Ainahan on vaihtoehto että rakentelee molemmat (tai kaikki) osapuolet, sitten ei tarvitse pohdiskella sitä saako vastustaja omansa valmiiksi ja sitä onko skaala sama. Itse rakentelen mm. preussilaisia, ranskalaisia ja itävaltalaisia 6mm skaalassa tuolla periaatteella - mutta lähinnä koska maalaaminen on rentouttavaa ja toisaalta siksi että pelaan käytettävissä olevan tilan ja ajan vuoksi hiukan harvinaisemmalla sääntösysteemillä (DSLB).-Scout- kirjoitti:Itse pidän Napoleonin ajan taisteluista. Mutta ainakin siihen aikaan on omasta miellestäni kaksi huonoa puolta. 1. Monta eri sääntö settiä, se on sinänsä hyvä asia mutta jakaa pelaajia. 2. Eri kokoset figut. 15mm ja 25/28mm taitaa olla suosituimmat ja niiden lisäksi on 6mm ja 10mm.
Olisihan tietysti ihan mukavaa jos olisi joku standardikokoinen figujen alusta jota useimmat systeemit käyttävät mutta periaatteena tuntuu olevan se että jokainen pelisuunnittelija lähtee siitä että vaikka moni asia olisi samoin kuin muissa, ainakin figujen alustan pitää olla jotain sellaista mitä ei ole aiemmin nähty. Itse ajattelin lähteä siitä että olipa alusta mikä tahansa, armeijan pitää näyttää armeijalta eikä yksittäisiltä heeboilta viljapellossa.
Maataisteluista ei nyt tule mieleen yhtään tuollaista kirjasta mutta todellakin noille olisi käyttöä. Itse-asiassa jos ajatusta jalostaa pidemmälle niin universaali - peliriippumaton skenaariokirjasarja olisi erittäin hyvä veto. Meritaisteluista on tarjolla esim. Monsoon Seas ja Rebel Seas jotka ovat itse-asiassa Close Actionin skenaariokirjoja mutta koska ne ovat erinomaisesti kirjoitettu niitä voi käyttää ihan hyvin referenssinä myös muissa systeemeissä. Itse käytän niitä Signal Close Actionin kanssa ja hyvin toimivat.-Scout- kirjoitti:Itse toivoisin että tulisi semmosia "Scenario kirjoja" jotka olisivat kamppanja tyyliin. Esim Peninsularin sota alue josta Britit lähtee Portugalilaisten kansaa Espanjaan, siinä olisi hexagon mappi tai vastaava jossa olisi joukot, siinä pelattaisiin figuilla peli ja voitosta riippuen pääsee eteenpäin tai perääntymään ja lisävahvistuksia saisi/ostaa pelin kuluessa. Sillä tavalla saisi rikottua vanhaa kaavaa ja tulisi uusia näkökulmia peliin.