Tampereen Syysoffensiivi 14.9.2013: FB, 40k, WM/H turnaukset

Ilmoitukset tulevista turnauksista.
Prkl

Re: Tampereen Syysoffensiivi 14.9.2013: FB, 40k, WM/H turnau

Viesti Kirjoittaja Prkl »

Silveri kirjoitti:Olisiko ongelma, jos Carnevale-kamppiksessa kiellettäisiin Mother Hidra's Claws -spelli?

edit: Also, oma osallistuminen maksettu
Mä en ees pelaa koko peliä, mut on se niin rikki et kannatetaan! :)

EDIT: Masiinaa siis tulossa pelaamaan, vaikka en vielä listalle ole päässytkään.. Tuun mun rikkinäisillä cryx-WTC-listoilla.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

http://www.vesper-on.com/index.php?opti ... =5&lang=en

Roope nakitti mut tuon kamppiksen kehittämiseen, eli 7 pelaajaa ja tuossa olen mitä olen tässä tänään töiden ohella kehitellyt. Ei ole täysin optimaalisin ratkaisu, mutta jotta kaikki pääsevät pelaamaan, yritin integroida moninpelin tuohon mukaan ja vääntää vielä jonkinlaisen juonellisen premissin siihen. Onnistumisesta voi sitten olla montaa mieltä.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Sopuli

Viesti Kirjoittaja Sopuli »

petskules kirjoitti:
EDIT: Masiinaa siis tulossa pelaamaan, vaikka en vielä listalle ole päässytkään.. Tuun mun rikkinäisillä cryx-WTC-listoilla.
Ja mää kun vielä suunnittelin ottavani vähän reilummat listat messiin. Ei sitten...
Väitän et Samu voitti vaan siks et se osaa pelaa, on ollu WTC:s ja on mukava tyyppi
-HP
Pariah

Viesti Kirjoittaja Pariah »

Sopuli kirjoitti:
petskules kirjoitti:
Ja mää kun vielä suunnittelin ottavani vähän reilummat listat messiin. Ei sitten...
Ei kai ne ihan niin rikki ole jos joutuu sen 8 pistettä karsimaan eri kokoisen pisterajan takia :P
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
Silveri

Huhhuh... 5 skenua kirjoitettu, 5 vielä jäljellä. Ei muuten joltain tapahtumaan osallistujalta liikenisi Carnevaleen lainaan old-skool Nagashia? Olisi sopivan korni yhdeksi loppuvastukseksi.
Zarathustrian
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Zarathustrian »

Mitenkäs tuo carnevale, aattelin mukaan yrittää noilla kalamiehillä. 200pistettä eikä äiti hinurin käpälöitä?
Veripallo

Viesti Kirjoittaja Veripallo »

Robin Karenkon äidin poika haluis tulla pelailemaan Warmachine peliä tähän kyseiseen tapahtumaan. Sopisko se?
Hän on puhunut.
Pariah

Veripallo kirjoitti:Robin Karenkon äidin poika haluis tulla pelailemaan Warmachine peliä tähän kyseiseen tapahtumaan. Sopisko se?
Ilmottautumiset mielellään tuonne sähköpostiin mitä annoin ohjedokumentissa.
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
Pariah

Vielä viime hetken päivityksenä, Veripallon myötä Warmachine/Hordes turnauksessa on jo 16 pelaajaa, ja pöytiä on varattu alustavasti 9kpl, eli vain muutama arpojaa mahtuu enää mukaan. Nopeimmat vievät paikat ;)
Silveri

Ägäf? Olisiko tämä sitten 8 pelaajaa Carnevaleen? Tjoo, joskin olin suunnitellut tuon 7 pelaajalle, mutta oikeasti 8 pelaajaa on helpompi toteuttaa, pitää vain sitten vähän virittää tuota kampanjaa uudelleen...
NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi »

Silveri kirjoitti:Ägäf? Olisiko tämä sitten 8 pelaajaa Carnevaleen? Tjoo, joskin olin suunnitellut tuon 7 pelaajalle, mutta oikeasti 8 pelaajaa on helpompi toteuttaa, pitää vain sitten vähän virittää tuota kampanjaa uudelleen...
Jaahas saas nähdä mitä kaikkea tuo kampanja tuo tullessaan.
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Silveri kirjoitti:Ägäf? Olisiko tämä sitten 8 pelaajaa Carnevaleen? Tjoo, joskin olin suunnitellut tuon 7 pelaajalle, mutta oikeasti 8 pelaajaa on helpompi toteuttaa, pitää vain sitten vähän virittää tuota kampanjaa uudelleen...
On edelleen 7 pelaajaa. Tuossa taidettiin vaan kysellä tarkemmin yksityiskohtien perään, mihin olin jo vastaillut muuta kautta. Aloitusviestissä on nyt ilmottautuneiden lista (alkuperäinen suunnitelma oli pitää tämä niin epävirallisena ettei edes tarvita, mutta jostain vaan alkoi ilmaantua kiinnostuneita). Yritin kyllä rekrytä alkuviikosta 8. pelaajaa, mutta kukaan kysymäni ei ollut pääsemässä paikalle.

-Roope
Silveri

Joo 200 pinnaa, ingen klöövs of mötter hidra.
Pariah

Kiitokset kaikille masiinaturnaukseen osallistujille sekä voittajille vielä näin kirjallisessakin muodossa. Laitoin rehentelyoikeuksia varten tapahtumassakin esillä olleen tuloslistan Dropboxiin. Listan ulkopuolelle jäi H-P Henttosen Äidinmaallisen kunniakkaasti maalatut Khadorit jotka voittivat parhaiten maalatun armeijan palkinnon.

Kuvaaja kiersi tapahtumaa joten kuvalinkkejä saataneen ehkä jossain vaiheessa. Jatkoa tapahtumalle seuraa mahdollisesti vielä jopa tämän vuoden puolella joten jäädään odottelemaan.
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Jeps, hauskat pelit, ja kakkossija on ihan OK.Eka matsi jäi kyllä vähän torsoksi, kun saatiin pelattua vaan kolme kierrosta. Oltiin vissiin vähän puolin ja toisin jäissä, tai sitten aika ei vaan oikeasti riittänyt. Sitten vielä irkkuna iso soulblight sen ainoan kierroksen ajaksi kun oltiin klosiksessa, kele.

Mut joo, hienot maastot ja turnauspaikka oli oivallinen. Kiva päästä pelailemaan uusien naamojen kanssa, kiitosta vaan järkkäreille ja vastustajille. Ens kerralla haetaan kannu kotiin :)
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Eöl the Dark Elf

Viesti Kirjoittaja Eöl the Dark Elf »

smaxx kirjoitti:Eka matsi jäi kyllä vähän torsoksi, kun saatiin pelattua vaan kolme kierrosta. Oltiin vissiin vähän puolin ja toisin jäissä, tai sitten aika ei vaan oikeasti riittänyt.
Tästä taisi olla enemmäkin(kö?), meilläkin tais matsit jäädä 5. kierrokselle. Vois vetää johtopäätöksiä että vois joko keventää pistemäärää tai lisätä aikaa tahi molempia hiukan.
smaxx
Valvoja

Eöl the Dark Elf kirjoitti:Tästä taisi olla enemmäkin(kö?), meilläkin tais matsit jäädä 5. kierrokselle. Vois vetää johtopäätöksiä että vois joko keventää pistemäärää tai lisätä aikaa tahi molempia hiukan.
Turnauspelaaminen on oma lajinsa, missä pitäisi pelata nopeasti. Paripeli kuitenkin taitaa olla vähän hitaampaa. Vaikka joitain asioita pystyy tekemään nopeammin kun on kaksi per puoli pelaamassa, niin etenkin deploymentissa tulee helposti vähän neuvoteltua kaverin kanssa. Eli vaikka puoli tuntia lisää paripelin kierroksiin voi olla ihan tarpeen.

Minä olen viimeisemmissä turnauksissa antanut ajallaan kuuden kierroksen pelaamisesta lisäpinnan, ja sillä saa ihmeitä aikaan...

EDIT : Oikeasti ainoa todella hyvä ratkaisu olisi shakkikello.
Nopat ja Taktiikka Ry
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Merimetsä

Viesti Kirjoittaja Merimetsä »

Iso käsi järjestäjille. Hyvät tilat, maastot ja järkkäilyt.
smaxx kirjoitti:EDIT : Oikeasti ainoa todella hyvä ratkaisu olisi shakkikello.
Tuolla on hyvä vaihtoehto 30€:lla. Voit pelata joko ajastetuilla kierroksilla tai kokonaisajalla. Turnausjärkkärin näkökulmasta kello on rock ja pop, kun pelit saadaan oikeasti loppumaan jollain fiksulla aikataululla.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Eöl the Dark Elf

Viesti Kirjoittaja Eöl the Dark Elf »

FaBan tulokset:

1. SK: Hammer of the Void - 63p.
2. Karvanopat & Pörrötaktiikat - 58p.
3. SK: The Iron Scales - 44p.
4. Pelastakaa Sademetsät - 43p.
5. SK: The Nightmare Legion - 40p.
6. Häröpallo - 38p.
7. SK: Her Infected Majesty - 37p.
8. SK: Slaver & Mining Co. Grüm & Ylithian - 32p.
9. Kaaospallero - 31p.
10. HandicapD - 26p.

40k Tulokset:

1. Frozen Dawn - 64pts.
2. Core - 38 pts.
3. Pommikala - 30pts,.
4. Teller-Ulam - 4pts.

Vielä omasta puolesta paljon kiitoksia kaikille osallistujille ja tosiaan rakentavaa palautetta otetaan mieluusti vastaan.
smaxx
Valvoja

Eöl the Dark Elf kirjoitti:Vielä omasta puolesta paljon kiitoksia kaikille osallistujille ja tosiaan rakentavaa palautetta otetaan mieluusti vastaan.
OK :) Palaute on aina osittain mielipide- ja tottumusasioita, ja lopulta kannattaa tehdä niinkuin itseään huvittaa tehdä.

Ensinnäkin, pientä toistoa : Pelipaikka oli oivallinen, rauhallinen, väljä, palvelut lähellä. Maastot olivat erittäin tyylikkäitä turnausmaastoiksi. Todella hyvännäköistä scratch built (?) maastoa.

Kompeista : komppi oli aika kevyt, se saattoi vähän jyrkentää vähemmän kilpailullisilla listoilla pelaavien turnauskokemusta :)

Skenaariot :

Plussaa : Skenaariot olivat sikäli väkeviä, että ne oli pakko huomioida armeijan koostumuksessa, deploymentissa ja pelaamisessa.

Miinusta : Kakkosskenaario vahvisti entisestään aloituksen merkitystä, mikä ei ole hyvä juttu. Voisi esim rajoittaa aloittajan magiaa ja ammuntaa. tms.
Kolmosskenussa voisi rajoittaa scouttaavien, ja myöhemmin kentälle tulevat (minarit, gutterit tms) pois lisäpisteitä antamasta. Tyhmää, että yksikkö tulee kentälle, ja kävelee sieltä ulos ja tuo lisäpinnoja.

Parannettavaa : Ekan skenaarion kaltaisissa valloitusjutuissa voisi laittaa kriteeriksi, että sitä pelataan 5 tai 6 kierrosta, muuten ei kukkulan pito tms tuo etua. Nyt se meni vähän hölmöksi, kun peli päättyi meillä kolmanteen kierrokseen. Onneksi oli kukkula tasaisesti hallussa, mutta eihän tossa mitään tolkkua ollut.

Muuta : Jos suositte true los:in käyttöä, niin maaston pitäisi olla korkeampaa. Nyt kukkulat eivät blokanneet mitään true losia pelatessa. Toisaalta, korkeammalla maastolla on ikävä pelata fabaa. Joten, vahvasti suosittelen olemaan pelaamatta true losia.
Nopat ja Taktiikka Ry
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Turnaukset”