WTC eGaspy-lista 50 pts
WTC eGaspy-lista 50 pts
Pidemmittä puheitta, lämätäänpä lista pöytään:
Lich Lord Asphyxious (*6pts)
* Deathripper (4pts)
Bane Knights (Leader and 5 Grunts) (6pts)
Bane Thralls (Leader and 9 Grunts) (8pts)
* Bane Thrall Officer & Standard (3pts)
Bile Thralls (Leader and 5 Grunts) (5pts)
Satyxis Raiders (Leader and 9 Grunts) (8pts)
* Satyxis Raider Sea Witch (2pts)
The Withershadow Combine (5pts)
Bane Lord Tartarus (4pts)
Darragh Wrathe (4pts)
Satyxis Raider Captain (2pts)
Tossa listassa on kolme pinnaa vielä tilaa + 2 warjack pointtia. Lista on kivalla tavalla monipuolinen ja osaa tehdä vaikka mitä. Ei ole ikinä tullut ongelmaa, mihin ei löytyisi ratkaisua. Tarkoituksena on kuitenkin hioa tuota vielä siten, että millään nopanheitollakaan ei saisi omaa peliään pilattua.. :)
Eli. Itseäni jännittää kaksi ääripäätä, korkea DEF ja korkea ARM. Molemmat ovat lähtöisin upkeepeista, kaksi eniten validia esimerkkiä ovat kayazyt iron fleshillä (DEF 19) ja stormwall arcane shieldillä (ARM 22). Molemmat ongelmat poistuvat upkeepin poistolla, josta listassa vastaa withershadow combine. Kuitenkin eräs asia, joka listassa olisi myös olennaisen tärkeä, on healauksen ja toughin poisto. Nämä hoituisi min blood witcheillä + UA:lla, jotka maksaa 6 pinnaa. Toughin ja healauksen poisto vaan kivasti saisi jokaisen excarnaten onnistumaan, poistaisi toughin joka ikiseltä tar pitiltä (boomhowlerit, kayazyt yms.) johon muuten jäisi jumiin ja kusisi koko Menothin pelin harbyn martyrdomista toughin poiston kautta errantteihin. Plus tietty trollit ja esim. Iruskin featti. Eli olis superkiva.
En vaan tiedä mistä noi vielä 3 pinnaa löytyy. Teoriassa withershadow combine voisi lähteäkin, koska tolla UA:lla on sattumalta dispel aseessa. Se ei tosin osu kayazyihin ja stormwallistakin se poistaa samalla parasiten (hyöty tasan nolla).
Nyt koko päivän lasten kanssa ulkona lähinnä pohtinut tätä, enkä oikein tiedä mihin noi mahtuisi. Ideoita? :(
EDIT: Ai niin, ja Darragh on voittanut mulle joka ikisen pelin, koska se on niin törkee nappi. Ilman sitä kukaan ei pääsis ikinä meleeseen tai purgaamaan tai turvaan tai pois toistensa edestä tai mihinkään. Eli se on aika vahva kandidaatti pysymään listassa.
* Deathripper (4pts)
Darragh Wrathe (4pts)
Tossa listassa on kolme pinnaa vielä tilaa + 2 warjack pointtia. Lista on kivalla tavalla monipuolinen ja osaa tehdä vaikka mitä. Ei ole ikinä tullut ongelmaa, mihin ei löytyisi ratkaisua. Tarkoituksena on kuitenkin hioa tuota vielä siten, että millään nopanheitollakaan ei saisi omaa peliään pilattua.. :)
Eli. Itseäni jännittää kaksi ääripäätä, korkea DEF ja korkea ARM. Molemmat ovat lähtöisin upkeepeista, kaksi eniten validia esimerkkiä ovat kayazyt iron fleshillä (DEF 19) ja stormwall arcane shieldillä (ARM 22). Molemmat ongelmat poistuvat upkeepin poistolla, josta listassa vastaa withershadow combine. Kuitenkin eräs asia, joka listassa olisi myös olennaisen tärkeä, on healauksen ja toughin poisto. Nämä hoituisi min blood witcheillä + UA:lla, jotka maksaa 6 pinnaa. Toughin ja healauksen poisto vaan kivasti saisi jokaisen excarnaten onnistumaan, poistaisi toughin joka ikiseltä tar pitiltä (boomhowlerit, kayazyt yms.) johon muuten jäisi jumiin ja kusisi koko Menothin pelin harbyn martyrdomista toughin poiston kautta errantteihin. Plus tietty trollit ja esim. Iruskin featti. Eli olis superkiva.
En vaan tiedä mistä noi vielä 3 pinnaa löytyy. Teoriassa withershadow combine voisi lähteäkin, koska tolla UA:lla on sattumalta dispel aseessa. Se ei tosin osu kayazyihin ja stormwallistakin se poistaa samalla parasiten (hyöty tasan nolla).
Nyt koko päivän lasten kanssa ulkona lähinnä pohtinut tätä, enkä oikein tiedä mihin noi mahtuisi. Ideoita? :(
EDIT: Ai niin, ja Darragh on voittanut mulle joka ikisen pelin, koska se on niin törkee nappi. Ilman sitä kukaan ei pääsis ikinä meleeseen tai purgaamaan tai turvaan tai pois toistensa edestä tai mihinkään. Eli se on aika vahva kandidaatti pysymään listassa.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
- Ihme_apina
Re: WTC eGaspy-lista 50 pts
Miks pienet knihtit ja isot banet?
Hi-Def ongelma? listassa on bile thrallei O_o
Ja AS seinäkin tippuu takas ARM19 parasiitin kanssa niin feattibanet pupeltaa sen ihan silpuks.
Ja se Hagi on ihan törkee, varsinkin featattuna. Ei oo oikeesti mitään syytä jättää sitä unittia pois.
Ja AS seinäkin tippuu takas ARM19 parasiitin kanssa niin feattibanet pupeltaa sen ihan silpuks.
Ja se Hagi on ihan törkee, varsinkin featattuna. Ei oo oikeesti mitään syytä jättää sitä unittia pois.
Viimeksi muokannut Ihme_apina, Su 21.04.2013 15:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
GreenMeanie kirjoitti: ... en oo mikää "Nätti Nakuna" niiku hebe
Veripallo kirjoitti:PELI 2 (vs eLylyth) Destruktion.
Pudotan Rahnin. Kävelen kolme tuumaa depolta ja kuolen.
-
Der Dexter
itse tykkäsin siitä ollin endgame-listasta, jossa oli DJ vielä loppupeliä varten 3. aaltoon.
Se toisi myös vähän aseita korkeaa armia vastaan, mutta muuttaa listan luonnetta vähäsen, ja etenkin pinnat mihinkää raskaaseen jaskaan on sitten vaikeesti löydettävissä.
Mutta oon kyllä ihan samoilla linjoilla, että se healing redu ja toughin poisto ois kyl ihan ehdoton juttu pakata näihin kisoihin mukaan.
Se toisi myös vähän aseita korkeaa armia vastaan, mutta muuttaa listan luonnetta vähäsen, ja etenkin pinnat mihinkää raskaaseen jaskaan on sitten vaikeesti löydettävissä.
Mutta oon kyllä ihan samoilla linjoilla, että se healing redu ja toughin poisto ois kyl ihan ehdoton juttu pakata näihin kisoihin mukaan.
Aliquando Insanire Iucundum Est
Ei tässä olekaan kyse siitä mikä on todennäköistä tai helppoa, vaan siitä mikä on mahdollista ja mahdotonta.Ihme_apina kirjoitti:Miks pienet knihtit ja isot banet?
Knightit on pieniä siksi, kun ne on oikeesti ihan tunkki yksikkö, eli ne on MAHDOLLISTA poistaa. Ne on 12 / 16. Ja ne kuolee kun yrittää. Thralleilla on stealth ja tough, joten niitä ei ole edes MAHDOLLISTA poistaa, vaikka kiinnostaisi. Ja ne kantaa mukanaan tota dark shroudia, mikä on kivaa ja tärkeetä sit ku ne on siellä kiinni.
High Def ei ole ongelma, mutta iron fleshin ja toughin kanssa kayazyilla on MAHDOLLISTA selvitä. Jos niiltä vie noi molemmat, voi heittää excarnaten, joka osuu 7:lla (boostattuna ja puppet stringsillä) ja saa sen bile purgen tasan siitä kohtaa mistä haluaa ja niistä ei MAHDOLLISESTI jää 1/3 henkiin toughin kanssa. Ottaa päähän heittää 5 focuksella excarnate ja 1/3 chanssillä se ei toimi. Tai purgata 11 miehen yksikkö kayazyjä,. joista jää sit 3-4 henkiin. Ei se vaan tunnu REILULTA. Jos niiltä vie kaikki suojautumiskeinot, niin ne häviää koko yksikkö, ja ainoa nopanheitto on toi seiska kolmella nopalla ja rerollilla. Sä et nää asioita cryxin kannalta.
AS seinä parasiitin ja dark shroudin kanssa on ARM 17, mikä on ihan söpöä, mutta siinä on kolme ARMia liikaa. Se voisi olla ARM 14. Mitä järkeä käyttää koko featti siihen, että yksi kolossaali tippuu, jos voi featata sitä kohti yhden blood hagin ja yhden bane knightin ja kattoa vastustajan kasvojen halvaantumista, kun se laskee jäljelle jäävän ARMin siinä vaiheessa kun 8 fiittibanea on vielä aktivoimatta. Ne ehtii tietty sit tehdä jotain muuta, kuten törmäillä toisiinsa kun kohteet jo loppui. JA taas päästään siihen, et ei oikeesti tarvii heittää mitään noppaa, koska banet lyö pinnoja sisään siihen colossaaliin -3:lla.
Lyhyestä virsi kaunis, ei oo kyse siis siitä et ois mitään ongelmaa minkään kanssa (huomasittekste jo, että se on eGaspylista ja koostuu enimmäkseen Cryxnapeista), vaan siitä et aiemmat hidasteetkin häviäisi.
Oisko järkeä ottaa pinnat pois satyxis raidereista (>min yksiköksi). Ne ei kuitenkaan tee listan tavoitteiden eteen mitään, vaikka siis screenaakin ja vie vastustajan aikaa tosi hyvin. Se tilalle tuleva INCORPOREAL blood witch yksikkö tekee siellä paljon samoja asioita.
Eli listan kakkosversio:
* Defiler (5pts)
Satyxis Blood Witches (Leader and 5 Grunts) (4pts)
* Satyxis Blood Hag (2pts)
Satyxis Raiders (Leader and 5 Grunts) (5pts)
Darragh Wrathe (4pts)
Viimeksi muokannut Prkl, Pe 23.08.2013 11:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
En oo easpyy koskaan pelannut mut huutelen silti.
Kakkos lista näyttää kivemmalta koska bloodwitchit. Mut onks joku syy miksei listas oo saxonia? Toki raiderit, knightit ja tartarus puksuttaa ilmankin mut kyl mä näkisin pathfinderin aika tarpeelliseksi. Ehkä raiderit vois tosiaan droppaa ja pistää isot bloodwitchit ja saxoni mukaan. Defilerii oon aina pitänyt aika tunkkina, mut ehkä boostittaval sprayl vois käyttöökin olla. Sais muuten toisen kanan sisään kun ottais niit oikeita sekä tekis witchi ja saxoni muutokset.
Kakkos lista näyttää kivemmalta koska bloodwitchit. Mut onks joku syy miksei listas oo saxonia? Toki raiderit, knightit ja tartarus puksuttaa ilmankin mut kyl mä näkisin pathfinderin aika tarpeelliseksi. Ehkä raiderit vois tosiaan droppaa ja pistää isot bloodwitchit ja saxoni mukaan. Defilerii oon aina pitänyt aika tunkkina, mut ehkä boostittaval sprayl vois käyttöökin olla. Sais muuten toisen kanan sisään kun ottais niit oikeita sekä tekis witchi ja saxoni muutokset.
Kun mä kuolen kaikki baneni sä saat
Vois vaikka aloittaa sillä että käyttäis kaikki WJ-pojot että tulee laillinen lista?
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Saahan lista olla 1-2 pinnaa vajaa, vai mitä mä oon missannut?TheEmu kirjoitti:Vois vaikka aloittaa sillä että käyttäis kaikki WJ-pojot että tulee laillinen lista?
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Saa olla pari pinnaa vajaa lista, mutta WJ-pojot täytyy käyttää kaikki.Celebdae kirjoitti:Saahan lista olla 1-2 pinnaa vajaa, vai mitä mä oon missannut?
TheEdit: Vai muistanko mä nyt ihan metsään?
MoarEdit: Emmä nyt kyl keksinytkään mitään perusteluja tolle. Vissiin sit vaan ymmärtäny väärin koko ajan. :/ My bad, jatkakaa...
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
- Ihme_apina
Mistä kajasut nyt tuffin saa?petskules kirjoitti:High Def ei ole ongelma, mutta iron fleshin ja toughin kanssa kayazyilla on MAHDOLLISTA selvitä. Jos niiltä vie noi molemmat, voi heittää excarnaten, joka osuu 7:lla (boostattuna ja puppet stringsillä) ja saa sen bile purgen tasan siitä kohtaa mistä haluaa ja niistä ei MAHDOLLISESTI jää 1/3 henkiin toughin kanssa. Ottaa päähän heittää 5 focuksella excarnate ja 1/3 chanssillä se ei toimi. Tai purgata 11 miehen yksikkö kayazyjä,. joista jää sit 3-4 henkiin. Ei se vaan tunnu REILULTA. Jos niiltä vie kaikki suojautumiskeinot, niin ne häviää koko yksikkö, ja ainoa nopanheitto on toi seiska kolmella nopalla ja rerollilla. Sä et nää asioita cryxin kannalta.
On siit hetki kun oon khadorei pyöritelly, mut itel ei tuu mieleen ku pIruskin featti.
Esimerkki toki pätee muuhunkin def-buffattuun jalkaväkeen, mutta jos ne ei oo KD-immuunia niin knokatut inf modelit on neutralisoitu taas vuoroks ja ens vuorol sit vaik uus purge.
petskules kirjoitti:Mitä järkeä käyttää koko featti siihen, että yksi kolossaali tippuu, jos voi featata sitä kohti yhden blood hagin ja yhden bane knightin ja kattoa vastustajan kasvojen halvaantumista, kun se laskee jäljelle jäävän ARMin siinä vaiheessa kun 8 fiittibanea on vielä aktivoimatta.
IMO kolossalin feattaaminen pois on aika hyvä keissi, sult kuluu featti ja vastustajalta menee 20 pinnaa jonka varaan luultavasti aika pal listan jutuista on rakennettu.
Nekin ylijäävät banet vois olla knihtejä jotka yltää paikkoihin, mihin thrallit ei pääse, reachin kaa. Pari banee (offu+ehkä toinen) riittää jakamaan shroudin jokaseen tarpeelliseen paikkaan ja sit lopuille reach olis ihan kiva.
En oo koskaan nähny min styx+UAta vastassa niin ihan varmaksi en osaa sanoo et hoitaak ne saman homman ku max, mut nopeesti vois veikkaa et ei ainakaan yhtä hyvin.petskules kirjoitti:Eli listan kakkosversio:
* Defiler (5pts)
Darragh Wrathe (4pts)
Combine ja Wrathe on molemmat hyvii mut en tiä tartteeks, Wrathesta aiemmin juttelit ja kuulosti ihan hyviltä syiltä, mut entäs kolmikko? upkeep on aina kiva mut tartteeko hagin dispellin lisäksvälttämättä toista upkeepvihaa? En sano et paska mut yritän herättää aatoksii et sielt irtois pistei saada esim raiderit takas täysiks ja joku irtopinna..
Lisäks listassa ei oo vieläkään käytetty kaikki WJpointit, mitkä pitää siis kaikki käyttää battlegrouppiin tai lista ei oo laillinen.
Edit.
Hmm.. teemun mutinoitten jälkeen lähen itekkin naaraamaan SRää et onk toi lausahdus poistettu, koska ainakin ennen ne on tosiaan pitäny käyttää
Siinä teille lainausta Steamrollerista.Army list point totals cannot exceed the
point size chosen for the game and cannot fall more than 2
points (including warjack/warbeast points) under the point
size chosen for the event. For example a 50-point Kaelyssa
army must include 55 to 57 points of models.
Mä luulisin, että näiden listavariaatioiden kanssa kannattaa mennä vähän kokeilulinjalla. Pelaa matseja, joissa uskoisi jonkun osa-alueen olevan tarvittava ilman ja katsoo miten pahalta näyttää. Oon kyllä Hermannin kanssa samaa mieltä siitä, että iron fleshin ei pitäis ihan hirveä ongelma olla listalle, jossa on bilet...
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Aina kun mä oon ulkomailla, niin siellä odottaa Iruskin Kayazyt featattuna naamalla. Maailmalla pelataan TOSI paljon Iruskia ja sen kerran ku sun pitää päästä niistä Kayazyista eroon niin ne on fiitattuna. Mä mieluummin pääsen niistä kerralla eroon kun rupean grindaamaan, koska:Ihme_apina kirjoitti:Mistä kajasut nyt tuffin saa?
On siit hetki kun oon khadorei pyöritelly, mut itel ei tuu mieleen ku pIruskin featti.
Esimerkki toki pätee muuhunkin def-buffattuun jalkaväkeen, mutta jos ne ei oo KD-immuunia niin knokatut inf modelit on neutralisoitu taas vuoroks ja ens vuorol sit vaik uus purge.
Mun filosofian mukaan eGaspyn idea ei ole voittaa mitään suurta grindikisaa keskellä kenttää (ja se itse asiassa häviää sen jos pitkäksi meinaa mennä), vaan aiheuttaa epätoivoa ja pyrkiä kohti touchdownia, eli ajaa koko kentän yli lopulliseen voittoon polttaen kaiken tiellään. Öö.. ja silleen.
Kolossaalin feattaaminen on tietty ihan kivaa, mutta se mikä siinä on oikeesti se keissi on se, että sen kolossaalin on PAKKO hävitä sillä featilla tai sä oikeasti autohävisit sen pelin. Ei sulla sen jälkeen oo muuta paljon kentällä. Jos sillä toisellakaan ei oo ni homma on vielä ihan okei. Eli siis tarvii vähän puskuria siihen et se ei oo mitenkään fifty-fifty et poistuuko se colossaali vai ei.IMO kolossalin feattaaminen pois on aika hyvä keissi, sult kuluu featti ja vastustajalta menee 20 pinnaa jonka varaan luultavasti aika pal listan jutuista on rakennettu.
Nekin ylijäävät banet vois olla knihtejä jotka yltää paikkoihin, mihin thrallit ei pääse, reachin kaa. Pari banee (offu+ehkä toinen) riittää jakamaan shroudin jokaseen tarpeelliseen paikkaan ja sit lopuille reach olis ihan kiva.
Featissahan mulla on jo kuusi knightiä, sit siinä on 2-3 thrallia, tartarus ja sit joku satyxis horo, tai darragh tms. En mä yli kuutta ritaria feattiin kaipaa. Ja ne kyllä kuolee, ei mulla sen kanssa oo ikinä ongelmaa ollut. Sen takia en haluakaan niitä sen enempää, koska mikään muu listassa ei kuole ihan niin helposti kuin ne.
Toi combine on ollu mun poistolistalla jo pitkään, mut kyl ne rehellisesti antaa tohon listaan semmosta vittumaista varmuutta, et upkeepit poistuu noppaa heittämättä ja excarnateen saa rerollit. Se yks excarnate on vaan niin superolennainen saada onnistumaan, et sitä ei saa mokata.Combine ja Wrathe on molemmat hyvii mut en tiä tartteeks, Wrathesta aiemmin juttelit ja kuulosti ihan hyviltä syiltä, mut entäs kolmikko? upkeep on aina kiva mut tartteeko hagin dispellin lisäksvälttämättä toista upkeepvihaa? En sano et paska mut yritän herättää aatoksii et sielt irtois pistei saada esim raiderit takas täysiks ja joku irtopinna..
Hagin dispel on ihan hyvä mut siinä on ongelmansa just tasan noissa kahdessa esimerkkitapauksessa, jossa eniten tarviin dispeliä.
1) Kayazyt. Hag tulee meleeseen (SPD 5, joten tämäkin voi olla haastavaa), saa gangin toisesta noidasta ja lyö MAT 9:llä. Kympit osuu. Yksi yritys. Ei varsinaisesti kovin varma nakki.
2) Stormwall ja arcane shield. eGaspy feattaa 9 banea ja hagin (ei se hagi muuten pääse threatillään kiinni tai covering firen läpi) ja castaa parasiten seinään. Hag chargaa sen ja dispellaa arcane shieldin ja parasiten. Hyöty täysi kymppi.
Molemmissa näistä tapauksista combinen dispel toimii paremmin. Lisäksi combine on oikeastaan aika hauska piece loppupeliin. Ne heittelee tulipalloja johonkin huvikseen ja kerää toksuja ja heittelee boostattuja tulipalloja. Tai tulee chargerangelle jaskasta ja sun on pakko tappaa ainakin yksi stealthattu superpanssaroitu cryx noita. Tai muuten vaan ne lyö juttuja aika kovaa. Eikä kuole kovin helpolla.
Ainoo mihin saxonin tarvii on bane thrallit. Mut jos on kentällä maastoo, josta pitää päästä ni se ei oo thrallien edessä, vaan minkä tahansa muun. Toi kana on kalliimpi, koska on liikaa WJ-pisteitä muutenkin. Raidereita ei tekis jotenkin mieli pudottaa ku ne on jollain tasolla ihan maagisia aina tässä listassa, vaikka niiden tehtävä onkin vähän mystinen ja vaihtuu joka peliin.attor kirjoitti:En oo easpyy koskaan pelannut mut huutelen silti.
Blood witchejä en tarvii enempää. En tarttis ees min unitia mut tota UA:ta ei saa ilman. Se on vähän niin kuin 6:n pinnan soolo. Blood witcheillä on toki sit ainakin sata temppua jota ne osaa ja joista tulee olemaan hyötyä pelin aikana. Ainakin oman armeijan edessä pilviksi muuttuminen tulee olemaan hyödyllistä ja odottamatonta kivaa.
Oon nyt muuten hyvinkin tyytyväinen tohon listaan, mutta emmin vähän kovaa ampuvia ja ranged assassinaatioita tekeviä listoja vastaan. Muuten riittää kyllä pilvien takana oleminen, mutta jos vastus ignoraa pilvet tulee ongelmia.petskules kirjoitti: Eli listan kakkosversio:
* Defiler (5pts)
Darragh Wrathe (4pts)
Case in point eLylyth. Murhaa eGaspyn, jos tämä ei hengaile kukkulalla tai coverissa. Coverin saa kivasti tosta omasta arc nodesta, mutta ton 5 pinnan noden murhaaminen ja ainoan noden poisheittäminen vähän ahdistaa. Oon miettinyt jos battlegrouppiiin saisi vaikka deathripperin + helldiverin 7 pinnalla. Tämä siis tarkoittaisi että varsinaisen listan pitäisi venyä yhden pinnan verran. Onko kellään ideoita miten tuolta saisi yhden pinnan vapaaksi?
En kyllä itse haluaisi pudottaa mitään :(
Kämppää koko peli täysiä fokuksia, nauti ku banet kuolee, fiittaa kaikki paskaksi. Kyllähän kymmenen fiittibaneliinia tappaa ravat ja jonku lightin vielä.
Toisaalt oon kyllä sitä mieltä että 4pnodi+diver on aika optimi BG aspylle. En kyllä osaa auttaa mistä sen pinnan sais.
Toisaalt oon kyllä sitä mieltä että 4pnodi+diver on aika optimi BG aspylle. En kyllä osaa auttaa mistä sen pinnan sais.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Koska eGaspy nerffattiin ihan paskaksi, niin olen metaillut sille uutta listaa:
* Deathripper (4pts)
* Helldiver (3pts)
Bane Knights (Leader and 9 Grunts) (10pts)
Darragh Wrathe (4pts)
Tässä versiossa on lisätty:
Helldiver, Tämä ollut jo aiemmin vahvassa harkinnassa, että saa lisää temppuja ja legioonaa vastaan coverin gaspylle, lisäksi uudessa metassa tulee tarve knockata kohteita ennen feattia ja tällä se onnistuu
+4 bane knightia Tämä siksi, että usein on tuntunut pelissä, että jos feattaisi jo vuorolla 2-3, niin pääsisi reilusti edelle attritiossa, mutta se ei ole optio, kun ei ole tarpeeksi jengiä kuolleena, paitsi satyxiksia. Uudella nerffillä valideja feattifiguja ei ole enää mm. bane officer, Tartarus, satyxis captain, Darragh, (saako bane standardin tuoda?), joten valideja feattifiguja pitää lisätä listaan
+4 satyxis raideria Pinnoja jää vähän yli, niin ajattelin että otetaan nämä täytenä, niin tekevät roolinsa paremmin. Tätä varten on otettu myös satyxis captain pois (-2 threat rangea), mutta näiden tehtävä on oikeastaan pärjäillä vihun iholla ja sitoa. Lyödessä en ikinä ole oikein vaikuttunut näistä, mieluummin juoksevat isompana laumana meleeseen 16" päästä
Ja otettu pois
Defiler alennettu Deathripperiksi Defilerillä oli työkaluna boostattava spray, mutta on jäänyt rehellisesti käyttämättä, eikä sitä fokusta ikinä sille annettu
Blood witchit otettu pois Tämä satuttaa eniten itseäni, toughin poisto jää, mutta se ei ole monesti ollutkaan relevantti ja uskon, että deathripperiä juoksuttamalla sen excarnaten saa targetoitua aina johonkin toughittomaan kohteeseen. Tosin välillä kun toi blood hag on hyvä, se on TOSI hyvä. Mutta onhan 6 pinnan blood hag vähän kallis :)
Satyxis Captain Teoriassa luulisi, että kirpaisee, mutta ei tämä ikinä muuta tehnyt, kuin antoi kaksi kertaa pelissä desperate pacen. Ekalla vuorolla sitä ei tarvinnut, koska harvoin tuli juostua täyttä matkaa. Tokalla vuorolla se ehkä on edelleen vähän marginaalinen, 14" juoksulla saa kuitenkin engagettua riittävän paljon nappeja, etenkin kun näitä on nyt 4 lisää listassa
Onko mielipiteitä, kommentteja? Voiko ton satyxis kapun poistaa, onko se pyhäinhäväistys? Onko blood witchit pakollisia? Voisiko Satyxis Raiderit vaihtaa kokonaan täyteen yksikköön blood witchejä halvemmalla? (tällä vaihdolla tosin listasta tulee melkein tarkalleen Keithin lista ja itseäni vituttaisi, joten en ole edes harkinnut... :) )
* Deathripper (4pts)
* Helldiver (3pts)
Bane Knights (Leader and 9 Grunts) (10pts)
Darragh Wrathe (4pts)
Tässä versiossa on lisätty:
Helldiver, Tämä ollut jo aiemmin vahvassa harkinnassa, että saa lisää temppuja ja legioonaa vastaan coverin gaspylle, lisäksi uudessa metassa tulee tarve knockata kohteita ennen feattia ja tällä se onnistuu
+4 bane knightia Tämä siksi, että usein on tuntunut pelissä, että jos feattaisi jo vuorolla 2-3, niin pääsisi reilusti edelle attritiossa, mutta se ei ole optio, kun ei ole tarpeeksi jengiä kuolleena, paitsi satyxiksia. Uudella nerffillä valideja feattifiguja ei ole enää mm. bane officer, Tartarus, satyxis captain, Darragh, (saako bane standardin tuoda?), joten valideja feattifiguja pitää lisätä listaan
+4 satyxis raideria Pinnoja jää vähän yli, niin ajattelin että otetaan nämä täytenä, niin tekevät roolinsa paremmin. Tätä varten on otettu myös satyxis captain pois (-2 threat rangea), mutta näiden tehtävä on oikeastaan pärjäillä vihun iholla ja sitoa. Lyödessä en ikinä ole oikein vaikuttunut näistä, mieluummin juoksevat isompana laumana meleeseen 16" päästä
Ja otettu pois
Defiler alennettu Deathripperiksi Defilerillä oli työkaluna boostattava spray, mutta on jäänyt rehellisesti käyttämättä, eikä sitä fokusta ikinä sille annettu
Blood witchit otettu pois Tämä satuttaa eniten itseäni, toughin poisto jää, mutta se ei ole monesti ollutkaan relevantti ja uskon, että deathripperiä juoksuttamalla sen excarnaten saa targetoitua aina johonkin toughittomaan kohteeseen. Tosin välillä kun toi blood hag on hyvä, se on TOSI hyvä. Mutta onhan 6 pinnan blood hag vähän kallis :)
Satyxis Captain Teoriassa luulisi, että kirpaisee, mutta ei tämä ikinä muuta tehnyt, kuin antoi kaksi kertaa pelissä desperate pacen. Ekalla vuorolla sitä ei tarvinnut, koska harvoin tuli juostua täyttä matkaa. Tokalla vuorolla se ehkä on edelleen vähän marginaalinen, 14" juoksulla saa kuitenkin engagettua riittävän paljon nappeja, etenkin kun näitä on nyt 4 lisää listassa
Onko mielipiteitä, kommentteja? Voiko ton satyxis kapun poistaa, onko se pyhäinhäväistys? Onko blood witchit pakollisia? Voisiko Satyxis Raiderit vaihtaa kokonaan täyteen yksikköön blood witchejä halvemmalla? (tällä vaihdolla tosin listasta tulee melkein tarkalleen Keithin lista ja itseäni vituttaisi, joten en ole edes harkinnut... :) )
Banelippua ei saa fiitata. Pelkästään Gruntit on Gruntteja (duh), esim. unitissa on normaalisti "Leader & 5/9 Grunts", eli pelkästään noi 5/9 normijantteria saa fiitata. Ei myöskään mitään "nimettyjä gruntteja" ala WSC.
Mä droppaisin Darran veke ja Thrallit minimiin niin sais Blood Hagin sisään (ja varmaan random koviskummituksen pööpöilee). Iha hyvii juttui on toki Darra ja paneliinitkin, mut niin on Blood Hagiki. Muuten näyttää kivalta.
Mä droppaisin Darran veke ja Thrallit minimiin niin sais Blood Hagin sisään (ja varmaan random koviskummituksen pööpöilee). Iha hyvii juttui on toki Darra ja paneliinitkin, mut niin on Blood Hagiki. Muuten näyttää kivalta.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
- Ihme_apina
Juu jos listaan saa jotain mikä saa PoMi-pelaajien naaman sulamaan ni eik se ny pidä ottaa aina, peikoillaki vähän silmäkulmaa nykii.
Min banet pitäis riittää, eik kuitenkin paras feattaus oo et 1 bane ja X-määrä knihtei per hevi tjms.
Darragil o kaikkii juttui ja tuo laaseriikin pöydäl mut jostain on pistei revittävä jos haluu hägin sisää.
Min banet pitäis riittää, eik kuitenkin paras feattaus oo et 1 bane ja X-määrä knihtei per hevi tjms.
Darragil o kaikkii juttui ja tuo laaseriikin pöydäl mut jostain on pistei revittävä jos haluu hägin sisää.
-
Der Dexter
en mä mitään toughin poistoa uber-techinä näe, mutta se healaus!
Harppi ei enää martyrdoi, KeSit ei nous jaloilleen, ja on kai muillakin faktioilla aina jotain kivaa estettävää, joten ainakin paritusvaiheessa tolla on merkitystä, ja kuulemma ne tekee pelissäkin sitten jotain...
Harppi ei enää martyrdoi, KeSit ei nous jaloilleen, ja on kai muillakin faktioilla aina jotain kivaa estettävää, joten ainakin paritusvaiheessa tolla on merkitystä, ja kuulemma ne tekee pelissäkin sitten jotain...
Aliquando Insanire Iucundum Est
Mun mielestä pudota bane thrallit pieniks, poista Combine ja ota tilalle täys setti Blood Witchejä, tai pienet ja jotain kahella pinnalla. Esim Bloat thrall.
Tai se kapteeni takasin.
Tai se kapteeni takasin.
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."
Jotenkin kans se Min. Banet on vähän kivempi ku et sä oikeesti tartte niitä noin paljoo, ku fiittaat kuitenkin joku 3-5 baneliinia sinne ja loput knituja.
Emmä tiiä mist mä puhun kyl...
Emmä tiiä mist mä puhun kyl...
Always argue with Idiots. Bring them down to my level, and beat them with my experience