Inducementeilla saa toisen ja kolmannen.harkkari kirjoitti:Tulpa-apteekkarit? Miten semmoinen toimii? Eikö niitä saa olla vaan ihan se yksi?
[Pori] Blood Bowl - yleinen keskustelu
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Re: [Pori] Blood Bowl - yleinen keskustelu
Oli tota value eroo sen verran et sai sellasen
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Rauhiksella oli muuten aikas eeppisen isoja suunnitelmia seuraavan pelikaupan liigan suhtee, että tässä voipi olla, että kohta saadaan pelata aikas urakalla :D En osaa oikein selittää hienojen termien kera, mutta porukka jaetaan tälläkin kertaa kahtia, joskin ylä- ja aladivisiooniin joukkueiden ratingin mukaan ja alkupelien jälkeen kaikki etenee cupiin, jossa voittajat syö häviäjät. Pelaajia ~kymmenisen per divari (jos pelaajia tulee yli 24, niin kolmaskin divari kehiin) ja yhtenä isona kierteenä se, että pelaaja saa halutessaan osallistua vaikka kahdella joukkueelle. Tämä ei siis vielä mitään virallista, kunhan jaan vähän huhuja, mutta jossain vaiheessa tulevaisuudessa kootan hieno arvovaltainen sääntökomitea hiomaan tarkat säännöt.
Kuun lopussa kaupalle tulossa myös toinen lauta Porvoosta.
Kuun lopussa kaupalle tulossa myös toinen lauta Porvoosta.
Joo suuria suunnitelmia on. Ja ihan hyviä. Katotaan nyt, kun sitten hioutuu loppumuottiin. Lähinnä se kiinnostaa ja mietityttää, et jos lähtee kahdella joukkueella. Niin miten niiden mahdollinen kohtaaminen pleijareissa toteutetaan. Tietty nähtäväksi myös jää kuinka moni osallistuu kahdella. Ja oli siinä muitakin juttuja vielä ratkottavana. Mitäs jos ylä/ala sarjoissa on eri määrä joukkueita? Mutta se on hyvä, et hommaan perustetaan tuomioistuin rakentamaan sääntöpaketti. Ketä ja koska sellaiseen valitaan onkin sitten??
Mietein hieman tuota eilistä peliä. Musta toi MVP homma on tyhmä. Petteri sai pahasti köniinsä ja sitten vielä mvp:kin meni kuolleelle. Kehitä siinä sitten joukkuetta. Et mun mielestä saat heittää sen jollekin toiselle. Ja varmaan muistakin homma on ok? Ja jatkossakaan ei mielestäni niitä tarvitse antaa kuolleelle. Ja itse asiassa mun mielestä on hölmöä antaa niitä edes journeymaneille, ellei sitä aio hankkia tiimiinsä. Et ehdottaisin tälläistä muutosta. Ja jos aiemmin on MVP mennyt kuolleelle/journeylle niin sais heittää uusiks. Kannatusta/vastustusta asiaan???
Ja nyt ei ole edes oma lehmä ojassa, kun mulla ei ole journyjä ollu tai ketään kuollu. Eilen vaan tuo asia tuli konkreettisesti eteen ja laittoi ajattelemaan.
Mietein hieman tuota eilistä peliä. Musta toi MVP homma on tyhmä. Petteri sai pahasti köniinsä ja sitten vielä mvp:kin meni kuolleelle. Kehitä siinä sitten joukkuetta. Et mun mielestä saat heittää sen jollekin toiselle. Ja varmaan muistakin homma on ok? Ja jatkossakaan ei mielestäni niitä tarvitse antaa kuolleelle. Ja itse asiassa mun mielestä on hölmöä antaa niitä edes journeymaneille, ellei sitä aio hankkia tiimiinsä. Et ehdottaisin tälläistä muutosta. Ja jos aiemmin on MVP mennyt kuolleelle/journeylle niin sais heittää uusiks. Kannatusta/vastustusta asiaan???
Ja nyt ei ole edes oma lehmä ojassa, kun mulla ei ole journyjä ollu tai ketään kuollu. Eilen vaan tuo asia tuli konkreettisesti eteen ja laittoi ajattelemaan.
Mitä muita paikallisliigoja selannut, niin useinhan se on kyllä house ruletettu noin, ettei se voi mennä kuolleelle tms. Monessa tapauksessa ollut tosin niin, että journeymanille se voi silti mennä. Ohan tuossa tottakai pointtinsa se on aikamoinen isku menettää 5 ilmaista SPP:tä huonon arpanopan takia ja jos on vielä jotain kiinni liigassa kuten pelikaupan liigan tapauksessa kylmää käteistä, niin eihän se fiilistä nosta. Mutta siiiiiiiiiiiiiiiiiiiltikin vaikka se just eilen napsahti omalle kohdalle, niin en mä siitä kovin murheissani ole, koska oudolla tavalla se on aika loogista kuitenkin, että palkinto napsahtaa rajulle kuolemalle tässä lajissa :D
Mutta tota samaa kyllä näköjään suositellaan tuolla virallisissa Optionaaleissa ja niiden suuntaan koko ajan liikutaan, joten kait tuokin peikko vielä katoaa. Itse tykkään enemmän ehkä silti tuosta Optional vaihtoehdosta 2 (heitetään arvalla, mutta kuolleet ja inducementit ei voi saada), kuin ykkösestä, joka antaa pelaajan itsensä lätkäistä MVP:n kelle tykkää.
Mutta tota samaa kyllä näköjään suositellaan tuolla virallisissa Optionaaleissa ja niiden suuntaan koko ajan liikutaan, joten kait tuokin peikko vielä katoaa. Itse tykkään enemmän ehkä silti tuosta Optional vaihtoehdosta 2 (heitetään arvalla, mutta kuolleet ja inducementit ei voi saada), kuin ykkösestä, joka antaa pelaajan itsensä lätkäistä MVP:n kelle tykkää.
Joo ehdottomasti se pitää kuitenkin heittää, et ketä sen saa. Mut tosiaan poistaisin listalta kuolleet, journeyt ja starat. On muutenkin hankalaa kehittää joukkuetta jos satut saamaan pahasti pataan. Olet äkkiä kierteessä, et sulla ei oo kunnon mahollisuuksiakaan kehittyä. Kokoajan porukkaa sairastuvalla ja menettää mahkuja saada skilliä. Ja ehkä näin saada "kestävyyttä". Jos sit viel ainoot pojot menee sellaisille jotka ei niistä hyödy. Pelaa siinä sitten liigamenestyksestä. Oli palkintoa tai ei.
Ei silti tuohan tuo nykyinen hauskoja tilanteita. Kuten sulla kuoli ukko niin näyttävästi et valittiin parhaaksi. Samoin mun punaparta oli kokoajan persiillään mut ilmeisesti tuo sisukkuus oli yleisön mieleen. Toisaalta tulee noita hauskoja tilanteita muutenkin.
Ja mielekkyydestä tässäkin on kyse. Joo, on hieno voittaa ja murjoa vastustaja. Mutta jos se on jo lähtökohtaisesti puoliksi rampana niin ei ole enää mielekästä. Lähtökohtaisesti jopa tylsä asetelma. Jos toiselta on tärkeät pelaajat ja mahdollisuudet sivussa. Vaikkakin tässä pelissä on kaikki mahdollista...Ja kovakin joukkue voi kääntyä yhden pelin ansiosta melkoiseen syöksylaskuun.
Ei silti tuohan tuo nykyinen hauskoja tilanteita. Kuten sulla kuoli ukko niin näyttävästi et valittiin parhaaksi. Samoin mun punaparta oli kokoajan persiillään mut ilmeisesti tuo sisukkuus oli yleisön mieleen. Toisaalta tulee noita hauskoja tilanteita muutenkin.
Ja mielekkyydestä tässäkin on kyse. Joo, on hieno voittaa ja murjoa vastustaja. Mutta jos se on jo lähtökohtaisesti puoliksi rampana niin ei ole enää mielekästä. Lähtökohtaisesti jopa tylsä asetelma. Jos toiselta on tärkeät pelaajat ja mahdollisuudet sivussa. Vaikkakin tässä pelissä on kaikki mahdollista...Ja kovakin joukkue voi kääntyä yhden pelin ansiosta melkoiseen syöksylaskuun.
Joo, mulla meni myös tuo MVP toisessa matsissa Journeymanille. Yleensähän tosin siinä tilanteessa on mahdollista vielä ostaa se Journeyman, ettei siinä mitään. En tiedä, musta toi randomiuskin on ihan hauska ja sopii pelin henkeen. Mutta mulle käy periaatteessa mikä vaan ratkaisu. Oon tykännyt Bowlin kuvauksena sitä, että se on peli jossa pyritään hallitsemaan kaaosta. Jos sitä liikaa ottaa, pois niin alkaa peli kärsiin. Se on kyllä silloin tällöin tosi v-mäistä ja silloin tietty tylsää, jos on joukkue ihan taysin rikki. Mutta sellaista kai se Blood Bowl on. Nyt kun olen näin sanonut, en varmaan tule heittämään yhtään hyvää MVP tulosta koko pelin tulevaisuudessa :D
Kalat meni kotio...
Toi on myös Hartsa totta. Kyllähän takaiskut kuuluu peliin. Eiköhän sitä kaaosta jää vielä riittävästi jos mvp:tä ei tarvi kuolleelle antaa? Ja journeyn voit ostaa pelin jälkeen, et miksei sillekin se voisi mennä. Kun nyt alkoi asioita miettimään lisää niin tähtipelaajien valintakin on ymmärrettävää. Jos nyt vaikka esim Tapparaan tulis Selänne lainaan, niin suurin suosikki se katsojille olisi. Auttoi se sitten joukkuetta tai ei.
Eli eli vedetääs hiukan takaisin. Riitäisikös se et kuolleelle ei tarvi antaa mvp:tä?? Se on minusta liian hölmöö. Lisää mietteitä.
Hitto näitä ei sais miettii liikaa. Tulee kokoajan vaan "entä jos" tai "jos kuitenkin" jne. Et ei sais miettii liikaa. Tulee vaan ongelmii. Vissiin sama, et Terolle ei saa ilmeisesti antaa mitään matemaattisii juttui mietittäväks :D
Eli eli vedetääs hiukan takaisin. Riitäisikös se et kuolleelle ei tarvi antaa mvp:tä?? Se on minusta liian hölmöö. Lisää mietteitä.
Hitto näitä ei sais miettii liikaa. Tulee kokoajan vaan "entä jos" tai "jos kuitenkin" jne. Et ei sais miettii liikaa. Tulee vaan ongelmii. Vissiin sama, et Terolle ei saa ilmeisesti antaa mitään matemaattisii juttui mietittäväks :D
Kuoleelle MVP:n jakaminen on kyllä hölmöä hommaa, jorneymanille MVP:tä ei miellään ketään halua jakaa mutta toisaalta optio tämän ostamiseen on olemassa jolloin voisi estää MVP:n hukkaan menemisen. Toisaalta laajalla rosterilla estää myös MVP:n menemisen jorneymaneille (toki kaikkeen ei voi itse vaikuttaa kun tuuri on suuri osa tätä peliä).
Seuraavaan liigaan taidetaankin saada hieman kattavampi setti sääntöjä aikaiseksi ja hyvä näin.
Kesken liigan en lähtisi mielelläni sääntöjä vaihtelemaan enään kuten puhetta tuli tuosta että finaalipeleissä joukkueet olisivat terveitä (itse en lämpene ajatukselle laisinkaan, koska liiga on jo käynnissä). Pelin yksi osa alue on kuitenkin pitää oma tiiminsä hengissä tulevia pelejä varten.
En nyt kuitenkaan pahalla katso jos furijini heittelee nuo MVP:t uudelleen jos kerran ne kuolleelle menivät. Jokatapauksessa nämä ovat asioita joista päätösvalta on yksinomaan pelikaupalla, me muut vain voimme osoittaa mieltämme taustalla ja toivoa että meitä kuunnellaan.
Mikäs tämän A-lohkon pistetilanne peleineen nyt on? Ajattelin että onko jokin joukkue jo menettänyt mahdollisuutensa jatkopeleihin.
Seuraavaan liigaan taidetaankin saada hieman kattavampi setti sääntöjä aikaiseksi ja hyvä näin.
Kesken liigan en lähtisi mielelläni sääntöjä vaihtelemaan enään kuten puhetta tuli tuosta että finaalipeleissä joukkueet olisivat terveitä (itse en lämpene ajatukselle laisinkaan, koska liiga on jo käynnissä). Pelin yksi osa alue on kuitenkin pitää oma tiiminsä hengissä tulevia pelejä varten.
En nyt kuitenkaan pahalla katso jos furijini heittelee nuo MVP:t uudelleen jos kerran ne kuolleelle menivät. Jokatapauksessa nämä ovat asioita joista päätösvalta on yksinomaan pelikaupalla, me muut vain voimme osoittaa mieltämme taustalla ja toivoa että meitä kuunnellaan.
Mikäs tämän A-lohkon pistetilanne peleineen nyt on? Ajattelin että onko jokin joukkue jo menettänyt mahdollisuutensa jatkopeleihin.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
pitihän seki päivä nähdä että mylly villeki on facebookissa!!!!

Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Eikä oo ees ainoo kuva seuran fabos on lisää.. ;)Hapid kirjoitti:pitihän seki päivä nähdä että mylly villeki on facebookissa!!!!
Olen minäkin joutunut sinne feissiin. Tosin pelkästään kuvien muodossa. En kuitenkaan liittyneenä.
Joo ehdottomasti ei ruveta muuttaan mitään sääntöjä nyt näin lyhyessä liigassa. Ensi kerralla sitten mietintää enemmän.
Kalat meni kotio...
JoopaFurinji kirjoitti:etpä
Juu ei. Ja eiköhän tuo pelikaupan isäntä kuitenkin tuollaiset mulkkaukset päättäis. Mut jatkoo ja tulevaisuutta ajatellen. On hyvä heitel asioita ja valmistella tulevia "Porin käytäntöjä"harkkari kirjoitti:Joo ehdottomasti ei ruveta muuttaan mitään sääntöjä nyt näin lyhyessä liigassa. Ensi kerralla sitten mietintää enemmän.
Mitenkäs tuon joukkueen arvo nyt menee re-rollien osalta. Alkuun kun niitä sai 60k ja nyt 120k niin meneekö oikein kun alkuun ostin 2RR hintaan 60k/kpl=120k ja nyt ostin yhden lisää 120k:lla niin re-rollien tuottama joukkueen arvo on 240k?
Muutenkin tuntuu että olen tämän rosterini kanssa täysin pihalla, pelannut liian paljon ja liian pitkään vanhoilla säännöillä tätä peliä pc:llä...
Joka tapauksessa rosteri pitäisi olla nyt ajantasalla.
Muutenkin tuntuu että olen tämän rosterini kanssa täysin pihalla, pelannut liian paljon ja liian pitkään vanhoilla säännöillä tätä peliä pc:llä...
Joka tapauksessa rosteri pitäisi olla nyt ajantasalla.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Umh no ainakin jälkeenpäin ostetun rerollin vaikutus ratingiin on sama kuin alussa ostettujen eli vaikka maksat kaksinkertaisesti, niin arvo nousee tavallisen mukaan. Mietin nyt tätä roster-lapun mukaan, mutta eikös rerollien arvo ratingissa ole aina 50.000 joukkueesta riippumatta?
Re-rollin team vaikutus team valueen on aina yksinkertainen vaikka hinta pelien alettua onkin kaksinkertainen.
Kalat meni kotio...
No niin. "Runkosarja" on osaltani nipussa. Kukaan ei taida mennä ainakaan mun ohi enää A-lohkossa. Samoin B-lohkon maksalaatikko nekrot varmisti lohkovoiton. Kakkos sijoista onkin sitten vielä vääntöä. Menikös pleijarit nyt niin. Et lohko A1 vs B2 ja B1 vs A2? vai pelattiinko nuokin vielä lohkojen sisäisesti? Tuli vaan mieleen et miten tuo sovittiin? Mulle on tullut mielikuva et noin. Mut varmistusta tahtoo hän.
Noin mäkin sen käsitin, että A1 vs B2 ja B1 vs A2.