[Oulu] 'Machinepelit

Oulun ja lähiseutujen peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Walz
Viesti:

Re: [Oulu] 'Machinekeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Walz »

Keskiviikkona 23.1 pelit normaalisti, 16.45 eteenpäin.
Puhutaanko politiikkaa?
Seraphi
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Seraphi »

Jätän välistä jos pakkasherra sen sallii, pakko päästä peeysikymppiä ulkoiluttaan Hivelle :P
yritin kirjoittaa jotain fiksua...mutta se ylitti 200 merkin rajan... enkä keksinyt muuta.

https://www.facebook.com/sheriffanvil
Walz
Viesti:

30.1 pelataan normisti, klo 16.45 eteenpäin. Thronea en taida saada ihan valmiiksi tuohon mennessä, mutta varmaan seuraavalle viikolle on jo pöydällä Oulun ensimmäinen maalattu battle-engine! :D
Puhutaanko politiikkaa?
Rascal91

Viesti Kirjoittaja Rascal91 »

Kävikin nin että huomenna koulua klo 18, eli multa jää välliin
Walz
Viesti:

Hox! Virhe aikataulussa! 17.45 eteenpäin pelit! Laitan tekstiviestiä asiasta myös.
Puhutaanko politiikkaa?
Tanan

Viesti Kirjoittaja Tanan »

Walz kirjoitti:Hox! Virhe aikataulussa! 17.45 eteenpäin pelit! Laitan tekstiviestiä asiasta myös.
Oo. Saatan päästä paikalle ajoissa. Älkää kuitenkaan jääkö odottamaan minua.
Viimeksi muokannut Tanan, Ke 30.01.2013 10:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!
Walz
Viesti:

Vaihtelevat työvuorot mindfakkaa minua, pitää kiinnittää enemmän huomiota noihin viesteihin. :P

Aloin muuten Juho tekemään experimentaalista Kuusimetsää, saa nähdä miten eka satsi onnistuu. Alustat on hiekoitettu ja maalattu, pitäs vielä flokata ja laittaa puut.
Puhutaanko politiikkaa?
Rascal91

Aikataulun muutoksen vuoksi todennäköisesti ilmestyn paikalle!
Tanan

Rasval91sen pHaley ja allekirjoittaneen Ashlynn listat ottivat eilen mittaa toisistaan. Kuvittelin Quickenin, suojaisan maaston ja Ogrun Assault Corpsien olevan tarpeeksi, mutta deadeye+arcane shield gun maget silpoivat kaiken mikä uskaltautui keskikentälle. Onneksi Anastasia sai koukattua Espionagen etäisyydelle, jolloin Ashlynn pääsi vetämään 18" liikkeen ja lyönnin sisään Nemesiksellä. Pahoin haavoittunut warcaster perääntyy, mutta ketterä vapaustaistelija silpoo tiensä läpi screenaavista gun mageista ja tapppaa pHaleyn.
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Hoi

Juhoville mulle juorusi tästä salaseurasta. Niin vaikka sotamasiina ei olekaan kolahtanut minun kiinnostushermoon, niin teidän kellarityrmässä on ilmeisesti muitakin pelejä mahikset pelata. Minua kovin harmittaa, kun en kerkeä fantsun peleihin ollenkaan ainakaan pariin vuoteen. Siellähän kävin aika paljon pelaamassa, mutta aikataulut muuttuu ihmisillä. Semmosta se on tämä elämä. Toisekseen mulla olisi vaikka mitä pelejä, mitä haluaisin pelata ja joihinkin jopa parikin armeijaakin omasta takaa. 40k on jäänyt vähän hiljaiselle tulelle oottelemaan, mutta erityisesti minua kiinnostaisi War of the ring, johon on hyvikset ja pahikset ja tykkään siitä pelistä todella paljon, mutta en ole päässyt aikoihin pelaamaan. Toinen kiva olisi Epic armageddon, mihin hommasin ison kasan taloja. Saisi pelattua kaupunkiskenaariota. Siihen mulla on vain yksi armeija, mutta jos jollakin olisi kans. Ai että olisi lysti ja naama messingillä. Muitakin pelejä on vaikka mitä, mutta nämä yhet vaan ei ala.

Onko teillä naamakirjasivua, mihin voisi näppärästi heittää ajatuksia?
Luumumehu on soturien juomaa
Seraphi
Peliporukkavalvoja

Huru-ukko kirjoitti:Hoi

Juhoville mulle juorusi tästä salaseurasta. Niin vaikka sotamasiina ei olekaan kolahtanut minun kiinnostushermoon, niin teidän kellarityrmässä on ilmeisesti muitakin pelejä mahikset pelata. Minua kovin harmittaa, kun en kerkeä fantsun peleihin ollenkaan ainakaan pariin vuoteen. Siellähän kävin aika paljon pelaamassa, mutta aikataulut muuttuu ihmisillä. Semmosta se on tämä elämä. Toisekseen mulla olisi vaikka mitä pelejä, mitä haluaisin pelata ja joihinkin jopa parikin armeijaakin omasta takaa. 40k on jäänyt vähän hiljaiselle tulelle oottelemaan, mutta erityisesti minua kiinnostaisi War of the ring, johon on hyvikset ja pahikset ja tykkään siitä pelistä todella paljon, mutta en ole päässyt aikoihin pelaamaan. Toinen kiva olisi Epic armageddon, mihin hommasin ison kasan taloja. Saisi pelattua kaupunkiskenaariota. Siihen mulla on vain yksi armeija, mutta jos jollakin olisi kans. Ai että olisi lysti ja naama messingillä. Muitakin pelejä on vaikka mitä, mutta nämä yhet vaan ei ala.

Onko teillä naamakirjasivua, mihin voisi näppärästi heittää ajatuksia?
Johoi!
Facebook sivua ei ole, sillä Höyryliigan sälleistä vaa kahella on ees siell'' profiili (mä ja Tanan)
40K:ta pelaillaan täällä silloo tällöin. Oomma sen verran avoinmielisiä että sitä voi tulla esittään ja demottaan muitakin pelejä, kokeilemallaha se selviää. Itellä ei tosin oo ku masiinaa ja 40k:ta vaan.
Mutta tervetuloa ihmettelemää seuraamme jos siltä tuntuu :)
yritin kirjoittaa jotain fiksua...mutta se ylitti 200 merkin rajan... enkä keksinyt muuta.

Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Miten sinne pääsee? Mulla ei ole koodisormusta, enkä tiedä tunnussanaa. Senverran osaan hakeutua, että tästä paikasta noin 2500 askelta länteen tai länsiluoteeseen. No nyt menee jokatapauksessa muutama viikko, ennenkuin kerkeän seikkailemaan, mutta hyvä vähän valmistautua. Joku oli kiinnostunut Epic armageddonista ja sitä haluaisin itekki pelata. Se on aivan huippu hyvä. Tosin voi sattua, ettei satukaan yhtäaikaa aikataulu kumminkaan. Minkä pelin mie ottasin matkaan? Olis kaikenlaista (6 tai 7 eri peliä, laskutavasta riippuen varmaan tai ehkä 8) , mutta kaikkiin ei ole kahta armeijaa.
Luumumehu on soturien juomaa
Walz
Viesti:

Hei!

Tosiaan, jos halua on niin keskiviikkoisin voidaan varata kyllä yks pöytä joka ei ole käytössä noita harvinaisempia pelejä varten. 40k:ta pelataan silloin tällöin viikonloppuisin, mutta koska en voi valitettavasti muille antaa avaimia tilaan niin on aika paljolti minun aikatauluistani kiinni. Kannattaa tätä ketjua seurailla jos 40k kiinnostaa, laitan kyllä tänne viestin kun viikonloppupelejä on.

War of the ringiin löytyy geneeristä fantasiamaastoa jos kyseessä 28mm peli, mutta Epic Armageddoniin itselläni ei ole oikein minkäänlaista maastoa. Viikoittaisille peleille jos haluat jotain erikoista tulla pelaamaan, niin heitä viesti etukäteen että osaan varautua. Voi myös soittaa ekasta viestistä löytyvään numeroon.

Maastoa on rajallisesti, mutta jos joku haluaa tulla pelaamaan jotain infinityä/necromundaa etc niin eiköhän jotain keksitä. :) Olen tosiaan varautunut vain Machinen vetämiseen maastojen ja pöytien puolesta, joten sillä saralla kerhon maastoista ei välttämättä ole ihan älyttömästi hyötyä. Kesällä viimeistään oli tarkoitus noita pöytiä uudistaa aika rankasti.

Tosiaan tuo Kuorimokatu 2 on ihan halpahallin läheisyydessä. Voit esimerkiksi tulla halpahallin parkkipaikalle ja soittaa minulle niin tulen näyttämään miten kerhohuoneelle löytää.

Kannattaa tosiaan katsoa pelikaveria noihin erikoisiin peleihin jo etukäteen, meidän normiporukka tulee lähinnä pelaamaan Masiinaa.
Puhutaanko politiikkaa?
Rascal91

centurion
hammersmith
ja nemo warcaster
Tekeekö näillä mitään mun possessa? Ite en tiiä näistä mitään, niin kysyn viisaammilta, tai ainakin vanhemmilta! Halvalla sais ni houkuttas.
Walz
Viesti:

Molemmat Warjackit ovat ihan päteviä melee Warjackeja. Kaikki Nemot ovat käsittääkseni ihan hyviä, mutta mistä Nemosta kyse kun on kolme erilaista. :D

En usko että tulet kovinkaan monessa listassa pelaamaan sekä Stormcladia (minkä jo omistat), centurionia ja hammersmithiä yhtäaikaa, mutta noilla kolmella sinulla alkaa olla jo valinnanvaraa että saat oikean Meleewarjackin mihin tahansa listaan. :P

Ironclad olisi hyvä olla jos ei ole jo. Ironclad on halpa, jokapaikan heavy jolla vielä erinomainen knockdown ability. Jos ei ole yhtä paska noppatuuri kuin Nikolla viime pelissä niin Ironclad on erittäin mainio. Sitä saa myös halvalla, käytetty battlegroup-laatikko ei maksa oikeastaan mitään ja saat siinä kaksi kelpoa light warjackia, Ironcladin ja muovisen Strykerin vielä kaupan päälle! :D

Summa summarum: En usko että varsinaisesti paska ostos, mutta hankala sanoa että kuinka paljon noita peluutat kun ei ole tiedossa minkätyyppistä listaa lähdet rakentelemaan.

Katotaan vielä että mitä ne Kerhon vanhukset sanoo, viisas on jo puhunut. ;)
Puhutaanko politiikkaa?
Rascal91

Walz kirjoitti:Molemmat Warjackit ovat ihan päteviä melee Warjackeja. Kaikki Nemot ovat käsittääkseni ihan hyviä, mutta mistä Nemosta kyse kun on kolme erilaista. :D

En usko että tulet kovinkaan monessa listassa pelaamaan sekä Stormcladia (minkä jo omistat), centurionia ja hammersmithiä yhtäaikaa, mutta noilla kolmella sinulla alkaa olla jo valinnanvaraa että saat oikean Meleewarjackin mihin tahansa listaan. :P

Ironclad olisi hyvä olla jos ei ole jo. Ironclad on halpa, jokapaikan heavy jolla vielä erinomainen knockdown ability. Jos ei ole yhtä paska noppatuuri kuin Nikolla viime pelissä niin Ironclad on erittäin mainio. Sitä saa myös halvalla, käytetty battlegroup-laatikko ei maksa oikeastaan mitään ja saat siinä kaksi kelpoa light warjackia, Ironcladin ja muovisen Strykerin vielä kaupan päälle! :D

Summa summarum: En usko että varsinaisesti paska ostos, mutta hankala sanoa että kuinka paljon noita peluutat kun ei ole tiedossa minkätyyppistä listaa lähdet rakentelemaan.

Katotaan vielä että mitä ne Kerhon vanhukset sanoo, viisas on jo puhunut. ;)
No aina mun listat tulee olemaan pitkästi pyssyilijöitä, ironcladihän mulla jo on? Ne ei kuitenkaan vissiin tee ihan samaa asiaa? Ja lisää figuja ei oo hirveesti tarkotus ostaa!
Seraphi
Peliporukkavalvoja

Itellä Nemot tesmaamatta, koska ei vielä maaleissa. Mutta tutkaaltu on ja tämmööstä aivopierua mun suusta:

Jos on Nemo2, nii se on nii puhuras jacki casteri, notta!
eNemo1 kun heittää failsafen vaikkapa hammersmithille, nii se on semmoone jyräävä höyryjuna. Samoten Energizerillä se saa lisää liikettä kaikenlisäksi ja silleen.

Centurionia olen itse tottunut liikuttaa full Sword Knight unitilla UA:n kerä, sillä Pronto ja Flank.

pNemolle ei ole taas nii jacki casteri, storm knight unitteja, ironclad ja/tai hammersmoth/centurion kaveriksi. Hammeri olisi taas kova pieksijä distruption fieldillä (lisää strenaa ja distruption viel kaveriksi) ja se pääsee nenän etee paremmi locomotionin avulla.

Electrify spelli voisi heittää toiselle jackille, vaikka ironcladille jonka lähettää soolon ,casterin tai jackin kimppuun, jos vihollis infantry mottasee ironcladia, nii PUM purikka lentää d3tuumaa taaemmas ja saa vielä pow14 hittiä niskaan. Tosin tää voi spellata Nemolle itelle, antaa hiukan suojaa jos joku soolo tai casteri yrittää casterkilliä.

Nemo3 ei mitää hajua muuta kui salamoivia unitteja, jackeja ja sooloja nii maan keleesti kui pojot sen sallivat.

Nyt paljastin kaikille suunnitelmani, enkä tule Nemoillani voittamaan koskaan. (Noh, ei saa olla liia helppoa)

UGH, olen puhunut :D

Rascal91

Ja adept nemo on noista?
Seraphi
Peliporukkavalvoja

Rascal91 kirjoitti:Ja adept nemo on noista?
Commander Adept Nemo = pNemo

General Adept Nemo = Nemo2 (eli eka epic Nemo)

Tanan

Rascal91 kirjoitti:Tekeekö näillä mitään mun possessa? Ite en tiiä näistä mitään, niin kysyn viisaammilta, tai ainakin vanhemmilta! Halvalla sais ni houkuttas.
Jotta saat vastauksen tähän kysymykseen, sinun täytyy ymmärtää mitkä seikat erottavat ja yhdistävät cygnarilaisia jakkeja. Tällä hetkellä Cygnarilla on kaksi raskaan jakin runkoa, joita sanottakoon vaikka Ironcladiksi ja Centurioniksi. Ironcladiin perustuvat jakit ovat Centurioneihin perustuvia jakkeja nopeampia (SPD5vs4), ketterämpiä (DEF12vs11) ja omaavat paremman prosessoritehon (MAT7vs6 ja RAT6vs4). Centurion runkooon perustuvat jakit saavat vaihtokaupassa paremman panssarin (ARM19vs18) ja pistehintaan hieman tappavammat asejärjestelmät. Eli kärjistettynä Ironcladit rungon jakit ovat tarkasti ja nopeasti lyöviä kuuden tonnin lasileukoja ja Centurion rungot jakit ovat hitaita mörssäreitä*.

Alla lyhyt kuvaus Cygnarin raskaista meleejakeista.

Ironclad – Perustuu Ironclad runkoon (duh). Halvin Cygnarin jakeista (7pts). Charge range 8+0,5”. Quake hammerillä pystyy kaatamaan maahan lähellä olevia vihollisia, mikä kombottaa hyvin ampuvien joukkojen kanssa.

Centurion – Perustuu Centurion runkoon (duh). Toiseksi kallen Cygnarin jakeista (9pts). Charge range 7+2”. Kaikkein kestävien cygnarin raskas jakki (ARM19+2). Centurionin paras ominaisuus on Polarity field, joka estää vihollista chargaamasta sitä.

Stormclad - Perustuu Ironclad runkoon. Kallein Cygnarin jakeista (10pts). Charge range 8+2”. Stormclad on kohtalaisen kestävä (ARM18+1) ja kaikkein pisimmälle ja lujiten iskevä cygnarilainen jakki.

Hammersmith - Perustuu Centurion runkoon. Toiseksi halvin cygnarilainen jakki (8 pts). Charge range 7+0,5”. Hammersmith on käytännössä Khadorin jakki joka on maalattu siniseksi, eli hidas ja lyö lujaa. Beat back ja chain attack smite avaavat kuitenkin optiot kieroiluihin, joista punaiset miehet voivat vain unelmoida.

* Näin siis factionin sisällä. Muihin factioneihin verrattuna cygnarilaiset jakit ovat ehkä hiukan keskivertoa nopeampia ja kestävät ampumista hieman keskivertoa vähemmän.
Viimeksi muokannut Tanan, La 02.02.2013 13:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Oulu”