Flames of War ETC 2013
Re: Flames of War ETC 2013
Mulla on FOW-kiinnostus ollut vähän alhaalla tässä viime aikoina (vaikka kieltämättä viime turneessa pelaaminen oli kivaa ja pikkasen houkutteli tää Lahdenkin mittelö), joten voisin antaa uusille naamoille tilaa. Pitää mahdollisesti yrittää sit karsia puolustavaan ETC-voittajatiimiin vuoden päästä =)
Hyvää reissua tiimille!
Hyvää reissua tiimille!
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Pikaisesti itse näen joukkueen ../ turhaa jauhamista..mutta on nyt ylimääräistä aikaa;)
Celebdae jää pois. eli Lounatuulesta nousee siis Munter Lähtijäksi.
Kevätheräämisen sijoitus ..oliko Munter 4 vai Vepsä?. Munter on qualified anyway, kiitos Lounatuulen
Case A. Vepsä huudetaan 4:ksi ,silloin Munterin ehdollinen pois jääminen laukeaa..jolloin Lounatuulen listalta otetaan seuraava jonossa? Jussi V...(on jo valittu Kevätheräämisessä) .Next online on Gutrot. ja JOs Gutrot feidaa..niin Von Wirtz olisi lähdössä..Ilman muntya...en usko...eli sitten se olisikin minä. En lähe..eli voittaja on Popo;)
Case B. Alkuperäiset tulokset pysyy. Kevätheräämisestä tulee 5 nimi 4:ksi ( Munter on jo Qualified by Lounatuuli) Von W, jolloin myös Munter lähtee.
Case B1...Tulokset pysyy, mutta Lahtelaiset Munty+VonWirz jättäytyy pois.nyt meni vaikeeksi...
Vai missä määriteltiin droppaus ja korvaus järjestys?
2 tyyppiä Lounatuulesta....Sotalammas ja Jussi V
4 tyyppiä Kevätheräämisestä..Gorzag, Earnest, MikkoH ja Immeli ( feidaajat Munter, VonWirz ja Jussi V jo qualified)...mutta Lähteekö Immeli?...sijainen olisi Halkomahooli->Salamanteri ja lopulta Gutrot
Lopetan turhan lässytyksen tähän......onwards....tuokaa kunniaa ...
1. Celebdae
2. Sotalammas
3. Munter
4. JussiV
5. Gutrot
6. VonW
7. redbirdie
8. popo
9. Gorzag
10. Monni
11. Sappi
12. Säkki
13. Halkomahooli
Kevätherääminen (4):
1. Gorzag
2. Earnest
3. MikkoH
4. Munter
5. VonW
6. JussiV
7. Immeli
8. Halkomahooli
9. Salamanteri
10. Gutrot
11. Pollock
12. Finsteel
Celebdae jää pois. eli Lounatuulesta nousee siis Munter Lähtijäksi.
Kevätheräämisen sijoitus ..oliko Munter 4 vai Vepsä?. Munter on qualified anyway, kiitos Lounatuulen
Case A. Vepsä huudetaan 4:ksi ,silloin Munterin ehdollinen pois jääminen laukeaa..jolloin Lounatuulen listalta otetaan seuraava jonossa? Jussi V...(on jo valittu Kevätheräämisessä) .Next online on Gutrot. ja JOs Gutrot feidaa..niin Von Wirtz olisi lähdössä..Ilman muntya...en usko...eli sitten se olisikin minä. En lähe..eli voittaja on Popo;)
Case B. Alkuperäiset tulokset pysyy. Kevätheräämisestä tulee 5 nimi 4:ksi ( Munter on jo Qualified by Lounatuuli) Von W, jolloin myös Munter lähtee.
Case B1...Tulokset pysyy, mutta Lahtelaiset Munty+VonWirz jättäytyy pois.nyt meni vaikeeksi...
Vai missä määriteltiin droppaus ja korvaus järjestys?
2 tyyppiä Lounatuulesta....Sotalammas ja Jussi V
4 tyyppiä Kevätheräämisestä..Gorzag, Earnest, MikkoH ja Immeli ( feidaajat Munter, VonWirz ja Jussi V jo qualified)...mutta Lähteekö Immeli?...sijainen olisi Halkomahooli->Salamanteri ja lopulta Gutrot
Lopetan turhan lässytyksen tähän......onwards....tuokaa kunniaa ...
1. Celebdae
2. Sotalammas
3. Munter
4. JussiV
5. Gutrot
6. VonW
7. redbirdie
8. popo
9. Gorzag
10. Monni
11. Sappi
12. Säkki
13. Halkomahooli
Kevätherääminen (4):
1. Gorzag
2. Earnest
3. MikkoH
4. Munter
5. VonW
6. JussiV
7. Immeli
8. Halkomahooli
9. Salamanteri
10. Gutrot
11. Pollock
12. Finsteel
-
Vonrichthofen
- Viesti:
Nyt kai helpointa olisi jos ne, jotka eivät varmasti aio lähteä, nostaisivat tassunsa ylös, samoin ne , jotka ovat oikeasti lähdössä, Jussia liputtaisin jo pelkästään turnauskokemuksen perusteella Kapteeniksi. Allekirjoittanut, joka siis nikkinsä palautti alkuperäiseen muotoonsa, aikoo tulla varmasti, lomaa on ja nyt jos löytyisi vaimolle tekemistä/seuraa matkalle, olisi rauha taattu myös kotona :)
MikkoH/Vonrichthofen
MikkoH/Vonrichthofen
Nopat & Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
"Stuff breaks, people die"
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
Huomio!
Tilanne on valitettavasti se, että joudun luopumaan turnauspaikasta...on ankarat käskyt kohtalon, en pääse koko viikonlopuksi vapaalle joten no can do.
Tämä nostaisi kait sitten Munterin ja VonW:n tiimiin?
Onnea ja menestystä koko joukkueelle!
Tilanne on valitettavasti se, että joudun luopumaan turnauspaikasta...on ankarat käskyt kohtalon, en pääse koko viikonlopuksi vapaalle joten no can do.
Tämä nostaisi kait sitten Munterin ja VonW:n tiimiin?
Onnea ja menestystä koko joukkueelle!
-
Vonrichthofen
- Viesti:
Gorzag, Minä, VonW, Sotalammas, Munter ja JussiV?
Nopat & Taktiikka Ry
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
Harmi ettet pääse, mutta ainakin tän pitäisi sitten selkiyttää kuvioita, riippumatta siitä oliko tuloksissa virhe vai ei. Eli nyt pois jättäytyneiden jälkeen kokoonpano näyttäisi kai seuraavalta:
LounastuulI:
Sotalammas
Munter
Kevätherääminen:
Gorzag
MikkoH/Vonrichthofen
VonW
JussiV
Joista ainakin MikkoH/Vonrichthofen, Sotalammas ja allekirjoittanut on jo varmistaneet osallistumisensa.
Kannatan muuten myös Jussia taas kapteeniksi jos hänellä siihen halukkuutta on, viime vuonna se sujui nimittäin erinomaisesti.
LounastuulI:
Sotalammas
Munter
Kevätherääminen:
Gorzag
MikkoH/Vonrichthofen
VonW
JussiV
Joista ainakin MikkoH/Vonrichthofen, Sotalammas ja allekirjoittanut on jo varmistaneet osallistumisensa.
Kannatan muuten myös Jussia taas kapteeniksi jos hänellä siihen halukkuutta on, viime vuonna se sujui nimittäin erinomaisesti.
Nopat ja Taktiikka Ry
-
Vonrichthofen
- Viesti:
Aloitin kouhkaamisen tuolla salatussa ETC ryhmässä... Sinne saapi Smaxxilta oikeuksia jos ei vielä ole.
Hyvä juttu, jos teillä on jengi kasassa!
Se on pakko sanoa, että en ihan ymmärrä tota suljetun ryhmän pointtia. Se on toki jees joillekin harvoille joukkueen sisäisille asioille, mutta muuten en näkisi kovin suurena riskinä, että joku tulee tänne foorumille vakoilemaan suomalaisten listoja (ja hyötyy siitä jotenkin). Sen sijaan avoimemmassa ympäristössä voi saada ihan asiallisia ja hyödyllisiä kommentteja joukkueen ulkopuolelta ja keskustelusta yleensä voi olla oikeasti apua. Mutta toki miten vain haluatte, mähän pääsen noita lukemaan joka tapauksessa =)
Se on pakko sanoa, että en ihan ymmärrä tota suljetun ryhmän pointtia. Se on toki jees joillekin harvoille joukkueen sisäisille asioille, mutta muuten en näkisi kovin suurena riskinä, että joku tulee tänne foorumille vakoilemaan suomalaisten listoja (ja hyötyy siitä jotenkin). Sen sijaan avoimemmassa ympäristössä voi saada ihan asiallisia ja hyödyllisiä kommentteja joukkueen ulkopuolelta ja keskustelusta yleensä voi olla oikeasti apua. Mutta toki miten vain haluatte, mähän pääsen noita lukemaan joka tapauksessa =)
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Joukkueen osalta on VonW & Munter vielä selvitystilassa. Toivottavasti selviää tämän viikon aikana. Celebin kanssa olen samaa mieltä että suljetulle foorumille ei ole tarvetta vielä kun sitä lukeakseen täytyy kirjautua sisään.
Nopat ja Taktiikka Ry
-
Vonrichthofen
- Viesti:
Fair point, nyt olisi hyvä päästä suunnittelemaan missä ikinä se tehdäänkään, itse ainakin tarvitsen rutosti treeniä, sen verran jäässä olin viime lauantaina..
Jos kerran 15.5. tarvitsee reggautua, pitäisikö laittaa vähän aikaisempi takaraja?
Jos kerran 15.5. tarvitsee reggautua, pitäisikö laittaa vähän aikaisempi takaraja?
Nopat & Taktiikka Ry
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
-
Vonrichthofen
- Viesti:
Tässäpä tuon suljetun foorumin salaisuudet päivänvaloon :)
Vonrichthofen kirjoitti:Terve,
Eli ajatuksena olisi miettiä kuka haluaa pelata mitäkin listaa, jos kerran tarvitsee saada aikaiseksi 2 kutakin armeijatyyppiä...
Jos otetaan nyt tuo ensimmäinen runko:
Gorzag - Infantry?
VrH - Infantry?/Kastner(Tank list)
Munter - Infantry?
VonW - Tanks?
JussiV - Mech?
TaisteluLammas - Infantry?
Nouseeko ajatuksia? Linnoitepossea? Yöhööki listoja? Antilinnoite jengiä?
Gorzag kirjoitti:Viime vuoden perusteella, ja noin yleensäkin, tärkeintä varmaan ois, että kaikki pääsis pelaa listalla joka on tuttu ja/tai tuntuu siltä "omalta jutulta". Onhan tässä toki vielä jonkin verran aikaa opetella, mutta on se parempi jos jo ennestään tietää mitä omalla listalla kannattaa tehdä.
Itse oon lähinnä pelannut Saksalaisilla panssareilla ja Suomalaisilla, niin panssareilla kuin jalkaväkimoppanioillakin, ja ne ois ne kaikkein tutuimmat, mutta mä oon valmis kyllä ottamaan jotain muutakin sen mukaan mitä muu joukkue haluaa/pystyy pelaamaan, ja oonkin jo kattellut joitain mekanisoituja komppanioita.
Sotalammashan jo sanoikin että se voisi pelata joko Saksalaisilla pikkupanssareillaan (12 joukkuetta 20 tjsp panssarivaunua) tai Spervvebandilla. Henkilökohtaisesti oon ainakin valmis antamaan Saksalaisten panssari listan Ristolle, on ne pikkupanssarit vaan sen verta kovia, mut jollain muulla saattaa toki olla eriävä mielipide.
Nopat & Taktiikka Ry
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
15.5. mennessä pitää lähettää järjestäjälle ilmoittautumiskaavake, ja siis varmistaa että ollaan tulossa. Pelaajia ei tuossa vielä ilmoiteta, mutta jos VonW & Munter ei pääse, niin saadaanko joukuetta kasaan lainkaan? Nyt olisikin hyvä jos muut mahdolliset halukkaat ilmoittautuisivat - karsintaturnauksista tai niiden ulkopuolelta. Neljän hengen tiimiäkin voi toki koittaa vahvistaa palkkasotilailla, mutta vähän hommasta menee tuolloin maku. Vai mitä olette mieltä?
Armeijoiden valinnasta olen pitkälti samaa mieltä Gorzagin kanssa. Yksi suomalaislista olisi kyllä hyvä olla ihan noin isänmaallisista syistäkin :) Pelattavat skenaariot ovat:
1. Breakthrough
2. Dust Up
3. Fighting Withdrawal
4. Surrounded
5. Counterattack
Kolmessa skenaariossa joutuu puolustajakin liikkumaan deployment-zoneltaan, mikä on hyvä pitää mielessä listoja tehdessä. Eli ei järin linnoitemyönteinen turnaus. Paritussysteemi antaa vähän anteeksi kun pahimpia mahdollisia vastustajia voi vältellä, mutta suht tasapainoiset listat helpottaa parittamista niin että joka pelissä olisi saumat voittaa.
Kaiken juonimisen sivussa on kuitenkin hyvä muistaa että tarkoitus on ensisijaisesti pitää hauskaa (ja kääntää viime turnauksen "tasapeli" Ruotsia vastaan voitoksi.)
Armeijoiden valinnasta olen pitkälti samaa mieltä Gorzagin kanssa. Yksi suomalaislista olisi kyllä hyvä olla ihan noin isänmaallisista syistäkin :) Pelattavat skenaariot ovat:
1. Breakthrough
2. Dust Up
3. Fighting Withdrawal
4. Surrounded
5. Counterattack
Kolmessa skenaariossa joutuu puolustajakin liikkumaan deployment-zoneltaan, mikä on hyvä pitää mielessä listoja tehdessä. Eli ei järin linnoitemyönteinen turnaus. Paritussysteemi antaa vähän anteeksi kun pahimpia mahdollisia vastustajia voi vältellä, mutta suht tasapainoiset listat helpottaa parittamista niin että joka pelissä olisi saumat voittaa.
Kaiken juonimisen sivussa on kuitenkin hyvä muistaa että tarkoitus on ensisijaisesti pitää hauskaa (ja kääntää viime turnauksen "tasapeli" Ruotsia vastaan voitoksi.)
Nopat ja Taktiikka Ry
-
Vonrichthofen
- Viesti:
Mielestäni kanssa nyt YV:tä herroille ja muussa tapauksessa etsitään lisää Suomesta, millään palkkasotureilla ole suomalaisia vahvennettu ennenkään ;) eli puolestani mennään.
Tuossa on kaksi mobile reserve scenua, jotka voisivat olla hauskoja kg kastnerilla, paitsi jos se nyt veisi ainoan tankki paikan, pitää käydä ihmettelemässä rules pakkia .... se tosin kaipaisi aika lailla treeniä, maaleissa kyllä. Treeniä minä tarvitsen muutenkin ja paljon, mutta muutto pitäisi olla ohi ensi viikolla niin uusilla tuulilla eteenpäin.
Edit. Juonitaan nyt, niin ei tarvitse siellä keljuilla... Minulle vaihtoehtona ei ole mechanized, infantry olisi luontevin.
Tuossa on kaksi mobile reserve scenua, jotka voisivat olla hauskoja kg kastnerilla, paitsi jos se nyt veisi ainoan tankki paikan, pitää käydä ihmettelemässä rules pakkia .... se tosin kaipaisi aika lailla treeniä, maaleissa kyllä. Treeniä minä tarvitsen muutenkin ja paljon, mutta muutto pitäisi olla ohi ensi viikolla niin uusilla tuulilla eteenpäin.
Edit. Juonitaan nyt, niin ei tarvitse siellä keljuilla... Minulle vaihtoehtona ei ole mechanized, infantry olisi luontevin.
Nopat & Taktiikka Ry
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
VonW ei pääse joten joukkueesta uupuu tällä hetkellä kaksi pelaajaa:
1. Gorzag
2. Sotalammas
3. VonRicht
4. Jussiv
5. -
6. -
1. Gorzag
2. Sotalammas
3. VonRicht
4. Jussiv
5. -
6. -
Nopat ja Taktiikka Ry
Sitten kun Suomen joukkue haluaa pelata harjoituspelejä tän kuun loppupuolella/kesäkuun alussa, niin olen innoissani vapaasti käytettävissä harjoitusvastustajana :)
Ei ole vähään aikaan päässyt pelaamaan, niin vähän kutkuttais saada uusinta unkarilaista rautaani kehiin.
Ei ole vähään aikaan päässyt pelaamaan, niin vähän kutkuttais saada uusinta unkarilaista rautaani kehiin.
-
Vonrichthofen
- Viesti:
Tekisi mieli kokeilla kastneria jossain noista missioista? Vaan jos meillä on kaksi tankkipelaajaa, kertokaa se niin otan sen saman bbb listan pzfausteineen, eikös kukaan halua joukkueeseen?A. Meaney kirjoitti:Sitten kun Suomen joukkue haluaa pelata harjoituspelejä tän kuun loppupuolella/kesäkuun alussa, niin olen innoissani vapaasti käytettävissä harjoitusvastustajana :)
Nopat & Taktiikka Ry
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
Puhuin just deggialin kanssa ja sekään ei ikävä kyllä näyttäis pääsevän. Halua ois kyllä ollut, mutta oli ehtinyt jo sopia lomat muulle ajalle. Mä oon kyllä periaatteessa valmis lähtemään palkkasoturienkin voimin liikkeelle, kun ehdin itekin jo ottaa lomat tohon aikaan, mutta toki se olisi parempi jos saatais täys joukkue suomesta.
Nyt vaan rohkeasti mukaan ihmiset! Hauska reissu oli viime vuonnakin, mitään suorituspaineita ei ole (paitsi ehkä Ruotsia vastaan ;) ) ja vähemmälläkin kokemuksella pärjää ihan hyvin.
Nyt vaan rohkeasti mukaan ihmiset! Hauska reissu oli viime vuonnakin, mitään suorituspaineita ei ole (paitsi ehkä Ruotsia vastaan ;) ) ja vähemmälläkin kokemuksella pärjää ihan hyvin.
Nopat ja Taktiikka Ry
Joo-o, pahus vie kun tämän vuoden ETC-mittelö on omalta kannaltani pahaan aikaan.
En valitettavasti pääse mukaan, vaikka kuinka kikkailisi.
Toivottavasti nyt kuitenkin joukkue saadaan kokoon ja pääsisitte näyttämään Ruattalaisille miten homma oikein menee?
En valitettavasti pääse mukaan, vaikka kuinka kikkailisi.
Toivottavasti nyt kuitenkin joukkue saadaan kokoon ja pääsisitte näyttämään Ruattalaisille miten homma oikein menee?
Nopat ja Taktiikka Ry
Mulla ei nyt tule mieleen enää ketään rekrytoitavaksi joukkueeseen. Huonolta näyttää, Finlande zero points. Kansainvälisten palkkasoturien kanssa en kyllä lähtisi sotimaan, jos sellaisia vielä löytyisi. Ruotsikaan ei näytä tällä kertaa saavan joukkojaan liikkeelle, eli revanssia täytyy joka tapauksessa odottaa 2014 Caeniin.
Odotellaan nyt vielä sunnuntaihin 12.5. saakka ennen lopullisia päätöksiä.
Odotellaan nyt vielä sunnuntaihin 12.5. saakka ennen lopullisia päätöksiä.
Nopat ja Taktiikka Ry
Harmi etten pääse millään lähtemään... Toivottavasti saatte joukkueen kasaan.
Olen kuitenkin ajatellut suuntaavani syyskuusa European Grand Tournamenttiin Englantiin... ehkä. Onko sille reissulle muuten lähtijöitä?
Olen kuitenkin ajatellut suuntaavani syyskuusa European Grand Tournamenttiin Englantiin... ehkä. Onko sille reissulle muuten lähtijöitä?