WHFB Liiga 5
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Re: WHFB Liiga 5
Kohtalaisesti lyövä loordi joka pitää gobborivejä ehkä paremmin kentällä. Onnistuessaan pakottaa vastustajalta yksiköitä reserviin. Olikos sillä vielä joku bound spelli
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
D6 jokaiselle yksikölle pelin alussa, kutosella jää reserviin. Ei se juuri muuta tee - lähinnä gobboja kiinnostaa Ld8. No Gobbla lyö 4 x Str6 killing blow hyökkäystä Skarsnikin neljän oman hyökkäyksen lisäksi. Ja magic missile bound spell. Ei mitään panssaria.Runt kirjoitti:Pelitilannetta taas päivitetty.
Huomenna sitten olisi Empire vs Gobbos matsia menossa aamutuimaan 11.00, yleisöpaikkoja voi olla muutama jaossa jos jotakuta kiinnostaa tulla ihmettelemään niin yv:tä tai vaikka soittoa tähän suuntaan.
Vielläkään mitään hajuakaan mitä nuo goblinit tekee, jos bretit ottaa pataan pelteineen niin kait sitä empirelläkin on turpaansaanti mahdollisuus olemassa.
Kysytääs nyt ihan julkisesti että millainen kapistus se skarnik nyt oikein on? Ilmeisesti sillä jotain jippoja löytyy hihasta.
Bretonnia oli kyllä ideaalivastustaja erityisesti fanaatikkoja ajatellen - Str 5 armour piercing pääsee oikeuksiinsa vasta juuri suhteessa vähälukuista mutta hyvin panssaroituja vastaan. Ja kun pahimmillaan kun tulee se 2D6 hittiä per fanaatikko potentiaalisesti tuho voi olla suurta. Tai sitten ei tee mitään - kuten kahdessa ekassa pelissä. Mutta aika monet gobbojen jutut on juuri hyviä panssaroitua elittiä vastaan. Suurilukuista porukkaa - varsinkin sellaista josta tulee suhteessa paljon hyökkäyksiä - mulla onkin paljon vähemmän hampaita. Kuten esim. tuli todettua Witch Elffien kohdalla. No aika arpapeliähän tuo gobbotouhu aina on mutta joskus niilläkin osuu nopat kohdilleen.
Empire VS Gobbos Batliline 1
Pelit saatiin hetki sitten päätökseen, tässä nyt jonkin moinen raportti itse pelin tapahtumista.
Reserviin päätyivät cannon + Balthazar, eli käytännössä vain toinen tykeistä ei ampunut ensimmäisellä vuorollla.
Empire voitti aloituksen ja lähti varovasti etenemään, hellblasterin poistaessa ~10goblin/squig. Myös toinen spiderider unitti saatiin panikoimaan pois pöydältä.
Gobbot puolestaan hieman myös eteen ja fanaatikkoja ilmaan, juurikaan osumaa ei tullut mutta kamalasti fanaticot jäivät chargelinjoille.
Empiren 2 vuorola sitten rymisi ja kovaa. Ritarit chargaa 3 fanaticin yli ja ottaa 13 modelia pois =) (Mitenkäs tänä fanaticsien ylijuoksu pitäisi oikein tapahtua kun ampumista vastaan minulla on +1as ja cc:ssä +2as, eli kumpaa pitäisi käyttää kun juoksen fanaticsen yli?). Tankki myös samaiseen maagi skarnik unittiin kiinni ja hilpari boxi viereiseen gobbo boxiin kiinni. Hilparit pisteli poikki ja pinoon gobboja (+1S/T, re-roll hit/wound avustuksella). Overrun viellä kivasti skarnik boxin kyljeen ja pyyhkäisy. Toisella kentän laidalla demit iski trolleihin, tosin kärsien 11W sisään. Kuin ihmeen kaupalla demigryphti meni viellä ja breikkasi trolliboxinkin. Tankki puolestaan kävi bumbwagonin kimppuun ja poisti sen vaarallisimman uhan itselleen kentältä. Ratkaisu lopputuloksen kannalta nähtiinkin juurikin tällä 2 vuorolla. Loppupelistä en tarkempaa jaksa selostella enään kun peli oli pitkälti sitä 3-0 voiton hakemista enään. Pelasimme kuitenkin pelin loppuun ja empire taisi saada 5 vuorolla pöydän tyhjättyä balthazarin poistaessa viimeisen sotakoneen transmutationin avulla.
Mutta kertokaas nyt miten tuo fanatics homma olis tuossa ritareiden chargessa pitänyt vetää, eli kumpaa savea saan käyttää kun omistan kilven ja gw:n. Ampumiseen kun saan sen +1as ja cc:ssä vain +2as. Tällä kertaa noppa ratkaisi tilanteen minun edukseni.
Pelit saatiin hetki sitten päätökseen, tässä nyt jonkin moinen raportti itse pelin tapahtumista.
Reserviin päätyivät cannon + Balthazar, eli käytännössä vain toinen tykeistä ei ampunut ensimmäisellä vuorollla.
Empire voitti aloituksen ja lähti varovasti etenemään, hellblasterin poistaessa ~10goblin/squig. Myös toinen spiderider unitti saatiin panikoimaan pois pöydältä.
Gobbot puolestaan hieman myös eteen ja fanaatikkoja ilmaan, juurikaan osumaa ei tullut mutta kamalasti fanaticot jäivät chargelinjoille.
Empiren 2 vuorola sitten rymisi ja kovaa. Ritarit chargaa 3 fanaticin yli ja ottaa 13 modelia pois =) (Mitenkäs tänä fanaticsien ylijuoksu pitäisi oikein tapahtua kun ampumista vastaan minulla on +1as ja cc:ssä +2as, eli kumpaa pitäisi käyttää kun juoksen fanaticsen yli?). Tankki myös samaiseen maagi skarnik unittiin kiinni ja hilpari boxi viereiseen gobbo boxiin kiinni. Hilparit pisteli poikki ja pinoon gobboja (+1S/T, re-roll hit/wound avustuksella). Overrun viellä kivasti skarnik boxin kyljeen ja pyyhkäisy. Toisella kentän laidalla demit iski trolleihin, tosin kärsien 11W sisään. Kuin ihmeen kaupalla demigryphti meni viellä ja breikkasi trolliboxinkin. Tankki puolestaan kävi bumbwagonin kimppuun ja poisti sen vaarallisimman uhan itselleen kentältä. Ratkaisu lopputuloksen kannalta nähtiinkin juurikin tällä 2 vuorolla. Loppupelistä en tarkempaa jaksa selostella enään kun peli oli pitkälti sitä 3-0 voiton hakemista enään. Pelasimme kuitenkin pelin loppuun ja empire taisi saada 5 vuorolla pöydän tyhjättyä balthazarin poistaessa viimeisen sotakoneen transmutationin avulla.
Mutta kertokaas nyt miten tuo fanatics homma olis tuossa ritareiden chargessa pitänyt vetää, eli kumpaa savea saan käyttää kun omistan kilven ja gw:n. Ampumiseen kun saan sen +1as ja cc:ssä vain +2as. Tällä kertaa noppa ratkaisi tilanteen minun edukseni.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Joo se jäi mietityttämään että lasketaanko fanaatikkojen hitit lähistelyksi vai ampumiseksi - vai joksikin ihan muuksi. Mä muistin että ampumiseksi mutta eipä siitä armybookista mainintaa löytynyt.
Siinä tärkeimmät kohdat tulikin selitettyä. Fanaatikot toimi loistavasti - mutta Skarsnikin lootasta silti tultiin ryminällä läpi ja gobbojen selkäranka oli sitä myötä ratkennut.
Tässä vielä kuvia pelistä:

Deployment.

Empiren linjaa.

Gobbojen rivistö valmiina vastaanottamaan imperiumin hyökkäyksen.

Squig herd.

Empiren steam tank etenee.

Empiren rintama ensimmäisen vuoronsa jälkeen näytti tältä.

Demigriipit seuraavat kun fanaatikot rupeavat lähestymään sisäpiirin ritareita uhkaavasti.

Demigriipit olivat vielä tässä vaiheessa täydessä iskussa - mutta saivat osansa fanaatikoista rynnäköityään toisella vuorolla.

Kahden yksikön fanaatikot jäivät sopivasti ritarien ja goblinien väliin. Mikäli sisäpiirin ritarit haluaisivat rynnäköidä, joutuisivat he ottamaan rankasti iskuja vastaan. Ja niin he myös tekivät.

Ritariyksikkö hupeni rynnäkköön mutta se ei riittänyt muuttamaan taistelun kulkua. Oikealta gobliinit pakenivat ja Skarsnikin yksikkö joutui murehtimaan myös papin johtamista hilparimiehistä kyljessään.

Tämä oli se viimeinen taistelu joka ratkaisi koko pelin.
Siinä tärkeimmät kohdat tulikin selitettyä. Fanaatikot toimi loistavasti - mutta Skarsnikin lootasta silti tultiin ryminällä läpi ja gobbojen selkäranka oli sitä myötä ratkennut.
Tässä vielä kuvia pelistä:

Deployment.

Empiren linjaa.

Gobbojen rivistö valmiina vastaanottamaan imperiumin hyökkäyksen.

Squig herd.

Empiren steam tank etenee.

Empiren rintama ensimmäisen vuoronsa jälkeen näytti tältä.

Demigriipit seuraavat kun fanaatikot rupeavat lähestymään sisäpiirin ritareita uhkaavasti.

Demigriipit olivat vielä tässä vaiheessa täydessä iskussa - mutta saivat osansa fanaatikoista rynnäköityään toisella vuorolla.

Kahden yksikön fanaatikot jäivät sopivasti ritarien ja goblinien väliin. Mikäli sisäpiirin ritarit haluaisivat rynnäköidä, joutuisivat he ottamaan rankasti iskuja vastaan. Ja niin he myös tekivät.

Ritariyksikkö hupeni rynnäkköön mutta se ei riittänyt muuttamaan taistelun kulkua. Oikealta gobliinit pakenivat ja Skarsnikin yksikkö joutui murehtimaan myös papin johtamista hilparimiehistä kyljessään.

Tämä oli se viimeinen taistelu joka ratkaisi koko pelin.
Hmm. En muista olisinko asiaa aiemmin miettiny. Tavallaan fiftisiksti tilanne, kyllä. Periaatteessahan nuo ei ole cc iskuja (kun ei voida lyödä edes takaisin). Eivät ole myöskään ampumista (vaikka haavat randomisoidaan kuten ampumisessa). Ja sit kaikki tapahtuu liikevuorolla. Äkkiseltään silti sanoisin et saa kilvet. Ellei sitä jossain kirjassa/faqissa erikseen sanota.
Ja Ville, tuliko sullekin depon jälkeen ajatus et ei hel***. Kun kattelit vastapäistä massaa :D
Ja Ville, tuliko sullekin depon jälkeen ajatus et ei hel***. Kun kattelit vastapäistä massaa :D
Se on tosiaan vähän fiftisixti. Kilpien lisäksi toinen missä sillä on itseasiassa aika iso merkitys on sotakoneet...syrja kirjoitti:Hmm. En muista olisinko asiaa aiemmin miettiny. Tavallaan fiftisiksti tilanne, kyllä. Periaatteessahan nuo ei ole cc iskuja (kun ei voida lyödä edes takaisin). Eivät ole myöskään ampumista (vaikka haavat randomisoidaan kuten ampumisessa). Ja sit kaikki tapahtuu liikevuorolla. Äkkiseltään silti sanoisin et saa kilvet. Ellei sitä jossain kirjassa/faqissa erikseen sanota.
EDIT: Rulebook s. 42 "Resolving Unusual Attacks" laatikoin voisi ymmärtää niin että kaikki mikä ei ole erikseen määritelty lähistelyhyökkäykseksi - on ampumista ja seuraa sen sääntöjä. Samassa laatikossa mainitaan myös Impact hitit joka meinaisi sitä että impactit tehdään sotakoneita vastaan kuten ampumisessa, eli koneiden - ei miesten - toughnessia vastaan.
Viimeksi muokannut Kharon, To 29.05.2014 16:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
? Avaatko, ei ummartanut nyt
No jos lasketaan lähitaisteluksi niin tapellaan miesten toughnessia vastaan. Ampumisessahan käytetään koneen toughnessia. Mutta tosiaan muokkasin tuota aiempaa viestiäni, alan kallistumaan ampumisen puolelle.
Itse itseäni korjaten: ... paitsi että Impact Hittien kohdalla olikin erikoissäännössä on mainittu että on lähitaisteluhyökkäys.Kharon kirjoitti:Samassa laatikossa mainitaan myös Impact hitit joka meinaisi sitä että impactit tehdään sotakoneita vastaan kuten ampumisessa, eli koneiden - ei miesten - toughnessia vastaan.
Juu vähän oli haavi auki depon jälkeen ja sen aikanakin, ei oikein tiennyt että miten peliä olisi lähtenyt pelaamaan kun ei tiennyt miten vastapuolen armeija toimii. Tuossa kohtaa kun fanaticit nappas ritareitani pois pari kourallista niin olin "varma" että tulen häviämään kyseisen pelin.syrja kirjoitti:Ja Ville, tuliko sullekin depon jälkeen ajatus et ei hel***. Kun kattelit vastapäistä massaa :D
Onkos nuo fanaticien iskut nyt sitten impact hittejä? Eli ei saisi käyttää kilpeä jos on gw.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Joo tajusin kans vähän myöhäs mitä tarkoitit (valvottu työyö taas takana) :D
Mutta juu, toi lisäyksesi antaa tuohonkin jonkinlaista ratkaisua. Eli katotaan kuten ampumiset. Samaa mieltä et sen mukaan menisin. Enkä nyt jaksa kahlata sääntöfakkia läpi. Örkki fakki ei ottanut kantaa asiaan sen katoin.
Niin ja nehän on nyt taas julki ja löytyy (jos joltain menny ohi) tuolta: http://www.blacklibrary.com/faqs-and-errata.html
Nii Ville siis mun mielestä saat käyttää kilpiä. Koska eihän fanojen iskuja ole nimetty impacteiksi vai oliko. Kattos Eero mitä mangler squikkien kohdalla sanotaan. Toimii kuitenkin hiukka samalla tavalla.
Mutta juu, toi lisäyksesi antaa tuohonkin jonkinlaista ratkaisua. Eli katotaan kuten ampumiset. Samaa mieltä et sen mukaan menisin. Enkä nyt jaksa kahlata sääntöfakkia läpi. Örkki fakki ei ottanut kantaa asiaan sen katoin.
Niin ja nehän on nyt taas julki ja löytyy (jos joltain menny ohi) tuolta: http://www.blacklibrary.com/faqs-and-errata.html
Nii Ville siis mun mielestä saat käyttää kilpiä. Koska eihän fanojen iskuja ole nimetty impacteiksi vai oliko. Kattos Eero mitä mangler squikkien kohdalla sanotaan. Toimii kuitenkin hiukka samalla tavalla.
Runt, siis nuo impacti ei liity siis Fanaatikkoihin mitenkään, mä vaan sekoilin :D
Eli fanaatikkojen hitit lasketaan ampumiseksi, näin mä sen tuun jatkossakin pelaamaan. Eli GW tyypit saa käyttää kilpeä, ei saa parrysavea ja sotakoneita vastaan heitetään koneiden toughnessia vastaan. Nuo lienee ne isoimmat asiat mihin vaikuttaa.
Eli fanaatikkojen hitit lasketaan ampumiseksi, näin mä sen tuun jatkossakin pelaamaan. Eli GW tyypit saa käyttää kilpeä, ei saa parrysavea ja sotakoneita vastaan heitetään koneiden toughnessia vastaan. Nuo lienee ne isoimmat asiat mihin vaikuttaa.
Samaa tulkintaa ite käyttäisin.
Piti vielä lisätä, et vaikka olisikin impacteja niin nuo toimii kuitenkin eritavalla kun "normaalit" impactit. Kärryjen jne impactithan katotaan closis vuorolla ja lasketaan mukaan resoon. Fanoilla ei niin tehdä.
Mut hei mites on. Teilläkin on hienoja "big gun" juttuja. Ottakee osaa kaupan kisaan. La viimeinen palautus päivä.
Piti vielä lisätä, et vaikka olisikin impacteja niin nuo toimii kuitenkin eritavalla kun "normaalit" impactit. Kärryjen jne impactithan katotaan closis vuorolla ja lasketaan mukaan resoon. Fanoilla ei niin tehdä.
Mut hei mites on. Teilläkin on hienoja "big gun" juttuja. Ottakee osaa kaupan kisaan. La viimeinen palautus päivä.
No nyt tietää sitten jatkossa miten pitää pelailla.
Itsellä juu olisi miltein valmis dreadnough tuossa ja mieteinkin jo osallistumista. En tiedä raaskinko istuttaa sitä kaupan vitriiniin kk ajaksi. Tosin aikas moinen hoppu tulee sen kanssa jos meinaan lauantaiksi saada valmiiksi, dippi kun kuivuu jo sen useamman tunnin ennen kuin vetelee viimiset basetukset ja mattalakan pintaan, eli ei ihan optimi aikataulu mutta toisaalta jos rehkisi niin olisi ehkä saavutettavissa juuri ja juuri.
Itsellä juu olisi miltein valmis dreadnough tuossa ja mieteinkin jo osallistumista. En tiedä raaskinko istuttaa sitä kaupan vitriiniin kk ajaksi. Tosin aikas moinen hoppu tulee sen kanssa jos meinaan lauantaiksi saada valmiiksi, dippi kun kuivuu jo sen useamman tunnin ennen kuin vetelee viimiset basetukset ja mattalakan pintaan, eli ei ihan optimi aikataulu mutta toisaalta jos rehkisi niin olisi ehkä saavutettavissa juuri ja juuri.
Niin. Lähinnä aattelin et sullakin on komeeta empire kalustoo. Ja esim gobbo riehumassa ison kuulan/kurpistan kanssa menee mielestäni tuohon kisa kategoriaan. Tietty faba-liigan kannalta en tiiä haluutteko niitä ukkoja kaupalla istuttaa.
No empirestä nyt ei kovin kummoista "isoa" tykkiä löydykkään, toki jos tankki tai rakettinheitin lasketaan niin sitten ehkä. 2 peliä liigasta olisi jäljellä joten hirveä peli kiirus ei itselläni ole. Ja äkkiäkös sen figun kaupalta käy "lainaamassa" jos tarvetta sille ilmenee ja palauttelee sitten seuraavana päivänä.
On mulla maalaus tulossa - tosin aika epävarmaa että kerkeekö. Aattelin kuitenkin että kisan hengen mukaista on maalata jotakin uutta vaikka toki "vanhaa" ei ole missään kielletty. Kiikutetaan gobboa kaappiin jos ei muuta deadlineen mennessä valmistu. No, tiedän mitä huomenna teen :)
Mä tiedän että näistä puheista ei tykätä, mut alkaa meikäläisen päässä näyttää siltä että pelien pelaaminen käy turhan hankalaksi nykyisen työ rytmin ohessa, ehdotankin, kaikkien mielenterveyden vuoksi että vielä pelaamattomat pelini hävisin 3-0, että päästään joskus eteenpäin... Vai epäileekin joku muka että mä olisin vetänyt kolmannen ihmeen tähän liigaan?
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Tomi! Eiiii! Ei noin. Ei ihan vielä.
Itsekin olen huomannut ihan samaa oikeastaan kaikkien osalta. Itselläkin on nyt kesän ajan kuuteen saakka töitä, niin ei paljoa ole kiinnostusta arkipäivän pelailuihin ja sitten kun viikonloppu viimeinkin tulee, niin silloin tekee mieli tehdä miljoonaa eri asiaa. Syksyllä on sitten edessä samat kujeet kuin nyt keväällä oli. Niinä päivinä kun olen tutuille soitellut, joiden kanssa tekisi mieli leikkiä, kuuluu vähän samankaltaisia puheita. Jarkko juhlii juhannusta vähän etuajassa rankasti ja Henkkakin on menossa ulkomaillekko?
Ei ole pätevä syy lopettaa kesken, koska ei ole aikaa, koska sitten me kaikki muutkin voitaisiin lopettaa. Sätkitään vielä tovi elossa kuivalla maalla. Ei ole ensimmäinen kerta kun meidän liigamme venyy pienten kesä-joulu-pääsiäis-keskiviikkolomien vuoksi.
Itsekin olen huomannut ihan samaa oikeastaan kaikkien osalta. Itselläkin on nyt kesän ajan kuuteen saakka töitä, niin ei paljoa ole kiinnostusta arkipäivän pelailuihin ja sitten kun viikonloppu viimeinkin tulee, niin silloin tekee mieli tehdä miljoonaa eri asiaa. Syksyllä on sitten edessä samat kujeet kuin nyt keväällä oli. Niinä päivinä kun olen tutuille soitellut, joiden kanssa tekisi mieli leikkiä, kuuluu vähän samankaltaisia puheita. Jarkko juhlii juhannusta vähän etuajassa rankasti ja Henkkakin on menossa ulkomaillekko?
Ei ole pätevä syy lopettaa kesken, koska ei ole aikaa, koska sitten me kaikki muutkin voitaisiin lopettaa. Sätkitään vielä tovi elossa kuivalla maalla. Ei ole ensimmäinen kerta kun meidän liigamme venyy pienten kesä-joulu-pääsiäis-keskiviikkolomien vuoksi.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Niin jos joku nyt päättää jättäytyä pois niin pelatut pelit mitätöidään.
Helpotettaan kuitenkin teidän tuskaanne hieman, Hapid taitanee jättäytyä liigasta pois joten nyt yksi peli vähemmän pelattavana.
Omalla kohdallani tämä tarkoittaisi sitä että yksi peli olisi tätä liigaa jäljellä.
Muutoin tuo pelitilanne näyttäneekin ihan hyvältä, onkohan goblineilla nyt hivenen vähemmän pelejä pelattuna kuin muilla. Eli eipä tuossa montaa peliä olisi jäljellä.
On tämä kesä kyllä semmosta aikaa että kaikkea muuta olisi paljon. Vielä kun BB liiga pyörii ympäri vuoden niin se vie osan pelaajien ajasta ja 40k kun sai uuden sääntösetin niin vetää sekin puoleensa ihan mukavasti. Mutta kyllä me tästä selvitään.
Eli Tomi jatkaa liigaa 2 peliä pelaamatta, eiks joo? Tosin omalle kohdalleni tuo jättäytyminen pois sopisi pisteiden valossa hyvin, mutta ei tätä nyt niin hampaat irvessä kuitenkaan pelata että pois jääntejä toivoisi.
Helpotettaan kuitenkin teidän tuskaanne hieman, Hapid taitanee jättäytyä liigasta pois joten nyt yksi peli vähemmän pelattavana.
Omalla kohdallani tämä tarkoittaisi sitä että yksi peli olisi tätä liigaa jäljellä.
Muutoin tuo pelitilanne näyttäneekin ihan hyvältä, onkohan goblineilla nyt hivenen vähemmän pelejä pelattuna kuin muilla. Eli eipä tuossa montaa peliä olisi jäljellä.
On tämä kesä kyllä semmosta aikaa että kaikkea muuta olisi paljon. Vielä kun BB liiga pyörii ympäri vuoden niin se vie osan pelaajien ajasta ja 40k kun sai uuden sääntösetin niin vetää sekin puoleensa ihan mukavasti. Mutta kyllä me tästä selvitään.
Eli Tomi jatkaa liigaa 2 peliä pelaamatta, eiks joo? Tosin omalle kohdalleni tuo jättäytyminen pois sopisi pisteiden valossa hyvin, mutta ei tätä nyt niin hampaat irvessä kuitenkaan pelata että pois jääntejä toivoisi.