40K aloittelijan pienet kysymykset
- Dr. Icchan
- Viesti:
Re: 40K aloittelijan pienet kysymykset
6. edikka sääntökirjasta toi ihan helvetinmoisen määrän lisää mikromanagerointia *pui nyrkkiä*
Pelin kesto pidentynyt ainakin 30%:lla.
Ollaan kaveriporukalla huomattu sama. Miten muistelisin, että 6. edikkaa markkinointiin vähemmällä nopan heittelyllä?Dr. Icchan kirjoitti:6. edikka sääntökirjasta toi ihan helvetinmoisen määrän lisää mikromanagerointia *pui nyrkkiä*
- Dr. Icchan
- Viesti:
Ainiin oli mulla kysymyskin, tais vaan jostain syystä jäädä pois edellisestä viestistä.
Elikkä missä oli sanottu, että tietynlaiset savet pitää ottaa kaikki kerralla? Eikä esim niin, että ensin 1kpl saveja lascannonista, 6kpl saveja bolterista, sitten taas pari savea lascannonista ja lopuksi vielä loput bolter savet.
Tuli viimeksi pelattua näin, kun en muistanut mainintaa, että ne pitäisi kerralla ottaa ensin joko lascannon tai bolteri (tai vert. vast.), mutta ei sekaisin.
Elikkä missä oli sanottu, että tietynlaiset savet pitää ottaa kaikki kerralla? Eikä esim niin, että ensin 1kpl saveja lascannonista, 6kpl saveja bolterista, sitten taas pari savea lascannonista ja lopuksi vielä loput bolter savet.
Tuli viimeksi pelattua näin, kun en muistanut mainintaa, että ne pitäisi kerralla ottaa ensin joko lascannon tai bolteri (tai vert. vast.), mutta ei sekaisin.
ks. Oberon vastaus sivu taaksepäin ;)Dr. Icchan kirjoitti:Ainiin oli mulla kysymyskin, tais vaan jostain syystä jäädä pois edellisestä viestistä.
- Dr. Icchan
- Viesti:
Sivunumerot tai lähdeviite puuttui niistä viesteistä, tai sitten en vain näe niitä.
- Half-breed
Sääntis s.15. "Mixed wounds".Dr. Icchan kirjoitti:Sivunumerot tai lähdeviite puuttui niistä viesteistä, tai sitten en vain näe niitä.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
- Dr. Icchan
- Viesti:
Kiitos :)Half-breed kirjoitti:Sääntis s.15. "Mixed wounds".Dr. Icchan kirjoitti:Sivunumerot tai lähdeviite puuttui niistä viesteistä, tai sitten en vain näe niitä.
Nopeuttaa kaivamista kun on haku rajattu yhdelle sivulle 80:n sijaan.
Minkähän kokoinen flying base pitäis land speeder stormilla olla? Tuli käytettynä ilman semmoista, niin ei oikee tiiä.
- Pulautus Pallo
6cm halkaisija
sutenööri kirjoitti: "Idioottien kanssa väittely on kuin pelaisi pulun kanssa shakkia: se kaataa nappulat, kakkaa laudalle ja lentää omien luokse kehumaan voitollaan"
Kiitän ja kumarran, arvon verinen haltia.
Millä basella Necron Destroyer Lord tulee?
"Sotun sääntö numero kahdeksan: Ignooraa Remos aina."
- Half-breed
Samalla kuin muutkin Destrot, eli isommal lentobasella.Remos kirjoitti:Millä basella Necron Destroyer Lord tulee?
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Miten mua aina kusetetaan noiden basejen kanssa kaupoissa? Mikä juma siinä on?!
"Sotun sääntö numero kahdeksan: Ignooraa Remos aina."
- Kaapelikala
Osaa olla, että ne alustat ovat muuttuneet jossain vaiheessa. Esim. Eldareiden jetbikellä on ollut ainakin kaksi eri alustakokoa + mahdollisesti tikut ovat olleet eri mittaisia.Remos kirjoitti:Miten mua aina kusetetaan noiden basejen kanssa kaupoissa? Mikä juma siinä on?!
Muita esimerkkejä löytyy kanssa. Ungoreilla oli 20mm alusta, sitten 25mm alusta, sitten 20mm alusta. Terminaattoreilla oli 25mm alusta, nyt 40mm alusta. Alkuunhan GW:llä oli heksoja, neliöitä ja pyöreitä alustoja sekaisin varsinkin nelkytkoossa. Eikä pidä unohtaa niitä jänniä soikeita Gorkamorka-alustoja. Lentoalustoja on ainakin kolmea eri laatua, ehkä useampaa (heksa, pyöreät, pallopäillä, ilman, joissakin jopa pallonivel tikussa), joten ei ihmekään, jos olet saanut jonkun hassun.
Saat varmaan ideasta kiinni.
Kuinka eri mariini armeijoiden sekotus onnistuu. Ajattelin kun mulla on noita grey knightejä ja niiltä mulla löytyy lantikkaa, rhinoja, storm ravenia ja dreadnoughtia ym mitä on esim ihan perusmariineilla, niin enkö voisi ostaa ultramarineilta jonkin hqn ja pari lootaa trooppeja codexin kera ja olisi toinenkin armeija kasassa. Vai tuleeko siitä porua jos joukkojen väritykset eivät käy yhteen kun peluuttaisin grey knightien väreissä osaa porukasta :/
http://wh40k.lexicanum.com/wiki/Astral_ ... Wfn27WzJBkHansel kirjoitti:Kuinka eri mariini armeijoiden sekotus onnistuu. Ajattelin kun mulla on noita grey knightejä ja niiltä mulla löytyy lantikkaa, rhinoja, storm ravenia ja dreadnoughtia ym mitä on esim ihan perusmariineilla, niin enkö voisi ostaa ultramarineilta jonkin hqn ja pari lootaa trooppeja codexin kera ja olisi toinenkin armeija kasassa. Vai tuleeko siitä porua jos joukkojen väritykset eivät käy yhteen kun peluuttaisin grey knightien väreissä osaa porukasta :/
http://wh40k.lexicanum.com/wiki/Silver_ ... Wfnn7WzJBk
http://wh40k.lexicanum.com/wiki/Doom_Ea ... WfnzrWzJBl
http://wh40k.lexicanum.com/wiki/Iron_Sn ... Wfn37WzJBl
Jos siis on perinteisillä GK väreillä maalannut armeijansa niin eihän tuossa mitään ongelmaa pitäisi tulla! Tietysti jos ei halua maalata perusmarsuja samanlaisiksi hopeisiksi sotureiksi niin voithan sinä selitellä eriväriset vehiclet vaikka sillä että chapterin varikkomaalarit ovat laiskoja ja eivät jaksa isoja pintoja maalata jne.
Minulle on ollut oikeastaan aivan sama, miten vastustajan figut on väritetty tai ovatko ne virallisia yksiköitä, kunhan niistä selviää varustus jollain tavalla.
Ongelmaksi tulee lähinnä se, että normimarsuilla on harvemmin perusryhmässä kaikilla storm bolterit ja power weapon ja count as boltgun + chainsword kuulostaa tyhmältä, eikä psycannonit ja psilencerit hirveästi näitä muiden erikoisaseilta, mutta samahan se jos se käy vastustajalle. Itse käytän joskus blood angel marsuja warrior acolyytteinä, eli siis toisinpäin. Imperial Guardin jalkaväki toimii myös kätevästi warrior acolyytteinä. Muiden mariinijaosten kanssa on paljon helpompaa sotkea niitä keskenään, koska esm. Blood Angeleiden tacticalit, termikset, devastatorit, scoutit ja kaikki vehiclet pl. stormraven ja baal predator ovat täysin samoja kuin vanillamariineilla vaikka codex onkin eri. GK:lla taas ei ole samoja yksikköjä rhinoa, razorbackiä, lantikkaa ja stormravenia lukuunottamatta, eli keskeisimpiä yksiköitä ei löydy vanillamariinien codexista ollenkaan.
Vehiclet olen maalannut siten, että stormraven on blood angeleiden värissä ja gk:lla pelatessa fluffin mukaan inkvisitio on vain pakottanut blood angelit lainaamaan sitä. Samoin käy lantikalle.
GK:n kanssa tulee kyllä muita marsuja peluutettuja liittolaissääntöjen mukaan tuomaan pääasiassa jotain sellaisia vehiclejä, mitä GK ei saa, kuten stormtalon, whirlwhind, ja pyörät. Muun marsujaoksen ollessa pääarmeijana tulee GK:lta otettua trooppitermiksiä ja nemesis dreadknight. Ihan parhaimpia kavereitahan GK:t eivät ole kenenkään kanssa, koska tekevät lobotomian muille mariineille taistelun jälkeen ja hengissäolevat kaartilaiset ammutaan.
Ongelmaksi tulee lähinnä se, että normimarsuilla on harvemmin perusryhmässä kaikilla storm bolterit ja power weapon ja count as boltgun + chainsword kuulostaa tyhmältä, eikä psycannonit ja psilencerit hirveästi näitä muiden erikoisaseilta, mutta samahan se jos se käy vastustajalle. Itse käytän joskus blood angel marsuja warrior acolyytteinä, eli siis toisinpäin. Imperial Guardin jalkaväki toimii myös kätevästi warrior acolyytteinä. Muiden mariinijaosten kanssa on paljon helpompaa sotkea niitä keskenään, koska esm. Blood Angeleiden tacticalit, termikset, devastatorit, scoutit ja kaikki vehiclet pl. stormraven ja baal predator ovat täysin samoja kuin vanillamariineilla vaikka codex onkin eri. GK:lla taas ei ole samoja yksikköjä rhinoa, razorbackiä, lantikkaa ja stormravenia lukuunottamatta, eli keskeisimpiä yksiköitä ei löydy vanillamariinien codexista ollenkaan.
Vehiclet olen maalannut siten, että stormraven on blood angeleiden värissä ja gk:lla pelatessa fluffin mukaan inkvisitio on vain pakottanut blood angelit lainaamaan sitä. Samoin käy lantikalle.
GK:n kanssa tulee kyllä muita marsuja peluutettuja liittolaissääntöjen mukaan tuomaan pääasiassa jotain sellaisia vehiclejä, mitä GK ei saa, kuten stormtalon, whirlwhind, ja pyörät. Muun marsujaoksen ollessa pääarmeijana tulee GK:lta otettua trooppitermiksiä ja nemesis dreadknight. Ihan parhaimpia kavereitahan GK:t eivät ole kenenkään kanssa, koska tekevät lobotomian muille mariineille taistelun jälkeen ja hengissäolevat kaartilaiset ammutaan.
7. edikan pelit:
IH 8W/1T/3L | Skitarii 3W/0T/1L | Cult Mechanicus 2W/0T/0L|
IH+INQ 24W/2T/9L | IH+Ski+CM 6W/0T/2L | Ski+CM 4W/0T/0L|
Orks 4W/1T/9L | Muut 7W/2T/13L|
IH 8W/1T/3L | Skitarii 3W/0T/1L | Cult Mechanicus 2W/0T/0L|
IH+INQ 24W/2T/9L | IH+Ski+CM 6W/0T/2L | Ski+CM 4W/0T/0L|
Orks 4W/1T/9L | Muut 7W/2T/13L|
Ajattelinkin jos ostaisi ihan niitä perus marine ukkoja ja käyttäisi vain noita mitkä menee muuten ulkonäkönsä puolesta. Toinen kysymys Tausta. Aiemmassa codexissa ostettiin crisis suiteille aseistus ja varusteet listasta, tässä uudessako saa ottaa ihan mitä tahansa korkeintaan kolme sieltä ranged weapon/support listasta ja näistä ei tule suittiin lisähintaa? Ainakaan en löytänyt mitään erillisiä pisteitä tai listaa näille varusteille joita voi suiteille ottaa?
Jos et näe hintaa, et kyllä sit näe niitä varusteitakaan. Ne aseet on siellä wargear-listassa ennen itse army listiä HQ yms valintoineen. Kaksi pistehintaa joka aseelle, twinlinked ja normi.
No niimpä ovatkin. Itse katselin listaa sivulta 65-66. Miksi näitä tietoja pitää olla ripoteltuna sieläsuntäällä, noi kaikki vois olla samassa paikassa. Mutta kiitos.