No niin nyt kun nörtteilyssä päässy vauhtiin. Niin tehdääs nyt tämäkin, kun kerran siitä lupailin. Eli Ropecon 2014 40k turneessa tuli käytyä. Kyseessä oli mun ensimmäinen ns isoturnaus. Onhan noissa isojen pisteiden jne turneissa jo tullu häärittyä. Mut eka tällänen 2 päivän mäiske. Missä voidaan sanoa, et mukana oli maan kärkipelaajatkin. En nyt tarkemmin ala jokapelistä lässyttämään. En enää edes muista kaikkee tapahtumia. Mut hiukan jotain mitä vastaan pelasin ja kuvia. Osa kuvista on hiukka huonoja, kun joutu niitä pokkarilla lonkalta ottamaan.
Turnee siis 1500p ja kaikki sallittu. Täällä enemmän turneesta
viewtopic.php?f=11&t=108572
Peli 1: Cleance and control. Vastassa Tuomas Hänninen ja unbound Orks. Pirusti lootia (Yhdessä loota porukassa KFF suoja ja warboss mega-armorilla. Hyvin toimi tuo slow and purposefull loota porukassa). Monta kopteria ja buggyä. Parit forge trakit ja isoja tykkejä tukena. Tiukka ja hyvä peli. Miljoona yksittäistä liikkuvaa modelia (koptat/buggyt) ja hiton moinen tulitus toi hankaluuksia. Onneksi mariini armorit ja scars jinkit kesti hyvin. Ja objektive securedin ansiosta sain kivasti suoritettua tehtäviä. Örkit muistaakseni pärjäsi turneessa melko hyvin. Oli tuon 3 "korin" paras armeija. Enkä ihmettele. Oli hankala vastus. Kova homma ampua pois. Eikä örkkeihin tunnetusti viitti ihollekaan pienellä porukalla mennä. 11-9 voitto kuitenkin. Jees aloitus ja turnee jännitys laukaistu :D Kiitokset seniori vastukselle pelistä ja kumilenkki vinkistä

Peli 2: Spoils of war: Vastassa Jussi Nurro. Armeijana IG+SM+inqvisiittorit. Pirusti porukkaa ja tulivoimaa jota tuki tigurius podissa. Vastustajalla oli hiukan epäonnea nopissa. Tasaista vääntöä oli silti. Buustattu Tigurius porukoineen aiheutti melkoisesti päänvaivaa. Ennenkuin onnistuin gravittamaan sen pois. Mun Chapter masterit rökitti vastustajaa kunnolla. Irtaantuivat melko alussa sooloilemaan ja niisti vastustajaa yksitellen pois. Tiukkapaikka oli, kun Stormraven vapautti assaulttermat lordini kimppuun. Mutta selvisi piru hengissä ja pääsi karkuun. Ihan lopussa sitten mulle kävi tuuria korteissa ja homma "repes". 17-3 voitto. Ja nyt jälkeen kun surffaillut netissä. Niin kaverihan on voittanut ropeconin maalauskisoja muistaakseni enemmänkin. En ihmettele, komea armeija miehellä oli. Mutta tiukka ja hyvä peli tämäkin loppuluvuista huolimatta. Ja lennokas raven armeijassa.

Peli 3: Tactical escalation. Timo Oravala ja Imperial Knightit vahvistettuna pienellä dark angel ryhmällä ja forgen it tykeillä. Tuska nousi pintaan, kun vastustaja toi ukkonsa pöydälle. Noita saamarin knightejä....Onneks "vaan" kolme :D. Tiesin et nyt tulee tuskaa. Mut hyvä et kardi on tehny oman projektinsa niin ei nuo ritarit ihan puskista tullu. Eli aiemmasta viisastuneena. Päätin et on iskettävä aina kaikilla yhteen. Saumat olikin tiputtaa heti yks ritari pois, kun deposin oman porukkani käytännössä yhteen sumppuun. Alun tulitus ei vaan onnistunut ja ekan ritarin kaadossa meni liikaa aikaa. Ja omat mahdollisuuteni alkoi huveta. Hommaa ei helpottanut yhtään se, että kun sain stromtalonini kentälle. Ois ollu hyvä kiusa ritareille. Niin vastustajan interceptor tykit ampui sen heti alas icnore cover ammuksillaan...Yhden ritarin siis sain alas ja muut mitä vastustajalla oli. Ja kivasti tehtäviäkin sain suoritettua. Jos ekan vuoron isku olis onnistunut. Niin ois ollu mahdollisuudet tiputtaa ainakin kaksi ritaria. Onneksi mun nopeus riitti, et ritarit joutu hiukka hajaantumaan. Kaikesta huolimatta 8-12 tappio.
epäonnistunut ensi iskuyritys

Scouttini järjesti DA libralle teloitus session, ennenkuin taustalla näkyvä ritari tuli apuun. Ja sen tietää mitä se sit järjesti
No niin eka päivä takana. Ja hyvällä mielellä. Pelit menny ihan jees tähän asti
Peli 4: Deadlock. Vastaan Antti Natunen ja Tau. En nyt muista mitä kaikkee miehellä oli porukassaan. Taisi olla aikalailla etc-listaa mukailema. Mut typistettynä 1500p. Parit riptidet ja pirusti niitä pirun "annan rerollia ja vien coverit" jne juttuja piilossa bastionissa. Hiukan oli kokopeli tahmeeta. Saumoja oli suorittaa enemmän/paremmin. Mut ei sit vaan pyörinyt. Alussa meinas käydä säkä, kun vastustaja oli unohtaa mun orbitalit. Ihan viime hetkellä muisti ne ja meni piiloon :D Mutta joo tuskaa oli ja turpaan tuli 0-20 :D Ei käynyt tuuri edes lopussa. Jos peli ois loppunu aiemmin niin tilanne ois ollu jotain 15-5 vastustajalle. Laskeskeltiin sit piruuttaan miten ois suurinpiirtein päättyny. Mut koska ei loppunut niin sai wipetettyy mut pois. Ei lohduta hyvät jinkit tai mitkään kun ammutaan minne vaan los:in ulkopuolelle ignore cover shotteja. Ei silti mokasin itekin kyl alussa. Ois pitäny vaan mennä mut jokin oikosulku iski.
Taun "ollaan nurkassa ja ammutaan kaikki" :D

Peli 5: Contact lost. Roni Landgren nekroneineen vahvistettuna ritarilla. Vastustajalla oli taas melkoisesti epäonnea. Tulitus ei oikeen tehonnu. Yhtään lenturia ei tullu ekalla yrittämällä reservistä jne. Oli jo luovuttamas hommaa 3 kierroksen jälkeen. Siinä vaihees tais liittolaisritari kupsahtaa. Jatkoi kuitenkin mikä oli hyvä. Niin ei tullu tylsää loppua. Onnikin hiukan kääntyi parempaan. Ja pelistä saatiin suht tasainen ja hyvä. Alun epäonni oli kuitenkin liikaa ja peli mulle 14-6.
Siistejä nappeja myös hänellä. Ja valkoista käyttää muutkin :D

Mutta semmoinen turnaus. Kovat oli sodat ja ihan tyytyväinen olin tulokseen. 50p ja 19 sija eli puolivälissä molempien suhteen. Ennen turneeta aattelin et tavoite ois siellä 15 sakissa olla. Tuurilla ehkä vähän paremmin. Mut tuohon tuuriin en luottanut. Ei silti tuossa keskivaiheilla oli sen verran pienet erot ettei tuo 15 joukko kauas jäänyt. 4 pelissä jos ois loppunut aiemmin niin tuohonkin oltas ehkä päästy. Mut menee jossitteluks.
Sen verran pakko myöntää, et suurin virheeni oli ekan päivän jälkeen mennä kattomaan sotuun kokonaistilannetta. Siinä kun ehtoolla istuttiin olusella ja tehtiin tuttavuutta muiden kanssa. Tuli vaan puheeks päivän pisteet. Kun sit kerroin omani niin katseet oli hämmästyneitä ja pojjaat sanoi et "sullahan on hyvät pisteet". Ja sanoivat et sotussa on päivittetty pistetilanne ja seuraavan päivän peliparit valmiina. Heräs sit uteliaisuus ja jossain vaiheessa yön hämärissä menin yleisökoneelle ja sotun sivuille. Olin lentää persiillen, kun löysin itseni sijalta 12! Mutta tosiaan tuo oli suurin virheeni. Koska tuo aiheutti ehkä sellaisen liiallisen hyvänolon tunteen. Ja päähän iskeytyi ajatus pääsystä jopa 10 sakkiin. Ilman tuota ajatusta ja tietoa, ei ois 4 pelissä ollu pientä puristusta ja sen myötä pikku perseilyä hommissa mukana. Ehkä! Ei silti, ei se siitä pelistä olisi yhtään helpompaa tehnyt. Mutta tuo hyvänolon tunne vaikutti kyllä. Se on pakko myöntää. :D No ensikerralla viisaampi. Todennut aiemminkin, et mulle on parempi et mennään loppuun ja katotaan vasta sitten miten kävi.
Mulla oli siis tälläinen armeija:
WS
- chaptermaster: bike,eternal, artificer, hammer
- chaptermaster: bike, shield, artificer, fist
- 5 bike: 2 grav, combi grav
- 5 bike: 2 grav, combi grav
- 5 scout: 5 sniper + land speeder storm
- stormtalon: skyhammer
- Thunderfire cannon
SW
- runepriest: bike, lev2, chooser of slain
- 5 greyhunter: melta + razorback
- 5 longfang: 3 missile, 1 lascannon
Ihan tyytyväinen listaani. Jälkikäteen tuo chooser osoittautui turhaksi. Meltapommit sen sijaan ois ollu paremmat. No toisaalta ois voinu tulla vastaan enemmän infiltroivia porukoita. Etukäteen hiukan tuon speederi arvelutti. Mut keräs kiitettävästi pojoja scouttien kanssa. Heavy fleikka sillä ois myös ollu parempi. Mut wysiwykki enkä ehtiny sitä muokkaamaan
Tässä vielä kuvia reissulta
Menomatkalla pelattiin palloa hartsan kans. Tero arpo mulle örkit ja Harrille lizardit. Melko hyvin siinä muistettiin statit ja säännöt. Tiukkaa vääntöö ja liskot sai sit ekanpuoliskon lopulla tehtyy maalin. Lopetettiin sit peli, kun lisko valmentajalle tuli "huono-olo". Eli ei halunnu et oisin kääntäny pelin itelleni :D

Pelipaikka

pe-la yön apokki tunnelmaa jota seurasin. Siistit titaanit oli pahvista rakennettu!
Turnausarmeijoita ja ukkoja. Siisti ritari konffi

ei 1500p montaa ukkoa tarvita

Tuossa siis: farseer jetbikellä, 2 wraith knightia ja revenant titan :D
Pahvi budjetilla voi tehä podeja

Eikä nyt unohdeta fabaa. Varsinkin komeita Delffejä oli liikkeellä. Harmi et kuvat ei oikeen onnistunu
Mut semmosta. Nyt on taas kuvakikkailukiintiökin hetkeks täys. Mut Antti vois pikkuhiljaa alkaa kertomaan maailmanmatkoistaan. Ettei niitä tartte vahingossa mistään bongailla. Tanan kettu!
EDIT:
Niin unohtu laittaa viel yks juttu. Turnauksen parhaan armeijan palkinnon vei huikea Tau sydeemi. Homma oli viimeistelty alustaa myöden. Otin siitä kuvaakin mut eivät tuo ansaittua oikeutta. Onneksi herra itse on tehnyt hommasta hyvän rapsan. Lukekaa ja katselkaa sieltä
http://www.gowarhead.com/2014/07/cadre- ... -fall.html
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.