Ropecon 2013 -palauteketju

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Prkl

Re: Ropecon 2013 -palauteketju

Viesti Kirjoittaja Prkl »

Hena kirjoitti:Yksi idea tuli mieleen. Siinä figutiskin vieressä portaiden yläpäässä on kait ovi josta pääsee saliin 1 aika lähelle luolamiehen ovea. Jos sen avaisi ja sermeillä sitten lauantaina varaisi "käytävän" luolamiehen ja salin 2 välille.
Joo mä en täysin ymmärrä myöskään, miksei tämä ovi ole auki. Helpottaisi liikkumista monesti aika merkittävästi.

Kiitos tyhjentävästä vastauksesta BTW.. Kyllä mä nään että tolle Luolamiehelle on ihan validi syy, ja ihan kiva paikkahan se on, mutta tänä vuonna siinä oli ongelmana kulkutiet ja sitä kautta näkyvyys.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Jep. Ehkä Masiinaväki puolestaan voi ensi vuonna olla selkeämpi sen suhteen, että Iron Arena on todellisuudessa kasuaalipelaamista, jolle voisi vaikka pari pöytää varata kasuaalipelaamisen puolelta, jossa se on paremmin näkyvissä, tavoitettavissa ja käytettävissä, eikä sille tarkoitettua tilaa tarvitsisi vallata pääturnauksen käyttöön, kuten tänä vuonna kävi.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

Toimiko toi tutustumisalue muuten? Mun ymmärtääkseni Masiinan demopöydän piti olla alunperin siellä, mutta Sampo kai siirsi sen muiden skirmish-pelien yhteyteen yläkertaan, kun siellä sattui olemaan tilaa. Jotenkin mä ite en osaa pitää Käpyaulaa mm. pimeytensä takia kovin houkuttelevana paikkana figupeleille.

Figupeleissä yleisesti on sit kanssa tää visuaalinen puoli, eli pelit itsessään ovat ihan näyttäviä yleisölle. Lähinnä tämä toki silloin, kun figut on kaikki maalattu. Erilaisissa turnauksissahan on yleistynyt maalauspakko, kun sitten taas ihmisten pelatessa huvikseen keskenään kukaan ei (luonnollisesti) tule kertomaan pitäisikö joku olla maaleissa. Tämä siis jopa tukisi figuturnauksien sijoittamista suht näkyvälle paikalle ja tietysti sitä itse toivoisi, että näkyvyyttä näin saisivat myös muut kuin hammerit.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Merimetsä

Viesti Kirjoittaja Merimetsä »

Celebdae kirjoitti:Toimiko toi tutustumisalue muuten? Mun ymmärtääkseni Masiinan demopöydän piti olla alunperin siellä, mutta Sampo kai siirsi sen muiden skirmish-pelien yhteyteen yläkertaan, kun siellä sattui olemaan tilaa. Jotenkin mä ite en osaa pitää Käpyaulaa mm. pimeytensä takia kovin houkuttelevana paikkana figupeleille.
Kunnia paikan muutoksesta kuuluu Mikalle ja muille Warheadin toimijoille.
Käpyaula oli demomielessä ihan vähemmän kuin miellyttävä. Demoihin tarvitaan valoa, ohikulkijoita ja tilaa pysähtyä tukkimatta koko käytävää. Jos äänen saa kuuluviin, niin se on aina plussaa, mutta tästä joudutaan käytännössä aina tinkimään.
Jos saa valita, niin demoilla oli niin hyvä paikka missä oltiin, että ei muutettaisi mihinkään.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Hena kirjoitti:Yksi idea tuli mieleen. Siinä figutiskin vieressä portaiden yläpäässä on kait ovi josta pääsee saliin 1 aika lähelle luolamiehen ovea. Jos sen avaisi ja sermeillä sitten lauantaina varaisi "käytävän" luolamiehen ja salin 2 välille.
Ei itse asiassa lainkaan mahdoton idea. Laitan testamenttiin!

DayEdit: Muistaakseni alkuperäinen järkeily oven kiinni pitämiselle on se, että Sali 1 halutaan pimeäksi kun siellä on jotain olennaista ohjelmaa (Gaala, tms) joka häiriytyy kauttakulkevasta liikenteestä sekä ylimääräisestä valosta, jota oven avaaminen ja sulkeminen aiheuttaa. En siis sinänsä tiedä, ratkaiseeko oven auki pitäminen ongelmaa, koska luultavasti Gaala haluaa joka tapauksessa oven lukkoon oman esityksensä aikana. Tanssiaisten aikaan järjestely tosin toimisi hyvin.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Celebdae kirjoitti:Toimiko toi tutustumisalue muuten? Mun ymmärtääkseni Masiinan demopöydän piti olla alunperin siellä, mutta Sampo kai siirsi sen muiden skirmish-pelien yhteyteen yläkertaan, kun siellä sattui olemaan tilaa. Jotenkin mä ite en osaa pitää Käpyaulaa mm. pimeytensä takia kovin houkuttelevana paikkana figupeleille.

Figupeleissä yleisesti on sit kanssa tää visuaalinen puoli, eli pelit itsessään ovat ihan näyttäviä yleisölle. Lähinnä tämä toki silloin, kun figut on kaikki maalattu. Erilaisissa turnauksissahan on yleistynyt maalauspakko, kun sitten taas ihmisten pelatessa huvikseen keskenään kukaan ei (luonnollisesti) tule kertomaan pitäisikö joku olla maaleissa. Tämä siis jopa tukisi figuturnauksien sijoittamista suht näkyvälle paikalle ja tietysti sitä itse toivoisi, että näkyvyyttä näin saisivat myös muut kuin hammerit.
Hop!

Tutustumisalue toimi todella hyvin. Kävijöitä oli paljon ja kirjasto oli tosi hyvä sisäänheittäjä kaikkeen ohjelmaan. Demottajat verkostoituivat myös keskenään ja demottivat pelejään toisilleen; muutamat ryhtyivät jopa suunnittelemaan yhteistä bisnesmatkaa Saksan pelimessuille ja muodostamaan riittävän suuren ryhmän jotta saavat anottua matkaan valtion tukea ja niin edelleen. Myös pöytäpelit kokivat Luolamiehen hälyisää käpyaulaa parempana paikkana roolipelaamiseen.

Mutta kuten sanottua, Käpysali ei ehkä ole täydellinen paikka figudemoille (valon puute, visuaalisuus). Figuilla on muutenkin ollut paljon muita osa-alueita laajempi tutustumispelitarjonta, joka on yleensä vallannut kätevästi ykkös- ja kakkossalien välisen porrastasanteen niin Ninnun, minun kuin Heininkin valtakaudella. Tämä on sekä valoisa että kävijöiden kannalta näkyvä paikka, vaikkakin se on äänekäs. Jos figujen demo/osallistumispelitarjonnan siirtäisi käpyaulaan, sinne ei mahtuisi mitään muuta demotettavaa.

Perintönäni coniteaan jäänee kuitenkin pysyvästi tutustumisaluevastaavan virka, ja ensi vuonna conitea saattanee miettiä kuinka kaikesta tutustumisohjelmasta voisi tiedottaa paremmin (vaikka se ei olisikaan kaikki keskitetysti Käpyaulassa).

DayEdit: re: figuturnausten näkyvyys, muutkin kuin hammerit. Kun 2007 tulin figuvastaavaksi, myin Ninnulle idean, että pyritään ensisijaisesti laittamaan kaikki ei-GW-figupeliohjelma kulkuväylien lähelle. Tässä ideana oli se, että satunnainen kävijä näkee ensin muut ei-GW:n figupelit ja nähdäkseen hammereita hän joutuu menevään esim. sisälle saliin 2. Tämä ei toki täysin toteutunut, kun GW tai MyGameStore halusi pitää maalauspistettä (ja tuoda esiin GW:n nappeja) porrastasanteella. Tällöin päätin, että iso maalaus/esittelypiste tuo niin paljon innokkaita uusia kävijöitä figupuolelle että se kannattaa laittaa keskeiselle paikalle, vaikka se ei esittelekään pienempiä figupelejä. Tämä ei siis ollut mikään anti-GW -linjaus vaan aito halu koettaa saada myös marginaali näkyville ja mahdollisesti innostaa ihmisiä pelaamaan muitakin kuin GW:n pelejä. Figuihin vihkiytymättömälle kun figut=hammerit, ja GW tuskin enää enempää näkyvyyttä tarvitsee. :)
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Day kirjoitti:Tämä ei siis ollut mikään anti-GW -linjaus vaan aito halu koettaa saada myös marginaali näkyville ja mahdollisesti innostaa ihmisiä pelaamaan muitakin kuin GW:n pelejä. Figuihin vihkiytymättömälle kun figut=hammerit, ja GW tuskin enää enempää näkyvyyttä tarvitsee. :)[/i]
Kaikki figuilu on marginaalista, ja marginaalinen figuilu on sitten jo todella marginaalista :)
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
fho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fho »

Kiitos Day, Eini ja muutkin järjestäjät mahtavasta conista!
Gravity is a myth, the Earth sucks too
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”