Helvetti jäätyy (40k uudelleenaloitus GS cultisteilla)

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Silveri

Helvetti jäätyy (40k uudelleenaloitus GS cultisteilla)

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Olosuhteiden pakon sanelemana näyttää siltä, että jos yhtään nykyistä enempää haluan kotipaikkakunnallani figupelata ja järjestää minkäänlaista toimintaa aiheen tiimoilta, niin mun pitänee vastentahtoisesti aloittaa jompi kumpi näistä ja 40k tuntuisi olevan täällä isompi. Mulla on kaapin perukoilla hieman GS kultistifiguja ja haluaisin näitä hyödyntää (vanha patriarkka ja magus, sekä joitain stealereita, sekä vaiheessa oleva limusiini).

Tarkoituksena olisi jotain 1500 pts count as -lista, jonka periaate olisi enemmän fluffia kuin tehoa, mutta pitäisi pystyä ainakin teoriassa turnauspelaamaan. Ajattelin kaaos kulttilistaa pohjaksi, mutta en tunne sitä armeijaa mitenkään ja toisaalta mulla on edellisestä pelistä varmaan 8 vuotta ellei enemmänkin.

Figuissa pitäisi myös päästä luonnollisesti mahdollisimman halvalla, joten konvertointiajatuksia pohjiksi ja bitsejä otetaan vastaan.

Tarvitsisin siis jonkinlaisen kohtuusimppelin listan, sekä matalan budjetin count as -ehdotuksia.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
shiwan

Re: Helvetti jäätyy (40k uudelleenaloitus GS cultisteilla)

Viesti Kirjoittaja shiwan »

Eikös GK ja sisko-osastolla ole jotain t-paitajuttuja? Aika fakiiri meinaan saat olla jos meinaat saada 1500 pisteen turnauskelpoisen armeijan CSM cultisteista.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

GK:lle ja CSM:lle molemmille saa semihelposti counts assattua vaikka mitä, ihmiskorvikkeet löytyy ig:ltäkin toki mutta kahdella ekalla on jännempiä yksiköitä jaossa kanssa. Adeptus mechanicusta noilla tyypillisesti esitetään tosin, mut kaipa niillä joku muukin setti luonnistuu.

Demonit vois olla aika simppeleitä, tosin niitä ei voi tehä oikeen ihmisfiguista :(
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
korDOOMi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja korDOOMi »

Mites Örkit ja Nobi lista? Eikö Warbossit päästä edelleen Nobit troopeiksi. Ne kävisivät ainakin Stealereistä. Limohan on kärry itsessään. Magus ja Patriarkka Warbosseina, Magus jää kylläkin ilman psykedeliaa tässä tapauksessa.

Muistelin vain jonkun tehneen Genestealer Cultin, jota ulkoilutettiin örkkeinä. Se ei kylläkään ollut taloudellinen tahi pienin kaikista listoista. Tämä armeija siis http://www.dakkadakka.com/wiki/en/Gorgo ... ler%20Cult.
Silveri

Örkit kieltämättä voisivat toimia ihan hyvänä pohjana. Pitänee kehittää alkuun jokin Kill Team porukka ja katsoa siitä. Maguksen psyk. abilityt voi count-assaa myös jollain isommalla pyssyllä.
Vonreuter

Viesti Kirjoittaja Vonreuter »

Eikö GW:n jossain heinäkuun tapahtumassa pelattu Genestealer Cult -armeijalla? Itse tapahtuma on mennyt minulta täysin ohi, mutta muistan tästä lukeneeni kevättalvella.

Saako kukaan huhumyllyä käyntiin?
To fight the Alpha Legion is to fight on a shifting layer of deception and trickery, where every weakness can hide strength and every apparent advantage may be revealed as a trap.
Silveri

hmm... ainakin Victoria Lamb (Victoria Miniatures) tekee IG-konversio-osia mukaan lukien kaljupäitä ja postarit ovat ilmaiset yli 10 USD tilauksille. Tulee vain Australiasta, joten mennee hieman aikaa. Näillä saisi ainakin Brood Brothereita kohtuuhelposti... pohjaksi voisi ottaa joko CSM kultisteja tai Cadianeja... tai sitten olisi järkevä ja ottaisi Pig Ironin Kolony Militiaa (niin paljon kuin sydäntä syökin luopua niiden nasse+kypäräyhdistelmästä) tai Kolony Feraleita...
Silveri

hmm... muutonjälkeistä figukokoelmaani penkoessa tuli havaittua pari seikkaa. Ilmeisesti en sitten aikanaan hankkinutkaan Magusta, vaikka Patriarchini löysin. Löysin kuitenkin kasan Eldar Harlequinejani muutaman Kill Team -porukan verran, joten pistetään tämä projekti taas hautomoon joksikin aikaa. Ei mulla niin hirveä hinku 40k:hon ole, että aloittaisin kokonaan uuden armeijan, kun vanhaakin on tarpeeksi olemassa. Kiitoksia kuitenkin vastanneille. Threadomancaan tämän sitten myöhemmin, jos tulee tarve uudelleen.
Flogger

Viesti Kirjoittaja Flogger »

CSM tuntuisi luontevalta kun silloin voisi laittaa aloitusboksin jossa saisi passelin kasan kultisteja & muitakin figuja ja ohjekirjan jos sulla ei sitä kutoseen ole, boksin Dark angeleista pääsee eroon varmasti tavalla tai toisella, manuskastakin saa varmasti rahaa jos sitä ei sattuisikaan tarvitsemaan. IG:n aloittaminen tulisi kalliimaksi sillä Battleforce maksaa enemmän kuin Dark Vengeance. Mainittu GK voisi myös olla passeli sillä inkvisiittoreita & henchmaneja voi proksyttää hyvällä omallatunnolla melkein millä vaan ja GK:sta saa muuten tarvittaessa pienen model countin (=suhteellisen halvan) armeijan. Mutta jos projekti ei olekaan nyt niin ajankohtainen niin kyttäät vaan jos joku pistäisi myyntiin passelin edukkaasti jotain aatoksiin sopivaa..
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

Silveri kirjoitti:hmm... muutonjälkeistä figukokoelmaani penkoessa tuli havaittua pari seikkaa. Ilmeisesti en sitten aikanaan hankkinutkaan Magusta, vaikka Patriarchini löysin. Löysin kuitenkin kasan Eldar Harlequinejani muutaman Kill Team -porukan verran, joten pistetään tämä projekti taas hautomoon joksikin aikaa. Ei mulla niin hirveä hinku 40k:hon ole, että aloittaisin kokonaan uuden armeijan, kun vanhaakin on tarpeeksi olemassa. Kiitoksia kuitenkin vastanneille. Threadomancaan tämän sitten myöhemmin, jos tulee tarve uudelleen.
Mulla pitäisi olla vähintään yksi ylimääräinen Magus jos päätät alkaa kasata listaa, löytyy myös avaamattomia patriarch ja purestrain boxeja mut niistä haluan aika paljon enemmän rahaa tai vaihtureita. Pistä Yv vaikka jos haluat Maguksen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”