Darius kirjoitti:jamovoima kirjoitti:Ja onhan tuossa loressa sen feel no painin ohella vähän sellaista epäsuorempaa keston parannustakin. -d3 BS:ään ja pinning test -2:lla on oivia keinoja vastustajan kovimpien ampuvien yksiköiden tehojen minimointiin. Etenkin tuo horror on sellainen loitsu, jolla voitetaan pelejä.
Jos siis käy ruokoton tuuri ja saat kumpaakaan poweria millään. Broodlordi ja genet maksaa aivan liikaa että niitä viittisi ottaa sen horrorin takia, ja ovat liian helppoja tappaa missään muussa roolissa, zoanthropet eivät ikinä pääse elossa powerejensa rangelle, joten paras mahdollisuus on vain ottaa se kaksi flyranttia ja toivoa parasta.
Koska synapsea on pakko olla armeijassa, niin mutuilisin keskimäärisen nidiarmeijan heittävän n. 6 kertaa tuosta taulukosta (esim. 2 hivetyranttia, zoanthroperyhmä ja tervigon), jolloin todennäköisyydet sille ettei noita loitsuja saa on aika pienet. Rangea noissa on 24" ja jos ei toisesta vuorosta eteenpäin ole nidiarmeijalla sen sisällä vastustajasta voi voittamisen kanssa olla vähän niin ja näin, kun lähes kaikki vahinko tehdään kuitenkin sen sisäpuolella.
Eikä kukaan tietenkään ota niitä genestealereita vain sitä loitsua heittämään, mutta onhan se ihan kiva boonus. Sillä broodlordilla on myös helppo kiertää sen overwatchin vaikutusta laittamalla se assault vuorolla lähimmäksi figuksi. Sillä on kolme woundia ja look out sirillä tapetut figut ei vähennä chargematkaa. Itse olen todennut tämän erinomaiseksi tekniikaksi clawed fiendillä Dark eldar beast herdissä.
Itse pelaisin genestealereita jo ihan siitä syystä (niinkuin oikeastaan kaikkea muutakin tässä pelissä), että onhan ne ihan pirun siistejä. Kun jollain haluaa pelata, niin kyllä sille jotain käyttöä aina löytyy. Muutenkin parin vähän epäoptimaalisen jutun armeijassa roikottamisella ei ole juuri mitään vaikutusta pelin lopputulokseen. Jos vaikkapa armeijassa on 20% joukkoja, joiden absoluuttinen teho on 75% pistehinnasta, niin lopullinen "tehovaikutus" on 5%, joka menee jo nopanheiton virhemarginaaliin :)