Tästä se sitten lähti! Kaivoin miniatyyrit varastosta, ostin pensselit, maalit, tarvikkeet sekä muutaman ryhmällisen lisää yksiköitä.
Joskus pikkupoikana kavereiden innostamana aloin keräämään Imperial Guardin Valhallan Ice Warriorsseja koska ne oli niin tositosi makeita. Mutta, ongelmaksi koitui rahatilanne koska niitä ei myyty kuin blistereinä ja niiden hinnat oli jo silloin aikoinaan hurjia. Siirryin sitten Catatchan Jungle Fightereihin ihan vain siksi, että niitä sai isoissa rasioissa muovisina levyinä. Niitä sitten kasailin innoissani ja sudin kymmenen kerrosta maalia päälle aina kun edellinen värimaailma ei enää miellyttänytkään silmää. Päivittelin armeijaa pikkuhiljaa ostamalla myös erikoisyksiköitä, mm. Yarric ja muutama muukin upseeritason herrasmies.
Pelejä tuli kavereiden kanssa pelailtua melko paljonkin, säännöistä liiemmin välittämättä, kunhan nyt about sen kuusi tuumaa liikuttiin ja silleen. Ei se silloin ollu niin tarkkaa. Sitten vain sai muita harrastuksia ja miniatyyrit jäi laatikon pohjalle ja laatikko joutui sitten muiden laatikoiden alle ja katosi näkyvistä.
Nyt minulla on siis reilu seitsemänkymmentä aivan kauhean näköistä figua jotka saavat yksi kerrallaan maalipesun (Power Spray!), huoltotoimenpiteet, green stuffia koloihin ja rakoihin ja sitten uusi hellä maalaus uusiin yhteneviin univormuihin. Projekti on valtaisa. Olen koskenut pensseliin viimeksi silloin viisitoista vuotta sitten ja sen jälkeen vain maalannu talojen seiniä.
Tämänhetkinen tilanne (1.2.2014) armeijan suhteen on seuraavanalainen:
Valmiita: 0 kpl
Melkein valmiita: 6 kpl
Kesken: 0 kpl
Yhteensä: 84kpl
figuja - yksikkö - tilanne
=======================================
HQ
05 - Company Command Squad - Kaikki uusissa maaleissa, alustat tekemättä
01 - Yarric - Vanhoissa maaleissa, ehkä maalaan uudestaan
06 kpl
ELITES
01 - Sly Marbo - Vanhoissa maaleissa, ehkä maalaan uudestaan
06 - Storm Troopers - Vanhoissa maaleissa, maalaan uudestaan
07 kpl
HEAVY SUPPORT
01 - Leman Russ - Vanhoissa maaleissa, maalaan uudestaan
01 kpl
TROOPS
06 - 1:st Platoon Command Squad - Vanhoissa maaleissa, maalaan uudestaan
10 - 1:st Infantry Squad - Kersantti Harker uusissa maaleissa, loput yhdeksän uudestaan maalaukseen
10 - 2:nd Infantry Squad - Vanhoissa maaleissa, maalaan uudestaan
06 - 1:st Mortar Squad - Vanhoissa maaleissa, maalaan uudestaan
32 kpl
06 - 2:nd Platoon Command Squad - Vanhoissa maaleissa, maalaan uudestaan
10 - 3:rd Infantry Squad - Vanhoissa maaleissa, maalaan uudestaan
10 - 4:th Infantry Squad - Vanhoissa maaleissa, maalaan uudestaan
06 - 2:nd Mortar Squad - Maalaus ja kokoamispisteessä
06 - 3:rd Mortar Squad - Maalaus ja kokoamispisteessä
38 kpl
Muutama kuva alkutilanteesta
Kuva koko armeijasta, mukana uusi johtoryhmä sekä kersantti Harker. Kuvasta puuttuu kahden kranaatinheitinryhmän miehet.

Lähikuva Wanhoista Catatchaneista. Etualalla kersantti Harker.

1.2.2014 ~ JOHTORYHMÄ + KERSANTTI HARKER

Kersantti Harker, kyllä, sen silmä on hassu ja se näyttää ihan kehitysvammaiselta. Korjausehdotuksia otetaan mielellään vastaan :D

6.2.2014 ~ STORM TROOPERS
Storm Trooperini olivat aikaisemmin toimineet Veteran Squadina mutta nyt kun olen saanut tarpeeksi sotilaita että voin tehdä kaksi normaalia Infantry Platoonia ja yhden Veteran Squadin, niin Storm Trooperit pääsevät vihdoin tarkoituksensa mukaiseen tehtävään; eli DEEPSTRIKETTÄMÄÄN! :D
Ongelmana minulla oli aluksi se, että olin jo kaksi ehtinyt sutata aikoinaan ja loput kuusi olivat sitten ihan metalli paljaana. Pohjamaalasin aluksi ne kuusi, koska se olisi kuitenkin pakko tehdä. Niiden kuivuessa otin kaksi valmista figua lähempään tarkasteluun ja totesin että vaikka ne on maalattu kiireellä, nuorena ja aivan kauheassa kunnossa olevalla pensselillä, niin silti maalinpoisto olisi liian hankalaa, korjaisin mitä voisin ja yhtenäistäisin värimaailman.
Väri, josta silloin aikoinani tykkäsin kovasti, taisi olla nimeltään Tin Bitz, yritin siis sekoittaa itselleni samankaltaisen värin nykyisistä maaleistani, ja perhana: Pääsin todella lähelle! Korjausmaalasin siis vanhat ensin, olin tyytyväinen ja sitten kiirehtien maalasin uusien jo kuivuneiden figujen panssariosat tällä uudella värillä.
Tämän jälkeen otin tummanvihreän ja huolellisesti mahdollisimman tarkasti maalasin kangasosat niin että en suttaisi panssareita koska sitä maalia ei enää olut tarpeeksi korjauksiin. Pidin jatkuvasti palasta talouspaperia, että jos onnetoomuus tapahtuisi, voisin poistaa sen nopealla pyyhkäisyllä.
Sitten kävin läpi aseen tietyt osat metallinharmaalla ja käsikranaatit vöillä ja selässä vaaleammalla vihreällä.

Seuraavaksi maalaan naamarit/kasvot valmiiksi ja sitten loput yksityiskohdat.
6.2.2014 ~ VETERAN SQUAD
Tämän ryhmän tarina alkoi ihan vahingossa, olin aluksi suunnitellut että armeijassani olisi kaksi yhtä isoa Infantry Platoonia joista ensimmäisen joukkueen ensimmäistä ryhmää johtaisi kersantti Harker. Codexia tutkiessani huomasin kuitenkin että Harker voi asettua vain Veteran Squadin johtoon, kirosin siinä hetkisen että perkele kun ei mulla semmosia ole nyt kun Storm Trooperitkin ovat Storm Troopereita. Sitten mystisesti muistin että niin... Onhan minulla ne neljä normaalia jalkavärikiryhmää, että ehkä yhden niistä voi ylentää vähän paremmiksi taistelijoiksi.
Kaikista kettumaisinta on maalinpoisto. Käytän Power Spraytä, yön yli likoamista ja hammasharjaa mutta silti jää maalia vielä jumiin, pahimmissa tapauksissa olen ottanut moran esiin ja sillä avittanut paksuimpia maalikerroksia irti toisistaan. Kaksi figua olen nyt yhdeksästä saanut puhtaaksi vanhoista maaleista, asentanut osat uudelleen/päivittänyt aseistusta/lisännyt hassuja aseita, pohjamaalannut ja maalannut alustavat maalit päälle.
Tein päätöksen että Veteran Squad on minulla täynnä yksilöllisiä taistelijoita, tällöin minun pitää jokaiseen figuun tehdä jokin juttu, joka erottaa sen kaikista muista.
Ryhmän kakkosmies: Heavy Flamer, eipä oo tämmöstä asetta muilla! Polttoainetankit selässä kans tekee tästä yksilöllisen.
Ryhmän kolmonensmies: Hänellä on kenttälapio, terävä kenttälapio... Hän tappaa sillä! :D
Homma jatkuu maalinpoistolla, maalauksella ja yksityiskohtien valmiiksi saattamisella. Paljon on siis työtä vielä jäljellä! Tänään tavoite on saada kahdesta maalit pois ja suunnitella heille jotakin spesiaalia!

Maalit poissa koko loppuryhmältä. Mora esiin ja vähän rikkomaan noiden maalinjämien pintoja ja huomenna vielä uusi käsittely kovemmalla hammasharjalla. Huomenna samaan syssyyn taiteilen noista metallisista figuista myös maalit pois.
20.3.2014
Veteran Squad on saanut nyt viimeinkin muutaman figuurin parempaan kuntoon.

20.3.2014 ~ LEMAN RUSS BATTLE TANK
Pitkän uurastuksen ja tunteja kestäneen harjaamisen ja liottamisen ja kiroilun ja tuskastumisen jälkeen sain kuin sainkin vanhat maalit tyydyttävästi pois. Sitten standardin mukainen musta pohjamaali ja siitä se ajatus sitten lähtikin. Ensimmäiseksi sai lähteä wanha LasCannon ja se sai tilalleen uudenmallisen LasCannonin, much better! Sitten sääntökirjaa lueskeltuani halusin vaihtaa torniampujan käytössä olleen Storm Bolterin Heavy Stubberiin. Nopea googlaus että minkä näköinen se Heavy Stubber sitten loppujen lopuksi onkaan ja pienellä muokkauksella tein sitten Autocannonista piippua lyhentämällä ja ammusvyön asettamalla suht kelvollisen Heavy Stubberin. Ase tarvitsee myös ampujan joten rakentelin ylijääneistä torsosta, jaloista ja käsistä sopivanmallisen figuurin ja liimasin sen kiinni aseeseen. Herra sai käteensä myös miekan, jotta voi taistelun tiimellyksessä huudahtaa että "aja minut lähemmäs, haluan lyödä miekalla". (Kiitos ideasta: https://0-media-cdn.foolz.us/ffuuka/boa ... 881060.png).

20.3.2014 ~ TULIASEMA
Ostaessani uuden DVD-aseman tietokoneeseeni, tajusin onneksi ottaa talteen aseman suojana olleet styrox palaset. Nyt olen toisesta niistä saanu mallikelpoisen ryhmälle sopivan tuliaseman! Puoliksi halkaistuista jäätelötikuista tein puukannen sekä puiset portaat josta ryhmä pääsee tuliasemiin.