Metalliliima

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
rampale

Metalliliima

Viesti Kirjoittaja rampale »

Miten tuota metalliliimaa kuuluisi käyttää?
Ei se tunnu liimaavan muuta kuin sormet.
Spears shall be shaken, shields shall be splintered. It is a sword-day; a red day, ere the sun rises.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Paketissa lienee jonkinlaiset ohjeet. Kuitenkin lyhyesti: Molemmat pinnat puhtaita rasvasta ja liasta, ennemmin vähän liimaa kuin paljon ja kannattaa vielä varmistaa että ne osat sopii yhteen hyvin.
And they wonder how he dealt with stress so well..
makebou.

Viesti Kirjoittaja makebou. »

tippa liimaa yleensä ja ilman maalia pinta tarttuu paremmin sittten puristat paloja yhteen n.20sec niin eiköhän ala pysymään.
mr.tp

Viesti Kirjoittaja mr.tp »

makebou. kirjoitti:tippa liimaa yleensä ja ilman maalia pinta tarttuu paremmin sittten puristat paloja yhteen n.20sec niin eiköhän ala pysymään.
Mitä hiton liimaa sinä käytät?!?!? Minulla menee pari päivää jotta uskallan edes hengittää ukkoon :| .
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Killu

Viesti Kirjoittaja Killu »

Greenstuffia ja kiiltopikaliimaa, mulla ainakin pysynyt todella hyvin kiinni.
1+1=10
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Kannattaa antaa sen liiman kuivua hetkinen ennen kun yhdistää ne osat, näin mä ainakin oon saanu hyviä tuloksia citadelin liimalla.
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Itse ihmettelin miten figut ei halunnut liimaantua ja liima ei tuntunut millään jähmettyä. Parin illan kiroilun ja hammasten kiristelyn jälkeen katsoin liimapurkkia hiukan lähemmin ja huomasin, että olin vahingossa ostanut kaksi muoviliimaa ja epätoivon vimmalla yrittänyt liimailla flesh houndeja kasaan muoviliimalla. Vahinko ei sinänsä ollut paha, koska olin epoksiliimalla viimeistellyt työn. Olisi ollut tosin helpompaa työskennellä oikeilla välineillä...
Ostler

Viesti Kirjoittaja Ostler »

joops, ja kannattaa AINA hioa metallipalat ennen liimausta. Ne ei sais keikkua yhtään ja kun hioo tulee rypyläpinta=enemmän alaa, jolle liima tarttuu= parempi pito

Ja paras superliima ever on super attack geeli liima. Ei valu.
Nopeat elävät, kuolleet eivät.
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

Käytin joskus citadel metalliliima, mutta sillä on sellainen ikävä puoli, että se ajan myötä menee pilalle ja on kallis. Viimeksi käytin kaksikomponenttista epoksiliimaa. Hyviä puolia: pitää paremmin kuin mikään muu liima, ei tarvitse kaikki pinnat tasata vaan se täytää kolot ja antaa tasaisempia saumoja. Huonoja puolia: täytyy sekoittaa kahdesta komponentista ja kuivuu huomattavasti pitempää kuin pikaliimaa, jolloin joutuu pitelemään osia yhteenpainettuna jopa 5 minuuttia.

HUOM: jos käyttää kaksikomponenttista liimaa, ei kannata sekoittaa valmiiksi vaan puristaa vaikka paperilla vähän molempaa komponenttia erikseen ja sekoittaa siellä vain sen verran kun kuhunkin kohtaan tarvitaan. (Itse sekoitan suoraan liimauspaikalla). Jos sekoittaa kerralla isomman satsin, niin se ehtii kovettua paletille ennen kuin ehdit liimata ekan osan.
mauno
Valvoja

Viesti Kirjoittaja mauno »

Mulla ainakin Citadelin metalliliima on toiminut mainiosti. Itseasiassa liimaan sillä muös muovifigutkin eikä mikään irtoile. Levitän liiman nuppineulalla tai suoraksi taivutetulla klemmarilla (jolla myös otan liiman purkista).
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Mä taas koen että citadelin CA liima on hyvää kun tarvitsee tehdä tilapäisiä liitoksia. Vaikka siskojen reppuja spruenpätkään kiinni että voin maalata ne erikseen. Citadel liima ei tee kovinkaan vahvoja liitoksia ja osat saa helposti irti toisistaan.
And they wonder how he dealt with stress so well..
makebou.

Viesti Kirjoittaja makebou. »

mr.tp kirjoitti:
makebou. kirjoitti:tippa liimaa yleensä ja ilman maalia pinta tarttuu paremmin sittten puristat paloja yhteen n.20sec niin eiköhän ala pysymään.
Mitä hiton liimaa sinä käytät?!?!? Minulla menee pari päivää jotta uskallan edes hengittää ukkoon :| .
käytän locitem superattackia... :)
MAnkka

Viesti Kirjoittaja MAnkka »

killu vasarahemmo kirjoitti:Greenstuffia ja kiiltopikaliimaa, mulla ainakin pysynyt todella hyvin kiinni.
Mun kaveri tekee kanssa noin välillä eikä oo niistä yksikään viel irronnu...se täyttää hyvin kolot ja voi tasotella raot samalla...en oo kyl ite kokeillu et en osaa sanoo mitään tarkkaa :roll: ...mut hyvää kuulemma on toi sekotus :D
siis se oli normaalii muoviliimaa eikä pikaliimaa se mitä mun kaveri siihe greenstuffiin sekotti :D
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
Lord Azog

Viesti Kirjoittaja Lord Azog »

Super Attack-liima on tehokas ja kuivuu nopeaa. Ja halpaa on...
Käytän tota, ei tarvi ootella kuin 20 sekunttia, nii on jo silleen kiinni ettei tartte enää pidellä
Olen kantanut miekkaa ja keihästä, kunnes kumpikin verestä kiilti. Olen uljaana katsonut syrjästä, haukat hävityksen yllä kun liiti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”