Judge Dredd Miniature Game

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
finmirage

Judge Dredd Miniature Game

Viesti Kirjoittaja finmirage »

Hei,

Kuusi peliä pelanneena olen todella innostunut tästä pelistä. Se on mielestäni kaikkea sitä, mitä necromundan pitäisi olla. Modernista säännöstöstä yhtenä highlightina pitä nostaa kampanjasääntöjen sisäinen tasapainotus, joka aikaansaa jengien kasvamisen supistumisen sijaan eli pelatessa joukkueet yleensä tulevat paremmiksi. Lisäksi eri tasoisten joukkueiden keskinäiset mittelöt on hienosti tasapainotettu mercenaries säännöillä.

En ole löytänyt netistä mitään kunnon resursseja tälle pelille, joten ajattelin postata tänne ja kysellä, millaisia kokemuksia muilla on? Onko joku löytänyt fanien tekemiä lisäjuttuja kuten vaikkapa kampanjoita skenaarioita jne? Myös 40k maailmaan sopivia statseja olisi kiva nähdä, kun tällä sääntösysteemillä olisi mahtava pelata skirmish kampanjoita (40k figuja kun on valmiiksi jo kaapit pullollaan).

Summa summarum, olisi tosi kiva jakaa kokemuksia tästä pelistä, jos niitä on jollain muilla itseni lisäksi :D

Modeille: Fanien tekemät freeware julkaisut eivät loukanne IPRriä, joten niiden jakaminen tälläkin foorumilla on kai ok?

http://www.mongoosepublishing.com/minia ... dredd.html
tnjrp
Viesti:

Re: Judge Dredd Miniatures Game

Viesti Kirjoittaja tnjrp »

On tätä hieman koemielessä meidän klubilla pelailtu.

Helppokäyttöiset ja melko toimivat perussäännöt tuntuvat olevat. Tietysti pieniä kummallisuuksia on, mutta missäpä peleissä ei olisi.

Kampanjaa ei ole edes harkittu tässä vaiheessa, joten en osaa sanoa siitä paljonkaan. Fiilispohjalta en diggaa ajatusta, että pitkään elävät sankarit saavat hillittömiä määriä hitpointteja pelissä, jossa vain sen viimoisen menetys merkitsee. En digannut tätä edes ennen muinoin Dunkkarissa. Ja JDMG:ssä sankareista tulee kyllä melko pikaisesti aika kovia muutenkin, kun (ainakin muistaakseni) edistyksen myötä saatavat kyvyt ja stattien kasvatukset saa itse valita.

Resurssiasioista ei ole kuvaa, en ole juurikaan nähnyt keskustelua pelistä Mongoosen foorumin ulkopuolella. Mutta ihan yleisesti ottaen mainittakoon, että pidän nyttemmin ideaa WH40k:n tai minkä tahansa pelin mallien "porttailusta" pelistä toiseen aika kuolleena ajatuksena vaadittuihin ponnistuksiin nähden. Juu ja olen kokeillut, monestikin. Mutta toki kukin saa tapalata tyylillään.
HeRoS: tauolla ainakin toistaiseksi
finmirage

Re: Judge Dredd Miniature Game

Juu toi stattien porttailu on työlästä hommaa, mutta joskus aina sattuu, että joku toinen on nähnyt sen vaivan :) enpä ole ajatellut tuota hipariasiaa ongelmaksi, mutta voi olla että olet oikeessa...

Ei ottanut enempää tuulta siipien alle teidän klubilla?
tnjrp
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tnjrp »

Ei tämä niin kenenkään suosikkilistan kärkeen kuitenkaan singahtanut, ettei olisi keksitty muutakin pelattavaa. Ja meidän pelitahdilla tämänkin oletettu suola eli kampanjapelaaminen ei oikein ole hirveän mielekästä, vaikka tosin tuota ehtisi tahkoa yhden normipelipäivän aikana ainakin alkuun varmaan 3-4 peliä.

Hittipojoasiaa voisi varmaan korjata jollain kotisäännöillä, esim. ihan vaan rajoittamalla maksimäärä 4:ään (eli 1+3:een) kuten kaikissa muissakin stateissa. Ja/tai keksimällä joku stattien heikennysporrastus per joku menetetty hittipointsimäärä. En sitten tosin tiedä, kuinka suureksi ongelmaksi tämä käytännössä muodostuu, mutta kyllä siinä vähän semmoista outoa tulimyrksyn läpikävelyä seuraa väkisin jossain vaiheessa.
HeRoS: tauolla ainakin toistaiseksi
finmirage

Varmaan ovat ajatelleet, että "one shot, one kill" -tyyliset ominaisuudet tasapainottavat tuota, mutta toi on kyllä totta mitä sanot. Meillä korkeimman tason tyypit taisteluissa on olleet lvl5 ja ne ovat jo tosi kovia, eivät mitään kuolemattomia tosin. Olemme pelanneet tuota aika friendly-meiningillä ja itsekin olen kyllä analysoinut systeemiä ja miettinyt, että se ei ole missään mielessä tasapainoinen ja on helposti abusoitavissa, jos sellaista halua tehdä.

En itse oikein perusta houseruulaamisesta, koska tarjolla on niin paljon eri systeemejä. Jos systeemi ei syystä tai toisesta toimi ilman houseruleja, niin on helpompi vaihtaa peliä. Toisaalta minulla ei myöskään ole odotukset kovin korkealla, kun kaikki figupelit on enemmän tai vähemmän epätasapainossa kuitenkin. Etenkin pienempien firmojen pelit (esim force on force) omaavat yleensä säännöt, joissa aika paljon tulkinnanvaraa.
finmirage

Varmaan ovat ajatelleet, että "one shot, one kill" -tyyliset ominaisuudet tasapainottavat tuota, mutta toi on kyllä totta mitä sanot. Meillä korkeimman tason tyypit taisteluissa on olleet lvl5 ja ne ovat jo tosi kovia, eivät mitään kuolemattomia tosin. Olemme pelanneet tuota aika friendly-meiningillä ja itsekin olen kyllä analysoinut systeemiä ja miettinyt, että se ei ole missään mielessä tasapainoinen ja on helposti abusoitavissa, jos sellaista halua tehdä.

En itse oikein perusta houseruulaamisesta, koska tarjolla on niin paljon eri systeemejä. Jos systeemi ei syystä tai toisesta toimi ilman houseruleja, niin on helpompi vaihtaa peliä. Toisaalta minulla ei myöskään ole odotukset kovin korkealla, kun kaikki figupelit on enemmän tai vähemmän epätasapainossa kuitenkin. Etenkin pienempien firmojen pelit (esim force on force) omaavat yleensä säännöt, joissa aika paljon tulkinnanvaraa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”