Noniin päiviä. Tässä tosiaan uutta Dangeli codexia olen tutkaillut ja samalla myös kyseiseen armeijaan hurahtanut. Pientä listanpokasta myös aloin pyörittelemään, mutta
tällä hetkellä olen hieman jäänyt jumiin ja tarvitsisin nyt tuoretta mielipidettä loppulistasta. Lista tällähetkellä näyttää seuraavalta:
Belial 190pts
-Thunderhammer & stormshield
10xDeathwing terminators 480pts
-2 x Heavy flamer
-4 x Thunderhammer & stormshield
5xDeathwing terminators 255pts
-Cyclone missile launcher
-2 x Thunderhammer & stormshield
5xDeathwing terminators 255pts
-Cyclone missile launcher
-2 x Thunderhammer & stormshield
Yhteensä nämä ovat 1180pts ja perustaktiikkana olisi vain lyödä vihollista toriheijarilla sen verran kovaa kuin mahdollista isolla termisyksiköllä samalla kun pienemmät antavat tulitukea. Tosin jos aletaan puhumaan objektien valtauksesta niin
olen ajatellut sisällyttää listaan muutaman tactical squadin flakeilla, mutta toisaalta täys deathwing armeija houkuttelisi myös. Jotenkin vain jää tuntumaan, että lista tarvitsee enemmän
pisteitä kaappaavia yksiköitä.
Itse tosiaan olen taas vasta palannut 40k*n pariin muutaman vuoden tauon jälkeen ja en ole viellä uuden edkan sääntöjä sisäistänyt 100%. Lista ei varsinaisesti ole tarkoitus olla deathwing lössi
vaikkakin raskaasti tuohon suuntaan nojaa. Lista itsessään olisi tarkoitettu enemmän semmoiseksi yleislistaksi, josta voisi vaikka alkaa rakentamaan turnee listaa.
Kaikki parannuskommentit/ehdotukset ovat tervetulleita :)
Dark Angels 1500pts *lista ei valmis
Re: Dark Angels 1500pts *lista ei valmis
Musta Belial miekalla ja pyssyllä vaikutti aika pätevältä lekakilven sijaan, ja sulla menee split fire pahasti hukkaan fleikkojen kanssa. Sama juttu ton toisen säännön kanssa, kun puolella squadia ei oo ampuma-asetta olleskaan, ei paljon twinlinkkaus auta siinä. En tiiä haluisko muutenkaan ihan niin lähelle pudota noin kalliilla squadilla, vaikka toisaalta kyllä se rankasu sieltä tulee silti.
Pienemmät squadit on ihan jees.
Läppä ois ollu command squad jakamaan FNP:tä koko armeijalle, mut sit ois kyl pieni armeija ja komentohan ei tunnetusti scoreta. Siispä taktiset on ihan jees.
Pienemmät squadit on ihan jees.
Läppä ois ollu command squad jakamaan FNP:tä koko armeijalle, mut sit ois kyl pieni armeija ja komentohan ei tunnetusti scoreta. Siispä taktiset on ihan jees.
Kieltämättä tuo kävi mielessä :D Noilla pisteillä mitä tuossa viellä on käyttämättä kieltämättä saisi tuon toteutettua, mutta menee ehkä hieman korniksi.Oberon kirjoitti:Läppä ois ollu command squad jakamaan FNP:tä koko armeijalle, mut sit ois kyl pieni armeija ja komentohan ei tunnetusti scoreta. Siispä taktiset on ihan jees.
Näin jälkeenpäin komppaan kyllä tuota kahden pienemmät ryhmän vasaroitten poistamista. Tosin miten nuo termikset nykyään pärjäävät perus viiden ryhmissä?
Puheita kuuntelemalla olen vaan saanut semmotteen käsityksen, että jos lähisteleen haluaa mennä niin kannattaa se 10 ottaa ihan suosiolla.
Niin mä olin kai ekana muuttamassa pyssyjä belialin squadissa ja vinkumassa ettei oo ampujiksi noilla kamoilla. Kai ne sit haluu tapella, mut sitä ennen saa edelleen ampua... Olis taktix viskoo cyclone johonki ja bolterit muualle ja sit chargata jompaa kumpaa, toiseksi aseeksi AC niin on jotain mikä tehoo bolterien kanssa samoihin kohteisiin semifiksusti. Toki ne rakettien lätkätkin sattuis...
En ota 5 termarin ryhmiin sen enempää kantaa, itelläkin vasta rakennusasteella. Viime codexin aikaista tuplasiipeä pelatessa mul kyl oli vaan viiden ukon ryhmiä ja kyl ne oli ok, mut sillon FNP toimi eritavalla...
En ota 5 termarin ryhmiin sen enempää kantaa, itelläkin vasta rakennusasteella. Viime codexin aikaista tuplasiipeä pelatessa mul kyl oli vaan viiden ukon ryhmiä ja kyl ne oli ok, mut sillon FNP toimi eritavalla...