Armypainterin pensselit

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Zodfrey

Armypainterin pensselit

Viesti Kirjoittaja Zodfrey »

Postista saapui juuri Armypainterin "Insane Detail" ja "Psycho" pensselit. Onko kenellakaan kokemuksia naista? En ole valitettavasti kerennyt vielä kokeilemaan. Psychosta en loytänyt mitään arvosteluja, mutta ajattelin nyt kuitenkin ostaa ja testata. Karvat ovat Rothmarder sablea, joten kaipa tuo on ihan keskivertopensseli pieniin yksityiskohtiin. Vähän arveluttaa että miten nopeasti tuossa kuivahtaa tuo maali, saapi nähdä.
Half-breed

Re: Armypainterin pensselit

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Itseltäni löytyy tuo Insane detail ja vaikka se ei ole ollut nyt kovin kovalla käytöllä, niin olen ollut tyytyväinen sen toimintaan. Harjakset ei harota yhtään ja pensseli on juuri sopiva pikkujuttujen maalaamiseen.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Zodfrey

Kiva kuulla. Saattaa olla että tilaan myos tuon Regiment -mallin, nykyinen basecoat brush on synteettinen ja ehkä tuolla Regimentilla saisi lisää vauhtia IG ja Ork armeijoiden maalaukseen, jos se kantaa enemmän maalia.
Osqillator

Viesti Kirjoittaja Osqillator »

Itse olen käyttänyt armypainterin character, detail, insane detail ja nyt viimeisimpänä kolinsky masterclass- pensseleitä. Hyviä perus-suteja, pysyvät pitkään kunnossa eivätkä rupea harottamaan. Tuo kolinsky on nokinäätää ja kokoluokaltaan samaa kun tuo insane, mutta pidemmällä harjalla. Aivan lyömätön pensseli, suosittelen!
Heeyee.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Minä olen lähinnä kuullut näistä army painterin pensseleistä pahaa sanottavaa. Oma lattapäinen maastopensseli on ainakin aika heikkolaatuinen. Se karvoja kiinni pitävä metalliosa (eli ferrule) hölskyi jo ostohetkellä jne. Toisaalta ovat kyllä ihan kohtuullisen huokeitakin, ettei nyt mitään huippulaatua voi olettaakkaan.
Vasara_

Viesti Kirjoittaja Vasara_ »

Omat kokemukset ovat, että niillä on hyvä maalata ja kolmionprofiili sopii hyvin käteen, mutta sitä vartta on saanut liimata siihen metalliin uudestaan kiinni. Iso drybrush suti on todella jäykkä (verrattuna GW)
katoppa tätä
Osqillator

Itseasiassa sitä isoa drybrush-pensseliä (vehicle/terrain) on tullut myös käytettyä, aika paljonkin maastoa ja ja pohjatöitä tehtäessä. Hyvin on kasassa pysynyt. :)
Heeyee.
Pulautus Pallo

Viesti Kirjoittaja Pulautus Pallo »

Kaverilla näin ison kasan AP:n pensseleitä, joita sitten menin ostamaan eikä paluuta GW:n pensseleihin ole. Niistä saa mukavan otteen ja kestävät (ainakin minun käsissäni) paljon paremmin kuin GW:n. Muiden valmistajien pensseleistä ei ole kokemusta, mutta Armypainter > Games Workshop
sutenööri kirjoitti: "Idioottien kanssa väittely on kuin pelaisi pulun kanssa shakkia: se kaataa nappulat, kakkaa laudalle ja lentää omien luokse kehumaan voitollaan"
Zodfrey

Kiitokset kommenteista. Pientä testailua kerkesin tehdä itsekin ja vaikuttaa ihan hyviltä pensseleiltä omaan käyttoon. Ainakin noihin GW:n sutiin verrattuna. Tuo GW:n Fine Details pensseli on suoraan sanottuna aika paska tarkkoihin hommiin, käytän tuota enimmäkseen pohjavärjäykseen. Saahan sillä kapealla kärjellä yksityiskohtiakin aikaan, mutta ei se ole järin mukavaa kun karvoilla on pituutta niin paljon.

Hankin muuten myos tuon Army Painterin halpispensselin, eli "Hobby: Basecoating" -mallin, ja vaikka onkin synteettinen niin on kyllä aivan mukiinmenevä kalu pohjavärien sutimiseen. Pitää varmaan pikkuhiljaa vaihtaa kaikki pensselit AP:n suteihin, kuten Jope Ruonansuu lauloi joskus 90-luvulla: "halpaa ja hyvää se totta on!" :-)
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Jos haluaa vähän panostaa niin voin lämpimästi suositella Raphaelin siveltimiä. Ostin 1,5 vuotta sitten kakkoskoon kolinsky-siveltimen Temperan alennusmyynnistä (maksoi about kympin) ja vielä puolentoista vuoden ja ÿli sadan maalatun figun jälkeen sivellin on yhä huippukunnossa. Ehdottomasti paras sivellin jota olen koskaan kädessäni pitänyt.
Joonatin

Viesti Kirjoittaja Joonatin »

Psssst... Rosemary-täti tekee hyviä edukkaita pensseleitä. Ainakin omasta mielestäni vetää helposti vertoja Winsorille, Raphaelit on testaamatta vielä. Army painter on ihan ok, mutta ei kyllä pärjää pitkäikäisyydessä näille. Ainakaan jos pensseleistä pitää vähääkään huolta. Army Paintereita käytän välillä, lähinnä maalinsekoittamiseen.

Rosemarylta mulla on vieläkin muutama nelisen vuotta vanha pensseli, joista on hiljalleen karvat kärsineet jouduttuaan ajan saatossa drybrushauksen uhreiksi, mutta pitävät kyllä kärkensä edelleen nättinä. Army painterit ovat pikku hiljaa levinneet. Linkittämäni Series 33. on perusvarma valinta. 323 on lyhennetty versio, saman tyylinen kuin Winsorin Miniatures -sarja, josta en itse juuri pidä. Red Sablet ovat hieman halvempia, mutta siitäkin sarjasta saa erittäin hyviä kestäviä pensseleitä.

Koot 0 ja 2 ovat aika hyviä melkein mihin tahansa käyttöön, pari nelostakin omistan, mutta ne näkevät käyttöä lähinnä jos maalaan todella suuria pintoja. Tätä pienempiä ei mielestäni kannata edes hankkia, ellei tykkää maalata silmiä todella tarkasti, tai tykkää maalailla pikkutarkkaa freehandia, jossa voi muuten käydä pieni "hups" maalin määrän kanssa. Viivahan noilla pysyy koosta huolimatta melko kapeana. Huomiona nyt kuitenkin se, että jos maalit siirtyvät suoraan purkista pensseliin ja siitä figuun, niin kannattaa ostaa vaan hyviä synteettisiä pensseleitä, niillä pystyy kyllä maalaamaan muutenkin melko monenlaista, käyttäytyvät vain hieman eri tavalla ku elukankarvaiset. Hienostelevampaan maalaukseen sitten näitä. Kontrollissa voi olla alkuun vähän opettelua, maalasi kummalla tahansa.

Ainakin tähän asti tilaukset ovat liikahtaneet seuraavana päivänä postiin ja postikulut eivät ole päätä huimanneet, vielä parempi jos saa tilattua parin kaverin kanssa isomman satsin.
Painting miniatures is like making love to a beautiful woman... It doesn't happen in real life.
Oi, maalattuja figuja, kuinka söpöä

Öljyväri-tutoriaali
harmaa

Viesti Kirjoittaja harmaa »

Zodfrey kirjoitti:... ja vaikka onkin synteettinen niin on kyllä aivan mukiinmenevä kalu pohjavärien sutimiseen.
Tätä täytyy kommentoida sen verran, että läheskään kaikki synteettiset siveltimet eivät nykyään ole mitään hirveitä muovisutikoita, joita kukaan järkevä ihminen ei koskaan suosittelisi kenellekään. Tekniikka niissä on edennyt valtavasti ja siveltimiä käyttävät myös monet ammattilaiset (esim. akvarelli- ja öljyvärimaalauksessa). Tietysti niiden laadukkaiden, itselleen sopivien pensselien löytäminen on aina vähän työn takana, mutta enää ei kannata automaattisesti olettaa, että synteettinen=surkea.
Zodfrey

Hmmm, jos viisivuotta kestävä pensseli maksaa kympin, ja pari vuotta kestävä kolme euroa, niin jos muuten ovat yhtä hyviä niin eikös se ole melkein sama kumman ostaa. :-) Minulle henk koht pitkäikäisyydellä sinänsä ei ole hirveästi väliä, koska uusia pensseleitä on silloin tällöin kiva kuitenkin ostella, kun kuitenkin puhutaan aika pienistä summistä. Kuitenkaan en niin suurta kappalemäärää figuja maalaile etteikö köykäisemmätkin pensselit kestäisi ihan riittävän pitkää aikaa. Pitkäikäisyyttä enemmän kiinnostaa maalauksen laatuun mahdollisesti vaikuttavat seikat, sekä käyttömukavuus kädessä. Mulle ainakin nuo Armypainterin kolmionmuotoiset varret tuntuisi sopivan mukavasti käteen. Tosin en ole vielä pitkiä sessioita kokeillut, että saapi nähdä miten siinä käy. Noita Raphaelin tussareita ei ole tullut vielä kaupassa vastaan, pitää tutkia netistä.
Lieneeköhän nämä Wayland Gamesin Kolinskyt mistään kotoisin...? Vaikuttavat yllättävän halvoilta Kolinskyiksi.

http://www.waylandgames.co.uk/wayland-g ... t_974.html
Mephasto

Viesti Kirjoittaja Mephasto »

Oletteko tilailleet näitä netistä postimaksulla vai saako näitä suomestakin? Itsellä lähinnä noita GW suteja, enkä ole näihin kauhean tyytyväinen.
Osqillator

Mephasto kirjoitti:Oletteko tilailleet näitä netistä postimaksulla vai saako näitä suomestakin? Itsellä lähinnä noita GW suteja, enkä ole näihin kauhean tyytyväinen.
Fantasiapeleistä saapi.
Heeyee.
Fiend_

Viesti Kirjoittaja Fiend_ »

Itse kävin kanssa hakemassa fantasiapeleistä pari Army painteria ja ihan hyvinhän nuo toimivat näin aloittelijan käsissä ainakin.
Something something Dangerzone!
JarkAira

Viesti Kirjoittaja JarkAira »

Suosittelen testaamaan sen metallipidikkeen kiinnityksen ennen ostamista. Muutamilla myyjillä on tapana täräyttää pensselit ronskilla kädellä telineeseen ja sen jälkeen muut asiakkaat käsittelevät niitä samalla tavalla.

Muutaman susikappaleen oston jälkeen on tullut tarkistettua kiinnitys muidenkin pensselivalmistajien osalta.

Itse käytän AP:ta lähinnä sen takia, että niiden kolmiomainen muotoilu sopii paremmin omaan käteen, eivätkä ne pyöri pöydältä samalla tavalla kuin citadelin pensselit. Huonosti hoidettuna tosin puumateriaali huononee nopeammin kuin citadelin kyllästetyissä pensseleissä.
7. edikan pelit:
IH 8W/1T/3L | Skitarii 3W/0T/1L | Cult Mechanicus 2W/0T/0L|
IH+INQ 24W/2T/9L | IH+Ski+CM 6W/0T/2L | Ski+CM 4W/0T/0L|
Orks 4W/1T/9L | Muut 7W/2T/13L|
Thrower
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thrower »

JarkAira kirjoitti:Suosittelen testaamaan sen metallipidikkeen kiinnityksen ennen ostamista. Muutamilla myyjillä on tapana täräyttää pensselit ronskilla kädellä telineeseen ja sen jälkeen muut asiakkaat käsittelevät niitä samalla tavalla.

Muutaman susikappaleen oston jälkeen on tullut tarkistettua kiinnitys muidenkin pensselivalmistajien osalta.

Itse käytän AP:ta lähinnä sen takia, että niiden kolmiomainen muotoilu sopii paremmin omaan käteen, eivätkä ne pyöri pöydältä samalla tavalla kuin citadelin pensselit. Huonosti hoidettuna tosin puumateriaali huononee nopeammin kuin citadelin kyllästetyissä pensseleissä.
Nostellaas armypainterin kokemuksia. Itse onnistuin pilaamaan oman AP Psycho-pensselin puolessa vuodessa. Tänään kun oli aloittamassa örkkien silmien maalausta niin napsahti varsi poikki heti metallin jälkeen jossa on kapea osa puuta. Kyseinen puu näytti jotenkin hapertuneelta ja puu lähti murenemaan. En sit tiiä oli väärä ote vai liika jännitettä tykkään pitää etu- tai keskisormea siinä metallivarren päällä. Eikä tässä vielä kaikki ajattelin että maalaan Psychon metalliosalla ne silmät, näin teinkin mutta pestessä se pensselin pää sit tippu lavuaarin viemäriputkeen, Doh ei näin kiroten hiljaa mielessäni. :D
WHFB: Orcs & Goblins | WH40K: Orks | Blood Bowl: Undead
http://throwersfield.blogspot.fi
tvih

Viesti Kirjoittaja tvih »

Mulla AP:n pensselit jostain syystä ei kestä kauaa, rupeaa irtoamaan ja sojottamaan harjakset vaikka miten yrittää huoltaa. Insane Detaililla en myöskään onnistunut kyllä mitään tarkkaa tekemään, lieko sattui maanantaikappale. Highlighting-pensselillä onnistuin tekemään tarkempaa, ei sen ihan niin pitäs mennä.
Osqillator

Osqizzle kirjoitti:Itse olen käyttänyt armypainterin character, detail, insane detail ja nyt viimeisimpänä kolinsky masterclass- pensseleitä. Hyviä perus-suteja, pysyvät pitkään kunnossa eivätkä rupea harottamaan. Tuo kolinsky on nokinäätää ja kokoluokaltaan samaa kun tuo insane, mutta pidemmällä harjalla. Aivan lyömätön pensseli, suosittelen!
Itse olen näköjään maalannut reippaasti yli vuoden samoilla pensseleillä, hyvin pelittää. Liekkö sitten imeskely mikä pitää kunnossa? :)
Heeyee.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”