City Of Harad -projekti

Muut kuvat kuin miniatyyrien kuvat. Piirustukset, maastonpalat, pelipöydät, jne.
Ilfierno

City Of Harad -projekti

Viesti Kirjoittaja Ilfierno »

Ajattelin alkaa väsäämään tuota pelipöytääkin. Ohan se peli hienompaa kunnon maastoilla. :)

Ideana olisi luoda aavikolle sijoittuva kaupunki, korkeus merestä suuri eli olisi mukava saada aikaan vuoriakin. :) Tämä liittyy hieman tulevaan kampanjaan, mitä olen kavereille ja itselleni kehittänyt. Nyt vihdoin sain jotain aikaan ja aloitettua rakennusta. Tässä sitä kuvaa, joka on jokseenkin huono. Chimera kuvassa antamassa kokoa.

Kuva

Jonkinlaista ideaa on lopputuloksesta, tuohon oikealle tasanteelle tulisi pienempi kaksikerroksinen rakennus omalla kävellytasanteellaan tuonne toisen rakennuksen päälle. Ja tuolla menee tunnelit tasanteen alla, chimeraakin n. 3cm korkeampi jamppa mahtuu kulkemaan. :)

Eikai tässä toistaiseksi ihmeempiä, katsotaan kuinka pitkälle tämän kanssa päästään!
Late M

Re: City Of Harad -projekti

Viesti Kirjoittaja Late M »

Kapalevy on halvahkoa ja helppo työstää. Tee siitä noi seinät ellet halua käyttää paljon aikaa ja vaivaa niiden rappaamiseen jollain muulla mömmöllä. Pahvi on pahvia vaikka sen maalais, ja sun projekti näyttää niin hyvältä että se ois harmillista. Eli materiaalit kuntoon ja jatka samaan malliin!
Ilfierno

Kiitti majava palautteesta!

Oot täysin oikeassa tuosta pahvista. Itse asiassa eilen illalla sain pari neliömetriä kapalevyä, niin pääsen parantelemaan. :) Valitettavasti tuossa rakennuksessa tuo "kehitelmän" pohja ja pilarit on tullu yhdessä osassa minulle, on toiminu lavana kuormalle (olen ravintolassa töissä, sieltä nappasin mukaan). Sitä en voi lähtä korvaamaan, mutta tarkoitus on tehdä seinille eri pintoja, propaganda julistetta ja sun muuta, niin kyllä niitä peitän niin paljon kuin suin vaan kykenen. Ylemmällä tasanteella oleva punainen saarioinen boksi saa seinilleen kapaa, tasannetta sun muuta, joten sekin tulee peittymään. Tuossa kuvassa oleva isompi pahviseinä on helppo korvata, sen varmasti muutan!

Toistaiseksi olen tuon rakennelman malliin tyytyväinen, niin monipuolinen ja helposti saa tavaraa täyteen. Varmasti toimii ajallaan kahden armeijan linebreaker sijaintina ja oivallinen kompleksi jollekin objektiiville. Tarkoitus on luoda paikka, jossa luotia voi tulla monesta suunnasta, jolloin sen coverin käyttö tulee suureen rooliin. :) Tänään pääsen viimein tätä jatkamaan, joten katsotaan josko myöhemmin illalla heitän päivitystä tännekin!
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Pakkeli ja hiominen voisi auttaa piilottamaan aaltopahvimaisuuden. Hiekka, sepeli ja raaminpätkät auttavat kanssa.

Kivalta tulee varmasti näyttämään. Pistetään seuraukseen.
Snowtrooper

Viesti Kirjoittaja Snowtrooper »

Paitsi että aaltopahvin näköinen aaltopahvihan on mitä loistavin materiaali, jos halutaan mallintaa aaltopeltiä. Peltikatot, parakkien seinät, hangaarit, yms.
Ilfierno

Aloitetaas postaus kuvilla, että mitä on tänään saatu aikaan. Kuvia klikkaamaalla saatte sen hieman isommaksi.

Kuva
Kuva
Kuva

Siinäpä kaikki kuvat mitä tuli nopeaa otettua. Ensimmäisessä kuvassa näkyy nyt se seinä uudempana, mikä näky alkuviestissä. Paljon paremman näköinen, mutta hieman kesken. Pitää tehdä raamit ikkunalle ja yksityiskohtia lisäillä, noin hieman tylsähkö. Katsoo mitä siihen lisään. Ikkunaan laitoin parit hammastikut menemään poikki, ajattelin että sopisi tämmöiseen aavikkokaupunkiin hyvin ja itse tykkään. Ekassa kuvassa näkyy ikävästi tuota pahvin reunaa taaempana, sitä osaa en vielä tänään työstänyt.

Toinen kuva on hieman tönkkö, se on taas tuon ekan kuvan seinän toiselta puolelta otettu. Sisäseinääkin saa kehitellä. Siinä kuitenkaan nyt näkyy tuommoinen hiekkasäkki viritelmä, jonka keskellä on jokin barreli hieman rikkomassa muotoa ja ajallaan antamassa eri väriä maailmaan. Alemmalla tasolla on jonkin asteen säiliö viritelmä.

Kolmannessa kuvassa ollaan säiliötä vastapäätä. Siihen kehittelen tuommoisen nopean coverin, mutta lisäilen tavaraa siihen myöhemmin. Ajattelin luodinreikää seinälle ja joitain ammo crate läjiä kehittää. Sopii hyvin paikkaan. Tässä kuvassa näkyy myös tuota bambu tikkua, jota (ainakin koitan) käyttää parantamaan noita saumoja. Paremman näköistä kuin se, että olisi 90 asteen kulmaus. Tuo vähän muotoa yleiskuvaan. Sitten taas tuo itse maa tuossa alhaalla. Se tulee saamaan korkkilevyä päällensä tuomaan tekstuuria, ideana olisi esittää murennutta tietä/lattiaa. Vielä tästä kuvasta sen verran, että tuon kävelytasanteen alle tulee taaemmas romuläjää (yläpuolella lohjennut kohta) ja mahdollisesti jokin säilytysvaraston tapainen eli täynnä laatikkoa tynnyriä yms.

Semmoista saatiin tänään aikaan, katsotaan miten seuraavan parin päivän aikana pääsen tätä tekemään. Pitää tuota materiaa hankkia, muun muassa sitä korkkilevyä. Pitää koittaa myös miettiä mitä kaikkea tekee, niin se itse tekeminen on sitten astetta nopeampaa... ^^
Vonreuter

Viesti Kirjoittaja Vonreuter »

Toivottavasti tuo ei ole sinitarraa. Se nimittäin on ihan %¤/¤"(!&¤ maalattuna.

Yksi tyyppi DakkaDakkan puolella tekee aika makeita maastoja. Kaveri teki hiekkasäkit seuraavalla metodilla:
1. Rullaa Green Stuffista pötkö. Ei tarvitse olla tasainen.
2. Leikkaa saksilla pötköstä haluamasi kokoisia paloja. Palojen päihin tulee jo tässä vaiheessa jonkinlainen painauma saksista.
3. Muovaile pötkön muodostama "tyyny" ja leikkauskohdan muodostamat kärjet sen muotoiseksi kuin haluat.
4. Paina sideharsolla hiekkasäkkiin pintakuvio. Sideharso ei siis jää hiekkasäkkiin kiinni.
5. Liimaa säkit haluamaasi muotoon ja kiinnitä alustalle (jossa on tietysti flockia tai muuta beissausmateriaalia jne.) tehden vielä viime hetken muokkauksia muotoon.
-> Tosi nopeasti saa tehtyä ison määrän säkkejä ja näyttää pirun hyvältä.

Green Stuffin sijasta voi varmasti käyttää jotain vastaavaa, jos käyttää kilpailevia tuotteita.
To fight the Alpha Legion is to fight on a shifting layer of deception and trickery, where every weakness can hide strength and every apparent advantage may be revealed as a trap.
Ilfierno

Ei ole sinitarraa :D

Itse tein nuo niin, että rullasin pötkön. Painoin pensselillä ja askarteluveitsellä urat, muotoilin sormilla hieman ja laitoin yhtenä pötkönä paikoilleen. Tein osittain suht nopeesti hommaa, niin vähän jäi nuo asennot viimeistelemättä ja muoto kärsi. Itse ajattelin, että heitän niihin sitä kuvioita myöhemmin. Kävi myös mielessä ihan jättää jokin maastoverkko rullattuna tai ihan osittain levitettynä johonkin kohtaan. Rinkan tai lipastaskujen kokoaminenkaan niiden päälle/kylkeen ei olisi kovin huono idea. Mutta joo, vähän jäi tuo malli liian putkeks. Varsinkin tuossa viimeisessä kuvassa päällimmäinen rivi.

Tekemällä oppii ^^ Petrataan ens kerraks :)
Ilfierno

Nyt kun on risteily koettu, niin kerkesi ottaa kuvaa tästä omasta battle matista.

Kuva

Ihan 100% puuvilla kangas, jonka toisella puolella on muovipinnoite. Maalattu vain ruskeaksi. Itse tykkään tosi paljon! Myöhemmin tänään tai huomisella sitten rakennuksista kuvatuksia. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maastot ja pelipöydät”