Flames of War ETC 2013
Re: Flames of War ETC 2013
Hieno homma! Mä voin kanssa osallistua siihen sinkku turnaukseen.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
-
Vonrichthofen
- Viesti:
ok mä myös.Gorzag kirjoitti:Hieno homma! Mä voin kanssa osallistua siihen sinkku turnaukseen.
Nopat & Taktiikka Ry
"Stuff breaks, people die"
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
-
Vonrichthofen
- Viesti:
Olikos siitä sinkku turneesta mitään takempaa infoa? Ei oikein löydy tuolta....JussiV kirjoitti:Ruotsalaisista ei kuulunut mitään. Ei sinänsä ihme kun kapteenilta tuntui innostus kuivuneen tyystin kasaan.
Mennään nyt sitten yhdellä mercillä, jos sellainen saadaan tai vaikkei saataisikaan. Ei tässä tohdi vaa'ankieleksi ruveta jos porukalla menohaluja on :)
Mites toi perjantain sinkkuturnaus ennen varsinaista tapahtumaa? Tällä kertaa voisin osallistuakin, eli turnausreissu pitkän kaavan kautta. Onko muilla kiinnostusta tähän?
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... sp=sharing Tuossa lista yritelmä.
Nopat & Taktiikka Ry
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
-
Vonrichthofen
- Viesti:
Sellainen tuli mieleen että kun tuo kaverini on yleisesti ottaen aika hyvä ymmärtämään puhetta ja ohjeita, eikä omaa juurikaan kokemusta pelistä, olisiko järkevää miettiä mikä poppoo on miehelle paras, kun varmaan jotain joutuu lainaamaan kuitenkin, eivätkä ole Parat väreissä vielä.
Onko meillä spotit ylipäätään selvillä? Saadaanko kahta Mech listaa aikaiseksi? Kouhkaan kun itse ainakin tarvitsen aikaa jos täytyy ruveta halftrackeja maalailemaan ja opettelemaan vielä moisten kanssa pelaamista...
Onko meillä spotit ylipäätään selvillä? Saadaanko kahta Mech listaa aikaiseksi? Kouhkaan kun itse ainakin tarvitsen aikaa jos täytyy ruveta halftrackeja maalailemaan ja opettelemaan vielä moisten kanssa pelaamista...
Nopat & Taktiikka Ry
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
Kuudes jäsen varmistui, Dejan Milinovic. Pelaisi jenkkitankeilla mielellään, mikä sopii meidän suunnitelmiin varmaan hyvin. Lupasin että maksetaan palkkasoturin turnausmaksu yhdessä (Puolassa oli jotain 30€ eli ei iso lovi).
Nopat ja Taktiikka Ry
-
Vonrichthofen
- Viesti:
Joo ei paha ollenkaan, olikos mitään hahmotelmaa tuosta 2-2-2 järjestyksestä?JussiV kirjoitti:Kuudes jäsen varmistui, Dejan Milinovic. Pelaisi jenkkitankeilla mielellään, mikä sopii meidän suunnitelmiin varmaan hyvin. Lupasin että maksetaan palkkasoturin turnausmaksu yhdessä (Puolassa oli jotain 30€ eli ei iso lovi).
EDIT Vai otetaanko palaveria joku ilta jengillä?
Nopat & Taktiikka Ry
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
Palaveri vois olla ihan jees, mutta alustavasti vois olla jotain tän suuntasta:
Sotalammas- German Beutepanzer
Dejan- US Tanks
JussiV- Rota Radzveki (eikös se tää ollut josta oli puhetta?)
Vonrichthofen- Fallschirmjäger
Gorzag- Jääkärit /German Mechanised
Richthofenin kaveri: Parat tai muu Infantry/ Joku Mechanised
Jääkärit on mulle tuttu lista( ja kai mä niillä osaan pelaakin) + ne tois suomalais listan meidän joukkueseen. Toisaalta jalkaväkikomppaniat taitaa olla aloittelija ystävällisempiä, ja kuten jo aiemmin sanoin, oon valmis myös ottamaan jonkun saksalaisen mech listan. Ja jos lainaamiseksi menee kuitenkin, niin mä voin ihan hyvin lainata mun suomalaisia niin saadaan silti yksi lista niitä joukkueeseen.
Dejan- US Tanks
Jääkärit on mulle tuttu lista( ja kai mä niillä osaan pelaakin) + ne tois suomalais listan meidän joukkueseen. Toisaalta jalkaväkikomppaniat taitaa olla aloittelija ystävällisempiä, ja kuten jo aiemmin sanoin, oon valmis myös ottamaan jonkun saksalaisen mech listan. Ja jos lainaamiseksi menee kuitenkin, niin mä voin ihan hyvin lainata mun suomalaisia niin saadaan silti yksi lista niitä joukkueeseen.
Nopat ja Taktiikka Ry
-
Vonrichthofen
- Viesti:
Ei pahalta näytä, toki jalkaväki vaatii hyökätessä aika lailla enemmän aikaa, mutta jätkä treeniin hetimiten niin eiköhän tämä luonnistu? Tarvittaessa voin antaa FJ:t kaverille lainaan ja lainata sun suomalaisia?Gorzag kirjoitti:Palaveri vois olla ihan jees, mutta alustavasti vois olla jotain tän suuntasta:
Dejan- US Tanks
EDIT toki mieluiten pelaan niitä, jotka osaan...
Nopat & Taktiikka Ry
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
Tiimipalaveri olisi varmaan hyvä pitää. Voisi hoitaa sen niin että samalla pelailisikin jos löytyy sopiva aika.
En lähtisi sekoitamaan pakkaa enemmän kuin on pakko. Itse pelaan periatteessa mitä paikkaa vaan tarpeen mukaan. Mekanisoidulle tontille taitaa olla vähiten tulijoita ja toi Razvedki on kyllä mieleinen että sen puoleen sopisi hyvin. Yksi suomilista loisi varmasti hyvää henkeä ja toisi onnea. Esim näin:
INF - GER - Fallschirmjäger - VonRicht.
INF - FIN - Jääkäri - Gorzag
MECH - SOV - Razvedki- JussiV
MECH - ? - ? - Richt. toveri
TANK - US - Tank Co (BGG) - Dejan
TANK - GER - Beutepanzer - Sotalammas
Richthofenin toverille jäisi mekanisoitu slotti, mikä ei ehkä ole helpoimpia. Hyviä kandidaatteja olisivat US Armored Rifles, US Tank Destroyer, GER PzLehr tms, GER Beute StuG tai GER Panzerspäh. Näistä ehkä simppelein olisi Panzerspäh Puumilla. Kaivoin Easyarmysta aikanaan miettimäni späh-listan johon voisi päästä aika nopeasti sisään:
HQ Puma
3 x Puma
3 x Puma
3 x Puma
2 x Königstiger
4 x StuH42
3 x Panzerwerfer + PaK38
Vähän samantyyppinen olisi Beute StuG lista:
HQ 7.5cm (Sf) 39H "marder"
3 x 7.5cm (Sf) 39H
3 x 7.5cm (Sf) 39H
4 x 10.5cm (Sf) 39H "marder breakthrough gunilla"
2 x Königstiger (Porsche)
3 x Sd Kfz 250
3 x Panzerwerfer + PaK40
Näistä taitaisi Panzerspähille löytyä paremmin nappeja joukkueen sisäisen lead-leasen kautta. Joukot pitäsisi vain saada hyvissä ajoin kerholle että ehtii treenailla.
Gorzag on toisaalta meidän panzer kanone, joten voisi ehkä ajatella saksan mekanisoitua tankkityyppistä listaa hänelle ja jääkäreitä Richthofenin toverille.
En lähtisi sekoitamaan pakkaa enemmän kuin on pakko. Itse pelaan periatteessa mitä paikkaa vaan tarpeen mukaan. Mekanisoidulle tontille taitaa olla vähiten tulijoita ja toi Razvedki on kyllä mieleinen että sen puoleen sopisi hyvin. Yksi suomilista loisi varmasti hyvää henkeä ja toisi onnea. Esim näin:
INF - GER - Fallschirmjäger - VonRicht.
INF - FIN - Jääkäri - Gorzag
MECH - SOV - Razvedki- JussiV
MECH - ? - ? - Richt. toveri
TANK - US - Tank Co (BGG) - Dejan
TANK - GER - Beutepanzer - Sotalammas
Richthofenin toverille jäisi mekanisoitu slotti, mikä ei ehkä ole helpoimpia. Hyviä kandidaatteja olisivat US Armored Rifles, US Tank Destroyer, GER PzLehr tms, GER Beute StuG tai GER Panzerspäh. Näistä ehkä simppelein olisi Panzerspäh Puumilla. Kaivoin Easyarmysta aikanaan miettimäni späh-listan johon voisi päästä aika nopeasti sisään:
HQ Puma
3 x Puma
3 x Puma
3 x Puma
2 x Königstiger
4 x StuH42
3 x Panzerwerfer + PaK38
Vähän samantyyppinen olisi Beute StuG lista:
HQ 7.5cm (Sf) 39H "marder"
3 x 7.5cm (Sf) 39H
3 x 7.5cm (Sf) 39H
4 x 10.5cm (Sf) 39H "marder breakthrough gunilla"
2 x Königstiger (Porsche)
3 x Sd Kfz 250
3 x Panzerwerfer + PaK40
Näistä taitaisi Panzerspähille löytyä paremmin nappeja joukkueen sisäisen lead-leasen kautta. Joukot pitäsisi vain saada hyvissä ajoin kerholle että ehtii treenailla.
Gorzag on toisaalta meidän panzer kanone, joten voisi ehkä ajatella saksan mekanisoitua tankkityyppistä listaa hänelle ja jääkäreitä Richthofenin toverille.
Nopat ja Taktiikka Ry
Listailin vähän paritusta silmällä pitäen noiden yläpuolisten listojen heikkouksia, jotka ei mielellään limittyisi hirveästi:
FJ: hyökkääminen? SU-122 horde?
Jääkäri: hyökkääminen? SU-122 horde?
Razvedki: US tank, Panther
PzSpäh: tankovy horde? strelkovy horde?
US Tank: TD Company? UK Firefly yms?
Beutepanzer: tankkikomppaniat?
Beutepanzereita en osannut oikein sanoa kun en ole nähnyt ikinä tositoimissa eikä päältä päin oikein ota selvää. Ilmeisesti toimii kuitenkin ja ainakin hämmentää vastustajan :) Kun ei pelata pisteistä vaan voitoista niin aina parempi.
FJ ja jääkärit on ehkä vähän liian samanalaisia? Kyllä ton kanssa varmaan pystyy elämään, mutta toinen jalkaväki voisi olla liikkuvampaakin sorttia vai mitä olette mieltä? Jos jääkärit hylkäisi niin Gorzag voisi pelata Saksan mekanisoitua ja Richthofenin toveri vaikkapa kanadalaista jalkaväkeä jos kerran aloitetaan ns puhtaalta pöydältä. Mulla löytyisi tuohon figut valmiina ja olisi listana hyvin erilainen kuin FJ tai jääkärit:
Canadian Rifle Company
HQ 2 xCmd Rifle + carrier
Rifle platoon, full + 3 x Defrocked Priest (.50cal)
Rifle platoon, short + 3 x Defrocked Priest (.50cal)
3 x Universal Carrier
3 x WASP Carrier
4 x 6pdr(late) + Lloyd carriers
4 x 3" mortar
2 x Sherman V + 2 x Firefly VC + 50cal (Armored Recce)
4 x M10C 17 pdr
Listassa on sen verran yliannos pst-poweria, että sillä voisi ratkaista joitain pelejä jo alkukierroksilla ja ylipäätään ajaa tankkilistat fallschirmjägerien kynsiin :) Parituksen kannalta kanssa vähän helpompi kun voi aina valita always (night)attack. Pöytään saa reservien kanssa Rifle plt, 6pdr, Shermannit ja 17pdr M10:t.
FJ: hyökkääminen? SU-122 horde?
Jääkäri: hyökkääminen? SU-122 horde?
Razvedki: US tank, Panther
PzSpäh: tankovy horde? strelkovy horde?
US Tank: TD Company? UK Firefly yms?
Beutepanzer: tankkikomppaniat?
Beutepanzereita en osannut oikein sanoa kun en ole nähnyt ikinä tositoimissa eikä päältä päin oikein ota selvää. Ilmeisesti toimii kuitenkin ja ainakin hämmentää vastustajan :) Kun ei pelata pisteistä vaan voitoista niin aina parempi.
FJ ja jääkärit on ehkä vähän liian samanalaisia? Kyllä ton kanssa varmaan pystyy elämään, mutta toinen jalkaväki voisi olla liikkuvampaakin sorttia vai mitä olette mieltä? Jos jääkärit hylkäisi niin Gorzag voisi pelata Saksan mekanisoitua ja Richthofenin toveri vaikkapa kanadalaista jalkaväkeä jos kerran aloitetaan ns puhtaalta pöydältä. Mulla löytyisi tuohon figut valmiina ja olisi listana hyvin erilainen kuin FJ tai jääkärit:
Canadian Rifle Company
HQ 2 xCmd Rifle + carrier
Rifle platoon, full + 3 x Defrocked Priest (.50cal)
Rifle platoon, short + 3 x Defrocked Priest (.50cal)
3 x Universal Carrier
3 x WASP Carrier
4 x 6pdr(late) + Lloyd carriers
4 x 3" mortar
2 x Sherman V + 2 x Firefly VC + 50cal (Armored Recce)
4 x M10C 17 pdr
Listassa on sen verran yliannos pst-poweria, että sillä voisi ratkaista joitain pelejä jo alkukierroksilla ja ylipäätään ajaa tankkilistat fallschirmjägerien kynsiin :) Parituksen kannalta kanssa vähän helpompi kun voi aina valita always (night)attack. Pöytään saa reservien kanssa Rifle plt, 6pdr, Shermannit ja 17pdr M10:t.
Nopat ja Taktiikka Ry
-
Vonrichthofen
- Viesti:
Luulen että kaveri pelaisi tuota Kanada listaa mieluummin, fj hyökkäykset on niin ja niin, mutta ei niillä 6-1 turpaan tule kuitenkaan... Toki vaihtoehtona on gw lista, jossa 4 marderia, 4 stugia, 4 pak40 ja 2 täyttä fj joukkuetta. Sitten voin tehdä grenadierit, pioneerit king tiger mukana, toki saa bbb fjs scoutit mukaan jos haluaa...
Ne faust trapit on kyllä myrkkyä tankeille.
Edit. Mieluiten pelaisin tuota samaa kuin Lahdessa, kyllä sillä hyökkää ja trapit auttavat kun naapuri flankkaa. Ja voivat toimia osaltaan anti-ambushina myös... Vaan jutellaan lisää ja olen avoin kaikelle, kaveri tällä hetkellä himoitsee kaikkea brittiläistä kevyttä telavehjettä, eli eiköhän tuo lähelle uppoa ajatusmaailmaa...
Ne faust trapit on kyllä myrkkyä tankeille.
Edit. Mieluiten pelaisin tuota samaa kuin Lahdessa, kyllä sillä hyökkää ja trapit auttavat kun naapuri flankkaa. Ja voivat toimia osaltaan anti-ambushina myös... Vaan jutellaan lisää ja olen avoin kaikelle, kaveri tällä hetkellä himoitsee kaikkea brittiläistä kevyttä telavehjettä, eli eiköhän tuo lähelle uppoa ajatusmaailmaa...
Viimeksi muokannut Vonrichthofen, Ti 14.05.2013 22:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nopat & Taktiikka Ry
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
-
Vonrichthofen
- Viesti:
Tai jonkun fortified cassino porukan jos on pakko ;)
Nopat & Taktiikka Ry
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
- Sotalammas
Millo tehdään miitti ?
Ensiviikolla ? Mulla olis oikeastaan kaikki illat välillä tiistai perjantai vapaana.
Ensiviikolla ? Mulla olis oikeastaan kaikki illat välillä tiistai perjantai vapaana.
Nopat ja Taktiikka Ry
-
Vonrichthofen
- Viesti:
Kerholla? Sopii mulle joku parin tunnin palaveri ainakin. Sen verran vierasta toi paritus setti, että vois olla hyvä vähän avata sitä.Sotalammas kirjoitti:Millo tehdään miitti ?
Nopat & Taktiikka Ry
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
Otetaan tiimipalaveri vaikka tiistaille 21.5. klo 1700 kerholla?
Nopat ja Taktiikka Ry
-
Vonrichthofen
- Viesti:
Luulisin että onnistuu, jos saadaan muut mukaan, koitan saada kaverin paikalle kanssa. Ihan muistutuksena, kannattaa toki etsiä ja kysellä aktiivisesti muitakin jos joku nyt tulee katumapäälle.JussiV kirjoitti:Otetaan tiimipalaveri vaikka tiistaille 21.5. klo 1700 kerholla?
Nopat & Taktiikka Ry
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
- Sotalammas
PaikallaJussiV kirjoitti:Otetaan tiimipalaveri vaikka tiistaille 21.5. klo 1700 kerholla?
Nopat ja Taktiikka Ry
-
Vonrichthofen
- Viesti:
Haittaako jotain jos alan pohtia listojani tässä threadissa? Kävi mielessä jos ottaisin GW listan, pzwerfereillä ja pioneereilla, voisi olla enemmän hyökkäysvoimaa/savua/p-lankaa/liekkiä/jalkaväkeä?
Nopat & Taktiikka Ry
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge
Ulkopuolisena kommentoijana suosittelen, että jalkaväellä ei todellakaan edes yritä tehdä mitään hyökkäyslistaa. Toki nuo skenaariot taitavat tällä kertaa vaatia puolustajaltakin vähän enemmän liikkumista, mutta 100x mieluummin sitä liikkuu vähän ja kaivaa kuopat kuin liikkuu paljon ja yrittää puskea luotisateen läpi. Ei se onnistu melkein ikinä kuitenkaan, varsinkin aikarajat huomioiden. Joku lista minimilinnoitteilla on ihan kiva (Cassino FJ!), kun always defendistä ei joudu maksamaan oikeastaan mitään. Helpottaa paritustakin.
Eli suosittelisin, että uudelle pelurille annatte jonkun mechanized-listan käteen ja kaikki mitä tulee on plussaa. Muut sitten tekevät parhaansa sellaisella listalla, joka on jo näpeissä.
Eli suosittelisin, että uudelle pelurille annatte jonkun mechanized-listan käteen ja kaikki mitä tulee on plussaa. Muut sitten tekevät parhaansa sellaisella listalla, joka on jo näpeissä.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
-
Vonrichthofen
- Viesti:
Hmph, pitäisikö antautua mokomaan, olisiko jollain noita 'minimilinnoitteita' lainaksi? Vai pitääkö aloittaa pykääminen... Trenches kait olisivat plussaa tuolle... Oliko sulla Celebdae mitään listaideaa valmiina?Celebdae kirjoitti:Ulkopuolisena kommentoijana suosittelen, että jalkaväellä ei todellakaan edes yritä tehdä mitään hyökkäyslistaa. Toki nuo skenaariot taitavat tällä kertaa vaatia puolustajaltakin vähän enemmän liikkumista, mutta 100x mieluummin sitä liikkuu vähän ja kaivaa kuopat kuin liikkuu paljon ja yrittää puskea luotisateen läpi. Ei se onnistu melkein ikinä kuitenkaan, varsinkin aikarajat huomioiden. Joku lista minimilinnoitteilla on ihan kiva (Cassino FJ!), kun always defendistä ei joudu maksamaan oikeastaan mitään. Helpottaa paritustakin.
HQ plus full banjos
2 Full FJ plats
Stugit ja Marderit
Nebs ja Morts
Linnakkeet
Nopat & Taktiikka Ry
-CP2020-
VonRichthofen's Lounge