[Helsinki] N&T:n peli-illat torstaisin Malminkartanossa

Merimetsä

Re: [Helsinki] N&T:n peli-illat torstaisin Lauttasaaressa

Viesti Kirjoittaja Merimetsä »

petskules kirjoitti:???!
No ehkä mä vain käyn liian harvoin, mutta joka kerta tuntuu että etsimällä saa etsiä käyttökelpoisi.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Merimetsä kirjoitti:
No ehkä mä vain käyn liian harvoin, mutta joka kerta tuntuu että etsimällä saa etsiä käyttökelpoisi.
Mitä lähinnä puuttuu ? Sit ku lumet sulaa (heh heh) voisin järjestää mun takapihalla maastotalkoot, jos oikeasti tarvitaan kertsille maastoja. Maastonteko on kuitenkin enemmän ulkoduunia, etenkin jos foamia veistellään, hiotaan ja maalaillaan. Mulla on sinänsä noita kukkuloita, metsiä ja rakennuksia kohtalaiset läjät ihan omasta takaa (20-30 pöytään...), voin heittää kertsille jotain rumempia Talvisodan jälkeen siksi aikaa, että saadaan askarreltua lisää. Ennen sitä en viitti logistisista syistä...
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Prkl

Viesti Kirjoittaja Prkl »

Merimetsä kirjoitti:
Käyttökelpoisia mitä?

Puita on.

Muureja on kohtalaisesti mut nää on kyl aina etsimisen takana, näitä voisi muutama lisää ollakin..?

Metsäalustoja voisi ehkä olla lisää, ja oikeasti erilaisia, myös pieniä ja erikoisen muotoisia.

Käyttökelpoisia, eli matalia kukkuloita voisi olla enemmän..?

Muita puutteita?
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Merimetsä

petskules kirjoitti:Käyttökelpoisia mitä?
Ei kai mitään kun näin käydään päälle. Anteeksi. Kaikki on ihan !"#" hyvin.
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
JArrow

Viesti Kirjoittaja JArrow »

petskules kirjoitti:
Puita on.

Muureja on kohtalaisesti mut nää on kyl aina etsimisen takana, näitä voisi muutama lisää ollakin..?

Metsäalustoja voisi ehkä olla lisää, ja oikeasti erilaisia, myös pieniä ja erikoisen muotoisia.

Käyttökelpoisia, eli matalia kukkuloita voisi olla enemmän..?

Muita puutteita?
- Suurin osa metsä-alustoista on todella isoja ja toimivat varmasti FOW:ssa ja ehkä myös fabassa, mutta masiina haluasi pienempiä metsiä.
- Kukkukoissa vähän sama juttu, eli isoja ja vaikeasti pelattavia on, mutta pienempiä ei ole.
- Talot ovat kadonneet jonnekin
- 40K maastoissa olisi peliteknisesti kivoja kraatereita yms, mutta ne vaan näyttää ihan liikaan 40K maastolta ja monet ovat tosi huonossa kunnossa.
- pienet suot on kadonneet jonnekin
- yli päätään olisi kiva pelata välillä jollain muulla kuin metsä-metsä-kukkula-kukkula-aita -pöydällä, mutta noi tuntuu olevan ainoat masiinaan soveltuvat maastot mitä kertsiltä löytyy.
Prkl

Merimetsä kirjoitti:
petskules kirjoitti:Käyttökelpoisia mitä?
Ei kai mitään kun näin käydään päälle. Anteeksi. Kaikki on ihan !"#" hyvin.
No jos sulla on joku näkemys niin jaa ihmeessä. Nyt kysyn kolmanteen kertaan. Pliis sano ääneen mitä mieltä olet, kun kerran keskustelun aiheesta avasit.

Onhan sieltä hävinnyt kaikkea ennen käyttökelpoista maastoa. Mihinhän on mennyt..?

Eli pieniä ja erimuotoisia metsäalustoja, vesielementtejä ja käyttökelpoisempia kukkuloita. Ja talojen etsiminen.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

JArrow kirjoitti:- Suurin osa metsä-alustoista on todella isoja ja toimivat varmasti FOW:ssa ja ehkä myös fabassa, mutta masiina haluasi pienempiä metsiä.
- Kukkukoissa vähän sama juttu, eli isoja ja vaikeasti pelattavia on, mutta pienempiä ei ole.
- Talot ovat kadonneet jonnekin
- 40K maastoissa olisi peliteknisesti kivoja kraatereita yms, mutta ne vaan näyttää ihan liikaan 40K maastolta ja monet ovat tosi huonossa kunnossa.
- pienet suot on kadonneet jonnekin
- yli päätään olisi kiva pelata välillä jollain muulla kuin metsä-metsä-kukkula-kukkula-aita -pöydällä, mutta noi tuntuu olevan ainoat masiinaan soveltuvat maastot mitä kertsiltä löytyy.
Ottakaa sieltä pienestä pelihuoneesta laatikosta ne harmahtavat maastot käyttöön, ja sinne isoon pelitilaan. Pahvivalmiste on ne tuonut pelikäyttöön, joten voi niitä Masiinassakin käyttää, kun ei riko. Ihan normaaliperiaatteella, eli jos tulee taisteludamagea, niin joku joskus korjaa jäljet. Siellä on taloja, suota ja metsäpohjaa, ehkä pientäkin. Mä voin toimitella kertsille kanssa sopivia kamoja vaikka Talvisodan jälkeen, ostin käytettynä jotain kamaa, mitkä hennon kyllä heittää kertsin susien syötäväksi. Oletettavasti häviämiset johtuu siitä, että kamojen oikea omistaja on ne vienyt kotiinsa, en tiedä onko kertsillä minkä verran oikeasti kerhon kamaa, ei varmaan mahdottomasti, paitsi just ne kaikki 40k kamat. Mut hankitaan ja tehdään, keväämmällä.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Merimetsä

petskules kirjoitti:
Merimetsä kirjoitti: Anteeksi. Kaikki on ihan !"#" hyvin.
No jos sulla on joku näkemys niin jaa ihmeessä. Nyt kysyn kolmanteen kertaan. Pliis sano ääneen mitä mieltä olet, kun kerran keskustelun aiheesta avasit.
Yksi anteeksipyyntö on ihan tarpeeksi. Unohdetaan koko juttu.
Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

Maastoa tosiaan on, mutta paljon siitä on jossain piilossa, kun sitä maastoa ja kaikkea on paljon. Osa tuntuisi tosiaan hävinneen kokonaan. Ainakin niistä mun kertsille tuomasta kahdeksasta optimikokoisesta aidasta viisi taitaa olla kadonnut (ja yksi rikki).

Oon samaa mieltä siitä, että pienempikokoista maastoa olisi hyvä olla enemmän. Suurin osa metsäpohjista on isoja ja samoin kukkuloista. Kukkuloista olisi kyllä hienoa keksiä jonkinmoinen masiinaan paremmin soveltuva kukkulatyyppi, koska ukkojen tasapainottelu reunoilla on vaan ihan perseestä. Ehkä pitäisi tehdä hieman vielä matalampia ja pystysuorareunaisia kukkuloita.

EDIT: Useammat niistä vanhoista taloista jotka nyt hukassa, kovalevylle tehdyt metsäpohjat, osa puista ja melkein kaikki kukkulat on kerhon omaisuutta. Siirtyivät Ankkukselta.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Prkl

Celebdae kirjoitti:Maastoa tosiaan on, mutta paljon siitä on jossain piilossa, kun sitä maastoa ja kaikkea on paljon. Osa tuntuisi tosiaan hävinneen kokonaan. Ainakin niistä mun kertsille tuomasta kahdeksasta optimikokoisesta aidasta viisi taitaa olla kadonnut (ja yksi rikki).

Oon samaa mieltä siitä, että pienempikokoista maastoa olisi hyvä olla enemmän. Suurin osa metsäpohjista on isoja ja samoin kukkuloista. Kukkuloista olisi kyllä hienoa keksiä jonkinmoinen masiinaan paremmin soveltuva kukkulatyyppi, koska ukkojen tasapainottelu reunoilla on vaan ihan perseestä. Ehkä pitäisi tehdä hieman vielä matalampia ja pystysuorareunaisia kukkuloita.

EDIT: Useammat niistä vanhoista taloista jotka nyt hukassa, kovalevylle tehdyt metsäpohjat, osa puista ja melkein kaikki kukkulat on kerhon omaisuutta. Siirtyivät Ankkukselta.
Ne puolen tuuman korkuiset kukkulat toimii pelikäytössä ihan kivasti. Semmosia voisi tehdä lisää. Kukkuloissa sillä muodolla ei ole niin väliä, mutta pienempiä saisi olla.

Celebdae

Ehkä jokainen voisi miettiä mitä itse asiassa kaivataan ja noita voitaisiin sitten vaikka porukalla tehdä jotain. Mä oon ite kyllä todella laiska maastoja rakentamaan, mut kaipa mut saisi helposti paikalle apuvoimaksi, kun aika on.

Mut hei takaisin nyt tähän päivään tai ainakin tähän viikonloppuun. Tatu oli kiinostunut sunnuntaista (ja ilmeisesti masiinasta). Muita sitten tänään/huomenna?

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Drak
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Drak »

Mä oisin kyllä pelailemassa vaikka joka päivänä. Kahen pelaajan Eclipse tosin voisi olla vähän tylsää.
Prkl

Mä en tuu tänään, mut lauantaina (aamu)päivällä voisi aloittaa. Joskus neljän viiden aikaan siirryn uusiin kuvioihin.

GreenMeanie

Viesti Kirjoittaja GreenMeanie »

Mä pääsen ennen yhtä paikalle huomenna ja pelaan mielellään pariki peliä.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Datsi

Viesti Kirjoittaja Datsi »

Multa jää kans tää päivä väliin. Huomenna joskus yheks paikalle.
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."
Celebdae

Eli pelataan sit huomenna. Tuutkos Tero mihin aikaan hakemaan mut?

Celebdae

Tai no jos joku haluaa pelata tänään illalla masiinaa, niin vielä noin vartin verran optio on voimassa, kun oon Ruoholahdessa.

Prkl

Celebdae kirjoitti:Eli pelataan sit huomenna. Tuutkos Tero mihin aikaan hakemaan mut?
Riippuu onkxs sul kingdom builder..

Klo 11 vois olla hyvä, sit ehin rakentaa mun 9 Tharn RAVAGERii!! Vai haluutko taas pelaa "oikeita" listoja vastaan.

Sivumennen sanoen, journeyman palkintoja tuli kasa tossa samalla,joten liigan palkinnot jaetaan ensi torstaina!

Celebdae

Ok... klo 11 käy. Saatan ottaa Kingdom builderin mukaan myös.

Ja otat sellasen listan, että luulet voittavasi mut =)

PS. Galleonin mahis tappaa Gorman Hot Shotilla ja Artilleristilla on jotain luokkaa 85%. Se on 80% jos laskee vaan pelkät suorat tapot ja jättää huomioimatta mahdollisen kertyvän damagen. Sit meni meni liian säätämiseksi alkaa laskea tota loppuun Excelillä.

PPS. Vielä piraattilistakin testaamatta...

PPPS. Onneksi en oo ens torstaina paikalla, kun en mitään oo voittamassa kuitenkaan.

Prkl

Celebdae kirjoitti:Ja otat sellasen listan, että luulet voittavasi mut =)
Varmaan pitää pelata sit Fionaa ja merirosvoja..

Mulla tulikin mutkia matkaan ku aamulla töissä käyny vaimo haluu kuulemma nukkua (wtf).. Pääsenkin yhden aikoihin tai joskus Jaakon ovelle. Voin Jaakko sit soittaa tms.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Peliporukat”