja läheiset skinkit, joiden oli tarkoitus estää savagejen pääsy skroxien kylkeen, päättivät panikoida. Onneksi Ossin charge ei riittänyt perille asti. Mielenkiintoisina kuriositeetteina voidaan mainita, että Ossi miscastasi omalla velhollaan joka vuoro kolmen ensimmäisen kierroksen aikana ja menetti kaikki levelinsä. Ossi myös onnistui pelin aikana heittämään kymmenkunta misfireä omilla sotakoneillaan. Peli oli kaikenkaikkiaan viihdyttävä vaikka tukkaan tulikin 4-6.
Peli 4: Olli Turusen Wood Elfit ja Meeting Engagement
Jahas, onnistuin koppaamaan sitten sen viimeisenkin skenaarion ja välttämään battlelinet kokonaan. Ollilla oli listassa nelisenkymmentä jousta jaettuna kolmeen yksikköön, pari maagia, bsb, parit dryadit, parit treekinit, pari puumiestä, pari kotkaa ja waywatcherit. Peli oli kaikenkaikkiaan suhteellisen nopea, sillä vuorot kuluivat lähinnä kytätessä toisiamme, minun taikoessa woundeja Ollin puumiehiin ja Olli taas omalla vuorollaan paranteli saatuja haavojaan regrowthilla sekä ampuen skinkkejäni. Tällä välin Olli onnistui channeloimaan 11 noppaa ensimmäisistä 12 mahdollisesta. Yritin olla ovela ja pitää omat skroxini reservissä aina vuorolle 5 asti ja juosta vähintään kontestoimaan Ollin puolella ollutta objektiivia. Tämä suunnitelma meni reisille. Olilla oli vielä yksi ässä hihassaan ja saikin onnistuneesti moonstonellaan siirrettyä yksikkönsä ja bsb:nsä tarpeeksi lähelle hallitsemaani objektiivia ja ryöstettyä sen itselleen. Peli päättyi 4-6. Ja anteeksi vielä Ollille, että viimeinen peli oli pelkästään hitsaamista,
Skenaariot toimivat mielestäni ihan ok. Se mitä voisi seuraavalla kerralla harkita, että watchtowerin pisteenlaskun siirtäisi parillisten vuoron loppuun alun sijasta. Näinollen toinen pelaaja ei välttämättä pääsisi heti alusta niskan päälle vaan saatettaisiin saada tasaisempia vääntöjä jo heti pelin alusta lähtien.
Kiitokset vielä kerran!
-Jesse
Kiitoksia kaikille peleistä! Kerrankin vähän ylpeämpi olo kun armeija oli maalattu ja pisteetkin pelkästään armeijasta hyvät. :)
Pelasin siis kääpiöillä ilman anvilia, eli sieltä löytyi Lordi kilvenkantajineen, BSB, Runesmith, Longbeard Rangereita, pari varsijousiboksia, minerit ja läjä sotakoneita.
Eka peli hankalassa Watchtowerissa meni aika tasaisesti (eli ammutaan paljon woundeja ja vasta sitten astutaan objectiiveille), vaikka kämmäsin Rangereita pelatessani ja kunnes tuli Suni ja pyyhkäisi toivonpilkkeen vähemmän tappiollisesta pelistä. Onneksi peli loppui vuoroon 7 joten hävisin "vain" 9-1, seuraava vuoro olisi ollut massacretappio.
Onneksi meitsin loput pelit eivät olleet kurjia tuloksen kannalta. :)
Pelasin siis kääpiöillä ilman anvilia, eli sieltä löytyi Lordi kilvenkantajineen, BSB, Runesmith, Longbeard Rangereita, pari varsijousiboksia, minerit ja läjä sotakoneita.
Eka peli hankalassa Watchtowerissa meni aika tasaisesti (eli ammutaan paljon woundeja ja vasta sitten astutaan objectiiveille), vaikka kämmäsin Rangereita pelatessani ja kunnes tuli Suni ja pyyhkäisi toivonpilkkeen vähemmän tappiollisesta pelistä. Onneksi peli loppui vuoroon 7 joten hävisin "vain" 9-1, seuraava vuoro olisi ollut massacretappio.
Onneksi meitsin loput pelit eivät olleet kurjia tuloksen kannalta. :)
Voihan viikonloput.
Kiitos kaikille tuhannesti turnauksesta. Nämä ovat rehellisesti eräitä vuoden mieltäylentävimmistä tapauksista.
Enempää jorisematta kiitän ja kumarran, ja palaan väsyneenä ja pää täynnä kaikenlaista arkeen. Nyt alkaa sitten armoton säätäminen ja suunnittelu kevättä ajatellen.
Hyvältä tuntuu.
Kiitos kaikille tuhannesti turnauksesta. Nämä ovat rehellisesti eräitä vuoden mieltäylentävimmistä tapauksista.
Enempää jorisematta kiitän ja kumarran, ja palaan väsyneenä ja pää täynnä kaikenlaista arkeen. Nyt alkaa sitten armoton säätäminen ja suunnittelu kevättä ajatellen.
Hyvältä tuntuu.
Tässä jotain, mitä itse kehittäisin seuraavaan Ostiumiin
Kevättä ajatellen meikä ehdottaa samantien, että jos haluatte joskus sen 36 pelaajaa turneeseen Joensuuhun niin painopiste pitää turneessa laittaa omiin komppeihin, maalaukseen ja fluffiin. Itsellä ja tiedän monia muita joilla lähteminen jäi tällä kertaa suureksi osaksi siitä kiinni, että on näitä maan mahtavia skenaariabattleja. Fakta on kuitenkin se, että suurin osa suomen turnauksista ja peliporukoiden peleistä pelataan ETC-kompeilla jolloin nämä Etc harjoituspelit eivät anna mitään apua, Ostiumin kompit ovat yleensä kuitenkin aika lähellä ETC komppeja jolloin Etc pelaajien mukaan lähtö turnaukseen ei pitäisi olla siitä kiinni. Samoin nämä kyseiset skenaariot lisää vain tietyille armejoille liikaa handicappia voittaa matsi, toiset armeijat saa huomattavasti paremmat objektiivinhallinta yksiköt kuin toiset. Tämä antaa matseihin aika paljon random factoria jolloin parempi pelaaja ei voita vaan se joka sattuu pelaamaan skenuun sopivalla armeijalla. (Esim. 4 objektiiviä, welffit vastaan demonit. Demoneilla 3-4 hordea ukkoja jotka pitää objektiivejä GG, samoin joku ogrepoppoo vastaan gunlinet skull passissa Jeejee, draw tai häviö ogreille.)
Pähkinäkuoressa:
-Omat kompit
-Tiukka maalausarvostelu
-Fluffi/background tarinat
-Skenubattlet helvettiin
-Kunnon maastosäännöt
Lopetetaan kuitenkin positiiviseen sävyyn, Ostium on omalla kohdalla ollut aina vuoden parhaita turneita.
-Matti
Kevättä ajatellen meikä ehdottaa samantien, että jos haluatte joskus sen 36 pelaajaa turneeseen Joensuuhun niin painopiste pitää turneessa laittaa omiin komppeihin, maalaukseen ja fluffiin. Itsellä ja tiedän monia muita joilla lähteminen jäi tällä kertaa suureksi osaksi siitä kiinni, että on näitä maan mahtavia skenaariabattleja. Fakta on kuitenkin se, että suurin osa suomen turnauksista ja peliporukoiden peleistä pelataan ETC-kompeilla jolloin nämä Etc harjoituspelit eivät anna mitään apua, Ostiumin kompit ovat yleensä kuitenkin aika lähellä ETC komppeja jolloin Etc pelaajien mukaan lähtö turnaukseen ei pitäisi olla siitä kiinni. Samoin nämä kyseiset skenaariot lisää vain tietyille armejoille liikaa handicappia voittaa matsi, toiset armeijat saa huomattavasti paremmat objektiivinhallinta yksiköt kuin toiset. Tämä antaa matseihin aika paljon random factoria jolloin parempi pelaaja ei voita vaan se joka sattuu pelaamaan skenuun sopivalla armeijalla. (Esim. 4 objektiiviä, welffit vastaan demonit. Demoneilla 3-4 hordea ukkoja jotka pitää objektiivejä GG, samoin joku ogrepoppoo vastaan gunlinet skull passissa Jeejee, draw tai häviö ogreille.)
Pähkinäkuoressa:
-Omat kompit
-Tiukka maalausarvostelu
-Fluffi/background tarinat
-Skenubattlet helvettiin
-Kunnon maastosäännöt
Lopetetaan kuitenkin positiiviseen sävyyn, Ostium on omalla kohdalla ollut aina vuoden parhaita turneita.
-Matti
"Hiekka on kivestä" + Ropecon 2012 "Mennään sitte kännissä miekkailemaan"-zewe
Palvelu on syvältä
Hyvä Pertti2 olet selvästi itsekin Yitin miehiä, puhut täyttä katteetonta paskaa.
Palvelu on syvältä
Hyvä Pertti2 olet selvästi itsekin Yitin miehiä, puhut täyttä katteetonta paskaa.
-
Mithrandir
Mutta noiden skenaarioiden ideahan on juurikin saada ihmisiä suunnittelemaan niihin sopivia armeijoita, eli kyseessä on omanlaisensa komppi josta hyötyminen on nimenomaan taidosta kiinni. Jos ei ole taitoa ymmärtää skenaarioiden tavoitteita, eikä taitoa rakentaa armeijaa sellaiseksi jolla on mahdollista tavoitteita suorittaa, niin ei siinä todellakaan mikään "ETC-taito" auta. Mitä ihmeen taitoa se edes selllainen on, että osataan pelata vain kapeamman metan sisällä yhtä ainoata skenaariota? Itse harjoittelin turnausta varten ihan Ostiumin kompeilla, miksi ylipäätänsäkin pitäisi harjoitella väärillä säännöillä...
Minusta Ostiumin kompit tarjoaa oivan elämyksen Fabaan, joka on lähempänä sääntökirjan visiota kuin ETC. Onhan siihen vähän kalliimpaa optimoida armeijat kuin ETC:hen, mutta käytetyt figut ei nykyään paljoa maksa. Sekin vaatii taitoa että saa halvemmalla paremman armeijan kasattua. :D
Harmittaa kovasti kun en tällä kertaa päässyt mukaan pelaamaan, pitää koittaa seuraavaan turnaukseen varata suurempi matkabudjetti niin en jää toisten kyytien varaan.
Minusta Ostiumin kompit tarjoaa oivan elämyksen Fabaan, joka on lähempänä sääntökirjan visiota kuin ETC. Onhan siihen vähän kalliimpaa optimoida armeijat kuin ETC:hen, mutta käytetyt figut ei nykyään paljoa maksa. Sekin vaatii taitoa että saa halvemmalla paremman armeijan kasattua. :D
Harmittaa kovasti kun en tällä kertaa päässyt mukaan pelaamaan, pitää koittaa seuraavaan turnaukseen varata suurempi matkabudjetti niin en jää toisten kyytien varaan.
-
niblebitzer
- Chaosboyz Crew
Örkit vie, oli kesä tai talvi :D
Oman reissuni jouduin ruksimaan menetetyksi jo alkusyksystä kun tuli työkeikka ulkomaille samaan kohtaan.
Oman reissuni jouduin ruksimaan menetetyksi jo alkusyksystä kun tuli työkeikka ulkomaille samaan kohtaan.
- The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your action.
http://lunatix.epixx.org/
http://lunatix.epixx.org/
- GobbladasSquig
What can you say, Joensuussa on örkkimäinen svengi!
Kiitoksia vaan täältäkin päin mukavasta turnauksesta, hauskaa oli. Pelit meni kutakuinkin niin kuin ajattelin (peikot oli peikkoja) ja vastustajat olivat mukavia. Helsinkin pojille erityiskiitos kyydistä sunnuntaina. Perille päästiin, vaikka renkaat vähän puhkeilikin.
Kuninkaalla on keppihevonen.
Joo objektive skenu ei toiminut alkuunsakkaan. Suosii aivan liikaa joitain armeijoita. Muuten kyllä fluffiin panostaminen sekä kannustus kokonaisvaltaisesti maalattuun armeijaan ovat isot plussat. Täysin maalattua armeijaa vastaan on niin paljon mukavempi pelata kuin sitä mustaksi pohjamaalattua juustolistaa. Komppeja vielä kun vähän hioo niin hyvä tulee.
The oldes and strongest emotion of mankind is fear. And the oldest and the strongest kind of fear is the fear on unknown.
-H.P. Lovecraft
-H.P. Lovecraft
Mithrandir kirjoitti:Mutta noiden skenaarioiden ideahan on juurikin saada ihmisiä suunnittelemaan niihin sopivia armeijoita, eli kyseessä on omanlaisensa komppi josta hyötyminen on nimenomaan taidosta kiinni. Jos ei ole taitoa ymmärtää skenaarioiden tavoitteita, eikä taitoa rakentaa armeijaa sellaiseksi jolla on mahdollista tavoitteita suorittaa, niin ei siinä todellakaan mikään "ETC-taito" auta. Mitä ihmeen taitoa se edes selllainen on, että osataan pelata vain kapeamman metan sisällä yhtä ainoata skenaariota? Itse harjoittelin turnausta varten ihan Ostiumin kompeilla, miksi ylipäätänsäkin pitäisi harjoitella väärillä säännöillä...
Mielipiteitähän on tosiaan jokaisella omansa Se tosiaan vaan riippuu mistä saa motivaatiota tähän lajiin, itse en tykkää hävitä huonompaa pelaajaa vastaan matsia sen takia, että esim. empire ei voi voittaa demoneita objektiivin hallinnassa tai closettava empire (naurettava kunnon close armeijoita vastaan myös.) kuolee gunlineä vastaan kullipassissa pointti oli vain se, että mielestäni nämä random skenaariot antavat lisää random factoria muutenkin tarpeeksi randomiin 8. edikkaan. Mielestäni on myös täysin katteetonta p4sk4a väittää, että on skillistä kiinni miten pelata skenaariobattleja varsinkin kun ne tulee randomilla, se riippuu täysin siitä ketä tulee vastaan millä armeijalla ja minkälaisessa skenaariossa, heitä mulle esimerkki miten voitat 4 horden demonit 4 objektiivin hallinnassa gunline empirellä pls. Taas sitten battlelinessä on aivan sama mitä tulee vastaan kun kaikkia vastaan on yhtä hyvät mahikset voittaa.
-Hajosin
"Hiekka on kivestä" + Ropecon 2012 "Mennään sitte kännissä miekkailemaan"-zewe
Palvelu on syvältä
Palvelu on syvältä
Yhtä lailla huono pelaaja voi syyttää noppaa battlelinessakin. Jos skenaariot on samoja kaikille, listanrakennuksessa pitää ehkä käyttää omiakin aivoja sen sijaan että kopioi sen suoraan ETC kärkitiimeiltä. On kauheen helppo pelata peli paperilla ja syyttää noppia tai huonoa matchuppia vaikka oikeasti pitäis ettiä syytä jostain ihan muualta. Mitä turnauksen komppeihin tulee, objektiiviskenuista tykkäsin ite, mut ne kaipaa vielä vähän hiomista; esim. pisteytykset parillisten vuorojen lopussa tasapainottas skenua paremmin, samoin ehdottomasti niin että kaikki pelaavat samalla vuorolla saman skenaarion.wamppi kirjoitti:Mielestäni on täysin katteetonta paskaa väittää, että on skillistä kiinni miten pelata skenaariobattleja varsinkin kun ne tulee randomilla, se riippuu täysin siitä ketä tulee vastaan millä armeijalla ja minkälaisessa skenaariossa, heitä mulle esimerkki miten voitat 4 horden demonit 4 objektiivin hallinnassa gunline empirellä pls. Taas sitten battlelinessä on aivan sama mitä tulee vastaan kun kaikkia vastaan on yhtä hyvät mahikset voittaa.
-Hajosin
Infra terram pumiliones cuprum edent!