Porin miniatyyripeliskenen elävöittämisseuran keskustelu
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Porin miniatyyripeliskenen elävöittämisseuran keskustelu
Tämä ketju on tarkoitettu Porin miniatyyripeliskenen elävöittämisseuraa koskevaa keskustelua varten. Näin alkuvaiheessa puhuttavaa on paljon ihan pienistä perusasioista, kuten vaikka kotisivun bannerista ja mahdollisten jäsenkorttien sisällöstä, mutta toivottavaa tietysti on, että päästään tulevaisuudessa sitten keskustelemaan ihan seuran tapahtumistakin ja muusta mukavasta
Keskustelkaa ihmisiksi, mutta repikää itsestänne vaikka väkivalloin irti ideoita tulevaa varten. Piirtäjille sun muille eri tavoin graafisesti lahjakkaille olisi nyt siis kysyntää, että saataisin seuran ulkoasua tuotua paremmin esille.
Niin, että tälläistä tosiaan touhuttiin Havannassa viime sunnuntaina 3.3.2013.
Keskustelkaa ihmisiksi, mutta repikää itsestänne vaikka väkivalloin irti ideoita tulevaa varten. Piirtäjille sun muille eri tavoin graafisesti lahjakkaille olisi nyt siis kysyntää, että saataisin seuran ulkoasua tuotua paremmin esille.
Niin, että tälläistä tosiaan touhuttiin Havannassa viime sunnuntaina 3.3.2013.
Re: Porin miniatyyripeliskenen elävöittämisseuran keskustelu
Okei kuka olisi kykenevä ja tahtoisi tehdä ensimmäisen kunnollisen version tuosta herrasmiehen ykköset -logosta. Ideaa saa parannella tai vaikka suunnitella kokonaan uudenkin ainakin minun puolestani. Se olis musta aika oleellinen parannus heti kärkeen :D
Toisena kaivataan ideoita banneria varten. Perustamismiitissä tuli kaksi:
kourallinen edustavia figuja rivissä jonkun porilaisen jutukkeen kanssa. Joku porilainen pienoispatsast tms olisi hyvä ja vaikka karhu-tölkki olisi ilmeinen, niin en ehkä heti lähtisi sille linjalle :D Kellään mitään juseliuksen mausoleumi pienoismallia tai karhupokaalia tai muuta minkä porilainen tajuaa porilaiseksi?
Toinen idea oli photoshopata jostain porilaisesta merkkirakennusta 40k versio eli aguilaa seinään ja mariinipatsaita portinpieliin, mutta tämä vaatisi jo aikamoisia skiltsejä. Löytyykö keltään?
Toisena kaivataan ideoita banneria varten. Perustamismiitissä tuli kaksi:
kourallinen edustavia figuja rivissä jonkun porilaisen jutukkeen kanssa. Joku porilainen pienoispatsast tms olisi hyvä ja vaikka karhu-tölkki olisi ilmeinen, niin en ehkä heti lähtisi sille linjalle :D Kellään mitään juseliuksen mausoleumi pienoismallia tai karhupokaalia tai muuta minkä porilainen tajuaa porilaiseksi?
Toinen idea oli photoshopata jostain porilaisesta merkkirakennusta 40k versio eli aguilaa seinään ja mariinipatsaita portinpieliin, mutta tämä vaatisi jo aikamoisia skiltsejä. Löytyykö keltään?
Niin jos kunnon photoshoppaaja löytyy niin miksei tee porista mordeim tyylistä kaupunkia tietty tekstillä Deus protector noster lisättynä. Vai rikkooko tuo jotain lakia tms ei kai. Ehkä korkeintaan pahaa mieltä jossain kaupungin virkailijassa. No joo eiköhän sellainen figu kuva varmaan paras olisi. Mutta sellainen missä figuja on laidasta laitaan.
Mutta niin ajatuksia mitä tuohon blogiin lisätä (näitä heittelin yv:kin, mut laitetaan nyt julkisestikin. Jos vaiks ideat/keskustelu herää):
- pelaajien esittelyä (nikit ja armeijat/pelit lähinnä) jotta uudet harrastajat tietää hiukan keneltä kysellä jne. Mutta mitä kautta yhteyden otto? Sotun yv?
- Eri peleille omat sivut/alueet. Ja laitetaanko ehkä jatkossa liiga tuloksia/taulukoita jne niihin?
- tapahtuma osio....bmop/turneet/tapaamiset jne
Tietty tuosta teknisestä toteutuksesta ja mahdollisuuksista mulla ei ole tietoa...
Mutta niin ajatuksia mitä tuohon blogiin lisätä (näitä heittelin yv:kin, mut laitetaan nyt julkisestikin. Jos vaiks ideat/keskustelu herää):
- pelaajien esittelyä (nikit ja armeijat/pelit lähinnä) jotta uudet harrastajat tietää hiukan keneltä kysellä jne. Mutta mitä kautta yhteyden otto? Sotun yv?
- Eri peleille omat sivut/alueet. Ja laitetaanko ehkä jatkossa liiga tuloksia/taulukoita jne niihin?
- tapahtuma osio....bmop/turneet/tapaamiset jne
Tietty tuosta teknisestä toteutuksesta ja mahdollisuuksista mulla ei ole tietoa...
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Olisiko se siisti, jos karhutölkistä repisi tiensä esiin joku genestealer tai mariinifigu tai joku, siihen sitten toi jumalan suojelusta toivova/ lupaava lause voisi olla ihan toimiva. Epävirallisen yhdistyksen perustusdiodraama.
Kalat meni kotio...
btw se kuva joka oli bannerina sivun kaikista aikaisimmassa testivaiheessa ei kävisi muutenkaan, sillä siinä oli myös kahden turkulaisen figuja ;) ;) Mut saipa siitä vähän kokonaiskuvaa tulevasta.
mä oon tällä foorumilla tästä puhunut jo vuosia ja puhun vieläkin. WARHAMMER PELIPAIDAT!!! tiedän että gw on kopiosuojannu kaiken paskan mutta silti, improvisoidaan. selkään tietenkin pelinumero ja sukunimi. mä varaan ainakin 69:n!!! tai sitten sen 1:n!!
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Jep näistä puhuttiin kanssa miitissä.Hapid kirjoitti:mä oon tällä foorumilla tästä puhunut jo vuosia ja puhun vieläkin. WARHAMMER PELIPAIDAT!!! tiedän että gw on kopiosuojannu kaiken paskan mutta silti, improvisoidaan. selkään tietenkin pelinumero ja sukunimi. mä varaan ainakin 69:n!!! tai sitten sen 1:n!!
42 varattu mulle.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Anton tuntee graafisia suunnittelijoita ja taiteilijasieluja. Kysyn asiasta mahdollisimman kauniiseen sävyyn. Vähintään lupaan tuoda "tallenna kuva" - painikkeella tuodun hiilikopion tarjolle, mikäli toverini eivät suostu ottamaan hommaa harteilleen.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Tälleen vihj vihj olisi kiva saada myös seuran käyttöön kaikenlaisia valokuvia eri ihmisten touhuista, jotta saadaan monipuolisempaa ulkonäköä kehiin kaikenmaailman postauksiin ja muihin fiilistelyihin. Ei ole väärin vaikka kaivaa maalattuja figuja jostain kaapista ja vaikka lavastaa jotain kivaa äksönkohtausta siihen pöydälle missä jouset laulaa ja panssarit raikaa. Voidaa vetäst vaik johonki miittii kauhee muistitikkurinki tai jotain, mutta jotain satunnaisia eeppisiä otoksia voi viskoa vaikka heti tuonne [email protected] osoon. Varsinkin noit warmahordes, fow yms settei teiltä näkee ihan liian harvoin..
Hieman ollaan viellä pihalla siitä mitä täällä oikein tapahtuu mutta eiköhän se selviä ajan kanssa. Nyt kun "porilaista teosta/logoa/merkkipaalua" etsitään niin onhan tuo karhu porilaisille se rakkain asia, henkilökohtaisesti en kuitenkaan lämpene idealle missä olut ja harrastus yhdistetään näin suoralta kädeltä. Toinen porilaisten sydäntä lähellä oleva asia on toki jääkiekko, tiedä sitten miten yhdistää miniatyyrit ja ässät. Laittaakko sitten örkeille yms. pelipaitaa päälle logon kera ja mailaa käteen. Itse en ehkä lähtisi lähestymään asiaa kuitenkaan liian kongreettisesti vaan antaisin hieman enemmän tilaa mielikuvitukselle mikä on se porilaisten juttu. Kongreettisella ajattelutavalla porissa ei ole muuta kuin karhu ja ässät, ehkä kolmantena juuri ja juuri yyteri.
Katsotaan jollain aikaa josko vaikka vaivautuisin ottamaan (tai lasvastamaan) jokusen kuvatuksen pelisessioista kun kohtalainen kamerakin löytyy. Mutta tämä sitten joskus ajan kanssa, ei taida olla kuitenkaan se akuutein asia tällä hetkellä.
Nro.3 varattu
Katsotaan jollain aikaa josko vaikka vaivautuisin ottamaan (tai lasvastamaan) jokusen kuvatuksen pelisessioista kun kohtalainen kamerakin löytyy. Mutta tämä sitten joskus ajan kanssa, ei taida olla kuitenkaan se akuutein asia tällä hetkellä.
Nro.3 varattu
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
- Ookami_Tez
Tonne voisi tietty tehdä jonkun välilehden jos onnistuu missä olisi pelaaja esittelyjä. Tyylillä kuvalle paikka (jos ei ole niin vaikka örkki pyllistämään siihen) sitten viereen semmonen pieni info paketti pelaajasta. Jos vähän jaksaisi nähdä vaivaa niin voisi tehdä Wordillä vaikka jonkinlaisen lomakkeen mihin ihmiset voisi täyttää ne tiedot ja lähettää sitten eteenpäin ja niitä tehtäisiin pikku hiljaa eteenpäin. Kuvat voisi lisätä vaikka sitten kun saadaan paidat kaikille :D
Pelipaita numero 9
Pelipaita numero 9
Great Teacher Ookami_Tez
Blogi miniatyyreistä ja milloin mistäkin nörttihenkisestä.
Blogi miniatyyreistä ja milloin mistäkin nörttihenkisestä.
- Kardinaali
- Viesti:
Ei karhutölkkiä banneriin. Alaikäiset ja niitten vanhemmat ei ehkä diggaile ja leimaisi vähän liikaa. :D
Ookamin idea on erittäin toteutuskelpoinen.
Mulle muuten pelipaita nro 7!
Ookamin idea on erittäin toteutuskelpoinen.
Mulle muuten pelipaita nro 7!
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Karhut, Ässät, olut, Tjäreborg. Missä on Jazz? Rusakkohan on ihan helvetin siisti äijä.
Pelipaita 3. Mieli tekisi olla Ronaldo tai Zidane, mutta oma rakas 3:n se olla ja pitää.
Pelipaita 3. Mieli tekisi olla Ronaldo tai Zidane, mutta oma rakas 3:n se olla ja pitää.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Ei nyt sotketa urheiluja tähän hommaan. Toi karhu tölkki oli ihan jees ajatus. Mut toisaalta ei kyl sovi, kun alaikäisillekin hommaa suunnattu.
Vai paitoja jo varaillaan. Hmm... pitää miettiä. Liikaa vaihtoehtoja
Vai paitoja jo varaillaan. Hmm... pitää miettiä. Liikaa vaihtoehtoja
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Joo enpä ajatellut tota alaikäisaspektia ollenkaan. Ei siis päihteitä. Mutta ei missään tapauksessa Ässiä. Kaikki ei ole syntyperäisiä porilaisia ja kannata semmosia. Lisäksi tämä on kai Satakunnan laajuinen juttu, vaikka se ei nimestä selviäkkään. Mutta ehdoton ei Ässille!
Kalat meni kotio...
Joo ei nyt jääkiekkoa tähän sekaan vaikka tulee kyllä himo tehdä joku örkki ässien paidassa. Mut löytyykös keltään noit infinityi tai warmahordeseit tai muit skirmishereit maaleissa? Mietin vaan sitä "ryhmäkuvaa" et saatas siihen tosiaan useammasta pelistä.. Vai täytyyks odottaa et joku maalaa pari heroo edustuskuntoon :D Olis mul tietty myös parit Warzonet viel tallella, mutta ne ei oo kovin edustavia maalaukseltaan.
Eiks se maalauskisassa hyörivä povekas jousimiesnainen ole hordesia?
Eiks se maalauskisassa hyörivä povekas jousimiesnainen ole hordesia?
WM figuja löyy jokunen maalattuna (BMoP kilpailuissa nyt näitä itseltäni ollut pari näytillä). Lisäksi toki löytyy BB nappeja sekä faba nappeja maaleissa.
Mitään huipputasoa nuo omat maalaukseni eivät toki ole mutta uskoisin että niistä jokunen kuvaan kelpaa ellei parempia satu löytymään.
Mitään huipputasoa nuo omat maalaukseni eivät toki ole mutta uskoisin että niistä jokunen kuvaan kelpaa ellei parempia satu löytymään.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Jees sun nappeja jo vähän mielessä pyörittelinkin, kun tullut aika paljon pään pudistelua muilta tähän mennessä :D
Harkkarilta varmaan irtoais jokin kiva FOW-jalkaväkilaatta bannerikuvaan?
Milleen tota oon tässä pohtinut, että pitäskö järjestää jonkinlainen pieni "figuvaihtorinki"-tapahtuma tai tällästä, että ihmiset raahais nyt vaikka pienen laatikollisen sälää mukanaan josta tahtoo eroon ja sit vaan figut kiertoon vaihtaen tai myyden. Mitä nyt olen käsittänyt niin tämä teoriassa ihmisiä kiinnostaisi? Mutta käytännössä kysymys kuuluu missäs pirussa tollasen pitäisi? Niitä ei ihan viitsi baariinkaan kantaa :D Mieluummin tietysti ensiksi ajatellen jostain keskustan suunnasta. Ideoita? Kommentteja ylipäätään?
Milleen tota oon tässä pohtinut, että pitäskö järjestää jonkinlainen pieni "figuvaihtorinki"-tapahtuma tai tällästä, että ihmiset raahais nyt vaikka pienen laatikollisen sälää mukanaan josta tahtoo eroon ja sit vaan figut kiertoon vaihtaen tai myyden. Mitä nyt olen käsittänyt niin tämä teoriassa ihmisiä kiinnostaisi? Mutta käytännössä kysymys kuuluu missäs pirussa tollasen pitäisi? Niitä ei ihan viitsi baariinkaan kantaa :D Mieluummin tietysti ensiksi ajatellen jostain keskustan suunnasta. Ideoita? Kommentteja ylipäätään?
kuulostaa hyvältä, itsellä aika vähän vielä noita nappuloita mitä voisi ottaa mukaan mutta kiinnostaa mitä muilla on ylimäärästä.