Turnaus Porin Pelikaupalla Toukokuussa
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Re: Turnaus Porin Pelikaupalla Toukokuussa
Huh huh, olipas pelit. Hauska pikku turnee taas kerran. Eikä pelkästään siksi et voitettiin. Tiukkaa vääntöä oli ja voitto ei ollut missään tapauksessa helppo. Vaikka loppupisteet antoikin niin ehkä vaikuttaa.
Ekapeli (tau/tyranids) ratkesi lopulta, meidän koviin ja kestäviin lähistelijä mastereihin. Sekä parempaan tulivoimaan. Pisteet lopulta meille 10-1
Kakkospeli (tau/nekron) oli osottautua kompastuskiveksi. Ei oikein tulitus meiltä onnistunut ja muutenkin noppa pyöriheikommin. Lisäksi peli jäi kovin tyngäksi, et vaikea sanoo miten ois käyny jos oltais pelattu lähemmäs "kokopeliä". Ja oli työn takana et tasoittavalla vuorolla saatiin kammettua peli 4-1 tappioasemasta tasoihin. Pisteet päättyi siis 4-4. Jälkikäteen ajatellen, onneksi Tero ei kuunnellut Rikua ja ampuikin mun tykkiä. Se yksinäinen scoutti olis ollu järkevämpi. Mutta jälkiviisautta.
Viimeinen peli (nekron/nekron) olikin sitten jännää sekin. Nekrut olivat voittaneet molemmat ekat pelit. Joten meillä oli pakko voitto edessä. Kovaa tulitusta ja tappeluvoimaa edustavat nekronit lähti lujaa kohti ja ampumaan päin. Se hyvä puoli tietty oli et meillä oli ottamassa edessä ottamassa tulta vastaan 4 masteria 2+ saveillaan. Ja toisella laidalla scoutit 2+ coverissa. Eli eipä juuri tuhoa tullut. Vastaiskussa sitten saatiin firstblood ja muutakin tuhoa aikaan kivasti. First bloodilla etu meille. Siinä sitten tulitusta puolin toisin ja wraithit jyräsi tappeluissa (tuhoten molemmat scoutit),kunnes lopulta kuolivat Antin mastereihin ja mopo jengin rippeisiin. Me saatiin tuhottua lopulta vastustajalta molemmat loordit ja kaikki troopit. Joten meille lopulta pisteet 6-1. Mulla oli lopussa enää jäljellä toinen masteri ja kanuuna. Antilla kanuuna, masterit ja yksi mopo (jolla sai pidettyä kotiobjektiivin). Nekruilla oli 3 bargea ja stalkkeri. 4 vuoroa nekrut tulitti mun mopoja ennenkuin tuhoutuivat. Mutta tuhoutuessaan olikin jännät paikat koska siinä meni mun viimeinen trooppi ja kenukka. Mutta onneksi meillä oli tasoittava ja saatiin kotiobjektiivi sillä haltuun. Muuten olisi ollut tasapeli lähellä, tai peräti tappio.
Mutta kahdella voitolla ja tasurilla kiilattiin sitten korkeimmalle korokkeelle. Jännää myös et 3 peliä joista ei saatu yhtään aloittaa. Varsinkin 2 pelissä olisi aloitusta tarvittu. Mutta kiitos kaikille vielä. Hienoa et mukana oli 3 "uutta" pelaajaa. Eli tunkua on ja nopeimmat nyt ehti mukaan. Pariturnaus oli itelle ensimmäinen kokemus. Ja ihan hauska pelimuoto. Jatkossa lisää ja katotaan mitäs uudistusta tuo uus edikka tuo.
Niin se meidän "sikailutiimi" Höpö & nassu oli tälläinen:
PLAYER: ANTTI
CODEX: SPACE MARIENS
CHAPTER: IRON HANDS
HQ-Warlord: CHAPTER MASTER, ARTIFICIER ARMOR, SHIELD ETERNAL, POWER FIST, BIKE (245)
HQ: CHAPTER MASTER, ARTIFICIER ARMOR, STORM SHIELD, POWER FIST, BIKE (210)
TROOP: BIKE SQUAD, 2 ADDITIONAL, 2 GRAV GUNS (135)
TROOP: SCOUT SQUAD, 1 SNIPER RIFLE (56)
HEAVY SUPPORT: THUNDER FIRECANNON (100)
TOTAL (746)
PLAYER: JARKKO
CHAPTER: WHITE SCARS
HQ-Warlord: CHAPTER MASTER, ARTIFICIER ARMOR, SHIELD ETERNAL, THUNDER HAMMER, BIKE (250)
HQ: CHAPTER MASTER, ARTIFICIER ARMOR, POWER FIST, BIKE (195)
TROOP: SCOUT SQUAD, 5 SNIPER RIFLE, 5 CAMO CLOAKS (70)
TOTAL (750)
Ekapeli (tau/tyranids) ratkesi lopulta, meidän koviin ja kestäviin lähistelijä mastereihin. Sekä parempaan tulivoimaan. Pisteet lopulta meille 10-1
Kakkospeli (tau/nekron) oli osottautua kompastuskiveksi. Ei oikein tulitus meiltä onnistunut ja muutenkin noppa pyöriheikommin. Lisäksi peli jäi kovin tyngäksi, et vaikea sanoo miten ois käyny jos oltais pelattu lähemmäs "kokopeliä". Ja oli työn takana et tasoittavalla vuorolla saatiin kammettua peli 4-1 tappioasemasta tasoihin. Pisteet päättyi siis 4-4. Jälkikäteen ajatellen, onneksi Tero ei kuunnellut Rikua ja ampuikin mun tykkiä. Se yksinäinen scoutti olis ollu järkevämpi. Mutta jälkiviisautta.
Viimeinen peli (nekron/nekron) olikin sitten jännää sekin. Nekrut olivat voittaneet molemmat ekat pelit. Joten meillä oli pakko voitto edessä. Kovaa tulitusta ja tappeluvoimaa edustavat nekronit lähti lujaa kohti ja ampumaan päin. Se hyvä puoli tietty oli et meillä oli ottamassa edessä ottamassa tulta vastaan 4 masteria 2+ saveillaan. Ja toisella laidalla scoutit 2+ coverissa. Eli eipä juuri tuhoa tullut. Vastaiskussa sitten saatiin firstblood ja muutakin tuhoa aikaan kivasti. First bloodilla etu meille. Siinä sitten tulitusta puolin toisin ja wraithit jyräsi tappeluissa (tuhoten molemmat scoutit),kunnes lopulta kuolivat Antin mastereihin ja mopo jengin rippeisiin. Me saatiin tuhottua lopulta vastustajalta molemmat loordit ja kaikki troopit. Joten meille lopulta pisteet 6-1. Mulla oli lopussa enää jäljellä toinen masteri ja kanuuna. Antilla kanuuna, masterit ja yksi mopo (jolla sai pidettyä kotiobjektiivin). Nekruilla oli 3 bargea ja stalkkeri. 4 vuoroa nekrut tulitti mun mopoja ennenkuin tuhoutuivat. Mutta tuhoutuessaan olikin jännät paikat koska siinä meni mun viimeinen trooppi ja kenukka. Mutta onneksi meillä oli tasoittava ja saatiin kotiobjektiivi sillä haltuun. Muuten olisi ollut tasapeli lähellä, tai peräti tappio.
Mutta kahdella voitolla ja tasurilla kiilattiin sitten korkeimmalle korokkeelle. Jännää myös et 3 peliä joista ei saatu yhtään aloittaa. Varsinkin 2 pelissä olisi aloitusta tarvittu. Mutta kiitos kaikille vielä. Hienoa et mukana oli 3 "uutta" pelaajaa. Eli tunkua on ja nopeimmat nyt ehti mukaan. Pariturnaus oli itelle ensimmäinen kokemus. Ja ihan hauska pelimuoto. Jatkossa lisää ja katotaan mitäs uudistusta tuo uus edikka tuo.
Niin se meidän "sikailutiimi" Höpö & nassu oli tälläinen:
PLAYER: ANTTI
CHAPTER: IRON HANDS
HQ-Warlord: CHAPTER MASTER, ARTIFICIER ARMOR, SHIELD ETERNAL, POWER FIST, BIKE (245)
HQ: CHAPTER MASTER, ARTIFICIER ARMOR, STORM SHIELD, POWER FIST, BIKE (210)
TROOP: SCOUT SQUAD, 1 SNIPER RIFLE (56)
TOTAL (746)
PLAYER: JARKKO
CHAPTER: WHITE SCARS
HQ-Warlord: CHAPTER MASTER, ARTIFICIER ARMOR, SHIELD ETERNAL, THUNDER HAMMER, BIKE (250)
HQ: CHAPTER MASTER, ARTIFICIER ARMOR, POWER FIST, BIKE (195)
TROOP: SCOUT SQUAD, 5 SNIPER RIFLE, 5 CAMO CLOAKS (70)
TOTAL (750)
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Ainiin meinasin unohtaa meikäläisen listan!
HQ: Illuminor Szeras (varmaan harvoin nähty turnauksissa)
Troop: 7 warrior, 5 warrior
Heavy: Monolith x 2!!!!!! Ja Annihilation Barge.
Koko pelin tähtihetkeni oli kun monoliitti imuroi lähelle uskaltautuneen Chapter Masterin toisessa pelissä portaliin.
HQ: Illuminor Szeras (varmaan harvoin nähty turnauksissa)
Troop: 7 warrior, 5 warrior
Heavy: Monolith x 2!!!!!! Ja Annihilation Barge.
Koko pelin tähtihetkeni oli kun monoliitti imuroi lähelle uskaltautuneen Chapter Masterin toisessa pelissä portaliin.
Joo toi sun porukkas oli kyl hauska ja mielenkiintonen. Noi monot oli kyllä hankalia varsinkin meille ja niiden suojassa oli suittien hyvä olla. Et hyvän combon olitte rakentanu. Harmi ettei ehitty kutittelemaan niitä enempää orbeilla ja nekin pirut skatteroi liikaa.
Niin tuosta ajasta. Joo kyllähän tuo 1,5t on tiukka. Toisaalta siinä on kaks tekemäs juttuja samaan aikaan. Vaikkakin joissain kohdissa sekin hidasti, kun piti hiukan neuvotella miten mennään ja missä järjestyksessä. Ja tietty pelaamattomuus tuo ongelmia luonnollisesti. Mutta muuten tuo 1,5t on täysin pelattavissa vaikka tiukka onkin. Ja osaltaan tuo myös tuo haastetta listan tekoon, et saat tehtyä sopivan jengin tuohon aikatauluun. Et jollain 2x ökkihordella ei kannattane lähteä mukaan. Toisaalta tuollainen peli päättyy helposti tasan kun aikaloppuu kesken. Tai ratkeaa johonkin firstbloodiin.
Niin ja kyl mä suunnittelin myös missile susia+2 runepriestiä podiin viskomaan jawssia. Tai riippuen listoista antamaan rerolleja missileille. Juurikin siks kun tiedettiin et nekroneita ja tauta tulossa. Mutta tuli nyt ekaa kertaa ikinä kokeiltuu mopoja ja "normi"mariineja.
Edit: ainiin, todella upeilta muuten näyttivät ukkos livenäkin. Ja tau samaten. Ite taisin nyt ekaa kertaa (vastoin periaatteitani) osallistua tuollaisella "maalaamattomalla" porukalla. Ei vaan ollu aikaa tälläkertaa. Sain nuo mopotkin vasta hiljattain
Niin tuosta ajasta. Joo kyllähän tuo 1,5t on tiukka. Toisaalta siinä on kaks tekemäs juttuja samaan aikaan. Vaikkakin joissain kohdissa sekin hidasti, kun piti hiukan neuvotella miten mennään ja missä järjestyksessä. Ja tietty pelaamattomuus tuo ongelmia luonnollisesti. Mutta muuten tuo 1,5t on täysin pelattavissa vaikka tiukka onkin. Ja osaltaan tuo myös tuo haastetta listan tekoon, et saat tehtyä sopivan jengin tuohon aikatauluun. Et jollain 2x ökkihordella ei kannattane lähteä mukaan. Toisaalta tuollainen peli päättyy helposti tasan kun aikaloppuu kesken. Tai ratkeaa johonkin firstbloodiin.
Niin ja kyl mä suunnittelin myös missile susia+2 runepriestiä podiin viskomaan jawssia. Tai riippuen listoista antamaan rerolleja missileille. Juurikin siks kun tiedettiin et nekroneita ja tauta tulossa. Mutta tuli nyt ekaa kertaa ikinä kokeiltuu mopoja ja "normi"mariineja.
Edit: ainiin, todella upeilta muuten näyttivät ukkos livenäkin. Ja tau samaten. Ite taisin nyt ekaa kertaa (vastoin periaatteitani) osallistua tuollaisella "maalaamattomalla" porukalla. Ei vaan ollu aikaa tälläkertaa. Sain nuo mopotkin vasta hiljattain
- Ookami_Tez
Juuh kiitosta palautteesta ja vaikka itse en paljoa kerennyt pelejä seuraamaan niin näytti meno olevan oikeen hyvä ja fiilistä ilmassa. Tämmössiinä päivinä on mukava mennä töihin. Siinä jo sitä vähän tuli tiskin ääressä luonnehdittua tulevaisuutta ja jotain tämän tapasta tuli suunniteltua ehkä tulevaisuuden pelejä ajatellen:
10:15 Pelaajat viimeistään paikalle.
10:30 eka peli käyntiin
12:30 toka peli käyntiin
14:30 kolmas peli käyntiin
16:30 palkintojen jako
tuossa olis sitten 2h per kierros ja pelaajat sais syödä siinä pelaamisen ohessa käyvät kaupassa sitten ennen tai juoksevat matsien välissä. Tarkottaisi sitten että 10 aikaan avattais liike, joka nyt on mahdollista ainakin niin kauan kun mää oon puljussa harjottelemassa. Mikä mielipide ihmisillä oli muuten niissä normi 750 peleissä riittikö niissä se aika ihan ok 1,5h vai tarvisiko sinne lisää aikaa?
Ja vielä loppuun kiitokset kaikille osallistuneille ja paikalle saapuneille, oli aivan mahtava nähdä semmonen porukka figupelaajia taas samassa paikassa. Nyt tämä mies varmaan kolahtaa pian sänkyyn tirsaamaan vaihteeksi.
10:15 Pelaajat viimeistään paikalle.
10:30 eka peli käyntiin
12:30 toka peli käyntiin
14:30 kolmas peli käyntiin
16:30 palkintojen jako
tuossa olis sitten 2h per kierros ja pelaajat sais syödä siinä pelaamisen ohessa käyvät kaupassa sitten ennen tai juoksevat matsien välissä. Tarkottaisi sitten että 10 aikaan avattais liike, joka nyt on mahdollista ainakin niin kauan kun mää oon puljussa harjottelemassa. Mikä mielipide ihmisillä oli muuten niissä normi 750 peleissä riittikö niissä se aika ihan ok 1,5h vai tarvisiko sinne lisää aikaa?
Ja vielä loppuun kiitokset kaikille osallistuneille ja paikalle saapuneille, oli aivan mahtava nähdä semmonen porukka figupelaajia taas samassa paikassa. Nyt tämä mies varmaan kolahtaa pian sänkyyn tirsaamaan vaihteeksi.
Great Teacher Ookami_Tez
Blogi miniatyyreistä ja milloin mistäkin nörttihenkisestä.
Blogi miniatyyreistä ja milloin mistäkin nörttihenkisestä.
1.5h riittää 750p liiankin hyvin, 1.5h ei millään riitä 1.5k peliin.
Edelleen tuossa 1,5k parissa on kaksi niitä 750p porukoita ja kaksi toimijaa. Eli täysin pelattavissa, mutta tiukkaa toki tekee. Ja siihen on tietty ne omat vaikuttajansa ja hidasteensa. Mutta toi 2t auttaa jo paljon. 750p peleissä siinä on "liikaakin" aikaa ellei kaikki halua pelata isoilla hordeilla. Ite ehdottaisin jo 2tuntiin 1000p porukoita. Mutta se ei varmaan vielä saa kannatusta. Mutta ei se huonoa ole jos on molemmille enemmän aikaa.
Mutta sekavasti siis. Tuo 2t on hyvä parannus ehdotus. Sopii 750p-1000p pelihin. Pariturnauksissa taas järkevintä on pitää toi 1,5k maxkokona. Ja se 2 t on siihenkin sopiva. Ja kyllä siinä väki ehtii hakemaan sapuskaa jne pelien välissä
Mutta sekavasti siis. Tuo 2t on hyvä parannus ehdotus. Sopii 750p-1000p pelihin. Pariturnauksissa taas järkevintä on pitää toi 1,5k maxkokona. Ja se 2 t on siihenkin sopiva. Ja kyllä siinä väki ehtii hakemaan sapuskaa jne pelien välissä
Vaikka 1,5h riittääkin tehokkaasti käytettynä 750p peleihin ei se tarkoita etteikö 2h olisi paljon aloittelijaystävällisempi, mikä on taas kaupalle selkeä etu, jos se pystyy sen järjestämään.
- Kardinaali
- Viesti:
Itteä alkais kiinnostaa näissä turneissa, tiukempi wysiwygin noudattaminen ja jonkinasteista maalauspakkoakin pikku hiljaa. Ei vältsiin täysin valmista mutta edes jotain väriä. (köh köh, antti "vaihdan chapter traittia kun ei näitä ole vielä maalattu edes" rammstein :D )
:D mulla oli ainakin 100% wysiwykki. Ja oli armeija jollain mittapuulla maalattukin, white scarit on helppo maalaa "valmiiks" :P
No joo, toi on totta kyllä. Mut sit taas toi aloittajaystävällisyys kysymys. Ja samaa mieltä furren kaa tuosta 2t + aloittelijaystävällisyys asiasta. Maalauspisteet on yks vaihtoehto, mut en tiiä onko sekään hyvä homma.
No joo, toi on totta kyllä. Mut sit taas toi aloittajaystävällisyys kysymys. Ja samaa mieltä furren kaa tuosta 2t + aloittelijaystävällisyys asiasta. Maalauspisteet on yks vaihtoehto, mut en tiiä onko sekään hyvä homma.
Joo maalauspisteet sun muut on ihan eri turnauksiin sitten. Mut wysiwygihän on näissä käytössä onko jotain erityisen kauheeta sit näkyny, että täytys olla tiukempaa?
Hieman alkanut itseäkin nämä 40k turneet kutkuttelemaan joten heitetään taas jotain...
Turneita ei pitäisi voittaa missään nimessä maalauksella mutta toki maalatut armeijat on hyvä palkita jotenkin itse pelitilanteessa (enkä nyt tarkoita "parhaiten maalattu armeija palkintoa"). Eli jotain pientä (suurta ja merkittävää) bonusta/nerffiä jompaan kumpaan suuntaan voisi ajatella niin että se osaltaan kannustaisi ihmisiä maalaamaan. Maalauksen tasolla en niinkään näe merkitystä (no joo ei ne jarkon white scarit kyllä kauniita ollut, eikä minun mittapuullani maalattujakaan).
Sivusta kun kaupalla seurailin yhden debloymentin niin tähän kului ihan jumalattomasti aikaa 0-45.min (2*SM vs Tau & Necron). Pelissä itsessään ensimmäinen kierros otti hieman enemmän aikaa mutta 2-3 kierrokset jo mentiinkiin 5min/joukkue tahtia. Eli aijan käyttöä deploymenttiin voisi miettiä jolloin aikaa jäisi enemmän itse pelille. Toki nämä kaikki taulukko heitot (mikähän se nyt oli joku warlord heittohommeli nyt ainakin) pelin alussa syövät pelikellosta osan joka on sinällään valitettavaa. Tuossa nyt pari asiaa joista näkisin että aikaa voitaisiin yrittää karsia.
Koskas seuraava turnee on että ehtii mukaan?
Turneita ei pitäisi voittaa missään nimessä maalauksella mutta toki maalatut armeijat on hyvä palkita jotenkin itse pelitilanteessa (enkä nyt tarkoita "parhaiten maalattu armeija palkintoa"). Eli jotain pientä (suurta ja merkittävää) bonusta/nerffiä jompaan kumpaan suuntaan voisi ajatella niin että se osaltaan kannustaisi ihmisiä maalaamaan. Maalauksen tasolla en niinkään näe merkitystä (no joo ei ne jarkon white scarit kyllä kauniita ollut, eikä minun mittapuullani maalattujakaan).
Sivusta kun kaupalla seurailin yhden debloymentin niin tähän kului ihan jumalattomasti aikaa 0-45.min (2*SM vs Tau & Necron). Pelissä itsessään ensimmäinen kierros otti hieman enemmän aikaa mutta 2-3 kierrokset jo mentiinkiin 5min/joukkue tahtia. Eli aijan käyttöä deploymenttiin voisi miettiä jolloin aikaa jäisi enemmän itse pelille. Toki nämä kaikki taulukko heitot (mikähän se nyt oli joku warlord heittohommeli nyt ainakin) pelin alussa syövät pelikellosta osan joka on sinällään valitettavaa. Tuossa nyt pari asiaa joista näkisin että aikaa voitaisiin yrittää karsia.
Koskas seuraava turnee on että ehtii mukaan?
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Kuvittelis tämän suurinpiirtein kerran kuussa tahdin jatkuvan eli varmaan kesäkuun puolella siis näin sivusta mutuillen.
Kaksi henkilöä ei todellakaan tarkoita kaksinkertaista nopeutta. Melkeinpä päinvastoin. Homma korostuu jos haluaa edes jotenkin voitontavoittelua harrastaa. Tähän lisää vielä kokemattomuus niin kyllähän siinä menee. Ja pyydän vielä kerran anteeksi että meillä meni aikaa enemmän kuin kokeneemmilla pelaajilla depoamiseen/liikutteluun/sääntöjen tarkistukseen/ampumiseen/ja kaikkeen muuhunkin. Me panostimme selkeästi enemmän maalaamiseen ja maalattujen figujen tuomiseen kentälle kuin nappuloiden pikaiseen siirtelyyn ja valmiisiin taktiikka kuvioihin muutamaa ajatusta lukuunottamatta. Itseänikin harmittaa että kaikki meidän pelit jäivät vajaiksi. Kuinka moni muuten pelasi pelin wipeouttiin tai 5-7 vuoroa?
Väittäisin että 1500p yhdellä pelaajalla on nopeampi kuin kahdella, koska ajatuksia ei tarvitse vaihtaa kuin vastustajan kanssa eikä sinun tarvitse seurata mitä kaveri meinaa tehdä. Lisäksi joukkojen depoaminen eri puolille pöytää ja ahtaassa tilassa liikkuminen että yllät liikuttamaan modeleita ei ollut kovin sulavaa. Ekassa pelissä unohdin warruni kahdeksi vuoroksi kentän toiselle laidalle kun en vaan muistanut käydä katsomassa rakennuksen taakset.
Maalausta ei pidä sotkea itse pelaamiseen ja minun mielestä toimii parhaiten juuri pienimuotoisena sivutapahtumana. Ei buffeja eikä nerffejä. Se on vain visuaalisuutta. Menikö muuten joku wysiwyg-juttu multa ohi kun ei ainakaan minun silmään osunut mitään karmaisevaa?
Ja edelleen erittäin suuret kiitokset KAIKILLE vastustajille kärsivällisyydestä ja avuliaisuudesta!
Pelaaminen on kuitenkin vain osa harrastuksesta. :)
Väittäisin että 1500p yhdellä pelaajalla on nopeampi kuin kahdella, koska ajatuksia ei tarvitse vaihtaa kuin vastustajan kanssa eikä sinun tarvitse seurata mitä kaveri meinaa tehdä. Lisäksi joukkojen depoaminen eri puolille pöytää ja ahtaassa tilassa liikkuminen että yllät liikuttamaan modeleita ei ollut kovin sulavaa. Ekassa pelissä unohdin warruni kahdeksi vuoroksi kentän toiselle laidalle kun en vaan muistanut käydä katsomassa rakennuksen taakset.
Maalausta ei pidä sotkea itse pelaamiseen ja minun mielestä toimii parhaiten juuri pienimuotoisena sivutapahtumana. Ei buffeja eikä nerffejä. Se on vain visuaalisuutta. Menikö muuten joku wysiwyg-juttu multa ohi kun ei ainakaan minun silmään osunut mitään karmaisevaa?
Ja edelleen erittäin suuret kiitokset KAIKILLE vastustajille kärsivällisyydestä ja avuliaisuudesta!
Pelaaminen on kuitenkin vain osa harrastuksesta. :)
Tottakai maalaus kuuluu turneisiinkin. Onhan nää _figu_ pelejä eikä shakkia tjms. missä kalikat on valmiina. En voi kyseistä turnausta kommentoida koska en ollut paikalla mutta ajatuksen tasolla samaa mieltä kuin Kardi. Ja onhan tapahtumat katsojienkin mielestä varmasti houkuttelevampia jos armeijat on maalattu.
Edit: Luin uusiksi edellisen viestin, käsitin väärin. No jätetään tää näin niinkuin yleisluontoisena, ei suunnattu erityisesti kenellekkään.
Edit: Luin uusiksi edellisen viestin, käsitin väärin. No jätetään tää näin niinkuin yleisluontoisena, ei suunnattu erityisesti kenellekkään.
Tarkennanpa kommenttiani. Maalauksen ei pidä vaikuttaa pelimekaniikkoihin. Eri asia sitten jos armeijan pitää olla jollain tavalla maalattu että voit osallistua turnaukseen.
Tunnelmankohottajana nuohan ovat kuitenkin aivan omiaan.
Peace out! :)
Hold the press edit... "Red goes fasta!"
Tunnelmankohottajana nuohan ovat kuitenkin aivan omiaan.
Peace out! :)
Hold the press edit... "Red goes fasta!"
- Kardinaali
- Viesti:
Niin muuten sitten olikin. Toi wysiwyggiys tuli itseasiassa mieleen silloin pelikaupalla kun tulkitsin pöydän figuja, että syrjalla oli space wuffe-bikejä joiden mukaan oli släpätty vain pari gravgun bikea mukaan vanilja puolelta (SW-biket koska siellä oli niitä luita ja tupsuja sun muita wuffeilta) Sit tajusin toki, että white scareilla on vähän samaa fiilistä ulkonäön suhteen niin ymmärsin vasta myöhemmin tänään illalla mitä olet hakenut niillä. :D Eli mitään Wysiwyggi -ongelmaa ei ollut, tosin mä en vaan paikan päällä tajunnut.syrja kirjoitti::D mulla oli ainakin 100% wysiwykki. Ja oli armeija jollain mittapuulla maalattukin, white scarit on helppo maalaa "valmiiks" :P
No ainahan me voidaan alkaa erittelee ihmisiä, että "ne aloittelijat" saa osallistua maalaamattomina, mut sit julkaistaan lista henkilöistä joilla pitäis olla sen verta jo pelejä takana, että ne listan figutkin sais olla jo maaleissa. :---Dsyrja kirjoitti:Mut sit taas toi aloittajaystävällisyys kysymys.
Tähän kommenttiin voin hyvin samaistua omien mielipiteitteni kanssa. Mitä sääntöihin tulee niin tarkistaminen kuuluu pelaamiseen eikä tätä oikein voi välttääkkään (jokaiselle tämä tulee eteen harrastuksen alku vaiheilla, myös minulla. Toki ne konkaritkin niitä joutuvat tarkastelemaan). Hyvin sujuvasti mielestäni pelasitte miten tuolla kokoon panolla voi ajatella pelaavan joten anteeksi pyytelyyn ei mielestäni tarvetta ole.Krank kirjoitti:Kaksi henkilöä ei todellakaan tarkoita kaksinkertaista nopeutta. Melkeinpä päinvastoin. Homma korostuu jos haluaa edes jotenkin voitontavoittelua harrastaa. Tähän lisää vielä kokemattomuus niin kyllähän siinä menee. Ja pyydän vielä kerran anteeksi että meillä meni aikaa enemmän kuin kokeneemmilla pelaajilla depoamiseen/liikutteluun/sääntöjen tarkistukseen/ampumiseen/ja kaikkeen muuhunkin.
Tuo maalaus homma nyt on vähän sitten mitä turnaukselta halutaan hakea. Henkilökohtaisesti näkisin paljon mielummin maalattuja armeijoita heikommilla listoilla turnauksissa, kuin muovin harmaita modeleita joilla listat on tuunattu tehokkaiksi. En kuitenkaan lähtisi suorilta käsin pois sulkemaan maalaamattomia armeijoita turnauksesta, aloittelevat pelaajat tuskin innostuvat maalauspakossa joka estäisi turnaukseen osallistumisen. Joten mielummin antaisin hieman keppiä harmaille miehille kuin sulkisin kokonaan pois, jolloin turnauksetkin pysyisi aloittelija ystävällisempinä. Tämä toki on täysin turnaus järjestäjien päätettävissä halutaanko visuaalisuutta vaiko pelitehokkuutta pelaajien listoista.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Joo-o. No tuossa maalausasiassa kandee varmaan kääntyä järjestäjän puoleen. Itelle kyllä käy "maalauspakko". Tai vaikka "kastijako" tuossa asiassa. Kuten aiemmin sanoin taisi olla eka kerta kun tuollaisella maalauksella johonkin osallistuin. Mut oli hiukka kiirutta. Ja mulla ei oo kuin yksi wuffemopo, siinäkin ajelee runepriesti. Mut hyvä et oivalsit idean. Wuffeilta saa juurikin hyviä mongooliosia. Mut aika pitkälti oon niistä SW jutut poistanu. Esim masterini kilvestä olin raaputtanut wufferiimu merkit pois :D
Katotaas onko ens kuussa turnee ja millainen ja ennen kaikkee millä säännöillä? Et odotellaan mitä järjestäjä taho keksii. Hitto kun sinne sais ees yhden pöydän lisää.
Katotaas onko ens kuussa turnee ja millainen ja ennen kaikkee millä säännöillä? Et odotellaan mitä järjestäjä taho keksii. Hitto kun sinne sais ees yhden pöydän lisää.
Juu eipä ole kaupan puoleen tarve kääntyä kun en näihin turneisiin ole vielä osallistunutkaan, lisäksi itseäni tässä jalkaan vielä ammun kun suurin osa figuista on maalaamatta =D
Enkä kyllä yhtään epäile ettettekö olisi saaneet kovaa listaa aikaiseksi maalatuista figuista, ei ole siis tarkoitus syyllistää. Välillä vain v*****aa näin yleisellä tasolla tuo ihmisten laiskuus maalauksen suhteen.
Jos hyvää haetaan niin 40k:n puolella väellä on sentään ne oikeat figut, samaa ei voi valittetavasti sanoa faban puolelta jossa proxytys meni hieman ehkä överiksi jo nykyisessä liigassa.
Hyvä se toki on että pelit ratkotaan pelaamalla ja maalaus maalaamalla eikä asioita sotketa keskenään ristiin. Itse kuitenkin toivoisin että maalaukseen keksittäisiin edes jonkin sortin kannustin, jolloin olisi pieni toivo nähdä enemmän maalattuja armeijota porinkin seudulla.
Jaahas, pitäskö sitä mennä nukkumaan jos tää v-käyräkin laskis hieman =D Taas olis voinu olla varmaan ihan kirjoittamattakin...
Enkä kyllä yhtään epäile ettettekö olisi saaneet kovaa listaa aikaiseksi maalatuista figuista, ei ole siis tarkoitus syyllistää. Välillä vain v*****aa näin yleisellä tasolla tuo ihmisten laiskuus maalauksen suhteen.
Jos hyvää haetaan niin 40k:n puolella väellä on sentään ne oikeat figut, samaa ei voi valittetavasti sanoa faban puolelta jossa proxytys meni hieman ehkä överiksi jo nykyisessä liigassa.
Hyvä se toki on että pelit ratkotaan pelaamalla ja maalaus maalaamalla eikä asioita sotketa keskenään ristiin. Itse kuitenkin toivoisin että maalaukseen keksittäisiin edes jonkin sortin kannustin, jolloin olisi pieni toivo nähdä enemmän maalattuja armeijota porinkin seudulla.
Jaahas, pitäskö sitä mennä nukkumaan jos tää v-käyräkin laskis hieman =D Taas olis voinu olla varmaan ihan kirjoittamattakin...
No mulla oli ainakin hemmetin hauskaa kokoajan ja niin oli varmasti taistelijaprillanikin. Jopa niin hauskaa, että jatkoimme jälkipeliä grillauksen ja saunomisen merkeissä aamuyön tunneille asti edellisyön maalaussessiosta huolimatta. :D Ja loppujen lopuksi mulle jäi semmoinen käsitys että hauskaa oli muillakin eli kaikki saivat osallistumismaksullensa vastinetta.
6. Edikan minisääntiksen sivu "ix" ja "Victory or Defeat" kappale oli meillä se juttu. :)
6. Edikan minisääntiksen sivu "ix" ja "Victory or Defeat" kappale oli meillä se juttu. :)