Seuraavan Fabaliigan sääntövääntö

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Runt

Re: Seuraavan Fabaliigan sääntövääntö

Viesti Kirjoittaja Runt »

Tainnut mennä kahteen jonkun muun parissa kuin figujen. Enkä enään ihmettele miksei listaa tule kun pääääässsääää pyöööriii!!!!
Oli sitä asiaakin, ota vaan se ensimmäinen lista vedos käyttöön ei se siitä vetvomalla parane.
Omaa maalauspöytää sen sijaan koristaa 2*Demigrypht, eli hivenen pienemmät karkelot on täällä päässä menossa niin ja onhan mulla pullollinen pepsiä myös seuranani. Kunhan saan toisen demeistä maaleihin niin sitten puuttuisi 10*Handgunner & Balthazar niin olisi liiga lista kokonaan maaleissa. Ja eikun maalaamaan taas.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Runt

15 min päästä pitäisi ensinmäinen peli starttailla tästä liigasta jossa kohtaavat Epire VS Proxy chaos.

Lisätään sääntöihin nyt tuo piste homma:
2.p Voitosta
1.p Tasapelistä
1/2.p Jos kentälle jää modeli joka ei fleeaa (häviät pelin).
1/2.p Massacaresta

Nopeat ehtii vaikuttamaan siihen mikä laitetaan tasapelin rajaksi? 450.p tuossa jo ehdoiteltiin joka on 15% koko armeijan koosta.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Kharon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kharon »

Kharon kirjoitti:Mistäs toi 15% tulee? Eikös se ollu että 100pts ero -> voitto. Armeijoiden koosta riippumatta.
Lainaan itseäni, edelleen eikös se tasapeli ole mikäli victory pointtien välinen ero on alle sata. Massacre/iso voitto mikäli vastustajan pöytä tyhjä tai tuplasti Victory Pointteja.

Oliko puolikkaista pisteistä aikasemmin puhetta ja mistäs noi tuli?

Näin minä oletin että mennään - saa korjata jos olen hiffannut väärin:

3p jos voittaa Massacrella (eli Victory Pointteja 2X enemmän kuin vastustajalla pelin loputtua tai vastustajalta ei figuja kentällä).
2p jos voittaa. Voitto tulee jos sinulla on 100pts enemmän Victory Pointteja kuin vastustajalla.
1p tasapelistä. Jos Victory Pointtien välinen ero on alle 100pts.

- - - - -
Massacresta vielä. Siinä lippuskenussa nyt ei Massacrea voi saada mutta ei se nyt muutenkaan ihan triviaalihomma ole että ei kai painotus nyt pieleen mene? Meinaan että jos joku jostakin syystä pelaa kaksi lippuskenua - ja toiselle ei vaikka osu kohdalle kertaakaan. Jonkun mielestä epäreilua? Mua ei haittaa.
Tou84

Viesti Kirjoittaja Tou84 »

otteluvetoja... pistän 2 mun lepakkoa peliin että kaaos voittaa... onko pelaajia?... tai siis nyt alkaa olee varmaa myöhästä... mut seuraaavaan peliin vois pistää :D
Runt

Kharon kirjoitti:
Kharon kirjoitti:Mistäs toi 15% tulee? Eikös se ollu että 100pts ero -> voitto. Armeijoiden koosta riippumatta.
Lainaan itseäni, edelleen eikös se tasapeli ole mikäli victory pointtien välinen ero on alle sata. Massacre/iso voitto mikäli vastustajan pöytä tyhjä tai tuplasti Victory Pointteja.

Oliko puolikkaista pisteistä aikasemmin puhetta ja mistäs noi tuli?

Näin minä oletin että mennään - saa korjata jos olen hiffannut väärin:

3p jos voittaa Massacrella (eli Victory Pointteja 2X enemmän kuin vastustajalla pelin loputtua tai vastustajalta ei figuja kentällä).
2p jos voittaa. Voitto tulee jos sinulla on 100pts enemmän Victory Pointteja kuin vastustajalla.
1p tasapelistä. Jos Victory Pointtien välinen ero on alle 100pts.

- - - - -
Massacresta vielä. Siinä lippuskenussa nyt ei Massacrea voi saada mutta ei se nyt muutenkaan ihan triviaalihomma ole että ei kai painotus nyt pieleen mene? Meinaan että jos joku jostakin syystä pelaa kaksi lippuskenua - ja toiselle ei vaikka osu kohdalle kertaakaan. Jonkun mielestä epäreilua? Mua ei haittaa.
1/2.p vetelin ihan omasta hatustani mutta mennään nyt sitten tuolla systeemillä, poikkeuksena että 1/2.p saa jos kentälle jää edes yksi modeli joka ei fleeaa (tällä hean takaa sitä ettei massacare voittoja anneta ilmaiseksi vastustajalle samalla kun rukoillaan noppajumalia kun viimeinen modeli on enään jäljellä vs 1500 munakori).
Runt

Onko tuo yllä oleva pisteytys malli nyt sitten kaikille OK? Vai joku muu systeemi, mikä?
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

mut joko jengi nyt ymmärtää miks mun listassa ei oo noita halpoja stegoja tai carnosaurusta? no tietenkin empiren takia! koska jos mulle kävis niin että multa paukahtais heti ekalla vuorolla tähtipelaaja alas mitä en olis kerenny viä edes liikuttaa niin mä pelkään et mä voisin ihan oikeesti mätkästä turpaan, kyl tää peli niin paljo voimille ottaa.

aamukahviaki ku täs join niin porua melkeen väänsin henrin puolesta. kaveri pistää kauheen kasan rahaa uuteen armeijaan ja maksaa vielä maalaamisestakin ja sitte ku se suuri peli koittaa niin koko peli on pellkkää nöyryytystä. mut veikkaan et iltasta vitutti viä paljo enemmän ku mua ja antonia yhteensä.
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Runt

Hapid kirjoitti:mut joko jengi nyt ymmärtää miks mun listassa ei oo noita halpoja stegoja tai carnosaurusta? no tietenkin empiren takia! koska jos mulle kävis niin että multa paukahtais heti ekalla vuorolla tähtipelaaja alas mitä en olis kerenny viä edes liikuttaa niin mä pelkään et mä voisin ihan oikeesti mätkästä turpaan, kyl tää peli niin paljo voimille ottaa.
Älä nyt niitä tykkejä liikaa pelkää, sulla on kuitenkin hyviä aseita niiden poistamiseen (scoutti skinkkejä ja lentäviä [saa ne flopipetettyä stegallakin kätevästi toki kun omaavat sen pirun poisonin]). Skenaariot toki vaikuttaa myös hyvin paljon peleihin, tuossa 3 skenussa kun sain jätettyä henkkaan hyvin sen 30" väliä niin jäi aikaakin ampumiselle ja ukkoa riitti hyvin koko kentän leveydelle estämään fast cavalryjen menoa linjojen taakse. Battleline skenaariossa olisi ollut sitten vähemmän heti välimatkaa ja armeijan olisi joutunut levittämään huomattavasti isommalti jne... Mutta jos oikeasti voitat kaikki muut paitsi minut niin voin sanoa että viet jo kyseisellä listalla liiga voiton!
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Runt kirjoitti:1/2.p vetelin ihan omasta hatustani mutta mennään nyt sitten tuolla systeemillä, poikkeuksena että 1/2.p saa jos kentälle jää edes yksi modeli joka ei fleeaa (tällä hean takaa sitä ettei massacare voittoja anneta ilmaiseksi vastustajalle samalla kun rukoillaan noppajumalia kun viimeinen modeli on enään jäljellä vs 1500 munakori).
Mitä epäselvää hommassa nyt on? Muistakaa nyt et siitä munakorista ei pisteitä heru ennen kuin viimeinenkin on tapettu tai juossut poiskentältä. Fleeaava yksikkö/modeli jne pelinlopussa pitää pisteensä, kunhan on kentällä. Eli ei siinä nyt niin helppoja massacre pojoja tule. Ja tosiaan kuten kharon sanoi niin lippu skenussa ei välttämättä lainkaan. Ellei mene pisteiden laskuun.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
ArkkiError

Viesti Kirjoittaja ArkkiError »

Mulle käy kyseinen pisteytys systeemi. No problems here!
"Let's Dance With Death While Drinking The Poison of Life.."
-ArkkiError
Runt

syrja kirjoitti:
Runt kirjoitti:1/2.p vetelin ihan omasta hatustani mutta mennään nyt sitten tuolla systeemillä, poikkeuksena että 1/2.p saa jos kentälle jää edes yksi modeli joka ei fleeaa (tällä hean takaa sitä ettei massacare voittoja anneta ilmaiseksi vastustajalle samalla kun rukoillaan noppajumalia kun viimeinen modeli on enään jäljellä vs 1500 munakori).
Mitä epäselvää hommassa nyt on? Muistakaa nyt et siitä munakorista ei pisteitä heru ennen kuin viimeinenkin on tapettu tai juossut poiskentältä. Fleeaava yksikkö/modeli jne pelinlopussa pitää pisteensä, kunhan on kentällä. Eli ei siinä nyt niin helppoja massacre pojoja tule. Ja tosiaan kuten kharon sanoi niin lippu skenussa ei välttämättä lainkaan. Ellei mene pisteiden laskuun.
Niin siis meinasin tuolla sitä että jos sinulla on vaikka 10 miekkamiestä enään jäljellä ja vastustajalla on se 40 modelin horde sankareineen ja on sinun viimeinen vuorosi. Niin tässä kohtaa (olet jo hävinnyt pelin) 9/10:stä tekee chargen tuohon hordeen jos pisteitä ei jaeta siitä että jotain jää kentälle. Eli lähdetään toivomaan että horde breikkaa ja saataisiin kiinni, vaikka käytännössä tällä tapaa vain annetaan vastustajalle ne extra pisteet massacare voitosta jos sellaisia nyt jaamme tässä liigassa (eli horde sankareineen listii miekkamiehet 99% todennäköisyydellä).
Eli palkitsisin itse jotenkin sen että jotain jää kentälle (eli puolikkaalla pisteellä tässä tapauksessa) jolloin näitä massacare voittoja ei annettaisi toisille "ilmaiseksi" vastaavan laisilla yrityksillä. Liigan häntäpäässä (miksei myös kärkisijoituksissa) se puolipistettä saattaa merkata paljon sijoituksen kannalta, jolloin olisi ideaa oikeasti pitää se yksi modeli hengissä eikä lähteä riskillä hakemaan sitä voittoa (eli antamaan vastustajalle massacare voittoa).
Itsestä tuntuu että aikaisemmissa liigoissa muutenkin ollaan nähty aivan liikaa 20-0 voittoja juuri siitä syystä että väki tuppaa ajattelemaan "jos et saa yli 5pts niin on aivan sama vaikket saisi mitään". Itse kun kaipaan hieman tasaisempaa vääntöä tuohon runkosarjaa hommaan niin kärki kuin loppupään sijoitusten osalta. Loppupään sijoitukset nyt ainakin luulisi saavan tällä pisteytys tyylillä hieman eroa toisiinsa, jolloin ei kolmen armeijan saldo näyttäysi siellä loppupäässä liigan loputtua 2-0pts.

Lippuskenu toki on oma lukunsa laskuissa, omasta puolestani annetaan nopan päättää ketä joutuu pelaamaan mitäkin skenaariota ja montako kertaa...

Heitetäämpä nyt sitten seuraava pistekaavake
3p Jos putsaa vastustajalta kaiken pois pöydältä.
2p Jos sinulla on 100pts enemmän Victory Pointteja kuin vastustajalla.
1p Jos Victory Pointtien välinen ero on alle 100pts.
1/2p Jos vastustajalla on 100pts Victory Pointteja enemmän kuin sinulla mutta sinulle jää jotain pöydälle.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Runt kirjoitti:Älä nyt niitä tykkejä liikaa pelkää, sulla on kuitenkin hyviä aseita niiden poistamiseen (scoutti skinkkejä ja lentäviä [saa ne flopipetettyä stegallakin kätevästi toki kun omaavat sen pirun poisonin]).
Ongelma ei ole siinä, että yksiköiden poistajia ei olisi vaan siinä, että niitä on olemassa. Molemmin puolin. Mikä tahansa, joka tappaa tai tekee pelikelvottomaksi jonkun toisen yksikön ennen kuin olen yhtään mitään kerinnyt asian suhteen tekemään, on perseestä. Tykki, joka sniputtaa noppaa heittämällä minun rahallisesti arvokkaan hirviön, on perseestä. Poison scoutti, joka tulee vain, koska tulee, ja tuhoaa sotakoneeni ennen kuin kerkeän asian suhteen mitään tekemään, on perseestä. Taika, joka tuhoaa >50% yksiköstäni, jonka nyt satuin heittämään, on perseestä. Sankari, joka tappaa yksinään rahallisesti arvokkaita tai lukumäärällisesti lapiollisen nappuloita, on perseestä. Listaa voi jatkaa vapaasti mielin määrin.

Mieleni tekisi sanoa pari valittua sanaa myös Henkan deposta kun Bsb vilkuttaa tuolla tavalla tykille, mutta kun muistelen sääntöjä ja mitä ne mahdollistavat ampumisen suhteen, vituttaa vaan lisää.

Sen mie sanon, että siltä seisomalta menen kyllä kauppaan ostamaan kaljaa vitosella, jos jossain omassa pelissä ennen ekaa vuoroani tärkeä yksikkö on tuhoutunut, Tähtipelaaja juoksenut pois kentältä ja yksi munakori panikoi jossain hornan tuutissa.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
syrja

Niin no tuo henkan bsb on paras tyyppi juoksemaan kohti kanuunan kuulaa!! Ja edelleen miten ne peikot on voinut panikoida????
Hapid

kylä mä ainaki hakisin tos tilantees 5 kympillä enkä millää vitosella
syrja

Viittiny tota liigaketjua täyttää. Kohtasikos tänään ne kaksi psykologia herkkää porukkaa. Eikö ainakin pitänyt? Tuloksia tuloksia. Katotaas jos ite aloittas oman osuuteni ens viikolla, haaste vetämässä.

JA HAPID PEUKALO POIS PE****STÄ JA SE LISTA KEHIIN
Hapid

ei tullu ny sitte skinkkipilveä, valitan
Hapid

ihan tylsyyttäni voisin päivittää tänne samanlai ku antti viime liigassa maalaustilanteen. eli tällä hetkellä maaleissa:

1050/2995p. :D

mutta positiivista on se että kaikki ukot on jo koottu ja pohjamaalattu lukuunottamatta bsb:tä ja oldbloodia. figut on kyllä jo hankittu ja ne varmaan rakennellaan vasta viimeisenä.

ihan mielenkiinnosta ois hieno tietää kuinka vaiheessa kharonin goblin armeija on?

eikä silti, kattelin että viime vuonnakin pelasin ekan pelini kokonaan maalatulla armeijalla 12. maaliskutta joten eiköhän tänä vuonna laiteta paremmaksi. ja eihän tässä varmaan missään jäniksen seljässä olla, kumminki kolmen tonnin liiga ja jokanen tietää että ku niin isoilla armeijoilla pelataan mua vastaan niin se yks peli kestää vähintään sen 6 tuntia.
Runt

Ei kestä, sua vastaan pelataan juurikin mainitsemastasi syystä pelkästään lippu skenaariota. Saadaan katos näin tota peliaikaa hieman pienemmäksi ;)

Oma maalaustilanne tuon empirelin liiga listan kanssa on suht ok mallilla. Nyt sain just demit kuntoon tosin dippi ja base puuttunee viellä, ratsastajia ei kahden modelin selkään tosin tule kun ei ole magneetteja. Handgunnerit ovat vaiheessa ja balthazar on pohjamaalissa. Eli 13 modelia vajaalla mennään, tai sitten voi ajatella niin että balthazar on ainoa maalaamaton (handgunnerien roolia ajaa toistaiseksi crossarit jotka ovat maaleissa).
Hapid

jaa meinaat siis PROXYTTAA?
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Mun piti alkaa maalaamaan niitä muutamaa aloitettua, mutta enpäs koskenutkaan. Helffejä mie olen maalaillut ja nyt muutamaa kääpiötä. Varmaan sitten pelikentällä silkkihansikkain niitä koskettelen, että ei vaan maalit lähde kävelemään. Maalitkin pitäisi poistaa Stonestani ja koota mies, niin ei ole sellainen kolmessa palasessa oleva möhkäle kentällä.

Raukkis ei ole vieläkään toimittanut baseja minulle. Pikku hiljaa varmaan alan utelemaan niinkin surkeasta ideasta kuin armeijanvaihdosta. Hmm... Kai sitä sitten rottaillaan kun ei noista muista ole 3k:hon. Tai sitten vain annan tasoitusta oikein kunnolla... Meninhän minä joskus oliko joku 2.4k turneeseen 2k listalla :P
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”