Gore2 vastaan Gore3, kumpi puolaan?

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Datsi

Gore2 vastaan Gore3, kumpi puolaan?

Viesti Kirjoittaja Datsi »

Hirveet miettimist ja metaa ja plaa näiden kahen välillä. Listat alkaa olla aika selvät, mutta silti en osaa oikeen päättää et kumpi on parempi.

ATM listat näyttää tältä:
Gore2 v2.0 kirjoitti:System: Warmachine
Faction: epic Goreshade - Heresy of Shadows
Casters: 1/1
Tiers: 2
Goreshade the Cursed (*5pts)
* Deathripper (4pts)
* Leviathan (9pts)
* Skarlock Thrall (2pts)
Bane Riders (Leader and 4 Grunts) (11pts)
Bane Thralls (Leader and 9 Grunts) (8pts)
* Bane Thrall Officer & Standard (0pts)
Bane Thralls (Leader and 5 Grunts) (5pts)
* Bane Thrall Officer & Standard (3pts)
Bane Lord Tartarus (4pts)
Pistol Wraith (3pts)
Pistol Wraith (3pts)
3 Scrap Thrall (1pts)
3 Scrap Thrall (1pts)
3 Scrap Thrall (1pts)
Tää on aika done, en usko et tohon voi hirveesti enää koskea, paitsi palaamalla vanhaan Bane knight -versioon. Grindaa hyvin, käytännössä autovoittaa matseja ja rokkaa tosi hyvin muutenki. RFP kusee ja niin edespäin. Aika tuttu lista varmaan aika monelle.
Gore3 Aiaiai kirjoitti:System: Warmachine
Faction: Cryx
Casters: 1/1
Goreshade, Lord of Ruin (*5pts)
* Defiler (5pts)
* Skarlock Thrall (2pts)
Bane Riders (Leader and 4 Grunts) (11pts)
Blackbane's Ghost Raiders (Leader and 9 Grunts) (9pts)
Satyxis Raiders (Leader and 9 Grunts) (8pts)
* Satyxis Raider Sea Witch (2pts)
Aiakos, Scourge of Meredius (3pts)
* Leviathan (9pts)
Satyxis Raider Captain (2pts)
Warwitch Siren (2pts)
Warwitch Siren (2pts)
Tässä vähän freesiä tuulahdusta. Tosta varianttina vielä ottaa aiakos ja levi pois ja tilalle minibanet+UA ja Tartarkastike, mut must tuntuu et tää on parempi.

Lista on tosi nopeesti vastustajan naaman päällä, Blackbanet on listassa lähinnä fiittikohteina, mut ne osaa kyl aiheuttaa pahennusta monessa matsissa. Tuppaavat olemaan loppupelistä vielä ihan OK kohde Mockerylle, incorpomodeleilla kuulemma voittaa skenuja. Sen lisäks siellä on aiakos ja leviathan jakamassa dakkaa. Sireenit ja Defiler antaa fiitin kanssa tosi vahvaa jalkaväen poistoa. Infernal machine menee ehkä vähän hukkaan, mutta menköön.

Se miten mä tän nään on, et molemmat on tosi hyvii monessa matsissa ja tosi huonoja kourallisessa. Mul on vähän semmonen fiilis et Gore3 on sit vähemmän hyvä matseissa jotka on mulle hyviä, mut toisaalta pärjää paremmin matseissa jotka on ok tai miinus. Esim. Circle on mulle ollu aina vähän hankala ja gore3 on parempi sitä vastaan.

Ite nään sen vähän näin:

Gore2
+Grindaa paremmin living modeleita vastaan
+Lyö kovempaa, dark shroud ja curse of shadows
+Hexblast
+Leviathanilla on phantom hunter
+Paljon stealthaavia tough -nappeja
+Pistol Wraithit

-Riippuvainen vastustajan living modeleista
-Huono terrain kusee

Gore3
+Grindaa paremmin jos vastustajalla ei ole living modeleita
+Tappaa paremmin jalkaväkeä
+Osuu paremmin
+Paljon nopeempi
+Blackbanet
+Käytännössä immuuni terrainille
+Pelaa skenaariota paremmin (featti)
+Assasinoi paremmin
+Gore tekee enemmän

-Vahva armorskevi kusee enemmän
-RFP kusee enemmän
--Ei upkeepin poistoa

Tosta puuttuu näin iltamyöhään aika montaki pointteria, mut sille ei nyt voi mitään. Tarkotuksena herättää keskustelua ja miettii et kumpi ahistaa ihmisiä enemmän jne.
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."
MaSSacRe

Re: Gore2 vastaan Gore3, kumpi puolaan?

Viesti Kirjoittaja MaSSacRe »

Ennen olisin ollut vankasti Gore 2 puolella. Mut nyt ku Gore3 tuli, ni uskoisin et se on parempi. Onhan se Fiitti ihan törkee, mockery of life -Ihan törkee- ja blackbaneja ei hirveesti oo näkyny (ainakaan suomessa) ni niihin ei varmaan oo hirveesti myöskään valmistauduttu.
Always argue with Idiots. Bring them down to my level, and beat them with my experience
JArrow

Viesti Kirjoittaja JArrow »

Ton eilisen pelin perusteella Gore2 on trolleja vastaan paljon ikävämpi kuin gore3. Mutta en sitten tiedä onko tolla oikeesti kamalan paljon väliä, koska cryx on trolleille muutenkin aika paha vastus (tai siis vaatii niitä vastaan toolatun listan). Lähinnä siis Gore3:lta loppuu puntti ja vaikka bane-cavalryä ei saa poistettua kokonaan kovin helposti, niin uudet modelit ei kuitenkaan lyö vuoroon.
Datsi

JArrow kirjoitti:Ton eilisen pelin perusteella Gore2 on trolleja vastaan paljon ikävämpi kuin gore3. Mutta en sitten tiedä onko tolla oikeesti kamalan paljon väliä, koska cryx on trolleille muutenkin aika paha vastus (tai siis vaatii niitä vastaan toolatun listan). Lähinnä siis Gore3:lta loppuu puntti ja vaikka bane-cavalryä ei saa poistettua kokonaan kovin helposti, niin uudet modelit ei kuitenkaan lyö vuoroon.
Toi eilinen matsi sai mut kans vähän kaipaamaan niit perusbaneja tohon listaan takasin. Ne antas sen kakkosaallon toughmodeleita joita on kuitenki kiva tuoda takasin. Aiakoslevi vaan tuo niin paljon utilityä tohon listaan, ne vaan ei viimepelissä oikeen suorittanu.

Pelataan uusiks jossain kohtaa, must tuntuu et se matsi näyttää paremmalta jos fiittaan paremmin ja esim levi tekee damagee objektiiveihin.
Ihme_apina

Viesti Kirjoittaja Ihme_apina »

Jotenki 24 banee ja 5 heppaa tuntuu kovin vähältä :D

Lähinnä muistelen jotai Samin kaikkibanet tm listoi joitten jälkee teki mieli satuttaa itteään..

Gore3 lista ei okkeen aukee mulle, varmaan vaa ku ei oo nähny pöydäl ni ei osaa kommentoida.
GreenMeanie kirjoitti: ... en oo mikää "Nätti Nakuna" niiku hebe
Veripallo kirjoitti:PELI 2 (vs eLylyth) Destruktion.
Pudotan Rahnin. Kävelen kolme tuumaa depolta ja kuolen.
Prkl

Viesti Kirjoittaja Prkl »

Ihme_apina kirjoitti:Jotenki 24 banee ja 5 heppaa tuntuu kovin vähältä :D

Lähinnä muistelen jotai Samin kaikkibanet tm listoi joitten jälkee teki mieli satuttaa itteään..

Gore3 lista ei okkeen aukee mulle, varmaan vaa ku ei oo nähny pöydäl ni ei osaa kommentoida.
Gore2:lla toki tulee 9+ banea vielä fiitistä lisää. Ja jos ne tappaa living modelin. Ja Tartaruksesta.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Datsi

Ihme_apina kirjoitti:Jotenki 24 banee ja 5 heppaa tuntuu kovin vähältä :D

Gore2 listan pointtihan on ne pistol wraithit, joita on neljä. Ja levi joka voittaa pelejä.

Gore3 näyttää vähän hassulta joo, mutta ei se huono ole. Must vähän tuntuu et moar banes(tm) on parempi ku leviakos, mut testaus kertoo enemmän.
Crescent

Viesti Kirjoittaja Crescent »

Listoihin osaa sanoo niin hirveesti, mutta.

Tiiminä meille hankalia paritettavia lienee

Cygnar: Mä ja Samu pelataan se hyvin. Muilla hankala?
PoM: Mä ja Tatu (?) pelataan se hyvin. Muille hankala?

Esim. toi Circle pitäs olla aika hyvin handlattu, ku Tatulla ja Samilla on sihen hyvät listat ja mä pelaan se Morvy-mirrorina.
Datsi

Crescent kirjoitti:Listoihin osaa sanoo niin hirveesti, mutta.

Tiiminä meille hankalia paritettavia lienee

Cygnar: Mä ja Samu pelataan se hyvin. Muilla hankala?
PoM: Mä ja Tatu (?) pelataan se hyvin. Muille hankala?

Esim. toi Circle pitäs olla aika hyvin handlattu, ku Tatulla ja Samilla on sihen hyvät listat ja mä pelaan se Morvy-mirrorina.
PoM pitäs olla ainaki ok mulle, dennyn pitäs handlaa se ihan ok. Cygnarista haluun halet dodgee ja kaikki muut on ok, mut sama pätee vissii samiin?

Näistä kahesta must tuntuu et gore2 handlaa pomin paremmin ku ne tuppaa pelaa living infantryä, mut toisaalta gore3 stallaa paremmin ja poistaa zealotit helpommin.
JArrow

Viesti Kirjoittaja JArrow »

Kannattaa muistaa, että Gore3:lla ei ole välttämättä feattiä pomia vastaan. Kirja estää KD:n lisäksi myös stationaryn, koska miks ei. Lisäksi PoMilla on maagisia hyökkäyksiä puolivahingossa melkeen joka listassa. Ja viime vuonna kun pelattiin, niin Gore2 ei oo edes eFeoralla helppo peli, vaikka siitä sentään tulee ihan peli. Gore3 lista taas menee aika mukavasti, koska ainoo mitä pitää huolehtia, on ettei päästä cavalryä täydellä voimalla judikseen.
Datsi

JArrow kirjoitti:Kannattaa muistaa, että Gore3:lla ei ole välttämättä feattiä pomia vastaan. Kirja estää KD:n lisäksi myös stationaryn, koska miks ei. Lisäksi PoMilla on maagisia hyökkäyksiä puolivahingossa melkeen joka listassa. Ja viime vuonna kun pelattiin, niin Gore2 ei oo edes eFeoralla helppo peli, vaikka siitä sentään tulee ihan peli. Gore3 lista taas menee aika mukavasti, koska ainoo mitä pitää huolehtia, on ettei päästä cavalryä täydellä voimalla judikseen.
Ehhhhh, mikä ihme se kirja oikeesti on?

Joo, ei kai sit.

eFeoralla ei vissiin oo random maagisii pyssyjä? Pääsees satyxit koskaa kii judikseen? Luulis et ne tekee ihan k vahinkoa scything touchilla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Armeijalistat”