Antiikin aikojen kahakat
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Antiikin aikojen kahakat
Pähkäillyt jo pitkän aikaa, että olisi hienoa, jos Porin alueella olisi innostusta antiikin aikojen figumittelöihin.
Jos joku olisi jo pelannut tai omistaisi figuja jo valmiiksi olisi aloittaminen helpompaa kun sääntö vaihtoehtoja olisi ainakin alustavasti kaksin kappalein.
Vaihtoehdot:
Warhammer Ancient Battles -fantasiapeleissä itse rulebook ja monia armeija kirjoja saatavilla aika kattavasti suoraan hyllystä.
http://www.fantasiapelit.com/index.php? ... va=_107483
Hail Caesar! - Warlord gamesin julkaisema sääntö opus
http://store.warlordgames.com/collectio ... r-rulebook
Toinen asia mikä aloittamisen kannalta olisi tärkeää tietää olisi se, että millä skaalalla olisi innostusta alkaa armeijaa kokoamaan:
6mm -Pieniä modeleita, halpoja, maalaus nopeaa. Liian pieniä ehkä kuitenkin?
15mm -Paljon valmistajia, suht halpoja, nopea maalata. Omasta mielestä varmaankin se mieleisin.
20mm -Vähän vaikea saada tiettyjä yksiköitä, HALPOJA, varsinkin muovisena, nopeita maalata.
28mm -Aika kalliita kun yksiköitä täytyy olla kuitenkin aika paljon, vie enemmän aikaa maalata, säännöt periaatteessa tehty tälle skaalalle.
Mielipiteitä asian tiimoilta olisi kiva kuulla, joten hanakkaasti vaan keskustelua aluilleen.
Jos joku olisi jo pelannut tai omistaisi figuja jo valmiiksi olisi aloittaminen helpompaa kun sääntö vaihtoehtoja olisi ainakin alustavasti kaksin kappalein.
Vaihtoehdot:
Warhammer Ancient Battles -fantasiapeleissä itse rulebook ja monia armeija kirjoja saatavilla aika kattavasti suoraan hyllystä.
http://www.fantasiapelit.com/index.php? ... va=_107483
Hail Caesar! - Warlord gamesin julkaisema sääntö opus
http://store.warlordgames.com/collectio ... r-rulebook
Toinen asia mikä aloittamisen kannalta olisi tärkeää tietää olisi se, että millä skaalalla olisi innostusta alkaa armeijaa kokoamaan:
6mm -Pieniä modeleita, halpoja, maalaus nopeaa. Liian pieniä ehkä kuitenkin?
15mm -Paljon valmistajia, suht halpoja, nopea maalata. Omasta mielestä varmaankin se mieleisin.
20mm -Vähän vaikea saada tiettyjä yksiköitä, HALPOJA, varsinkin muovisena, nopeita maalata.
28mm -Aika kalliita kun yksiköitä täytyy olla kuitenkin aika paljon, vie enemmän aikaa maalata, säännöt periaatteessa tehty tälle skaalalle.
Mielipiteitä asian tiimoilta olisi kiva kuulla, joten hanakkaasti vaan keskustelua aluilleen.
Re: Antiikin aikojen kahakat
Se DBA on kai aika paljon käytetty systeemi kanssa. Joo, kyllä mua historiallinen figumättö aina kiinnostaa. Mielummin pienehkö skaala, 15mm toki lähellä sydäntä.
Kalat meni kotio...
Waylandilta nopeasti ja edukkaasti warlord gamesin 28mm tavaraa:
http://www.waylandgames.co.uk/warlord-g ... 17345.html
ROMA VICTOR! Erinomainen alotus boxi roomalaisille. Alle 0,5e per figu.
http://www.waylandgames.co.uk/warlord-g ... 17290.html
Hail Caesar! Alotusboksi. Roomalaisia (30 legioonalaista ja Scorpion katapultti) ja Kelttejä (60 warrua), sisältää hardback ohjekirjan. Oiva ostos jos keltit tai roomalaiset lähellä sydäntä.
http://www.waylandgames.co.uk/warlord-g ... 17345.html
ROMA VICTOR! Erinomainen alotus boxi roomalaisille. Alle 0,5e per figu.
http://www.waylandgames.co.uk/warlord-g ... 17290.html
Hail Caesar! Alotusboksi. Roomalaisia (30 legioonalaista ja Scorpion katapultti) ja Kelttejä (60 warrua), sisältää hardback ohjekirjan. Oiva ostos jos keltit tai roomalaiset lähellä sydäntä.
DBA vois olla kyllä kanssa oiva vaihtoehto. 15mm skaala oli itellä kanssa mielessä, tietysti ei nuo warlordin 28mm ainakaan hinnalla ja laadulla ole pilattu.harkkari kirjoitti:Se DBA on kai aika paljon käytetty systeemi kanssa. Joo, kyllä mua historiallinen figumättö aina kiinnostaa. Mielummin pienehkö skaala, 15mm toki lähellä sydäntä.
Mikä armeija sulla on itsellä mielessä Snufa? Mua kyllä noi roomalaiset toki innostaa aina, että mielelläni voisi hankkia. Mutta ei sua noi keltit lämmitä?
Kalat meni kotio...
Mulla oli mielessä Aleksanterin aikainen makedonia/kreikka. Just love pikes. Mutta jos sua roomalaiset kiinnostas ni voisin nuo keltit ottaa sivu projektiksi, ellei kukaan muu olis niillä halukas alottelee pelaamista.
Tuon rulebookin haluaisin jos alotuslootaa meinasit, tietysti voi aina ostaa molemmille omat startterit ja roomalaiset sulle ja keltit mulle. Mitäs mieltä, monet ainakin tykänny noista säännöistä meinaa.
Tuon rulebookin haluaisin jos alotuslootaa meinasit, tietysti voi aina ostaa molemmille omat startterit ja roomalaiset sulle ja keltit mulle. Mitäs mieltä, monet ainakin tykänny noista säännöistä meinaa.
Joo, ei sinällään pahalta kuulosta. Periaatteessa se makedoniameininki voisi kyllä toimia mullekin. Toisaalta on kyllä aika monta figurautaa tulessa muutenkin tässä. Mutta ehkä me jutellaan tästä lisää, kun jatketaan maihinnousulaudan tekoa. Voisi muuten jatkaa sitä piakkoin.
Kalat meni kotio...
Nostan ajatukselle kannustavasti peukkua, muttei kyllä aika riitä tällä hetkellä millään noin isoon aluevaltaukseen, kun projekteja tosiaan riittää joka sormelle.
Ancientsia on mielestäni kovasti kehuttu ainakin.
Ancientsia on mielestäni kovasti kehuttu ainakin.
Asiahan ei minulle mitenkään kuulu, mutta suosittelen silti noita pienempiä skaaloja, eli 15mm tai jopa 6mm :) 15mm on vielä ihan helppo maalata, mutta samalla rahalla ja ennen kaikkea ajalla saa paljon enemmän massaa kentälle. Ancient sotiminen kuitenkin helposti on toimivampaa kun on oikeasti enemmän massaa kentillä kuin mitä kukaan 28 milliin saa kasaan. Kimppaprojektit on kanssa fiksuja, eli jos useampi askartelee ukkoja per puoli, tulee nopeammin taas isoa matsia, ja kimppapelit on ihan kivoja.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Olikohan se Harri, joka joskus tuolla "Muiden pelien" puolella nosti keskustelua aikaiseksi Viikinki Saagasta.
Allu minulle joskus soitteli ja kyseli sen puolesta pelikaveria. Bussia odotellessa sitten koulussa googlailin ja pätevältä kun peli näytti, niin tilattiin molemmat Waylandista boksi. Kunhan itse pääsen noita Circlen jätkistä eroon, niin tulee Welshiläiset minun maalauspöydälleni 40k:n DA:n rinnalle. Peliäkään ei ole vielä pelattu, mutta kovasti siellä Turussa sääntökirjaa luetaan.
Allu minulle joskus soitteli ja kyseli sen puolesta pelikaveria. Bussia odotellessa sitten koulussa googlailin ja pätevältä kun peli näytti, niin tilattiin molemmat Waylandista boksi. Kunhan itse pääsen noita Circlen jätkistä eroon, niin tulee Welshiläiset minun maalauspöydälleni 40k:n DA:n rinnalle. Peliäkään ei ole vielä pelattu, mutta kovasti siellä Turussa sääntökirjaa luetaan.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Joo meillä on ainakin Snufalla ja mulla Sagaan Warbandit. Mulla on viikinkejä. Tosin me ollaan keräilty sitä 15mm skaalaan. Erittäin pätevän oloinen peli se on. En ole tosin päässyt pelaan kun pari kertaa. Saattaisin jopa olla innokas hankkimaan isommankin skaalan figuja siihen.
Kalat meni kotio...
Hyviä pointteja otit esille. Kävin kurkkimassa essex miniaturesin 15mm ancient figuja ja kyllä niillekkin ihan kivasti hintaa tulee 40 miehen pike phalanx 17£ yayks! Se on totta, että nopeammin noita 15mm sutii sotisopaan kuin 28mm vastaavia. Forged in battlesilla oli myös mielenkiintoinen kick startter heidän uuteen tulevaan ancient valikoimaan 15mm skaalaan.smaxx kirjoitti:Asiahan ei minulle mitenkään kuulu, mutta suosittelen silti noita pienempiä skaaloja, eli 15mm tai jopa 6mm :) 15mm on vielä ihan helppo maalata, mutta samalla rahalla ja ennen kaikkea ajalla saa paljon enemmän massaa kentälle. Ancient sotiminen kuitenkin helposti on toimivampaa kun on oikeasti enemmän massaa kentillä kuin mitä kukaan 28 milliin saa kasaan. Kimppaprojektit on kanssa fiksuja, eli jos useampi askartelee ukkoja per puoli, tulee nopeammin taas isoa matsia, ja kimppapelit on ihan kivoja.
Tuo kimppaprojekti voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen ja kimppapelit varmaan toimii hienosti. Täytyisi vaan saada porukka innostumaan täällä päin edes jostakin skaalasta. Ja ei paha tuo hail caesar 2x alotus boxi jonkun kanssa kimppaan olisi, 120 keltti soturia joista tekee melkein sen 4-5 unittia ja 30 legioonalaista ja pari scorpionia aluksi ja army deal tohon niin kai niilläkin jo pelaa.
Juu löytyy saagaan 15mm skaalaan anglo-danish shieldwall, ei maaleissa kuitenkaan, ainakaan vielä. Voisi ne kyllä ainakin kasailla ja liimailla baseihin ni pääsis testi pelaamaan.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Skaalana miekin olen sitä mieltä, että 15mm ei ole voittanutta. Ne on jotenkin niin söpöjä. Grippin Beast kuitenkin taisi tehdä ne "viralliset" fikut peliin, niin en jaksanut alkamaan etsimään mitään sopivampia nappuloita pienemmistä skaaloista. Hintakaan ei ole yhtään paha kun 30£ sai 4p:n warbandin. Jos pelistä oikein kunnolla innostuu, niin saa sitten yhteensopivat nappulat vaivattomasti ja helposti hankittua.
Täällä siis taistellaan tuplakoolla, 28mm:llä nappuloilla.
Täällä siis taistellaan tuplakoolla, 28mm:llä nappuloilla.
- Sinitähti
- Sinitähti
Kyllä se niin on, että tuo 28mm varsinkin saagaan on se ainoa oikea skaala kun figujakaan ei siihen paljoa tarvita. 15mm oli ihan hyvä alotus että pääsee testailemaan.
Laitan varmaan tilaukseen tuon hail caesar startterin niin pääsen perehtymään noihin sääntöihin ja kasailemaan ja maalailemaan kelttejä siinä ohessa.
Laitan varmaan tilaukseen tuon hail caesar startterin niin pääsen perehtymään noihin sääntöihin ja kasailemaan ja maalailemaan kelttejä siinä ohessa.
Joo, mää en varmaan nyt ihan heti pysty laittaan hankintaan Startteria, kun just tilailin uuden BB tiimin. Tarvii koittaa saada noi Cutlassin Navyt maaliin ja toi tiimi, niin sitten voi harkita seuraavaa hankintaa. Voisihan sitä isompaa skaalaa sagaan hankkia, vaikka on siinäkin äkkiä se joku nelisenkymmentä ukkoa kentällä, kun mennään siihen perus 6p. peleihin.
Kalat meni kotio...
Waylandilta koitin tilata startteria, mutta kehvelit oli laittanut sen bulky tuotteeksi, eli ei saa lisätä ilmasia posteja sen kanssa. Hoh hoijakkaa. Kuriiri pelkälle boxille olis ollu 18£ ni antaa olla. Tilasin erikseen ohjekirjan, lisärikirjan ja 2 lotjua macedonian pike phalanxia sekä 40x40 baseja. Eli pieni sivuprokkis noitten myötä tauskien kaveriksi.
Tässä aamulla löysin sattumalta HäT -nimisen lafkan 1/72 skaalan gummia ihan kotimaasta. Itsellä ollut vähän aikaa kiinnostusta jonkun historiallispelin aloitukseen, tyyliin DBA/DBM tai Hail Caesar. Itteä hotsittelisi tuo 20mm / 1/72 just edullisten roippeiden vuoksi kun vielä ilman luottokorttia pystyy suomesta tilata. Pelataanko porissa noita yllämainittuja tällä hetkellä?
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Ketkäs kaikki muuten olivatkaan täällä kiinnostuneita tai pelaavat jo Saagaa? Mie ja velipoju ihastuttiin siihen peliin kun eilen kokeiltiin testipeli jengeillämme. Kuutsakin sitten saatiin erittäin puolueellisella myyntipuheella mukaan bandwagoniin. Hartsako siellä Ulvilassa omisti sääntiksen(?) ja warbandin ainakin?
- Sinitähti
- Sinitähti
Joo minä ja Snufa siis. Mulla on sääntis ja kaksi ekaa laajennusta kaiketi. Vai vaan toinen laajennus, en tiedä. Viikinkejä on warbandillinen, tosin 15mm skaalassa. Ja tietty viikinkien omat nopat kanssa. Tosi hyvä peli se kyllä on.
Kalat meni kotio...