Joo, minun tukikohdasta Savonmaan ytimessä oli tosissaan roippeet kotoisin vaan peliseurahan se ratkaisevin komponentti noissa rähinöissä on.
Jalkaväki on tosiaan basetettu 25mm*19mm ja se aiheuttaa Baccuksen figujen kanssa sen pienen ongelman kun stripit ovat 20mm leveitä. Tuo 25mm leveys tuli minulle Fire & Furyn kautta kun tein baset sen mukaan. Baset on järjestetty niin että siinä on yksi kaksi stripillistä line infantrya ja sitten parit skirmisherit rinnalla. Sillä lailla saa sen 25mm täyteen ilman koloja, eikä ole mahdottoman kova säätäminen.
Ihan alkuunsa kokeilin tuota 60*30 basingia mutta sillä kun justiinsa McPhersonia aikanaan pelattiin Polemos-säännöillä niin ei tuntunut kovin hyvältä. Regimental-skaalassa on kiva että yksittäisen rykmentin pystyy pilkkomaan osiin, prikaatiskaalassa ehkä toimisi paremmin se. Tämä nykyinen on ollut sovellettavissa niihin kolmeen sääntöjärjestelmään mitä olen kokeillut.
Mitä yhteensopivuuteen tulee, kun BP:tä pelataan niin tärkeintä on että yksikköjen leveys on noin apaut sama. Siinä mielessä ei ole suurta väliä että onko ne figut pohjustettu 20mm leveydelle vai 25mm, laittaa vaan toiseen yksikköön basen enemmän.
Olisi tosi kova sana jos tähän yhteensopivaan 6mm ACW:hen saataisiin pari kokoelmaa lisää. Voitaisiin sitten kokoontua isommalla porukalla yhteen ottamaan kokonaisia taisteluja. Minulla on noin 85 standia jalkaväkeä per puoli ja sitten parilla kaverilla (tämän foorumin Mikke mukaanlukien) on ehkä puolet siitä lisää. Riippuen sääntösetistä niin aika isoja rähinöitä saadaan aikaan mutta ei välttämättä vielä kokonaisia taistoja. Fire & Fury on varsinkin pahamaineinen sen kanssa että figustandeja tarvitaan se 250 standia per puoli.
Sääntöseteistä olen tosissaan kokeillut: Black Powder (kevyt), Fire & Fury (raskaampi), Volley & Bayonet (kevyt mutta grand tactical), Polemos (en tykännyt yhtään). Kattava sääntökatselmus vaatisi vielä ainakin Johnny Rebin testaamisen ja sitten on tullut nyt semmoinen ko Longstreet, mikä saattaisi dynaamisen kampanjasysteeminsä takia soveltua tosi hyvin säännölliseen kerhopelaamiseen.
Semmoista ajatuksenvirtaa tällä kertaa.
EDIT: Kahtelin tuota teidän viestiketjua toisaalla, mutta en pysty siihen ottamaan osaa. Kun tilausta mietitte niin kattokaa ensinnäkin että millä ratiolla tilaatte komentostrippejä. Baccuksella tulee standardina komentostrippejä niin että 24 figun ryppäälle tulee se yksi lippustandi. Regimentalskaalassa kannattaa pyytää lippuja vähän harvemmassa. Lisäksi ne Baccuksen paperiliput mitä näin ei ole olleet mitään mahtavan hyviä. Jos jollakulla poppoossa on väriprintteri niin minulla on ne mitä omissa figuissa käytän niin jaossa tuolla minun blogin "downloadable resources" -osiossa. Noita lippuja on kohtuullisen helppo askarrella paintilla itse.
EDIT2: Glabro, kannattaa tosiaan miettiä sitäkin että haluaako tuota ACW:täkin pelata BP:llä vai kannattaako tyypata eri sääntöjä. Kuitenkin kyseessä on sama peli vaikka figut, kompositiot ja modikat vähän muuttuisivat. Joukkoskaalankin vaihtamista voi testiä esmes että pelaako niin että pienin liikuteltava elementti on rykmentin sijaan prikaati, kuten volley and bayonetissa
http://mazikainen.blogspot.fi/2013/07/g ... using.html. Jos teidän porukoissa on kovaa kaihoa tehdä dioraamabaseja niinko tuossa teidän ketjussa joku mainitsee niin 3"*3" base antaisi mahdollisuuksia tehdä vähän vaikka mitä. Silloin tosin uhrataan monikäyttöisyys kun tuolla basingilla toimivia sääntöjärjestelmiä ei ole monia. Itseäni on kutkutellut ajatus tehdä napoleonicseja tuolla VnB:n basingille.
EDIT3: Lisää threadistalkkerointia. Baset kannattaa teettää jos ei ihan tyhjätasku ole. Itse plasticardista leikkelemällä ei saane hirveän hyvää jälkeä. Warbasesia tai Litkoa meillä käytetään tähän tarkoitukseen ja custom-mitoitetuilla laserleikatuilla vanerinpaloilla nuo meikäläisen ACW:t seisoo.