Ropecon 2014 demottaminen

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Silveri

Ropecon 2014 demottaminen

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Aloitetaan nyt vaikka jo vähän liian aikaisin, mutta tässä hieman jäi viime konin jäljiltä mietityttämään tuo demojärjestelyn hajanaisuus. Nyt kesällä menin organisoinnin osalta rehellisesti sanottuna siitä, mistä aita on matalin, eli samat kuviot kuin edellisvuotenakin, joskin tietyt asiat ainakin "oman tiimini" osalta jäivät omasta perspektiivistäni tökkimään.

- meillä oli innokkaita "vapaita demottajia" mukana, mutta heidän osaltaan ei ollut selvää perehdytystä ja jatkossa heidän toimeenkuvaansa voisi selkeyttää ja muodostaa enemmän sisäänheittäjien suuntaan
- figudemoporukoita oli useampia mukana ja näiden eri ryhmien välillä ei juurikaan ollut keskenäistä yhteistyötä (joskin N&T:n vanhat parrat kävivät kiitettävästi meidän puolella sosialisoitumassa) - tätä voisi jatkossa kehittää paremmaksi
- samoin yhteistyö figutiskin kanssa oli vähäistä, ohjausta toki oli suuntaan ja toiseen, mutta kummassakin hääräsi oma porukkansa, jotka eivät oikein tarkalleen tietäneet mitä toiset tekevät
- WM&H:n demotus oli piilossa, mutta tästä on mainittu aikaisemminkin, mutta masiinahordettajien kanssa voisi jatkossa suunnitella demotuksen osalta enemmän yhteistoimintaa, sama koskee tietysti myös GW:n pelejä demottavia

Koska ilmeisesti mulla lienee taas ensi konissa jonkinlainen organisaatiovastuu "skirmishalueesta", ajattelin, että jos tätä voisi enemmän kehittää figudemo-osaston suuntaan, jolloin voitaisiin verkostoituakin keskenämme paremmin (pahoittelen, päiväduuniini kuuluu kohtuullisesti projektityötä ja termini ovat sen mukaisia) ja ehkä vetää tätä demotusta enemmän messumaisempaan suuntaan (Dolmot ainakin vähän tähän suuntaan aikanaan vihjasi) - turnaukset tietysti sitten ovat oma lukunsa, johon en sinänsä halua ottaa kantaa ja yhteistyö niissä mennee enemmän pelikohtaisesti.

Miltä kuulostaa?
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Merimetsä

Re: Ropecon 2014 demottaminen

Viesti Kirjoittaja Merimetsä »

Silveri kirjoitti:- meillä oli innokkaita "vapaita demottajia" mukana, mutta heidän osaltaan ei ollut selvää perehdytystä ja jatkossa heidän toimeenkuvaansa voisi selkeyttää ja muodostaa enemmän sisäänheittäjien suuntaan
Hmm? Tämä vähän implikoi, että demotus olisi tehty jotenkin... pieleen?
Pelin luonteesta ja demotettavan henkilön tietoisuudesta riippuen demotusta on aina vähän sorvattava. En oikein usko, että osaisin kertoa miten peliä X pitäisi demottaa, mutta omaani osaisin jotain sanoakin. (Sanomisen laadusta voidaankin sitten vääntää.)
Silveri kirjoitti:- figudemoporukoita oli useampia mukana ja näiden eri ryhmien välillä ei juurikaan ollut keskenäistä yhteistyötä
Ei, mutta millaista pitäisi olla?
Silveri kirjoitti:- WM&H:n demotus oli piilossa,
Vähän pitää korjata. Demo oli oikein hyvällä paikalla, mutta turnaus oli Luolamiehessä. Demotiski on/oli tyytyväinen.
Silveri kirjoitti:jolloin voitaisiin verkostoituakin keskenämme paremmin
Kuulostaa ihan hyvältä idealta. Liian helposti sitä jämähtää omaan lokeroon. Joku ilta oluen äärellä?

Pystyisiköhän lehdistölle laatimaan omaa demopakettia?
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Sir T0inen

Viesti Kirjoittaja Sir T0inen »

Vapaana demottajana, kun siinä pyörin skirmish-alueella tänä vuonna, niin jatkossa tällaisessa roolissa olevan on tunnettava pelit etukäteen. Osasta peleistä ei mulla ollut hajuakaan. Lisäksi jatkoa ajatellen täytyy olla tiedossa, että koska mitäkin demotetaan, jos se vaatii useamman demottajan pois omien pelien luota.

Silveri, säähän olet juuri aikataulussa. Tatape aloitti juuri uusien pöytien teon. Saattaa olla jotain masiinaankin tiedossa.;)
Gene Steeler

Viesti Kirjoittaja Gene Steeler »

Heavy Gearin osalta demoilu meni hyvin enkä jäänyt kaipaamaan mitään lisätukea organisaatiolta. Nykymeininki jatkossakin niin olen tyytyväinen. Toki voisi ajatella että peleistä tehtäisiin infotiskille jokin yhteinen infopläjäys/esite jaettavaksi tms. Tulen mieluusti mukaan kaikenlaisiin vaihtoehto-figuilua edistäviin yhteishankkeisiin rajallisen aikani puitteissa.
Sumppi Ry - Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
Heavy Gear Blitz!
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Omat setit meni tänä vuonna vaihtelevasti, lähinnä koska olin lupautunut liian moneen mukaan (oma Malifaux demo ja Dolmotin Cthulhu-peli). Malifauxia olisi halunnut pelata useampi, kuin mitä peluuttamiselta ehti. Pitää ensi vuonna katsoa tarkemmin aikataulujen suunnittelu tai rekrytä enempi porukkaa avuksi demopisteeseen. Tämä osio menee lähinnä oman toiminnan petraamiseksi.

Yleiseltä kantilta parantamista olisi lähinnä pelien mainostuksessa. Demopöytien sijainti on ollut hyvä näkyvällä paikalla keskikäytävällä, tosin ylälämpiö olisi vielä ihanteellisempi (valoisampi + vähemmän meluisa). Nämä taitaa kuitenkin määräytyä aika pitkälti 'Conin toimesta, vaikka toiveita on joka vuosi esitetty. Mitä figualueelle kaivattaisiin, on hyvät opasteet ja mainokset. Jokaiseen demopisteeseen mieluiten vähintään A3 kokoinen plakaati, missä kerrotaan mitä ja milloin, ja korostetaan, että kyseessä on osallistumispeli. Ne mustalla tussilla väännetyt A4-paperit missä lukee "DEMO" pyörimässä pöydillä ei oikein riitä. Figutiskille ja isojen portaiden yläpäähän mieluusti iso sermi, missä on kartta figualueesta ja esitteet eri peleistä, erityisesti niistä, mihin voi ulkopuolisenakin osallistua.

Pointti yhteistyöstä muiden pisteiden kanssa on hyvä. Olisi kätevää tietää, mitä muualla tapahtuu.

-Roope
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Juu, monet tässä mainitut aiheet ovat pyörineet pariin otteeseen toisaalla joten en ryhdy toistamaan niitä. Vaikkei mikään ole mennyt ihan pieleen, yhtä sun toista voisi vielä hoitaa paremmin huolellisemmalla suunnittelulla ja valmistelulla. Osa vaatii yhteistä koordinointia, loppu on ihan omaa sähläystä (kuten viimeisten pelivälineiden askartelu demopöydän ääressä ja peliaikataulujen keksiminen paikan päällä lennosta). Aina ne viimeiset viikot ja vuorokaudet kaipaisivat muutamaa lisätuntia. Tätä ei vain opi uskomaan ja korjaamaan edes monen vuoden rutiinilla. Demottajienkin saaminen on joskus ollut viime hetken sattumista kuten leipätyövuoroista kiinni, eikä sille mahda kovin paljoa.

Yksi mieleen tullut idea olisi tehdä alueesta konkreettisemmin alue, eli väsätä pöydistä joku tunnistettava linnake ja ripotella plakaatit sen mukaisesti. Tuntuu vähän, että nykyisessä identtisten pöytärivien mallissa osanottopelit sulautuvat pikaiselta katsomalta turnauspöytiin, joihin ei lisäväkeä perinteisesti ole kaivattu. Yhteinen tiivistelmä eri peleistä ja osanottomahdollisuuksista olisi myös kiva koota etukäteen foorumeita, ohjelmalehtistä sun muuta varten. Nyt taisi foorumimainostus jäädä oman harrastuneisuuden varaan ja lehtisessä luki likimain "skirmish-alue, jotain tapahtuu".

Kyllä se siitä, ehkä taas karvan verran paremmin.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Pariah

Viesti Kirjoittaja Pariah »

Vaikka tuo ison salin keskellä ollut paikka onkin houkutellut kivasti porukkaa kattelemaan ja osallistumaan tähän mennessä, mutta itsellä ainakin on usein ollu sunnuntaina sitten ääni poissa tai hyvin kuluneena kun joutuu turnauspelaajien kanssa huutamaan kilpaa. Olisiko skirmishaajilla mahdollista saada käyttöön sitä ennen Warmachine-porukalla käytössä ollutta nurkkausta ylälämpiön kupeessa jos Warmachine-pelaajat ovat tyytyväisiä luolamieheen? Siinä on hieman parempi valaistus koska ikkunat, ja helpompi opastaakin varmaan ylälämpiöstä suoraan siihen.

edit: siis tuota nurkkaa tarkoitin:

Kuva
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
Silveri

Turnausalue ja figudemoalue ei tosiaan hirveästi eronnut toisistaan ja marginaalista vääntöä pöydistä näiden suhteen tuntuu olevan joka vuosi. Ehkä jonkinlainen isompi yleinen banneri voisi olla paikallaan, tyyliin lakana parin tolpan väliin. Kukin demoporukkansa toimi varmaan omien puitteittensa osalta hyvin, mutta jonkinlainen yleislistaus voisi olla paikallaan ja Ropecon -ohjelmaan figudemoista voisi ehkä laittaa demoista yleisesti jotain ja lähinnä listata mitä eri pelejä on mahdollisuus kokeilla - oma tarkempi listaus näistä olisi sitten jaossa demopisteissä ja figutiskillä?
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Merimetsä kirjoitti: Pystyisiköhän lehdistölle laatimaan omaa demopakettia?
Hold that thought.

Mä palaan tähän myöhemmin kunhan tän vuoden conitea on valittu ja tiedän mitä teen tänä vuonna. :)
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Terminator Sergeant

Viesti Kirjoittaja Terminator Sergeant »

Pitäisiköhän tänne omakin lusikkansa tunkea mukaan kun kuitenkin tulee noita Bowlia, BFG:tä ja Hulkkia vuodesta toiseen demoiltua. Vaikka homma on toiminut aina yksinäisenä sutenakin, ilmoittelen nyt olemassaolostani jos täällä ollaan jotain kaikenlaisten demoilijoitten koordinointia harrastamassa :)
Think of the rivers of blood spilled by all those generals and emperors so that, in glory and triumph, they could become the momentary masters of a fraction of a dot.
- Carl Sagan
NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi »

Tuli tossa villi ajatus mieleen Smaxx:in Ropecon 2014 viestistä lukiessa, että pitäiskö lopputalvesta / alkukeväästä Skirmish aktiivien kesken tehdä pieni muotoinen tustustumis tapahtuma, jossa voitaisiin demottaa toisillemme sitä omaa peliään? Tätä kautta jakaa tietoa ristiin niin että jokainen pystyisi sanomaan ainakin jonkin omakohtaisen koemuksen pelistä?
fho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fho »

Moro, jäin pohtiin miksei otettaisi tälläinen skirmish meetti jo vaikka Talvisota tapahtumassa kun siellä todennäköisesti aika moni lienee jo paikalla joka tapauksessa :)
Gravity is a myth, the Earth sucks too
Silveri

fabakytkoo tai warmahordes ei kyllä itseäni erityisemmin nappaa, mutta jos jotakuta kiinnostaa pelata historiallisia, niin mä voisin ekaa maailmansotaa varten raahata tonne pöydät, figut ja maaston, sitä kuitenkin voi moninpelinäkin hienosti pyörittää (ja etenkin täysillä säännöillä, johon kuuluu sää ja lentokoneet, useampi pelaaja voi olla suotavakin). Samalla sitten tuota koniasiaakin voisi säädellä.

Ranskalaisten (puolustajat) puolelle mahtuu 1-2 pelaajaa (toinen vastaa tykistöstä ja lentokoneista) ja saksalaisten puolelle 1-4 (3 pataljoonaa + tykistö ja lentokoneet), ja mahd. 1 tuomari jolla on säännöt (eli tämä rooli jäisi varmaan mulle, jos innostus on kova). Toimii kyllä sinänsä kaksinpelinäkin.
Silveri

Tuplaposti sori
maxxon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maxxon »

Hyviä asioita tuli jo esille, mutta yksi asia on minua aina rassannut. Demopöydät lähes poikkeuksetta keskittyvät enemmän pelaamiseen kuin demottamiseen.

Demon miehitys pitäisi olla aina vähintään kaksi henkilöä. Toinen keskittyy pelin vetämiseen ja toinen keskittyy yleisöön. Siihen jälkimmäiseen postiin ei sitten kannata valita sitä yrmeää tuppisuuta, joka ei usko suihkusaippuan voimaan.
//Mx
Merimetsä

maxxon kirjoitti:Demon miehitys pitäisi olla aina vähintään kaksi henkilöä.
Kyllä, näin saisi olla, mutta yleensä on vaikeaa saada edes se yksi demottamaan. Konissa/tapahtumissa on paljon kivaa ja uutta, joten päivän uhraaminen on aika paljon pyydetty. Kannustan demottajia, yksittäisi kuin ryhmiäkin.
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Dolmot
Valvoja

Merimetsä kirjoitti:
maxxon kirjoitti:Demon miehitys pitäisi olla aina vähintään kaksi henkilöä.
Kyllä, näin saisi olla, mutta yleensä on vaikeaa saada edes se yksi demottamaan.
Niinpä. Ilmaista ja uhrautuvaista työvoimaa olisi kiva olla äärettömästi tai ainakin hulppea määrä, mutta muutama vuosi yhdistystoimintaa tai muuta vapaaehtoispohjaista paljastaa äkkiä karut realiteetit. Ihan näin informaationa, esim. Tampereen sakki ottaa leipäduunista vapaata ja raahautuu paikalle maksaen omat bensa- ja hotellikulunsa siitä riemusta että pääsee huutamaan Dipolissa palkatta kolme päivää. Muutama näin hullu ja omistautunut ihminen löytyy, mutta rajat tulevat jossain kohtaa vastaan. Sitten jos pitäisi vielä tarkistaa CV:t ja pitää haastattelut ettei ilmaisduunari ole liian ruma tai huono puhuja...joo, ei meillä ihan näin paljon ole tunkua vapaaehtoistyövoimajonossa.

Tietysti jotain järkeistämistä voisi tehdä siinä, että eri pelejä on viime vuosina ollut suunnilleen yhtä monta kuin demottajia. Karsia voisi, mutta sitten on vähemmän vaihtoehtoja kokeiltavaksi. Lisäksi ihmisillä on omat suosikkinsa, joita vielä jaksaa demottaa edellämainitulla tappiobudjetilla. Jos pitäisi ottaa takkiin ja polttaa heinäkuun pitkä viikonloppu päästäkseen esittelemään peliä joka ei erityisemmin kiinnosta, motivaatio saattaisi laskea alle kriittisen rajan. (Älkää kysykö, miksi yksikään moderni peli ei onnistu miellyttämään edes kahta henkilöä yhtä aikaa.)

Minusta ei kuitenkaan ole ihan mahdottoman paha juttu, jos pöydät keskittyvät jatkuvaan pelaamiseen. Sitäkin on tapahtunut, että ne keskittyvät sirkkojen siritykseen ja ihmettelyyn.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
maxxon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maxxon »

Dolmot kirjoitti: Minusta ei kuitenkaan ole ihan mahdottoman paha juttu, jos pöydät keskittyvät jatkuvaan pelaamiseen.
Mikä sen demottamisen pointti oikein olikaan?

Monesti olen kävellyt demopöydän ohi, pysähtynyt hetkeksi ihmettelemäänkin ja ottamaan valokuvia. Pöydän ympärille epämääräinen joukko pelaajia ehkä syventyneenä peliin, ehkä muuten vaan tylsistyneen näköisinä.

Kukaan ei ole tervehtinyt, kukaan ei ole esittäytynyt, kukaan ei ole vapaaehtoisesti kertonut edes pelin nimeä.

Ja sitten olen kävellyt eteenpäin.

Tämäkö oli demon tarkoitus?

Uutisväläys kaikille demottajille: Teidän pelinne, kuten mikään muukaan peli maailmassa, ei kaipaa potentiaalisten pelaajien esikarsintaa. Se ei ole niin erinomainen, että yleisön pitäisi polvillaan anoa mukaan pääsyä.

Sovellan samaa politiikkaa mm. autokaupassa. Jos myyjä ei tule tervehtimään minua, ostan autoni muualta. Aina on jostain kärry alle löytynyt...
//Mx
Merimetsä

maxxon kirjoitti:Monesti olen kävellyt demopöydän ohi, pysähtynyt hetkeksi ihmettelemäänkin ja ottamaan valokuvia. Pöydän ympärille epämääräinen joukko pelaajia ehkä syventyneenä peliin, ehkä muuten vaan tylsistyneen näköisinä.
Mielenkiintoinen näkemysero. Itte olen pyrkinyt pistämään ekan kiinnostuneen pelaamana ja ohjaamaan peliä. Luulen, että paras tapa esitellä systeemiä on sallia sen kokeileminen. Sitten kun vielä lisätään etteä pelit ovat yleensä 1vs1 ja demottajia on yksi. Ehkä tässä se työvoiman puute näkyy.
maxxon kirjoitti:Kukaan ei ole tervehtinyt, kukaan ei ole esittäytynyt, kukaan ei ole vapaaehtoisesti kertonut edes pelin nimeä.
Hmm. Ero tuputuksen ja esittelyn välillä lienee häilyvä. Ehkä vähän agressiivisempi saisi siis olla?
Ehkä siinä missä introvertimipi kaipaisi lähestymistä, toinen voi vaivautua liiasta esittelystä. Hmm. Ehkä tän takia jotkut tekee tuota ammatikseen.
maxxon kirjoitti:Tämäkö oli demon tarkoitus?
Tarjota mahdollisuus tutustua peliin? Raadollisemmin saada lisää pelaajia sun suosikkiisi.
Dolmot
Valvoja

maxxon kirjoitti:Mikä sen demottamisen pointti oikein olikaan?
Jaa-a, olen katsellut touhua kummaltakin puolen pöytää vuosien ajan eri maissa ja joudun vastaamaan "en tiedä".

Euroopan messuilla näkee usein kerhoja, jotka pystyttävät oman hehtaaripöytänsä ja tahkoavat siinä keskenään jotain suuren luokan historiallista konfliktia. Niitäkin kutsutaan demoiksi, enkä ole ryhtynyt väittämään vastaan. Tietenkin olen myös nähnyt foorumeilla tästä jyrkkää kritiikkiä. En kyllä muista kertaakaan, että pelaaja olisi kieltäytynyt kertomasta tai edes suhtautunut negatiivisesti uteluihin jos vain menee ja kysyy sopivan hetken tullen.

Firmojen demoissa luonnollisesti yritetään viskata porukkaa sisään niska-perseotteella ja toivotaan että lompakosta putoaa seteleitä jo ilmalennon aikana. (Ei nyt sentäs, mutta mitäpä tuota myöskään perustavanlaatuista motiivia kiistämään.)

Harrastajien pystyttämät osanottodemot ovat jotain tältä väliltä. En todellakaan tiedä, mitä kukakin niillä hakee. Ehkä hyvinkin erilaisia asioita. En julistaisi objektiivisesti vääräksi kumpaakaan "pelataan paljon" tai "puhutaan paljon" -vaihtoehdoista, jos reaalimaailmassa on kuitenkin tehtävä kompromisseja.
Monesti olen kävellyt demopöydän ohi, pysähtynyt hetkeksi ihmettelemäänkin ja ottamaan valokuvia. Pöydän ympärille epämääräinen joukko pelaajia ehkä syventyneenä peliin, ehkä muuten vaan tylsistyneen näköisinä.

Kukaan ei ole tervehtinyt, kukaan ei ole esittäytynyt, kukaan ei ole vapaaehtoisesti kertonut edes pelin nimeä.
En ryhdy kommentoimaan yksittäisiä kokemuksia, varsinkaan niitä joissa en itse ole ollut osallisena. Ääritapauksia varmasti lyötyy sekä paremmasta että huonommasta päästä. Yleisemmin ottaen tähänkin liittyy vähän ristikkäisiä preferenssejä ja käytännön tekijöitä.

Useimmat varmaan tietävät, että GW-myymälöiden duunarit ohjeistetaan kyselemään kaikilta ovesta tulijoilta, minkä värisillä marineilla nämä pelaavat. Hieno homma. Sitten foorumeilla avaudutaan huvittuneisuuden ja vihan eri sävyillä, miksi viatonta asiakasta näin vaivataan kun tämä haluaa vain suunnistaa maalihyllylle ja päästä kotiinsa sutimaan persialaisia.

Kun itse kuljeskelen Välimeren seudun toreilla ja yhtäkkiä myyjä hyppää sutena viereen tyrkyttämään, ajattelen vaistomaisesti että tämä on jonkin sortin huijari ja muutenkin vastenmielinen ketku. Ehkä on, ehkä ei. Soveliaan käytöksen odotukset vaihtelevat alueittain. Suomessa (ja ehkä stereotyyppisten figupelaajien keskuudessa) tuntuu olevan yleisempää olettaa, että kävijä "vain katselee".

Faktan tapaisena voin todeta, että satunnaisessa yleisötilaisuudessa 95%:a ohikulkijoista ei vain kiinnosta, ei alkuunkaan. Nämä katsovat että onpas siinä pöydällä hassuja taloja ja saattavat ottaa kuvan, mutta eivät edes harkitse figupelaamista tai kokeilemista vaikka miten mainostaisi. Tämä on käynyt ilmi erityisesti pienemmissä tapahtumissa, joissa todella yritetään kiskoa ihmisiä pöydän ääreen jo siksi että muuten olisi tylsää. Conissa taas harvemmin on tylsää, koska se kiinnostunut 5%:kin pystyy kuluttamaan demottajien kaiken kapasiteetin.

Kun resurssit ovat rajallisia ja ympärillä vallitsee vaihtelevan asteinen kaaos, auttaisi ihan suunnattomasti että kiinnostuneet kysyvät myös itse. Pelin keskeltä ei noin vain lähdetä tiedustelemaan kaikilta ohikulkijoilta toivoen, että kohdalle sattuisi tuurilla se yksi 20:sta jota kiinnostaa. Taukojen aikana voidaan toki tyrkyttää, mutta niiden ajankohtia ei voi ennustaa luotettavasti. Viime conissa vedin jokaisena päivänä monituntisia sessoita. Niiden aikana vastaan ohikulkijoille vähintään jotain jos kysytään, mutta mieluummin keskityn siihen että itse peli etenisi siedettävää vauhtia. Välillä taas oli hiljaista ja silloin kerroin yhtä sun toista peleistä, figuista, maastoista sun muusta kaikille joita kiinnosti. Parhaat juttelusessiot taisivat kestää lähemmäs tunnin. Alan tehdä molempia yhtä aikaa sitten kun opin jakautumaan kahdeksi.

Aito tuplamiehitys 24/3 olisi tietysti hieno homma, mutta ei järjesty noin vain ja sormia napsauttamalla aiemmin mainituista syistä. Sitä odotellessa voin valitettavasti tehdä vain yhtä asiaa kerrallaan ja pelauttaa/selittää niin monelle ihmiselle kuin viikonlopun aikana ehdin. Pahoittelen jos tämä ei riitä tyydyttämään kaikkien tarpeita.
Uutisväläys kaikille demottajille: Teidän pelinne, kuten mikään muukaan peli maailmassa, ei kaipaa potentiaalisten pelaajien esikarsintaa. Se ei ole niin erinomainen, että yleisön pitäisi polvillaan anoa mukaan pääsyä.
Vaikka tämä ehkä hakisi kärkevyydessään vastausta joka sisältäisi jotain pelaajien erinomaisuudesta ja polvillaan anomisesta, sanon vain että kaikkea luultavasti saa jos vain ilmaisee mielenkiintonsa edes karvan verran vahvemmin kuin ne tuhannet jotka "vain katselevat". Korkea polviasento riittää.

Ja jos ongelmana on että pelipöytä on jatkuvasti täyteen buukattu, ei kai se peli voi olla ihan paska?
Sovellan samaa politiikkaa mm. autokaupassa. Jos myyjä ei tule tervehtimään minua, ostan autoni muualta. Aina on jostain kärry alle löytynyt...
Voisin kuvitella, että melkoinen osa sekä autojen että figupelien ostajista kaipaa ensin koeajoa. Jos nyt kuvitellaan että näin on asian laita ja kauppojen määrä voidaan johtaa koeajoista, voiko liike parantaa suoritustaan jos sen kaikki autot ovat jo koko ajan testikierroksella?

No, edelleen se ylimääräinen esittelijä olisi hieno juttu, mutta toisin kuin autokaupassa, meillä myyntirahat menevät ihan muihin taskuihin eli ei ole varaa palkata lisähenkilöstöä tai edes käskeä entisiä hymyilemään. Yrittää voi, onnistumista ei taata.

Mutta ei kai tämä oikeasti ihan näin dramaattista ole.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”