Samat tutut vanhat ja tykätyt huppelispuppelissäännöt kuin aikaisemmin. Kaikista töistä on kerrottava jotain suullisesti, mitä enempi sitä parempi, ja kaikki työt saavat pisteitä. Pisteitä jaetaan töille sen perusteella, kuinka paljon osallistujia on. Nyt kun on 5 osallistujaa, ensimmäinen työ saa 4p, seuraava 3p jne aina kunnes rumin työ saa 1p:een.
Ikään kuin se olisi jollekulle epäselvää (niin Allu), omaa työtään ei voi äännestää. Hän, joka on jättänyt antamatta vaaliäänensä, tulee saamaan ilkeää mulkoilua loppuelämänsä ajan. Diskaus on myös mahdollista käydä toteen.
Syrja

Ylhäältä, takaa, lähikuva ja lähikuva takaa
El Capitan

Lähikuva ja takaa
- En tiedä mitä mieltä te olette, mutta omasta mielestäni susipojat ovat yksi syy, miksi Hordesin nappuloista ei voisi olla tykkäämäti. Ei ollut minulle mikkään ongelma keksiä minkä yksikön tuon kisaan mukaan, mutta lopputulokseen en ole ihan niin tyytyväinen kuin voisin olla. Vähän meni viimeistely pieleen kun metalliin käyttämäni maali pääsi loppumaan ja piti vähän inspiroida, koska kaupassa ei ollut tarjottavissa kyseistä sävyä. Myös sävyeroja on havaittavissa etenkin kämmenissä, joissa kummastelin ääneenkin, että mitenkäs minä nyt tuon ihon oikein maalasinkaan.
Suurin ongelma kuitenkin tuli devlanin kanssa, joka pistikin viitan ja ihon tarkoitettua tummemmaksi. Rumilta näyttävät ensimmäisten armeijaan maalattujen yksiköiden keskellä, mutta niinpäs näyttääkin muutkin yksikköni näidenkin poikien jälkeen. Kuvien ottaminen onnistui odotettua paremmin vaikka senkin kanssa nähtiin hieman vaivaa. Ei ole minun leipälajini.
Krank

Edestä ja ylhäältä
- Tavoite: luoda oikeasti kaiken alleen peittävä hyökyaaltoinen scarabimatto, eikä niitä neljää perstikkuista mallia.
Värimaailma: Nappulat tulevat osaksi nykyistä necron armeijaa joten värit ovat valkoinen sinisellä hehkulla ja aavikkobasella.
Materiaaleja: green stuff(paljon), sandy paste, k-raudan 25kg liuskekivisäkki :D, epämääräisiä basetus kiviä ala GF9 JA GW Mordheim turs ja dead grass
Selitykset: vähän huolimaton liiman käsittely näkyy harmittavasti huurteena muutamassa basessa jonka huomasin vasta kuvien postaamisen jälkeen. Pitää tehdä lisää scarabeja koska loppuivat perkeleet kesken :D Keep it simple oli johtolankana ja kontrastina valko-siniselle modelille toimii itse base.
Runt

Antrax

- Figut on scribor miniatures chaos snail. Väkersin greenstuffista niille alaosan sekä jostain random spider jaloista jalat.
------------------------------
Kisaan osallistuttiin myös sääntöjen vastaisella joukkiolla. Kisan teemaksi otettiin käyttöön pelillisesti laillinen yksikkö mihinkä tahansa peliin, johon skirmishtason Mordheim ei sovellu. Mikäli osallistujat yhdessä toivovat, on nämä poloiset maalaajat mahdollista nostaa osallistuneiden joukkoon hyväsydämmisen ja herrasmiesmäisen Porilaiskulttuurin vuoksi.
Ookami_Tez