mikki kirjoitti:Ah,muta kuka todella tahtoo voittamattomia noppia?Eikö tuo ole huijausta?voitto pitää minun mielestäni tulla taktisella pelillä.Eikö olisi tylsää voittaa jokainen peli?
En tiedä, ei ole kokemusta
Kyllähän ne voitot ja häviöt mieluiten ratkaisee pelitaidolla, tuurilla voitettu tai menetetty peli on aina vähän merkityksetön. D6 on kuitenkin semmoinen noppa, että se ei mahdollista kovin hienovaraisia eroja, joten tuurikin valitettavasti vaikuttaa. (Niinkuin se ei oikeissa sodissa vaikuttaisi...)
Ja tottakai noppien painottaminen olisi huijausta. (Tosin olen edelleen varma, että eräät Tiimarin noppani antavat keskiarvoksi lähempänä 2.5 kuin 3.5, joten valmistaja on painottanut ne LD nopiksi minun puolestani... Silti viskelen niillä kyllä jatkuvasti muutenkin, kun en suostu uskomaan, että ne olisivat oikeasti rikki.) Tuota painotus juttua olen joskus miettinyt, jotta pitäisi kokeilla painottaa pari nopaa, ja katsoa, vaikuttaako se kuinka paljon heittojen keskiarvoihin. En kuitenkaan ajatellut noilla voittotilastojani lähteä parantamaan

Kiinnostaa kuitenkin, kun pelkkä huhu tuollaisten käyttämisestä on mitä ilmeisimmin joskus maksanut ihmishenkiä, tosin hieman muissa peleissä, kuin Warhammerissa. (Mutta minkäs vanha RAY:n pelinhoitaja todennäköisyys perverssioilleen voi.)
Ah, ja minunpuolestani vitsiksi tarkoitettu noppa derail loppuu tähän, jotta ketju kestää asiassa.