Pääkaupunkiseudun Malifaux

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
Hammerheart

Re: Pääkaupunkiseudun Malifaux

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Voihan köhnä - vauvamme päätti napata jostain tämän nyt kovin muodissa olevan RS-viruksen ja jakoi sen sitten meille vanhemmillekin. Pitää kyllä tältä viikolta perua peli - pahoittelut. Ensi viikolla uusi yritys?
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Fiend_

Viesti Kirjoittaja Fiend_ »

Miltäs näyttää Coletten tilanne? Ja mitenkäs ensi tiistai pelien osalta?
Something something Dangerzone!
Hammerheart

Jeah, jos ei mitään mullistavaa tapahdu, niin olen tulossa ensi tiistaina. Klo 16.20 lienee realistinen aika-arvio jälleen.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Drak
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Drak »

Fiend_ kirjoitti:Miltäs näyttää Coletten tilanne? Ja mitenkäs ensi tiistai pelien osalta?
Mun Colette -setti odottaa, että samaan tilaukseen isketyt Infinity -napit saapuisivat :(. Pitää kattoa, josko tulisi ainakin käymään huomenna. Mitään en satavarmasti lupaa.
NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi »

Eli huomenna ois 16:30 aikoihin peliä tiedossa?
Hammerheart

Mä olen ainakin silloin siellä.
NorjanPaavi

Hammerheart kirjoitti:Mä olen ainakin silloin siellä.
OK mä tuun kanssa ja nappaa nappuloita messiin. A on vissiin myös tulossa.
NorjanPaavi

Hei joudun viimehetkellä totemaan että en huomenna pääsekkään pelikentille.
Fiend_

Mä oon ainakin tulossa.
Hammerheart

Oli kyllä hyvää settiä - eikä vähiten siksi, että viimein voitin Fiendin =)

Laitettiin tosi reilusti maastoa (siis tosi paljon) ja peli luisti tosi mallikkaasti. Paljon ovelia manöövereitä ja koko homma tuntui toimivan astetta paremmin.

Gremlinien damiska on kyllä ihan toisesta maailmasta. Mulla oli 26 pinnan edestä väkeä joka teki yhteensä yhden pinnan lämää koko pelissä ja sitten loppupoppoo tappoi Lynchiltä kaikki paitsi Gravesin ja yhden Illuminated. Multa kuoli Slop Hauler ja yksi Bayou Gremlin. WTF? No, oli siellä semmoisia Francois vetää dumb luckilla miinusflipillä kaksi severeä: 8 pinnaa ja täyskuntoinen Illuminated samantien vaihtoon. Tämä oli vielä ihan ylimääräinen lyönti kun en oikeastaan edes halunnut listiä sitä Illuminatedia (sillä oli Distracted ja sen kuolema maksoi mulle yhden VP:n).

Huhhuh. Ja Ophelia kävelee, ampuu Beckonerin täydestä kunnosta ja sitten vielä Tannenin kolmannella AP:llaan. Ja seuraavalla vuorolla niistää Hungering Darknessin ja Lynchin molemmat (tosin molemmilla jo jotain damagea sisässä). Huhhuh.

Mutta silti olin koko ajan jotenkin ihan kauhuissani, että missä vaiheessa multa vaan kuolee kaikki. Oli kyllä isosti tuuria mukana - päätösluvut oli 6-3 ja Raphael, jota Lynch yritti Murder Protegeata oli yhdessä woundissa kahden vuoron ajan.
Fiend_

Hemmetin Gremlinit.. :D

Ei tosi hyvä peli oli! Nyt oli oikeet terrainit, muutti pelin ihan toisenlaiseksi. Oli tarpeeks estettä, oli severe terrainia jne. Schemet oli Murder Protege, Breakthrough, Assasinate ja Distract kaikki vaatii pääsyn closikseen ja eihän sinne päästä tollasella tulivoimalla :D Ainoa mistä irtos pisteet oli Line in the sand jonka sai se yks hengissä selvinnyt Illuminated kasaan ison talon takana turvassa.

Mutta kyllä ne vaan tuhoa saa aikaan, oon nyt kaks kertaa pelannu Opheliaa vastaan ja eihän siellä kentällä kukaan säily hengissä. Nyt täytyykin sit alkaa miettimään crew'ta uusiksi, ei kestä pieniä vihreitä miehiä ja naisia toi crew :D
NorjanPaavi

Fiend_ kirjoitti:Hemmetin Gremlinit.. :D

Ei tosi hyvä peli oli! Nyt oli oikeet terrainit, muutti pelin ihan toisenlaiseksi. Oli tarpeeks estettä, oli severe terrainia jne. Schemet oli Murder Protege, Breakthrough, Assasinate ja Distract kaikki vaatii pääsyn closikseen ja eihän sinne päästä tollasella tulivoimalla :D Ainoa mistä irtos pisteet oli Line in the sand jonka sai se yks hengissä selvinnyt Illuminated kasaan ison talon takana turvassa.

Mutta kyllä ne vaan tuhoa saa aikaan, oon nyt kaks kertaa pelannu Opheliaa vastaan ja eihän siellä kentällä kukaan säily hengissä. Nyt täytyykin sit alkaa miettimään crew'ta uusiksi, ei kestä pieniä vihreitä miehiä ja naisia toi crew :D
Olikos teillä perjantain pöytään verrattuna kuinka paljon enemmän maastoa? Itse olen pohtinut kuinka hyvin malifaux sopisi melko täydelle pöydälle jossa olisi moni ulotteinen maasto myös korkeus suunnassa. Niin että pääsisi tiputtelemaan vastustajaa eri tasoilta alas esim kattoja ja korkeita eri tasoisia rauniota.

Jeps Gremlinit ja etenkin Ophelia jakaa järkyttävän hyvin lämiskää tosin Dump Luckin ansiosta oma jengi on melko nopeasti puolissa woundeissa ja siihen jos edes keskivertoa parempi lähistelijä pääsee kiinni niin on meno kylmää. Francois ja Ophelia poikkeuksina. Myös WP ja Terrifying ovat myrkkyä tosin Liqued Bravery taitaa tosin antaa tähänkin vasta lääkkeen Gremlinien puolelta.
Hammerheart

NorjanPaavi kirjoitti:Itse olen pohtinut kuinka hyvin malifaux sopisi melko täydelle pöydälle jossa olisi moni ulotteinen maasto myös korkeus suunnassa. Niin että pääsisi tiputtelemaan vastustajaa eri tasoilta alas esim kattoja ja korkeita eri tasoisia rauniota.
Kyllä se varmaan toimisi, joskin Incorporeal nousee arvoon arvaamattomaan jos on monikerroksisia taloja.
Jeps Gremlinit ja etenkin Ophelia jakaa järkyttävän hyvin lämiskää tosin Dump Luckin ansiosta oma jengi on melko nopeasti puolissa woundeissa ja siihen jos edes keskivertoa parempi lähistelijä pääsee kiinni niin on meno kylmää. Francois ja Ophelia poikkeuksina. Myös WP ja Terrifying ovat myrkkyä tosin Liqued Bravery taitaa tosin antaa tähänkin vasta lääkkeen Gremlinien puolelta.
Liquid Bravery on hemmetin hyvä, mutta kun se pitää antaa Leaderille ja Ophelialla on jo hirveä läjä hyviä (0)Actioneja. Lisäksi Liquid Bravery auttaa vain Minioneja ja Gremlineitten Enforceritkin tarvitsisi jeesiä Wp-osastolla =D Nimimerkillä: "ihan turha tällä Raphaelilla on Tannenia ampua, kun tarvii ysin, että pääsee läpi Manipulative 13 ja Tannen tekee cheattaamisesta hankalaa..."
Fiend_

Joo ottaahan ne Gremlinit damaa siitä Dumb Luckista mutta kyllä Slop Haulerit sitä aika jäätävästi korjaa sitä tilannetta. Pelänny sitä Opheliaa siitä asti ku NorjanPaavia vastaan pelasin ja nyt se sitten sieltä taas tuli vastaan :D Maastosta sen verran että meillä oli oikeasti sitä paljon, jos nyt muistelen perjantain peliin verrattuna niin oli varmaan maaston puolesta about sama määrä mutta isona isona erona oli severe terrain pitkin kenttää. Se oikeasti muuttaa pelin kulkua ja joutuu tekee valintoja. Ht1 soft coveria esim aitoja jne meillä ei ollut (muistaakseni?) tiistaina.

Haha, no Tannen selvis sen yhen kaverin vuorolta mut Ophelia sen kyllä nätisti korjas :D Eikä mun suklaajuna Gravesin Black Bloodin kanssa kyllä Tannenia auttanut :D
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Sinänsä ois ihan siistiä päästä taas kokeilemaan, mutta kortit on MKykköstä eikä sääntöjäkään ole uuden ediikan osalta (osasyynä aktiivisen jälleenmyyjän puute Suomessa). Jos jollakulla on heittää kortteja lainaan tai jotain, niin joo.

Colette ja kumppanit lienee se eniten valmis jengi.
NorjanPaavi

Kaapelikala kirjoitti:Sinänsä ois ihan siistiä päästä taas kokeilemaan, mutta kortit on MKykköstä eikä sääntöjäkään ole uuden ediikan osalta (osasyynä aktiivisen jälleenmyyjän puute Suomessa). Jos jollakulla on heittää kortteja lainaan tai jotain, niin joo.

Colette ja kumppanit lienee se eniten valmis jengi.
Ei hätää Coletten kortit on ladattavissa Wyrdin sivuilta. Wave 2 julkaistaan vasta jossain vaiheessa joten sikäli helposti hoidettu. Tarvittaessa multa löytyy kaksi kirjaa (Iso ja pikku sääntökirja), koska pelaajia ei koskaan ole liikaa niin voin hyvin heittää lainaan. Vielä sikäli mikäli jotain Colettea tarvitset lainaan niin multa löytyy jotain maaleista. Sekä uudet säännöt oon ihan kivat Showgirlseille ihan kivat.

High res -kortit Wyrdin sivuilt.
http://wyrd-games.net/community/files/f ... -high-rez/
Hammerheart

Komppaan paavia - mukaan vaan! Colette on monipuolistunut sikäli, että se ei ole enää sidottu siihen omaan listaansa vaan sille voi rakentaa hyvinkin vapaasti listan melkeinpä mistä vaan Arcanisteista ja homma toimii silti. Toki siis voi edelleen pelata Showgirls-meiningillä, mutta ei ole enää pakko. Muutoinkin toki kakkonen on vähentänyt "pakotettua" synergiaa, eli on helpompi lisätä nappeja laajemmalta omaan jengiinn, jos huvittaa, mutta Colette kohdalla tämä on jotenkin erityisen selkeästi nähtävissä.
Fiend_

Todellakin mukaan vaan! Colette tosiaan on ilmainen korttiensa puolesta kuten jo tossa sanottiinkin. Mielenkiintoinen vastus se Colette kyllä oli kun Norjanpaavi sitä ulkoilutti.

Mä yritän saada noita omia jengejä maaleihin niin niitä saa sit toki kokeilla ja lainata. Tällä hetkellä ei ole kuin Lynch. Tulossa on Justice ja Seamus loppusuoralla, Sonnia ja Perdita alkusuoralla. :) Yan Lo ois kans lähtökuopissa jossain kaapissa. Sit ois Dreamer ja Ramos mutta niille ei ole edes core jengiä kasassa.

Tossa kuhan saan joskus tuon oman maaston kotiin asti niin sitten voi mun kämpillä pelailla vapaammin niin ei olla sidottu poron tiistaihin.
Myyra

Viesti Kirjoittaja Myyra »

Mites isoja pelejä te oikein ootte pelaillu. Lähinnä sillä kiinnostaisi tietää, että paljonko pitäisi jaksaa maalailla ennen kuin pääsisi omia miehiä ulkoiluttamaan?
Fiend_

Myyra kirjoitti:Mites isoja pelejä te oikein ootte pelaillu. Lähinnä sillä kiinnostaisi tietää, että paljonko pitäisi jaksaa maalailla ennen kuin pääsisi omia miehiä ulkoiluttamaan?
50ss on ollu meijän vakio :)

Ja sen verran varoituksena että ilmeisesti huomenna ei ollut ketään paikalla? Ite pääsisin kyllä pelaamaan mut yksin on vähän hankala :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”