Eden
Re: Eden
Tämän topikin pohjalta pääteltynä Eden ei taida olla mikään kovin pelattu peli suomessa, mutta eksyin sattumalta firman sivuille ja figut iski ihan kybällä. Onko peli mistään kotoisin ja löytyisikö sille jopa sillointällöin joku pelaaja, jos figuja lähtee tilaamaan? Ja onko toi alotisboksin 100p oikeasti hyvä koko, vai pitäisikö varautua suoraan vähän isompaan pistemäärään?
- Hammerheart
No, aika hiljaista on tässä topicissa, mutta kyllä ainakin PK-seudulla jokunen pelaaja löytyy. Ja turnauksen aion kokeilla järjestää tässä keväällä ja Ropeconissa toisen, jos nyt mikään luonnonkatastrofi tai vastaava muuta suunnitelmia.JArrow kirjoitti:Tämän topikin pohjalta pääteltynä Eden ei taida olla mikään kovin pelattu peli suomessa, mutta eksyin sattumalta firman sivuille ja figut iski ihan kybällä. Onko peli mistään kotoisin ja löytyisikö sille jopa sillointällöin joku pelaaja, jos figuja lähtee tilaamaan? Ja onko toi alotisboksin 100p oikeasti hyvä koko, vai pitäisikö varautua suoraan vähän isompaan pistemäärään?
Mistä päin olet?
Peli itsessään on mielestäni todella hyvä. Nopea, mutta hyvinkin taktinen ja ainakin tähän mennessä varsin tasapainoisenkin oloinen. Yleisesti ottaen systeemi on sellainen, että aika paljon pääsee funtsimaan ja tekemään päätöksiä itse pelissä. Napit ovat myös sen verta vikkeliä, että suunnitelmia on mahdollista muuttaa lennossa ja reagoida pöydän tapahtumiin, mutta kaikki tapahtuu silti tavallaan erittäin tietyllä tapaa hallitusti, eli viisaasti pelaavaa ei yhdessä vuorossa hevin yllätetä.
Jos jotain negatiivista haluaa sanoa, niin vähäinen nappimäärä ja varsin brutaali taistelusysteemi aiheuttaa sen, että joskus voi hyvin heittämällä yhtäkkiä tappaa jonkun suht randomisti, joka voi heilauttaa peliä melko isostikin. Ei tavallinen tapahtuma, mutta kyllä moista sattuu. Toisaalta tämä toki tarkoittaa sitäkin, että pitää noudattaa hieman varovaisuutta siinä, missä kohtaa lähtee taistelemaan.
Jos jostain tietystä jutusta on kysyttävää, niin vastaan ilomielin.
Ja tuo 100 pinnaa on tosiaan virallinen pelikoko (kaikki turnaukset esmes ovat tuota kokoa ja Ranskassa turnauksia on vuodessa todella runsaasti) ja oikein hyvä. Lisänapeilla saa toki vaihtelua aikaan, kun jo yhden jampan vaihtamalla voi "armeija" muuttua 25%:lla ja pelityyli vaihtua täten melkoisesti.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Asun lauttasaaressa, joten kävelymatkan päässä noppakerhon tiloista. Brutaali taistelusysteemi ja veitsenterällä eläminen ovat kyllä masiinan puolelta tuttuja, joten kuulostaa vaan lupaavalta. Enköhän mä joka tapauksessa tilaa resistancen aloitusboksin ja pari muuta nappia ulkonäön pohjalta. Pääsiäiseen asti aikataulut ovat kyllä valitettavan täynnä, mutta ehkä sitten huhti-toukokuussa voi opetella, että hienoilla napeilla voi pelatakin...
- Hammerheart
Huutele vaikka täällä, kun saat nappuloita pelikuntoon, mä olen ainakin avoin peliehdotuksille.JArrow kirjoitti:Asun lauttasaaressa, joten kävelymatkan päässä noppakerhon tiloista. Brutaali taistelusysteemi ja veitsenterällä eläminen ovat kyllä masiinan puolelta tuttuja, joten kuulostaa vaan lupaavalta. Enköhän mä joka tapauksessa tilaa resistancen aloitusboksin ja pari muuta nappia ulkonäön pohjalta. Pääsiäiseen asti aikataulut ovat kyllä valitettavan täynnä, mutta ehkä sitten huhti-toukokuussa voi opetella, että hienoilla napeilla voi pelatakin...
Jos vielä saa udella, niin mitä poppoota mietit?
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Eikös se tuon resistancen maininnut...Hammerheart kirjoitti:
Itsellä on vähän jumissa tuo aloitus, kun Wayland ei ole ehtinyt lähettää pakettia puolessatoista kuukaudessa.
- Hammerheart
Olen loputtoman sokea. Ei voi ymmärtää miten missasin tuon. Missasin sen vielä kun luin tuon uudestaan mainittuasi asiasta, ja vasta kolmennella kerralla prosessoin asian.Morze kirjoitti:Eikös se tuon resistancen maininnut...Hammerheart kirjoitti:
Paikkauksena sanottakoon, että Resistance on pelissä yleensä hieman fragiili, eikä lyö ehkä yhtä kovaa kuin jotkut muut, mutta omaa vahvoja kikkoja ja tykkää hidastaa vastustajia pyrkien vähän sellaiseen hajoita ja hallitse -tyyppiseen menoon. Tahtoo siis sanoa, että suorassa iskujen vaihdossa ovat ehkä alakynnessä, mutta tyypillisesti eivät päädy moiseen tilanteeseen vaan pyrkivät järjestämään asiat omaksi edukseen ja iskevät sitten.
Nyt tuli aloitusboksi ja pari muuta nappia perille asti, ja pitää kyllä todeta, että ei pettäneet odotuksia livenäkään. Tyylikkäistä nappeja ei voi muuta sanoa. Jotenkin kyllä tuntuu, että toi hinnoittelu, jossa ainakin resistancen puolella on käytännössä vaan 20, 25 ja 30p nappeja ei kyllä ole kovin optimaalinen, mutta ehkä 5p vajaa lista ei ole aina niin tappio. Nyt pitäisi vielä ehtiä saada noi kokoon ja maaleihin...
- Hammerheart
Joo, ei viidestä pinnasta kannata olla liian huolissaan. Enemmän sellainen toisiaan tukeva kokoonpano, vaikka sitten olisikin viisi pinnaa vajaa. Mutta onhan Resistancellakin toki Jimmy (10 pinnaa) ja Freedom (15), jotka toki yksinään eivät ole kamalan järkeviä (ainkaan pelkkä Freedom, heh), mutta joita voi vaihdella Patriotin ja Brucen (öh, kai tämä toinen pilotti nyt oli Bruce nimeltään) kanssa ristiin ja poikittain.
- Hammerheart
Tässäpä muuten ihan näppärähkö listanrakennussivu, jonka bongasin tuolta ranskafoorumeilta: http://edencarddatabase.fr/
Etenkin agenda-listojen suunnittelussa hyvä.
Etenkin agenda-listojen suunnittelussa hyvä.
Oliko Edenille mitään card-generatoria olemassa (tai edes blankkokorttia), kun vaikka noitten Askarien statit on jo julkaistu, niin varsinaisia kortteja ei edelleenkään löydy tuolta downloads-puolelta.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
- Hammerheart
Ymmärtääkseni Tabanilla on hankaluuksia löytää osaava admin sivuilleen, mistä syystä Askarien kortteja ei ole sinne saatu. Mutta siis itse kysymykseen, en muista moista nähneeni. Taidanpa koettaa kysyä asiaa ranskispuolella.Silveri kirjoitti:Oliko Edenille mitään card-generatoria olemassa (tai edes blankkokorttia), kun vaikka noitten Askarien statit on jo julkaistu, niin varsinaisia kortteja ei edelleenkään löydy tuolta downloads-puolelta.
- Hammerheart
Jeah, kyseyin patonkipuolelta, ja tyhjiä kortteja, saati ohjelmallista tukea ei ole. Eli Gimpin kanssa säätämiseksi menee, jos haluaa moisia tehdä. Toisaalta kuulemma saivat uuden webmasterin, eli ehkä ne kortit tulisivat kohtsillään.
- Hammerheart
Previkkaa pukkaa jälleen. Vahvistuksia saavat Askarit, Hord, Resistance, Convoy ja Matriarchy.
Matriarchy saa kuulamiehen:

Ihan symppis minusta - ei nyt paras kaikista figuista ikinä, mutta ajaa asiansa.
Resistance saa uuden robotin:

Hemmetin päheä. Tykkään todella paljon.
Convoy saa IndieGoGon vaihtoehtonapille non-limited version:

Tämäkin on minusta todella toimiva.
Ja Askari saa jonkun monsterimöllin ja Hord villisian, mutta näistä ei vielä kuvia ole. Timmiä settiä.
Matriarchy saa kuulamiehen:

Ihan symppis minusta - ei nyt paras kaikista figuista ikinä, mutta ajaa asiansa.
Resistance saa uuden robotin:

Hemmetin päheä. Tykkään todella paljon.
Convoy saa IndieGoGon vaihtoehtonapille non-limited version:

Tämäkin on minusta todella toimiva.
Ja Askari saa jonkun monsterimöllin ja Hord villisian, mutta näistä ei vielä kuvia ole. Timmiä settiä.
- Hammerheart
Ja kaikki yhdessä kuvassa:

Possusta on valittu ihmeellinen kuvakulma tuohon kollaasiin, niin että se näyttää yksijalkaiselta. Oikeasti se siis laukkaa vauhdikkaasti:

Askarien örmystä kyllä tulee hieman mielee eräät toiset bio-örmyt ;)

Possusta on valittu ihmeellinen kuvakulma tuohon kollaasiin, niin että se näyttää yksijalkaiselta. Oikeasti se siis laukkaa vauhdikkaasti:

Askarien örmystä kyllä tulee hieman mielee eräät toiset bio-örmyt ;)
- NorjanPaavi
Ihan hienoa figua pukkaa. Meinasin innostua että Bamakat olis saanu ton possut, mutta tarkistuksen jälkeen se oliki Horden jengiä. Bamakat Starteri on kohta maaleissa ja tuntuu siltä voi olla että joutuu viel satsaa tähän peliin yhden staterin lisää. Niin ja pelejä on alla se puhdas 0. Toivotaan et tänä vuonna Conissa viimeistää ehtis kokeilla.
- Hammerheart
Mites ihmisiä kiinnostaisi turnaus joko lauantaina 18. toukokuuta tai sitten kesäkuussa? Ajatuksena olisi siis kolme kierrosta rentoa peliä, eli ei tarvita pelikokemusta alla. Maalatut napit kuitenkin (joskin multa ainakin voi saada moisia lainaan - kertokaa mitä tarvitsette niin katsotaan mitä multa löytyy ja jos saan maaleihin).
Paikkana joko Louhela (ihan aseman vieressä, Pasilasta junalla 15 minuuttia), jos osallistujia on n. kuusi tai sitten jos tulee yllättävä ryntäys, niin pitää kysellä esmes Noppakerhosta tiloja. Vaimo lupasi leipoa jotain ja kahvit tarjoan.
Eli olisiko kuka tulossa toukokuun 18. päivä?
Paikkana joko Louhela (ihan aseman vieressä, Pasilasta junalla 15 minuuttia), jos osallistujia on n. kuusi tai sitten jos tulee yllättävä ryntäys, niin pitää kysellä esmes Noppakerhosta tiloja. Vaimo lupasi leipoa jotain ja kahvit tarjoan.
- NorjanPaavi
Bamakat alkaa ole maaleissa eli NP mukana omilla mutanteilla. Tarkistan vielä hallitukselta päivämäärän sopivuuden. Yritän kanssa toimia työn Moljan mukaan. Josko Robotit Lahtis tantereelle sieltä suunnalta?Hammerheart kirjoitti:Mites ihmisiä kiinnostaisi turnaus joko lauantaina 18. toukokuuta tai sitten kesäkuussa? Ajatuksena olisi siis kolme kierrosta rentoa peliä, eli ei tarvita pelikokemusta alla. Maalatut napit kuitenkin (joskin multa ainakin voi saada moisia lainaan - kertokaa mitä tarvitsette niin katsotaan mitä multa löytyy ja jos saan maaleihin).
Alghui Askaar näyttää hyvin epäilyttävästi Dasyatikselta... Pitää katsoa toi 18.5. sopivuus.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!