Megapeliä Flamesissa 29-30.12

Alue Battlefront Miniaturesin toiseen maailmansotaan sijoittuvalle miniatyyripelille.
Sotalammas

Megapeliä Flamesissa 29-30.12

Viesti Kirjoittaja Sotalammas »

Nyt kun ei sitten mahtunutkaan tuohon hammerin joukkueturnaukseen jäi kyseiset päivät vapaaksi. Tästä johtuen olisko jollain muillakin haluja tulla kyseisinä päivinä pelaamaan kerholle Flamesin jotain isompaa peliä, jollain teemalla? Jos halukkaita löytyy niin voin ottaa tehtäväkseni taustojen tutkimukset ja skenaarion tekemisen sen pohjalta. Sekä pöytien kasailun peliävarten.

Elikkä ilmoita itsesi mukaan jos kiinostaa ja kerron missä rintamalla haluisit sotia.

Lammas
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Earnest

Re: Megapeliä Flamesissa 29-30.12

Viesti Kirjoittaja Earnest »

Kesän '44 ratkaisutaistelut Tali-Ihantalassa olis pop! Pääsis kastamaan omat JV miehet matsissa. Mukana joka rintamalla.
Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

CASSINO!

Tällainen apu tuohon jo tarjolla:
gutrot kirjoitti:No hitto, enään ei puutu kun luostarin rauniot. Jos joku järkkää muut, niin mä teen rauniot :)

EDIT: ja sori threadin kaappaamisesta :)
=)
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
A. Meaney

Viesti Kirjoittaja A. Meaney »

Sori, tuolloin just siinä Warhammer turnauksessa. Vaikka en itse omista kummankaanlaista armeijaa, ois kyllä hauska nähdä kuitenkin NL vs Suomi megapeli!!!
gutrot

Viesti Kirjoittaja gutrot »

Jos oon täälä niin tuun mukaan, eli 90% varmudella. Äänestän cassinoa tai bulgea, turnaus on jo itärintamalla.

Jos toi Cassino valitaan, niin rauniot tulee :) Seinäpalat on jo valettu ja pohja möllöttää kaapin takana päivämäärää ootellessa.
Siitä pitikin kysyä, että onko mielipiteitä koosta. Mittakaavassa ei kannta tehä (enkä tekis vaikka kannattaisikin), mutta kuinka isoa kannattais väsätä?
Toihan voi olla sellanen jonka saa heittää menemään kun peli on ohi, joten ei tarvi olla sopiva muualle. Ite ajattelin hiukka saman näköstä mutta tosiaan pienempää.
“A good plan violently executed now is better than a perfect plan next week.”

Nopat ja Taktiikka Ry
Sotalammas

Earnest kirjoitti:Kesän '44 ratkaisutaistelut Tali-Ihantalassa olis pop! Pääsis kastamaan omat JV miehet matsissa. Mukana joka rintamalla.
Tällainenhan oli viimevuoden Conissa mun ja Antin tekemänä. Siihen olisi speksit ja skenu lähes valmiina.

Itseä kiinostaisi vihdoin kokeilla sitä Kurskia tai midwar meininkiä jonnekin sinne itärintamalle. Ei Cassinocaan huonolta kuulosta jos rauniot saadaan. Mikäs ajankohta tarkemmin ihmisiä siellä kiinostaisi ? Varmaankin 3 tai 4 suurhyökkäyksen aika, kun laskuvarjojääkäri divisioona on tullut kuvioihin puolustamaan raunioita ?
Nopat ja Taktiikka Ry
Celebdae

Sotalammas kirjoitti: Ei Cassinocaan huonolta kuulosta jos rauniot saadaan. Mikäs ajankohta tarkemmin ihmisiä siellä kiinostaisi ? Varmaankin 3 tai 4 suurhyökkäyksen aika, kun laskuvarjojääkäri divisioona on tullut kuvioihin puolustamaan raunioita ?
Mikä tahansa käy, kunhan kukkulat on täynnä fallschirmjägereitä. Ja Mikko halunnee, että ilma mustana ameriikan tykistökranaatteja =)

Tietysti pelin toimivuuden kannalta parhaimman tuloksen varmaan sais, jos saksalaisillakin olisi jonkinmoinen etenemistavoite. Pelkkä jalkaväen rintamahyökkäys FJ-linjoihn tuskin tulee kovin onnistuneeksi tuli murkulaa taivaalta niskaan melkein kuinka paljon tahansa. Tai no tietysti riittävän kauan kun ampuu, niin kuoleehan siitä kaikki alta, mutta miten mielekäs sellainenkaan peli on...

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
gutrot

Viesti Kirjoittaja gutrot »

Celebdae kirjoitti: Tietysti pelin toimivuuden kannalta parhaimman tuloksen varmaan sais, jos saksalaisillakin olisi jonkinmoinen etenemistavoite. Pelkkä jalkaväen rintamahyökkäys FJ-linjoihn tuskin tulee kovin onnistuneeksi tuli murkulaa taivaalta niskaan melkein kuinka paljon tahansa. Tai no tietysti riittävän kauan kun ampuu, niin kuoleehan siitä kaikki alta, mutta miten mielekäs sellainenkaan peli on...
Mun mielestä aika hauska, ku istuskelee "komentobunkkerissa" ja puhuu radioäänellä koko pelin kämmeneen "*crack* Patriot 1, this is Eagle 1, *crack* fire for effect. repeat. fire for effect..." ja kuvittelee kun pienet natsit lentelee ympäriinsä sirpalemyrskyssä.
Ei vaan, se on kyllä paras että kaikki joutuvat etenemään ainakin joillakin osastoilla, voihan puolustajallakin olla jotain tavotteita edetä, huoltoreittien katkaisu, päämaja, mitä näitä nyt on, Aito tietää, mä olin laivastossa.

Toinen juttu jota vois koittaa korjata on se että peli ei menis kolmeksi erilliseksi peliksi. Esim. että jokaisen on depotettava vähintään 1 joukkue joka pöydälle. Olisi pakko koordinoida peli muiden kanssa. Tää tosin kyllä varmaan hidastaisi peliä hiukka.
“A good plan violently executed now is better than a perfect plan next week.”

Nopat ja Taktiikka Ry
Earnest

Viesti Kirjoittaja Earnest »

Kuten sanoin, mulle käy kaikki. Cassino on melko vieras, ei oikein löydy joukkoja kyseiseen konfliktiin, mut kyl mä jotain keksin!

Mitä nyt joskus tuli vilkuiltua kirjaa, niin eikö saksalaisilla ollu tyyliin Panttereita aina panssarireservinä Cassinossa? Vois kuvata tätä yhdellä pantterikomppanialla joka tule reservistä vuorolla x sivustasta ja sillä on joku tietty piste päämääränä joka pitää saavuttaa.

Ja Mikko, ihan hyviä ideoita laivaston mieheksi, mut jätetään nää strategiset iskut savitakeille ;)

EDIT: näppäilyvirheiden määrää, voi luoja...

EDIT 2: Voisin tulla Tiikereillä pelaamaan jos passaa? Historiallisuuden puitteessa 508 HSPAbt. oli Anziossa (n. 130km väärässä suunnassa) mutta mielestäni tämä vielä toimii hyvin "what if?" tyyliin, onhan mahdollista että tiikerit olisi olleet cassinossakin suurimmissa määrin...

Lammas: Kursk kiinnostaa meikäläistä myös, olen haaveillut megalomaanisesta panssaritaistelusta MW tyyliin, tää vois olla siisti ja suht nopea megapeli, kunhan vaan saadaan tarpeeksi neukku panssareita!
Gorzag

Viesti Kirjoittaja Gorzag »

Mukana ollaan, ja kaikki rintamat käy. Cassinoon vaan tulee kiire maalata mun Fallschirmjägereitä...
Nopat ja Taktiikka Ry
Sotalammas

Mä nyt alustavasti ainakin kaivelen lähdekirjallisuutta tuota Cassinoavarten, mutta pidetään ovat vielä auki Kurskia tai muuta varten.

Mites nyt kun on kuitenkin tällainen veteraani tason porukka ja kaikki osaa jo pelata niin kiinostasko jengiä kokeilla jotain johtosuhde systeemiä tähän peliin ?
Tyyliin tämä ---> viewtopic.php?f=142&t=97728

Tuossa joku alustus siitä mitä silloin oli Conissa tarkoitus käyttää, mutta kun kaikki ei osannut edes pelata peliä niin siitä jouduttiin luopumaan. Nyt voisi kokeilla uudestaan ja olisi vähän kokemusta muuttaa siitä huonoksi havaittuja kohtia.
Nopat ja Taktiikka Ry
A. Meaney

Kuten sanoin, en pääse osallistumaan Cassinoon, mut mä olin ajatellut myöhemmin kevät-talvella järjestää sen "Fruhlingsehrwachten" pelin, eli Itä-rintama teemaisen megatankkitaistelun a la "beer-pretzels and tanks" hengessä.

Jos kiinnostusta löytyy siis...
Sotalammas

Hups, tuplat tuli. Näin käy kun räveltää kännykällä.
Viimeksi muokannut Sotalammas, Ke 12.12.2012 19:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nopat ja Taktiikka Ry
Sotalammas

A. Meaney kirjoitti:Kuten sanoin, en pääse osallistumaan Cassinoon, mut mä olin ajatellut myöhemmin kevät-talvella järjestää sen "Fruhlingsehrwachten" pelin, eli Itä-rintama teemaisen megatankkitaistelun a la "beer-pretzels and tanks" hengessä.

Jos kiinnostusta löytyy siis...
Jättäkäämme Kurs sitten rauhaan ja odotetaan ohjaajan tulevaa tulkintaa Kurskista.
Nopat ja Taktiikka Ry
A. Meaney

Yep. Pohjana vois toimia Operaatio "Kevään Herääminen" 1945. Sodan viimeinen saksalainen offensiivi. LW Grey Wolf / Itä-rintama PDF:t.

Yhden päivän peli. Ainoastaan panssarilistoilla pelataan (niin kenenkään ei tartte jäädä kykkimään). Molemmille puolille saman verran rautaa ja katotaan kuinka isoksi saadaan paisutettua.

Operaatio Kevään heräämisestä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Operaatio_ ... gserwachen

Mutta palataan aiheessa Cassinoon/Tali-Ihantalaan.
Sotalammas

Elikkäs mites nyt tämän pelin kohtalo ? Ketkäs on tulossa pelaamaan ? Pelataan nyt Cassinoa jos saadaan pelaajat kasaan, kun Mikko lupasi sen luostarinkin tätä varten tehdä.
Nopat ja Taktiikka Ry
Sotalammas

Sotalammas kirjoitti:Elikkäs mites nyt tämän pelin kohtalo ? Ketkäs on tulossa pelaamaan ? Pelataan nyt Cassinoa jos saadaan pelaajat kasaan, kun Mikko lupasi sen luostarinkin tätä varten tehdä.

Mikäs nyt on tilanne ? Tuleeko kukaan lauantai aamulla pelaamaan mun ja Oskarin lisäksi ?
Nopat ja Taktiikka Ry
Celebdae

Mä oon kyl messissä, jos peli saadaan käyntiin. Liittoutuneiden puolella näyttäs olevan tosin aika hiljasta...

Sotalammas

Kyl me jonkinlainenpeli varmasti saadaan kasaan. Minimissään näyttäs nyt siltä että Jaakko ja Oskari ottaa saksalaiset ja minä Ja Mikko liittoutuneet. Sit muita paikalle saapujia jaetaan tasan. Jos sellaisia tulee.
Nopat ja Taktiikka Ry
Celebdae

Mulle käy ihan hyvin, vaikka ois vaan 4 peluria. Sitten enemmän kalustoa kentälle!

Voin siis toimittaa neljä täyttä joukkuetta fallschirmjägereitä (2 noista pioneereja) ja ison kasan kaikenmoista FJ-supportia.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Flames of War”