[Pori] Blood Bowl - yleinen keskustelu

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Runt

Re: [Pori] Blood Bowl - yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Runt »

A-lohkossa tosiaan welffit vs örkit peli ratkaisee toisen jatkoon menijän, örkeille tuossa pelissä riittää tasuri kun puolestaan welffit ovat pakkovoiton edessä.

Tässä viellä heiman raporttia tämän päivän pelistä jossa kohtasivat orc vs skaven.
Oli kyllä huikeat pelit tänään omalla kohdallani kun skavenit asettuivat vastaan, alku suunnitelmani oli että raatoa laatikkoon sen minkä vain saa. Sain jopa valita aloituksen ja kiinni sitä palloa lähdettiin sitten ottamaan, kappas kummaa siihen se hyvä onni tuntuikin loppuvan. Trolli tyhmäilee 4/5:stä vuorosta ja rotat riistävät +5 heitoilla pallon taklezoneltani, blizzerilläni nro.10 (block, tackle) pääsen yrittämään blizziä cutter runneriin yhden "go for it" heiton rasittamana roll 1 re-roll 1 turnover! Tässä kohtaa hieman pisti örkkien lakin alla kiehumaan, sellainen total fail fiilis! Onneksi sentään kaksi skavenia oltiin saatu injury boxiin tähän mennessä. Ensimmäisen puoliajan viimeiset vuorot kappaskummaa menivät nekin estellessä skavenien touchdownin tekoa kun vikkelillä kintuilla pääsivät linjoistani läpi, enkä itse tahtonut onnistua pallon nostoissa. Puoliajalle onneksi lähdettiin vain 1-0 tappio asemasta.

Toinen puoliaika starttasi 2 miehen yv:n saattelemana minun edukseni. Taktiikkana taas kertaalleen pistää skavenia laatikkoon ja lopuksi riistää pallo ja iskeä tasoittava TD. Hi kick ja pallo 2 ruudun päähän etulinjastani. Rotat lähtivät ryhmittäytymään minun vasempaan laitaani joukolla johon myös hiiviskeli ainokainen cutter runner, pallo puolestaan vietiin örkkien tavoittamattomiin takakentälle. Tässä kohtaa oli selvää että joko skavenit yrittävät puskea itsensä läpi vasemmasta laidasta tai sitten houkutella minut vasemmalle ja kiertää sitten itse oikealla. Oikea laita sitten turvattiinkin 2-3 Blizzerin turvin niin että jokainen pääsee blizaamaan oikeaan laitaan asti. YV mieistys alkoi saamaan yliotetta kun sain tukittua kulkureitin vasemmalta täysin ja 3-4 skavenia oli vaarassa tulla seuraavalla vuorolla tuupatuksi kentältä ulos. Skavenit aloittivat innokkaan dodgettamisen laitasumpusta pois ja onnistuivatkin tässä hyvin, vaikka jokunen skaveni laitaan jäikin viellä. Palloa pidettiin takalinjoissa kosta TD:tä ei ollut pakko tehdä. Sitten alkoikin skavenia lentelemään laitojen ylitse kaksin kappalein. Josta seurasikin jatkossa 3 nopan blockeja ja kasa skaveneita injury boxiin. Lupuksu 6 vuoron tietämillä 3 skavenia rymisteli kentällä ja tila kävi liian ahtaaksi jolloin örkit kävivät taklaamassa skvenit irti pallosta ja täten pääsivät iskemään tasoituksen.

Loput 2 vuoroa lähdinkin pelaamaan todella maltillisena ja pitämään vain oman pään puhtaana, hieman liiankin puhtaana kun depotin pelaajani niin ettei minulla ollut edes teoreettista mahdollisuutta tehdä touchdownia (ei näin!). Rotat puolestaan pääsivät viellä teoreettisesti hakemaan voitto maalia mutta örkkien yv:ssä oli liikaa dodgetettavaa tällä kertaa. Pariin otteeseen ärkit kävivät viellä polkaisemassa rottia ruohon pintaankin pelin loppupuolella heikoin tuloksin.

Ainoataan skavenia en saanut pelissä vahingoitettua eikä yksikään skaveni edes saanut "miss next game" tulosta. Sinällään tuolla ei ole mitään merkitystä itselleni koska skaveneita en kohtaa mutta kertoo jo jotain siitä miten hyvin nopat pyörivät tänään örkkien käsissä.

Iso kiitos viellä pelistä Juhalle, ehdottomasti tämän liigan hienoin peli kaikin puolin.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
harkkari

Viesti Kirjoittaja harkkari »

Joo. Oli kyllä hienoa! Eka voitto tässä liigassa. Tekee aina kummia fiilikselle. 3-0 voitto. Peli oli tosi irtonaista ja se sopii helffeille. Blockit onnistui, vaikka ei casualtyjä juuri saatukkaan. Palloa haettiin aggressiivisesti mikä toi tuloksen. Peli liikkuvuudesta kertoo kyllä se, että tosiaan tavallisesti lähinnä takalinjaa oleva pelaaja, eli thrower teki touchdownin, vielä sen jälkeen, että blitzer oli syöttänyt pallon sille. Mutta tässä oli semmoista blood Bowlin sekavaa ja mukavaa tunnelmaa. Hyvin sai taas fiilikset kyllä nousuun! Jes!
Kalat meni kotio...
harkkari

Aloin muuten perhana vieköön maalaamaan BB-tiimiä. Noita omia Undeadejani, mitä oon vähän koittanut myydäkkin silloin tällöin. Tosiaan yhden Skeletonin sain maaliin :) hieno kukkateemainen hippitiimi tulossa! Toivottavasti saisi sen kuosiin seuraavaan liigaan.
Kalat meni kotio...
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

Läpinäkyvyyden vuoksi todettakoon, että mystinen, mutta silti ei-niin-mystinen pelikaupan 2. BB-liigan suuri sääntökomitea kokoontuu tällä viikolla. Tuohon mystisesti arpoutui nykyisen liigan pelaajia ja samalla jännästi figuseura-aktiiveja.

Viiden hengen sääntökomitea siis on sotu-nikkiensä puolesta:
rauhanmies (Pelikaupan edustajana) ja
syrja
Ookami_tez
harkkari
ja allekirjoittanut

Ettei tuu mitään huutelua jälkikäteen ettei ole edes kuultu, että homma on lähtenyt liikkeelle :D
Ookami_Tez

Viesti Kirjoittaja Ookami_Tez »

Voi hemmetti että oli kova vääntö A-lohkon jumbo paikasta. 4 Hail Mary Passiä, Yksi kuolema ja pallon lentelyä kentän laidalta toiselle. Aivan mahtava peli. Taso ei välttämättä ollut korkea, mutta saakuli että oli hauskaa. Tätä varten Blood Bowlia tosiaankin pelataan. 1-1 siis päättyi, joka tarkoittaa että Liskot pitävät jumbo sijan ja rotat eivät pysty enää pääsemään semifinaali taistoon mukaan.
Great Teacher Ookami_Tez
Blogi miniatyyreistä ja milloin mistäkin nörttihenkisestä.
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Okei. Merkkasin 1-1 tuloksen tuonne taulukkoon. Mites casualityt meni? Mutta siis A-lohkon 2 paikka ratkeaa viimeisessä örkki vs haltija pelissä. Haltijat vaatii voittoa, örkeille riittää passailu....tiukkaa. B-lohkossa sitten 2 paikka onkin vielä kolmen kauppaa. Et siellä odottelee.....oho....Antin pelejä :D
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Gerazu

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

syrja kirjoitti:Okei. Merkkasin 1-1 tuloksen tuonne taulukkoon. Mites casualityt meni? Mutta siis A-lohkon 2 paikka ratkeaa viimeisessä örkki vs haltija pelissä. Haltijat vaatii voittoa, örkeille riittää passailu....tiukkaa. B-lohkossa sitten 2 paikka onkin vielä kolmen kauppaa. Et siellä odottelee.....oho....Antin pelejä :D
Ei kun täällä odotetaan Harrin ja Lassin pelejä. Ei mun.
Runt

Perjantaina saapi tulla tölläilemaan A-lohkon ratkaisu peliä 12.00 alkaen kaupalle.
Mitenkäs noilla Necromanticeilla nyt meni tämä injury hommeli kun kuulin jotain huhuja että saisivat KO modelin itselleen mahdollisesti? Eli jos minulta loukkaantuu jokin pelaaja niin menetänkö sen myös rosterista yms... Selventäkääs asiaa hieman enemmän, en halua elää harhaan johtavien luulojen varassa.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Gerazu

Runt kirjoitti:Perjantaina saapi tulla tölläilemaan A-lohkon ratkaisu peliä 12.00 alkaen kaupalle.
Mitenkäs noilla Necromanticeilla nyt meni tämä injury hommeli kun kuulin jotain huhuja että saisivat KO modelin itselleen mahdollisesti? Eli jos minulta loukkaantuu jokin pelaaja niin menetänkö sen myös rosterista yms... Selventäkääs asiaa hieman enemmän, en halua elää harhaan johtavien luulojen varassa.
Kuolleen modelin saavat zombiksi omaan tiimiin.
harkkari

Jep, siis periaatteessa sen menettää jo kun se kuolee. Eivät ne mitään sieltä kaappaa suoranaisesti. Nostavat vaan poloisen kentälle jo kupsahtaneen ruumiin omaan tiiminsä mukaan kuolaamaan ja syömään aivoja.

Minä ja Gerazu pelataan Torstaina Havannassa klo 16 alkaen. Peli keskeytyy sääntökomitean tapaamisen ajaksi, ja jatkuu sitten taas sen jälkeen.
Kalat meni kotio...
Ookami_Tez

Viesti Kirjoittaja Ookami_Tez »

Syrja casultit meni 1-0 Liskoille kun tappoivat toisen rottien stormvermineistä. Muuten ei Knock Outtia ihmeempää tapahtunut. Tarkempia statteja en voikkaan oikeen antaa. Voittojakaan ei heitetty taikka leveleitä kun kello oli kuitenkin reippaasti yli Pelikaupan auki olo ajan ja haluttiin päästää Rauhanmies kotiin. Itse varmaan heittelen torstaina sitten komitea miitissä levelit ja rahani että saan sen yhden lisä re-rollin (niitä kun olisi äskösessä pelissä tarvinnut ainakin sen 5 lisää :D)
Great Teacher Ookami_Tez
Blogi miniatyyreistä ja milloin mistäkin nörttihenkisestä.
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Hei voisko Furre tai joku heittää linkkiä siitä bb-figukaupasta? Siitä mis kaikkee herkkuu ja vaikee nimi.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Furinji
Viesti:

harkkari

On muuten älyttömän siisti toi magneetti matka BB
http://www.comixininos.com/blood-bowl-a ... e-lei.html
Tekisi mieli ostaa ihan huvikseen se :)

Voisin lähteä johonkin kimppatilaukseen tonne Comixininokselle!

Mites muuten, pitäisikö kimppaan hankkia tuollainen crossroads 4 pelaajan kenttä? Olisi aika hauskaa kokeilla sellaistakin sekoilua meinaan. http://www.comixininos.com/blood-bowl-a ... glish.html

Toki semmoisen voisi itsekin vääntää, eipä siinä mitään.
Kalat meni kotio...
Gerazu

Runt

Pitäisi huomiseksi skillit päättää ja hieman nyt tuo frenzy houkuttelisi. Muistelen kuulleeni pelikaupalla väittämän että Frenzyä käytettäessä joutuisi mahdollisesti heittämään "go for it!" heittoja folow up liikkeessä. Mistähän moisen väittämän paikkansa pitävyyden voisi lukea jos asia tosiaan on näin?
"Frenzy säännöstä itsestään löysin ettei go for it! voi käyttää frenzyn jälkeen enään jos normi liike ylitetään 2:lla".
Furinji
Viesti:

Eikös se tuossa Frenzyn kohdalla lopussa lue. Vähän hassusti ehkä, mutta se on pakko seurata ja blokata niin kauan kuin liikettä ja go for itteja riittää. En nyt tähän hätään osaa sanoa esitetäänkö sitä jossain paremmin. Mutta siis ihan samalla laillahan blitzatessa joutuu heittämään go for itin jos ei liike riitä siihen "ylimääräiseen" ruutuun minkä blitz vaatii. (tai siis "täytyy" jos ei muuten riitä sitä "viimeistä" ruutua, jonka blitz maksaa.)

Lähinnä tuossa kai vaan pyritään siihen pointtiin että frenzy ei vaan ole vapaaehtoinen, joten jos on pienikin mahdollisuus blokkailla uudestaan on se mahdollisuus myös käytettävä. Eli Go for it jos ei liike muuten riitä.
Runt

Ei taivu tuo englanti näemme tarpeeksi hyvin sitten. Nyt pisti kyllä puntaroimaan Frenzyn/blockin väliltä, Blokc olisi kova jos tätä liigaa ajattelee mutta jos taas pidemmällä tähtäimellä ajatellaan niin Frenzy olisi hyvä valinta koska seuraavaksi voisi sitten ottaa tuon blockin. Eipä tuo Guardikaan huono olisi. Tuotko muuten huomenna figuja pelikaupalle?
Furinji
Viesti:

Aivan joo pitäisi nekin muistaa napata mukaan
Runt

No kait ne siellä sinunkin hyllyssäsi joutaa olemaan ja viemään hyllytilaa, itsellä kun tuota tilapuolta on niukasti tai sitten figuja vain liikaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”