40K aloittaminen?
40K aloittaminen?
Hei!
Olen tässä nyt pitkään jo haaveillut Warhammer 40k:n aloittamista.
Olen lautapelejä pelaillut elämäni aikana melko paljon, ja näen et tässä ois hyvä mahdollisuus syventää sitä harrastus pohjaa :). Sääntöjä olen jonkun verran opiskellut ja katsellut erilaisia videoita pelistä. Muita pelejä olen myös tiiraillut, mutta tuntuu siltä että tässä pelissä olisi eniten potentiaalia isoille armeijoille, ja siihen että voi pelata muidenki kanssa.
Esittäisin tässä pari hassua kysymystä aiheesta.
Mikä olisi sopivin tapa aloittaa, ostanko ison aloitus pakin vaiko kaikki erikseen?
Mikä factioni ois aloittelija ystävällinen?
Olen itse miettinyt Imperial guardeja tai tyrannideja, lähinnä ulkonäöllisistä syistä :). Orksit on myös käynyt mielessä!
Mahtaako Oulun seudulla olla aktiivista harrastaja kuntaa kyseiselle pelille :O?
Kiitos.
Olen tässä nyt pitkään jo haaveillut Warhammer 40k:n aloittamista.
Olen lautapelejä pelaillut elämäni aikana melko paljon, ja näen et tässä ois hyvä mahdollisuus syventää sitä harrastus pohjaa :). Sääntöjä olen jonkun verran opiskellut ja katsellut erilaisia videoita pelistä. Muita pelejä olen myös tiiraillut, mutta tuntuu siltä että tässä pelissä olisi eniten potentiaalia isoille armeijoille, ja siihen että voi pelata muidenki kanssa.
Esittäisin tässä pari hassua kysymystä aiheesta.
Mikä olisi sopivin tapa aloittaa, ostanko ison aloitus pakin vaiko kaikki erikseen?
Mikä factioni ois aloittelija ystävällinen?
Olen itse miettinyt Imperial guardeja tai tyrannideja, lähinnä ulkonäöllisistä syistä :). Orksit on myös käynyt mielessä!
Mahtaako Oulun seudulla olla aktiivista harrastaja kuntaa kyseiselle pelille :O?
Kiitos.
Re: 40K aloittaminen?
Jos tyrkkyjä tai IG:tä meinaat niin alkuun ois hyvä toi battleforce. Riippuu tietysti minkälaisen armeijan haluat.
Jaa
Nideille on tulossa parin kuukauden sisään uusi kirja, jota kannattaa odotella.
Onkohan Oulussa paljon aktiivisia harrastajia ??
Ainakin Peliporukat-alueelta löytyy Oululle oma osio:GMX kirjoitti:Onkohan Oulussa paljon aktiivisia harrastajia ??
viewforum.php?f=75
Joo ei vaan oo ollu lähiaikoina mitään kovin päätähuimaa kommentointia ollu..
- Half-breed
Kannattaa Fantasiapeleissä käydä kyselemässä tilanteesta. Voi olla, että siellä on joku liiga, tai pelipaikka tiedossa, jossa vanhemmat pelaajat voivat auttaa alkuun pääsemisessä.GMX kirjoitti:Joo ei vaan oo ollu lähiaikoina mitään kovin päätähuimaa kommentointia ollu..
Alotuspaketista saa armeijantyngät, sääntiksen ja pelivälineitä, niin se ei ole mitenkään huono tapa aloittaa pelaamista. Kaksi armeijaa tarkoittaa myös, että paketilla voi demottaa peliä kavereille jotka voisivat olla hommasta kiinnostuneita. Kuitenkin koska armeijat joilla ajattelit aloittaa eivät ole aloituspakkauksessa, niin aloituspaketin missaamista kannattaa harkita. Pikkusääntiksen saa helposti itsekseen ja nopat, templatet ja mitat on parempi hankkia erikseen. Tietysti jos myyt alotusfigussa tulevat figut pois, niin saat boksin loput kamat halvemmalla kuin jos ostaisit ne erikseen. Periaatteessa siis aloituspaketti kannattaa, mutta samalla ei.GMX kirjoitti:Mikä olisi sopivin tapa aloittaa, ostanko ison aloitus pakin vaiko kaikki erikseen?
Mariinit. Pelkästään niiden säännöt ovat sellaiset, että ne ovat hyvin helppoja pelata. Siihen kun lisää joukkojen hyvät statit ja muun kivan, niin marsut on syystä aloittelijoiden ykkösvaihtoehto armeijaksi (Tietysti myös siitä syystä, että ne ovat pelin kansikuvapojat). Tosin tämän vuoksi marsuja näkee joka puolella, niin kannattaa miettiä kahdesti haluatko oikeasti pelata marsuilla.GMX kirjoitti:Mikä factioni ois aloittelija ystävällinen?
Kaikki hyviä vaihtoehtoja. Nidien kirja on ehkä kaikista rajoittunein näistä, mutta ens kuussa olisi uusi kirja tulossa, kuten täällä jo sanottiin, niin armeija saattaa muuttua jokseenkin. Parempi siis joko odotella näiden kanssa, tai sitten valita toinen noista muista. Oma armeija kannattaa kuitenkin valita ihan omien mieltymysten perusteella, että sillä armeijalla jaksaisi pelata pitemmänkin aikaa. Täten suosittelen pelaamaan pari peliä ensin vaikka laina-armeijalla, niin saat käsityksen pelistä ja täten tiedät mitä haluat pelata. Aloitusboksin nappaaminen olisi tämän suhteen hyvä, sillä silloin saisit pelata pari peliä itseksesi boksin figuilla ja näin saada käsityksen hommasta. Valinta on kuitenkin loppupelissä sinun, niin tsekkaile rauahassa mitä kaikki armeijat on syöneet ja sen perusteella tee päätös.GMX kirjoitti:Olen itse miettinyt Imperial guardeja tai tyrannideja, lähinnä ulkonäöllisistä syistä :). Orksit on myös käynyt mielessä!
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Kiitos! Siin oli asiallista tekstiä, tätä halusin :). Nyt on helpompi mennä eteenpäin
- Meganiikko
Imperial Guard on hyvä alotusarmeija, koska sen saa erikoistettua melkein kaikkeen maholliseen.
Alussa kannattaa hommata tosissaan battleforce TAI sitten jos tiiät vähän yksiköistä niin osta pari pakettia jalkaväkee, heavy weapons paketti, codex (jos et oo torrentoinu) ja chimera.
Siitä saa kaiken tarvittavan 500pts tappeluihin (command squad konversio, infantry platoon jossa konversoitu joukkueenjohto, heavy weapons squadit hoitaa pst'n ja chimera toimii rynnäkköpanssarivaununa.
4 infantry squads (1 muuttuu company command squadiks ja platoon command squadiks, 2 infantry squadia ja yks squad on veteran squad) 80€,
1 heavy weapons squad 23€ toimii PST'na, (saat tehtyy yhestä paketista pienel kikkailul 9 heavy weapons squadii jos konversoi)
1 chimera (tai leman russ ko ne maksaa saman verra nykyään) toimii tulitukena ja rynnäkköpanssarivaununa 40€
yht 150€
Siitä eteenpäin käytä proxyjä peleissä (tämä laatikko toimii leman russina/basiliskina jne) niin saat vähän tietoo mitä haluat lisätä armeijaan. Esmes ite käytin vähän aikaa proxy avengeria ja ostin sitte sen FW'sta
Tyranidit on kiva armeija, mutta se on aika lailla yhen tempun poni joka toimii periaatteella hakkaa päälle, toivo että synapse creaturet ei kuole. Tämä kultainen sääntö/kahle soveltuu kaikkiin peleihin. Lisäksi se on kolmanneksi kallein 40k armeija Grey Knightsien ja Adepta Sororitaksen jälkeen sillä modellit helposti puolta sataa euroa esim hive tyrant maksaa 52€, tyrgon 52€, ja kasa hormangauntteja 23€/10kpl (ja tarviit väh. 30-40 hormangaunttii yhteen peliin)
Mut tosissaan jos et oo tiel varma mitä haluat niin ota dark vengeance alotuspaketti, siin on kaikki mitä tarvihteen 2 armeijaan ja sääntökirja (joka muuten maksais 60€). Siin ei voi oikein hävitä, ja jos et sitte tykkääkkään pelistä niin voit myyä sen pienen sääntökirjan joka tulee setissä mukana jollekulle figupelaajalle 40 eurolla (ne pienet sääntökirjat ovat kuumaa tavaraa figumarkkinoilla, saat ehkä jopa 60€ yhestä)
edit: sori murteesta
Alussa kannattaa hommata tosissaan battleforce TAI sitten jos tiiät vähän yksiköistä niin osta pari pakettia jalkaväkee, heavy weapons paketti, codex (jos et oo torrentoinu) ja chimera.
Siitä saa kaiken tarvittavan 500pts tappeluihin (command squad konversio, infantry platoon jossa konversoitu joukkueenjohto, heavy weapons squadit hoitaa pst'n ja chimera toimii rynnäkköpanssarivaununa.
4 infantry squads (1 muuttuu company command squadiks ja platoon command squadiks, 2 infantry squadia ja yks squad on veteran squad) 80€,
1 heavy weapons squad 23€ toimii PST'na, (saat tehtyy yhestä paketista pienel kikkailul 9 heavy weapons squadii jos konversoi)
1 chimera (tai leman russ ko ne maksaa saman verra nykyään) toimii tulitukena ja rynnäkköpanssarivaununa 40€
yht 150€
Siitä eteenpäin käytä proxyjä peleissä (tämä laatikko toimii leman russina/basiliskina jne) niin saat vähän tietoo mitä haluat lisätä armeijaan. Esmes ite käytin vähän aikaa proxy avengeria ja ostin sitte sen FW'sta
Tyranidit on kiva armeija, mutta se on aika lailla yhen tempun poni joka toimii periaatteella hakkaa päälle, toivo että synapse creaturet ei kuole. Tämä kultainen sääntö/kahle soveltuu kaikkiin peleihin. Lisäksi se on kolmanneksi kallein 40k armeija Grey Knightsien ja Adepta Sororitaksen jälkeen sillä modellit helposti puolta sataa euroa esim hive tyrant maksaa 52€, tyrgon 52€, ja kasa hormangauntteja 23€/10kpl (ja tarviit väh. 30-40 hormangaunttii yhteen peliin)
Mut tosissaan jos et oo tiel varma mitä haluat niin ota dark vengeance alotuspaketti, siin on kaikki mitä tarvihteen 2 armeijaan ja sääntökirja (joka muuten maksais 60€). Siin ei voi oikein hävitä, ja jos et sitte tykkääkkään pelistä niin voit myyä sen pienen sääntökirjan joka tulee setissä mukana jollekulle figupelaajalle 40 eurolla (ne pienet sääntökirjat ovat kuumaa tavaraa figumarkkinoilla, saat ehkä jopa 60€ yhestä)
edit: sori murteesta
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
Jooh kaiken kuultuani ja luettuani, taidan mennä sillä Vengeance alotus pakalla, ja harjotella pelaamista ja katsoa sitten mikä on mun armeija :).
Milläs Maali / Liima setillä ois parasta aloittaa ?
- Meganiikko
Mene fantsuun maalaamaan.
Kun olet maalannu pari figuu ni tiiät mitä 4-5 maalia tarviit, osta ne.
Oikeastaan kaikki nestemäinen muoviliima toimii yhtä hyvin, ite käytän metalliosille epoksihartsia koska a) olen idiootti b) sitä on pari kymmenen kiloa tullut ostettua työn ohes
Citadel liima on hyper ylihinnoiteltua. mene mieluummin askarteluliikkeeseen ja osta revellin pienoismalliliimatuube, maksaa 2€ ja siinä on noin 2x enemmän samaa liimaa kuin citadel thick gluessa joka maksaa 6.50€
Kun olet maalannu pari figuu ni tiiät mitä 4-5 maalia tarviit, osta ne.
Oikeastaan kaikki nestemäinen muoviliima toimii yhtä hyvin, ite käytän metalliosille epoksihartsia koska a) olen idiootti b) sitä on pari kymmenen kiloa tullut ostettua työn ohes
Citadel liima on hyper ylihinnoiteltua. mene mieluummin askarteluliikkeeseen ja osta revellin pienoismalliliimatuube, maksaa 2€ ja siinä on noin 2x enemmän samaa liimaa kuin citadel thick gluessa joka maksaa 6.50€
Keskiviikko on figupäivä Oulun fantsulla, yleensä neljästä eteenpäin (joka tiputtaa meikät pois ku työt loppuu viideltä) ja meillä oli just turnaus tuossa kuun vaihteessa. Käy kattomassa pelejä ja kysele ni eiköhän sieltä vastauksiakin tipu.
L:XVI/C:VIII
- Half-breed
Kuten sanottiinkin, niin GW:n liimoihin ei kannata koskea. Parempaa kamaa on muilta saatavilla. Revellin muoviliima (tällainen) on paras valinta muoville, ei-muoville on sitten jo vaihtoehtoja, mutta itse suosittelen Gale Force 9:n superliimaa. Hiekalle ja muulle basetuskamalle sitten erikeepperiä.GMX kirjoitti:Milläs Maali / Liima setillä ois parasta aloittaa ?
Maalien suhteen sitten käytännössä taivas on rajana. Perusvärit on ihan hyvä hankinta, mutta enemmän se on kiinni siitä minkälaisiksi maalaat figusi. Kannattaa siis pistää Google tulille ja katella miten väki maalaa figunsa ja sitten varas...lainata väriteema ja hankkia ne maalit mitä teemaan tarvitsee.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
- Dr. Icchan
- Viesti:
Semmonen lisäys vielä, että jos teet sävytyksiä sekottamalla maaleja, kirjaa ylös sekotussuhteet niin saat jatkossakin saman sävyn.
Laiska ja rikas tietenki ostaa valmiiksi oikeansävyiset maalit.
Laiska ja rikas tietenki ostaa valmiiksi oikeansävyiset maalit.
OORAIT :) Kiitos hienoista vinkeistä, näillä on hyvä aloittaa harrastus!
Vengeance on hyvä aloitukseen. Figut saa tarvittaessa myytyä jos ei halua säilyttää. Kuitenkin saa ensituntuman pelistä ja maalauksesta noilla.
Eikö sääntökirjasta tullut se ~40€ lightversio?warhamer116 kirjoitti:dark vengeance alotuspaketti, siin on kaikki mitä tarvihteen 2 armeijaan ja sääntökirja (joka muuten maksais 60€)
Ei myöskään kannata ylenkatsoa sotavasaran myyntipalstaa. Sieltä löytyy käytettyä figua melkein kaikille armeijoille aina hienosti maalatuista kasaamattomiin ja maalaamattomiin sekä kaikkea siltä väliltä.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Saan ehkä kaverin muutamia vuosia vanhaa Imperial guard armeijaa lainaan, pitää katsastaa et missä kunnossa se o. Kuulemma melkosta tankki mättöä.
- Meganiikko
Hauska armeija tuo IG.
Jos rypee rahassa ni saa tehtyy armeijan joka tulee kokonaisuudessaan kentälle vuorolla 2, aka elysian Drop Troops.
Jokaselle yksikölle oma dedicated flying transport valkyrie/vendetta (jotka on niin ylivedetyn tehokkaita 6th edikassa kun olla ja vaan voi) :D
Jos rypee rahassa ni saa tehtyy armeijan joka tulee kokonaisuudessaan kentälle vuorolla 2, aka elysian Drop Troops.
Jokaselle yksikölle oma dedicated flying transport valkyrie/vendetta (jotka on niin ylivedetyn tehokkaita 6th edikassa kun olla ja vaan voi) :D