Astetta derppaavampi cryx

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Inexis

Astetta derppaavampi cryx

Viesti Kirjoittaja Inexis »

Avataanpa nyt sitten oman topikin meikäläisen tarpomiselle ränkingeissä cryxilläni. Tänä viikonloppuna ollut Kurryn Killbox -turnaus Stadin Lauttasaaressa pelattiin, ja omalle kohdalle yllättävä ja posiitivinen kakkossija. Alla turnauksessa käytetyt listat.

Warwitch Deneghra (*5pts)
* Deathripper (4pts)
* Nightmare (10pts)
* Skarlock Thrall (2pts)
Cylena Raefyll & Nyss Hunters (Cylena and 9 Grunts) (10pts)
Greygore Boomhowler & Co. (Boomhowler and 9 Grunts) (9pts)
Mechanithralls (Leader and 5 Grunts) (3pts)
*Skarlock Commander (1pts)
Necrosurgeon & 3 Stitch Thralls (2pts)
Master Gunner Dougal MacNaile (2pts)
Pistol Wraith (3pts)
Pistol Wraith (3pts)
Warwitch Siren (2pts)
Gorman di Wulfe, the Rogue Alchemist (2pts)

Pitkälti perustuu Teron rakentamaan denny gunlineen, nytkun vihdoin sai mahdollisuuden käyttää sekä buumiksia että nyssejä. Teemun kanssa joskus metailin dennyä, ja Teemu diggasi ideasta että listassa on edes yksi hevijaska rikkomassa cryxin iänikuista pure-infantry -teemaa, ja se jäi sit mulle kans päälle. Listan ideana olla droppina ennekaikkea iki-ihania haleytä vastaan, ihan kumpaa vaan. Ois tietty ollu ehk plussaa et olisin edes joskus pelannut buumiksia, mutta siitä myöhemmin.

Asphyxious the Hellbringer (*4pts)
* Deathripper (4pts)
* Deathjack (12pts)
Satyxis Blood Witches (Leader and 9 Grunts) (6pts)
* Satyxis Blood Hag (2pts)
Satyxis Raiders (Leader and 9 Grunts) (8pts)
* Satyxis Raider Sea Witch (2pts)
The Withershadow Combine (5pts)
Pistol Wraith (3pts)
Pistol Wraith (3pts)
Satyxis Raider Captain (2pts)

Henkilökohtainen lempicasteri cryxiltä, tuntuu vaan niin kivalta ja antaa allekirjoittaneen kaltaiselle apinalle paljon anteeksi fiittinsä ansiosta. Aika hyvä attiritioimaan, varsinkin kun mäkkärit saa tuurilla osumaan johonkin carnagella. Eikä se itekkään oo ihan paska lyömään.

Ensimmäinen peli, vastustajana Tuukka Kallas ja pKruger (listassa ainakin woldwrath, megalithi, niitä antimagiaduiduleita ja pari duippasooloa (druids of orboros / blackclad wayfarer) sekä pari unittia shiftistoneja), skenuna Destruction. Minä pelasin aspy3.

Meikäläinen voittaa aloituksen ja urpoilen kaiken eteenpäin, aiheuttaen jo itse kauniin ruuhkan killboxin reunan tuntumille. Ja koska olin superovela cryxmies, jätin styxraiderit typerästi kontrolloitavan alueen ulkopuolelle odottamaan massiivista chargeorderiaan vuorolla 2. Tuukka saa vuoronsa ja juoksee druidinsa eteenpäin taikoen pilviä ja antimagiaa. Woldwrathi kävelee eteenpäin, ja osuu hienosti ashenveilattuun raideriin tappaen sen ja jättäen pilvensä ikävästi blokkaamaan raiderien linjoja. Kaikki muukin juoksee, paitsi kruger joka tulee ja ampuu salamaa raiderin kautta aina necrosurgeonille asti. Kaikki muu kuoleekin, paitsi onnekas surgeon joka jää kahteen boksiin ihmettelemään yksinäisyyttään. Tuukka fiittaa erinoimasesti krugerilla, tappaen koko raideryksikön lukuunottamatta sea witchiä, ja saa templatet lätkittyä siten, että allekirjoittaneen puolelta noin 80% alueesta on blokattu suorilla juoksuilla.

Pelin kuva on pitkälti se, että mä yritän suoltaa tavaraa alueelle ja Tuukka koittaa poistaa sitä (kerran siinä onnistuenkin vuoroksi, Kruger vaan unohti itsensä ulos alueelta) kunnes mäkkäriposse, jotka olivat keräilleet itseään kasaan pari vuoroa kuolleista satyxeistä eli noin 15 kappaletta, juoksevat alueelle senverran vahvasti, että pari henkiinjäänyttä modelia mahdollistivat surgeonien kanssa seitsemän mäkkärin ja DJ:n chargeemaan Woldwrathiin tuhoten sen, joka johti skenuvoittoon 5-0.

Toinen peli, Convergence of Cyriss ohjaajanaan Aleksi Koskinen (iron mother, monitor, assimilator, cipher, max obstructorit, max reciprocatorit, corollary, jotain servitoreja ja kaksi enigma foundryä). Skenuna supply and demand, minä menen taas gaspy3.

Aleksi voittaa aloitusheiton ja menee ensin, juosten täysiä päälle. Omalla vuorolla styxeille ashen veil ja juoksua eteenpäin. Vuoro 2 Aleksi ampuu jonkun yksittäisen styxin, mutta vuoro jää siihen. Kuittausvuorolla raiderit chargee obstructorit, tappaen triviaalin määrän, ja mitään muuta ei oikeastaan käy. Oikeastaan koko loppupelin kuva on vuorosta 3 alkaen jäätävä grindi Aleksin päässä controlzonessa, ja kumpikaan ei saa tyhjennettyä aluetta mitenkään. Minä pystyn tuhoamaan Aleksin objektiivin, ja pääsen yhteen controlpointtiin, ja voitan pelin lopulta tylsästi siihen, että Aleksilla loppuu kellosta aika.

Pelin MVP:ksi nimeän Deathjackin, joka ei tehnyt koko pelissä yhtään mitään koska urpoilin sen jonnekkin metsänreunaan jumiin kauas mobilityn kantamattomiin.

Kolmantena pelinä Pauli Lehtorantaa vastaan skenaariossa Process of elimination. Koska olen urpo vedän taas aspy3 ja lukotan itseni finaaliin dennyn gunlineen. Alla Paulin lista, varastettu suoraan hänen threadistaan:
Helga, The Conqueror (*6pts)
* Road Hog (9pts)
* War Hog (8pts)
Farrow Bone Grinders (Leader and 3 Grunts) (2pts)
Farrow Brigands (Leader and 9 Grunts) (8pts)
Farrow Slaughterhousers (Leader and 5 Grunt) (6pts)
Rorsh & Brine (9pts)
Saxon Orrik (2pts)

Minä voitan aloitusheiton, mutta päätän valita puolen ja antaa Paulin mennä ensin. Pauli juoksee kaikella eteenpäin ja luovuttaa vuoron. Styxit juoksevat 16 tuumaa eteenpäin ottaen engagen kiinni useampaan unittiin possuja. Aspy aktivoituu ja castaa mobilityn ja chargaa eteenpäin. Mobilityn innostama DJ kävelee eteenpäin ja taikoo ashen veilin satyxeille. Bloodwitchit juoksee eteenpäin ja minifiittaa. Vuorolla 2 Paulin porsimot ottavat tiukan chargeorderin, ja heittelevät miltei joka hyökkäyksensä ohi, ainoana valopilkkuna slaughterhousreposse rikkoo DJ:ltä corteksin ja toisen käden. Omalla vuorolla tapan satunnaisia possuja, yritän rikkoa toisen objektiivin enkä osaa ja aspy juoksee eteenpäin ja fiittaa agressiivisesti. DJ ei osaa tappaa makaavia possuja. Kolmantena vuorona Paulin noppaonni muuttuu olemattomaksi, ja aivan liikaa styxejä jää henkiin kun ei vaan osu. Vuoron kruunaa vahingossa killboxin ulkopuolelle juostu Helga, joka antaa 2 CP:tä meikälle. Omalla vuorolla aspy ja liikaa focusta clearaa kokonaan toisen zonen ja mäkkärit särkee toisen objektiivin, skenuvoitto 5-1.

Neljänteen peliin, finaaliin, vastaan asettuu joku random Der Dexter iki-ihanalla ekrugerilla jolla mukana ainakin talkkari, kaksi purebloodia, druidit ja joku pienempi peto sekä parit shiftarit. Skenuna close combat ja Tatu menee ensin. Itse lukossa pdennyyn.

Tatu juoksee eteenpäin, itse teen samoin. Tatu heitti, että kuolen heti jos kävelen dennyllä killboxiin, joten juoksen kuolemaa halveksuen heti sisään näyttämään kuka on mies. Tatu koittaa vuorolla 2 assasinaatiota, mutta mokaa koska aktivointijärjestys ja onnistuu silti, miltei vahingossa, rikkomaan nightmarelta cortexin. Sitten kruger fiittaa ja antaakin vuoron takaisin. Paniikinomaisesti kaikki etenee alueelle, ja denny fiittaa uljaasti yrittäen saada eteentyönnettyjä purebloodeja nurin. Olis varmaan ollu hyvä tajuta samalla, että koska spellward animuksena niin ei oikein nappaa kun ei saa sisään lisää debuffia ja masennusta. Ja koska nyt ensimmäisen kerran pelaan ampuvampaa listaa, yritän nuolilla pehmittää pedot mutta eihän niille käy juuri mitään, mokomatkin. Tatun vuorolla kolme kruger heittää jonkun superärsyttävän spellin joka vähentää rangedien rangea, ja lentää omien taakse karkuun. Itse etenen uljaasti buumiksilla ja yritän saada jotain tehtyä, mutta eihän siitä mitään tule (voisi myös huomauttaa, että jos osaisi lukea kortteja tajuaisi että buumikset vaan tekee enemmän meleessä kun ohiammunnalla). Pää oli kyl melko loppuunkäytetty tässä vaiheessa, ja vuoro Tatulle. Jotain mäkkäreitä ja nyssejä kuolee, CP:t pysyy tasan. Omalla vuorolla yritän kasata itseni ja saada dennyllä scorettua edes yksi piste, joka menee vähän nihkeesti kun Tatu sitten omalla vuorollaan päättää dennyn pyristelyt teleportatulla talkkarilla. Tatu voittaa assasinaatiolla CP-tilanteessa 0-0.

Kaikin puolin jäi hyvä maku turnauksesta, ja ilokseni sain todeta tehneeni aika tasapainoisen aspylistan. Paljon on opeteltavaa DJ:n käytöstä, ja ennenkaikkea paljon pitäis pelata pdennyn listaa että luonnistuis vähän paremmin. Vaikka voitinkin Paulin keskinäisessä matsissa, sossi takaa voiton Paulille, mutta ensimmäinen kärkisijoitus näin itsellekkin ja hyvä fiilis jatkaa pelejä. Kiitokset Sampolle järjestämisestä ja kanssapelaajille peleistä, kaikkien kanssa hyvää rentoa meininkiä ja hauskaa läpän heittelyä.
Warmachine & Hordes ranking: http://ordoaboensis.fi/wmh-ranking
Cor Leonis

Re: Astetta derppaavampi cryx

Viesti Kirjoittaja Cor Leonis »

Hyvät raportit ja hyvä suoritus kyllä sultakin. Hyvä että joskus välillä me uudemmatkin pelaajat sijoitutaan. Lupaan kyllä, että ens kerralla saan kostoni ja poffut vie sua ku vierasta sikaa.
Pora on miehen sielu.
GreenMeanie

Viesti Kirjoittaja GreenMeanie »

Hyvät rapsat jees. Hiano tulos.
Cor Leonis kirjoitti:Lupaan kyllä, että ens kerralla saan kostoni ja poffut vie sua ku vierasta sikaa.
Valitettavasti Joonaksel on suhteettomasti kokemusta possujen tappamisesta.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Inexis

Turnee tuli ja meni, ahnaat epäkuolleen kuopat tuijottaa jo Turkkusen fanaa lokakuussa. Tarttis vaan keksiä ihan ekana se kolmas casteri. Yleisön suunnattomasta painostuksesta kiinostuneena nappaankin Skarren. Listaidea alla:

Pirate Queen Skarre (*6pts)
* Kraken (19pts)
* Skarlock Thrall (2pts)
Bane Knights (Leader and 9 Grunts) (10pts)
Bane Thralls (Leader and 5 Grunts) (5pts)
* Bane Thrall Officer & Standard (3pts)
Necrotech & 1 Scrap Thrall (1pts)
Warwitch Siren (2pts)

Listan perusidea on pystyä juosta sen kentän yli skarren fiitin turvin. Kai tää johonki meleepitoisempaanki sopii, olisivatpahan ainakin saakuli lujaa lyöviä baneja. Kräksä mukana listassa koska A) mulla ei oo ihan niitä Samin neljääkytä banskuu ja B) mä ostin just kräksän, haluun pelaa sitä. Kauheesti haluisin BLT:n tähän mukaan, mut ei se vaan oikein mahdu. Tai sit se kräksä tarvis luovuttaa. Surgeoni nyt on pitämässä hengissä, skarlokki antamassa jokavuoroisen ritual sacrificemme, kapteeni ettei kaaduta ja sireeni nyt universaalisti hyvä filleri/randomfocusbuusteri kräksälle. Surgeoni ihan vaan koska yhden pisteen filleri.

Kannattaako tohon settiin ottaa kräksää? Pärjäänkö ilman tartarsaucea? Ei osaa sanoa, koska napit on matkalla eikä ole päässyt vielä testaamaan. Jotenkin se Teemun joskus heittämä juttu "On kiva et cryxlistoissakin ois ees yks hevijaska vähän rikkomassa infantryspämmiä" on vaa jääny kalvamaan takaraivoa.

Toisena listana pDennyn gunline, hyvin samanlainen kuin Kurry killboxissa. Oikeasti ainoa ero on boomhowlereiden tiputtaminen minimiin, koska viimeisessä matsissa meni pata niin jumiin kymmeneen medaribasen infantryyn derppaamassa ja härväämässä dennyn edessä. Okei, ne on ihan hyvii blokkaa losia ja chargelaneja, mutta eiköhän minimiyksikölläkin voi tehdä ihan samaa. Yli jääneellä kolmella pisteellä voi ottaa Aiakoksen, koska se on mies.

* Deathripper (4pts)
* Nightmare (10pts)
* Skarlock Thrall (2pts)
Pistol Wraith (3pts)
Pistol Wraith (3pts)
Warwitch Siren (2pts)

Vaikka Tatu särkikin "vahingossa" Nightmaren meidän matsissa, oon silti sitä mieltä että reachaava, MAT 8 pohjalla, reachaava stealthattu heavy jack vaan on niin kova ja kiva. Toivottavasti vaan joskus oppisin joskus käyttämään MacNailea ja nyssien sekä buumisten ampumista järkevämmin.
Cor Leonis

Viesti Kirjoittaja Cor Leonis »

Inexis kirjoitti: Pirate Queen Skarre (*6pts)
* Kraken (19pts)
* Skarlock Thrall (2pts)
Warwitch Siren (2pts)

Listan perusidea on pystyä juosta sen kentän yli skarren fiitin turvin. Kai tää johonki meleepitoisempaanki sopii, olisivatpahan ainakin saakuli lujaa lyöviä baneja. Kräksä mukana listassa koska A) mulla ei oo ihan niitä Samin neljääkytä banskuu ja B) mä ostin just kräksän, haluun pelaa sitä. Kauheesti haluisin BLT:n tähän mukaan, mut ei se vaan oikein mahdu. Tai sit se kräksä tarvis luovuttaa. Surgeoni nyt on pitämässä hengissä, skarlokki antamassa jokavuoroisen ritual sacrificemme, kapteeni ettei kaaduta ja sireeni nyt universaalisti hyvä filleri/randomfocusbuusteri kräksälle. Surgeoni ihan vaan koska yhden pisteen filleri.

Kannattaako tohon settiin ottaa kräksää? Pärjäänkö ilman tartarsaucea? Ei osaa sanoa, koska napit on matkalla eikä ole päässyt vielä testaamaan. Jotenkin se Teemun joskus heittämä juttu "On kiva et cryxlistoissakin ois ees yks hevijaska vähän rikkomassa infantryspämmiä" on vaa jääny kalvamaan takaraivoa.

Ihan peruskiva Skarre lista, noista baneseteistä en osaa ite paljo kommentoida kun oon vannoitunut mäkkärimies (späm4lyfe), mutta krakeni on kyllä itelläni ollut ehdoton kapistus. Sinne saa upotettua ne extra fokukset ja se toimii täysillä joka vuoro. Eniten tykkään kräksästä sen takii, että se antaa ees mahdollisuuden pelaa kaiken maailman pHaleja vastaan ja muutenkin auttaa tosi paljon huonommissa matseissa. Toi sireeni ei kyllä mua saa hirveesti kovaks kun kräksälle oikeesti riittää fokusta käytännössä aina ja kyllä noita kahen pinnan supersooloja riittää. Tartarussii ei oo ikinä tullu ikävä kyllä vaikka baneja olen kyllä pelaillutkin Skarrella välillä.
Inexis kirjoitti: Toisena listana pDennyn gunline, hyvin samanlainen kuin Kurry killboxissa. Oikeasti ainoa ero on boomhowlereiden tiputtaminen minimiin, koska viimeisessä matsissa meni pata niin jumiin kymmeneen medaribasen infantryyn derppaamassa ja härväämässä dennyn edessä. Okei, ne on ihan hyvii blokkaa losia ja chargelaneja, mutta eiköhän minimiyksikölläkin voi tehdä ihan samaa. Yli jääneellä kolmella pisteellä voi ottaa Aiakoksen, koska se on mies.

* Deathripper (4pts)
* Nightmare (10pts)
* Skarlock Thrall (2pts)
Pistol Wraith (3pts)
Pistol Wraith (3pts)
Warwitch Siren (2pts)

pDenny/10. Vaikee tosta on sanoo mitään mitä ei ois jo sanottu sataan kertaan. Ite kyllä tykkään tosi paljo pyörittää kahta pientä mäkkäripossee ja kahta nodee. IMO Snapjaw on paree ku Nightmare, jos tuntuu siltä et tarviit heavyä pyörimään sinne, ohan se halvempikin (tietty tässä listassa ei tulis erotusta kun warjack pointit).
Pora on miehen sielu.
GreenMeanie

Inexis kirjoitti: Pirate Queen Skarre (*6pts)

Siis nekrosurgeonihan on joku paras juttu ikin skarrelle; ilmanen hiili ja ritual sacrifice targettei.
Sireeni ja kapteeni vois must olla yhtä hyvin mitä vaan muutaki, vaik sit Tartarus (vaik DG tekeeki cursen hommat aika hyvin), joku Sami tai DerpTerp tietää varmaan nää.
Inexis kirjoitti: Warwitch Deneghra (*5pts)
Kokeile ihmees vaan Aiakost mut must buumikset on väärä paikka ottaa pisteet siihe. Casteri joka fiksaa niiden heikkoudet listassa joka muutenkin tykkää niistä niin 3 pinnaa neljästä ehkä rasittavimmasta infantrymodelista koko pelissä on aika vähän.

Ootko lukenu Muse on Minisin Mortenebra artikkelin? Joskus puhuit et se ois hauska ja Tom Guan kuitenki tuntuu aina voittavan sil.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Inexis

Kiitos kundit vastauksista.

Ihan ekana painotan, etten todellakaan oo ottamassa necrosurgeonia pois skarrelistasta, haluisin niit oikeesti kaks unittia, mut se ois vähä overkill. Ja oon jo aiemmin Ernolta ja Hermaaniolta kyselly, ni sanoivat et lista ei välttämättä tarttis sitä tartarsaucea, mut oishan se +2 tuumaa charge ja damage ja hitti kiva bonari, oli sitä dark guidancea eli ei ku kuitenki unohdan castaa tai aktivoin väärässä järjestyksessä.

Tokana juttua dennystä, ja nyt alla eka listavaihtoehto, johon varmaan virheekseni jätin ne max. buumarit. Satunnaisista sekoiluista johtuen Tero tartti skarlock commanderin, joten en nyt uskala laskea mokomaa epeliä listaan mukaan. Siihen päälle poistin warwitch sireenin, joka kuulostaa pahalta, mutta vaihtoehtoina poistaa skarlock tai gorman, joten mun mielestä noituli sai kadota. Sieltä sitten irtos kivasti kolme pistettä derppaavalle supersoololle joka hakee sen stormwallinsa eteen chargenneen haleyn 17" threatillaan. Joo just.

* Deathripper (4pts)
* Nightmare (10pts)
* Skarlock Thrall (2pts)
Pistol Wraith (3pts)
Pistol Wraith (3pts)
Aiakos, Scourge of Meredius (3pts)
GreenMeanie kirjoitti: Ootko lukenu Muse on Minisin Mortenebra artikkelin? Joskus puhuit et se ois hauska ja Tom Guan kuitenki tuntuu aina voittavan sil.
En oo lukenu, ja haluisin vielki pelaa mortenebraa. Siin on eka ropleema se, et mul ei oo noit heviropottei ihan kauheesti, ja toka ongelma on et yks nimeltämainitsematon "retrinhajuinen pekonijumala" istu sen figun päälle, enkä tiedä missä sen mortin torso on.
Prkl

Viesti Kirjoittaja Prkl »

Sul on Skarrella 3 pinnaa fillereitä jos oikein ymmärsin (Siren ja necrotech). Näillä vaihtaisin bane thrallit täysiin.

Boomikset ei musta suorita tarpeeksi pDennyllä. Mun WTC-listasta ne on pudotettu minimiin ja se on ollu mulle ihan toimiva ratkaisu. Mut tästä on nyt mun ja H-P:n sana vastakkain. Eiköhän kuhankantaja oo oikeessa ;)

Nightmare on varmaan ihan hyvä pDennyllä, mut mun filosofiassa

a) se on hit-and-miss siinä mielessä et se on tosi iso kohde tossa listassa ja defensiivisiltä stateiltaan kuitenkin semmonen et se voi poistua vuorossa jos ei oo tosi varovainen
b) se antaa tossa listassa vihulle ilmiselvän kohteen hyökätä high pow -hyökkäyksillä, jotka muuten menee vähän hukkaan listan deffispämmiä vastaan. Eli se, että mä oon jättäny sen pois, laskee tietyssä mielessä osan vihun listan arvoa dramaattisesti ku sen heavy vaihtaaki ittensä vaikka puolikkaaseen jalkaväkiyksikköön.

En oo tosin testannu käytännössä. Mut mul on tosi vahva epäilys et huomaat usein vihun kiirehtivän parhaansa mukaan murhaamaan ton ennen sun fiittivuoroa.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

on se kuitenkin fiksattu stealth sillä heavyllä, eli legioonan poislukien sillä on tosi kiva luontainen deffitech.
Aliquando Insanire Iucundum Est
Inexis

Der Dexter kirjoitti:on se kuitenkin fiksattu stealth sillä heavyllä, eli legioonan poislukien sillä on tosi kiva luontainen deffitech.
Tästä ollaan hyvinkin samaa mieltä, ja jotenkin stealthaava heavyjack kuulostaa vaa niin hyvältä. Tarkastelinpa korttiakin vielä, ja siellähän affinityssä todetaan että Nmaren tarvitsee vain olla controllilla saadakseen bonari eli stealth. Näin ollen Aiakos voisi neljän fokuksensa turvin juoksuttaa vielä 2" edemmäs Painajaista jokavuoro, ja antaa tarvittaessa ne kolme focusta siten, että Denny pystyy pitämään kaikki seitsemän ja aiheuttaen kuolemaa ja masennusta jokapuolelle.
petskules kirjoitti:Sul on Skarrella 3 pinnaa fillereitä jos oikein ymmärsin (Siren ja necrotech). Näillä vaihtaisin bane thrallit täysiin.
Aika hyvä huomio. Suoraan sanottuna niin hyvä että näin käynee.
petskules kirjoitti:Mut mul on tosi vahva epäilys et huomaat usein vihun kiirehtivän parhaansa mukaan murhaamaan ton ennen sun fiittivuoroa.
Pahimmassakin tapauksessa on todennäköistä, että nightmare on silloin ostanut ainakin sen 10p edestä tulivoimaa vuoron ajaksi. Mutta jotenkin tuntuu, että nightmare saa runtua (jos saa) yleensä vasta alfavuorolla. Onhan nightmare tietynlainen riski, mutta mielestäni aika hallittu, kuten Tatu ilmaisi. Ja tätä listaa nyt ei ole tarkoitus pelata legioonaa vastaan. :)
TheEmu

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

Toi affinity on vähän hämäävä kun kortista lukemalla vois kuvitella että Aiakos voi ajaa Dennyn puolesta Stealthi-Nightmarea, mutta ei onnistu.

Affinity: "The warjack/warbeast gains the affinity when controlled by any version of the warcaster/warlock listed in the name of the ability."

En jaks kaivaa sääntökirjan sivunumeroa tähän hätään mut Warroomist löyty ainaki iha Affinityn alta.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
GreenMeanie

Inexis kirjoitti: Tästä ollaan hyvinkin samaa mieltä, ja jotenkin stealthaava heavyjack kuulostaa vaa niin hyvältä. Tarkastelinpa korttiakin vielä, ja siellähän affinityssä todetaan että Nmaren tarvitsee vain olla controllilla saadakseen bonari eli stealth. Näin ollen Aiakos voisi neljän fokuksensa turvin juoksuttaa vielä 2" edemmäs Painajaista jokavuoro, ja antaa tarvittaessa ne kolme focusta siten, että Denny pystyy pitämään kaikki seitsemän ja aiheuttaen kuolemaa ja masennusta jokapuolelle.
)
Oon 93% varma et nightmaren pitää olla dennyn battlegroupis et affinity toimii. Silti kun kortin etupuolel lukee mat 8, reach ja takapuolel ghostly, stealth ja prey niin ei se nyt pitäis ihan hirvee tunkki olla.

Edit.: Emut juoksee kovempaa.
Inexis

Supertylsää, siin meni mun hienot techit. Kiitti korjauksesta.
TheEmu

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

GreenMeanie kirjoitti:Edit.: Emut juoksee kovempaa.
Sen siit saa ku lojuu vaan Tongan auringon alla eikä metaa tosissaan.

Kuva
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
Arctico

Viesti Kirjoittaja Arctico »

Inexis kirjoitti:Ja tätä listaa nyt ei ole tarkoitus pelata legioonaa vastaan. :)
Miksei? Skarrel alkaa pohkeet lyödä hapoil ylämäes ja pDenny vaa ratkasis Saeryn matsei. Mut toki jos sun mielest Nightmare on iha jees ni koita ihmees.
Inexis

Koska kolmantena listana ois se gaspy3 joka tykkää ottaa hordesit koppiin komeesti. Plus mul on olo, et pdenny ja nyssit ei tykkää ku sielt tulee joku ruma ravagore ja ampuu päähän tulilaasereita.
Inexis

http://aijaa.com/QmPCIu

No nyt ne napit tuli, apuva. On banskut aika silppuna :(
Ostetaan kolme (3) pientä basea.
GreenMeanie

Huolehtisin ehkä ekana noist kalsareist pöydän alla.
Inexis

Äh, ne on Nellan. Ei koske mua. Siivoamaan siis ->
Inexis

Kävin vähän Iron Mootissa koittamassa, miten pelaaminen ulkomailla luonnistuu. Kolmessa turnauksessa pyörin, eli Swedish Masters, Iron Gauntlet ja joku random SR2014.

Cryxlistoina toimivat siis:
Asphyxious the Hellbringer (*4pts)
* Deathripper (4pts)
* Deathjack (12pts)
Satyxis Blood Witches (Leader and 9 Grunts) (6pts)
* Satyxis Blood Hag (2pts)
Satyxis Raiders (Leader and 9 Grunts) (8pts)
* Satyxis Raider Sea Witch (2pts)
The Withershadow Combine (5pts)
Pistol Wraith (3pts)
Pistol Wraith (3pts)

* Defiler (5pts)
* Nightmare (10pts)
* Skarlock Thrall (2pts)
Greygore Boomhowler & Co. (Boomhowler and 5 Grunts) (6pts)
Aiakos, Scourge of Meredius (3pts)
Gorman di Wulfe, Rogue Alchemist (2pts)
Pistol Wraith (3pts)
Pistol Wraith (3pts)
Warwitch Siren (2pts)

Pirate Queen Skarre (*6pts)
* Kraken (19pts)
* Skarlock Thrall (2pts)
Warwitch Siren (2pts)

Peli1, vastassa Rikkard!

Rikkard päätti dropata mua vastaan Jaga-Jagan, koska maelokkia ei noissa listoissa löytynyt. Listassa 3 possea, yksi lightbeast ja se heavycroko jolla special attackina molemmat kaatava temppu, ja ability tapella knock-downissakin. Skenaariona taisi olla Close Quarters. Itse droppasin Aspy3.

Peli eteni tasaisesti siihen asti, että joukot kohtasivat ja noppa päätti pettää allekirjoittaneen. Jälkikäteen jäi fiilis, että satyxisyksiköt feilasivat commandcheckinsä yhteensä ehkä noin 8-10 kertaa saamatta juurikaan mitään aikaan. Rickard scorasi pelin kolmanneksi viimeisellä kierroksella yhden pisteen ja tuhosi DJn tuolla heavycrokollaan. Perinteisesti mäkkärit pääsivät peliin tuolla hetkellä, ja miltei tuhosivat olennon (rikkoen 2 aspektia ja viimeiseen jäi vähän yli puolet bokseista). Rickard hoksaa omalla vuorollaan että noin 5min aikaa jäljellä, päättää että nyt lienee aika assasinoida ja korjaa krokon joka chargeaa aspyn ottaen yhden mäkkärivaparin. Urhea mäkkäri tuhoaa tietenkin ainoan ehjänä olleen aspektin, bodyn, ja kroko ei saa aspya rikki ei sitten mitenkään. Omalla vuorollani aikaa on noin 10min, ja aspy seisoo Jaga-Jagan edessä kuudessa fokuksessa, jagalla ei ole transfereita. Voitan pelin jos juoksen omien taakse piiloon sillä Rickardin kello on kovin vähissä, mutta päätän chargeta kuin mies jagan vieressä olevan posseboyn. Tapan sen, saan carnagen ilmaiseksi päälle ja viisi attackia aikaa rikkoa Jaga. Missaan kolme, Jaga jää henkiin ja Aspy tyhjissä edessä. Rickard kuittaa ja tappaa, aikaa jääden kelloon 18 sekuntia. Silti hyvä peli, lähinnä rasittavan huono noppa masensi kautta pelin.

Peli2, Ruotsissa asuva tanskalainen Tue, pHaley stormwalilla, minimi blazereilla, gunmageilla, B13 ja joku meleeyksikkö (niitä uskonsotureita). pDenny vastaan. Skenusta ei mitään havaintoa, peli päättyi niin nopeasti.

Tue juoksee aloituksellaan, minä kävelen siten että dennyn perseestä on 12" omaan deporeunaan. Gorman kävelee ja heittää savut dennyn eteen siten, että denny ei ole savuissa vaan kokonaan takana. Kana on juossut aiemmin täysillä eteenpäin, joten saan heitettyä buustatun crippling graspin gunmageihin. Mcnaile minifiittaa ja kävelee, nyssit kävelee ja ampuu noin puolet gunmageista ja muutaman meleemiehen, loppu porukka juoksee. 2A Tue fiittaa, kävelee stormwallilla ja ampuu podin keskelle cloudia, b13 ampuu stealthin & concealmentin poistavan lättynsä siihen, ja denny tulitetaan maihin. Tästä pelistä ei sen sijaan jäänyt kovin hyvä maku suuhun, mutta pakko myöntää että Tue tiesi mitä teki, eikä mikään random noppailu vaikuttanut mihinkään.

Peli3, HP Henttonen, eMadrak ja fennbladelist. Pelissä taisi olla skenaariokin, mutta tästä tuli kohtuullisen ruma slugfest jossa katsottiin vain, kummalta loppuvat napit ensin. Itse droppasin pSkarren. Juostiin, fiittailtiin, lyötiin, lyötiin lisää, ja vielä vähän lisää, ja lopputulema taisi olla se, että Kraken söi Madrakin midfieldistä. HP:n puolustukseksi on sanottava, että ei ottanut takebackina unohdettuja vengeancejaan(vissiin pari kappaletta) ja sai melkein kaikki banet tapetuksi.

Peli4, Daniel Ruåtsista, Jarli ja peikot. Ei taaskaan mitään hajua skenusta, koska droppasin kenetkäs muun kuin Skarren. Grindataan tiukasti menemään, ja saan selkeän etulyöntiaseman dark guidancella ja arm 21 bane knighteilla. Valitettavasti olen huono pelaaja ja päätän vahingossa jättää skarren näkyville, joten jarli ja 2 impaleria ampuvat skarren krakenin viereen tohjoksi. Ihan hyvä matsi, tässä lähinnä huomasi että kaljan juonti isoissa määrissä alkaa haitata pelillisiä taitoja ja yleistä hahmotusta.

Peli5, Vesa Niemi ja Cassius vastassa. Itse droppaan aspy3. Ei tänne mitään skenuja tultu pelaamaan, jäätävää grindaamista vaan. Minä aloitan ja juoksen eteenpäin, Vesa hoitaa goraxilla possujunan hengiltä ja heittää kaksi Hellmouthia tappaen kohtalaisen monta satyxiä ja päästen grindissä vähän eteen. Myös fiitti taisi lentää tällä vuorolla. Hieman ahdistuneena jatkan peliä, ja onnistun juoksemaan eteenpäin tuhoten toisesta kiviyksiköstä 2 stemua. DJ ja PW toisella sivustalla ahdistelevat rapuporukkaa. Vesan toinen vuoro on samanlainen kuin ensimmäinenkin, hellmouth lentelee ja nappeja leviää. Tuplakutoset tosin tuhoavat myös oman viimeisen kiven, ja nyt kenttä on vapaa losin blokkaavasta metsästä. Cryx tuppaa tykkäämään vapaista chargelinjoista, ja kautta linjan napit ovat nyt duidulien iholla. Tästä eteenpäin peli on lähinnä alamäkeä circlelle jolta uupuu nyt tarvittava lyöntivoima ajaa cryx pois iholtaan. Ennenkaikkea DJ ja PW murskaavat kaksin toisen flankin kokonaan. Loppujen lopuksi assasinoin Cassiuksen. Hyvä peli, molemmat aika päissään, ja sovittiin että otetaan sunnuntaina matsi uusiksi että nähdään miten siinä oikeasti kävisi. Valitettavasti peliä ei koskaan otettu.

2-3 on ihan hyväksyttävä tulos kun ensikertaa pelaa ulkolaisia vastaan. Vain pHaleymatsista jäi paska maku suuhun, mutta kuten sanottu, cyggepelaaja tiesi mitä teki, minä en.

Iron Gauntlet:

Peli1. Ilmeisesti skottien WTC tiimin jäsen Alasdair Johnstone. Pelaa eDennyn tieriä body and soul, itse laitan vastaan pdenny gunlinen. Skenuna Fire support. Alasdair menee eka, juoksee ja mä juoksen perässä. Ilmeisesti ei ole aivot ihan täysin palautuneet edeltävän päivän touhuista, sillä ovelasti koitan jättää warwitch sirenin contestaamaan omaa OBJEKTIIVIA, ja eihän siitä hyvä seuraa. eDenny dominoi mun flagia, ja voittaa vuorollaan kolme koska fiitattuaan en saa oikein mitään contestaamaan. Hyvä jätkä vastassa, vähän ärsyttävä lossi koska brainfart mutta ei auta, uutta matoa koukkuun.

Peli2. Espen norjasta pVladillaan, 2 spriggania, nyssit, rifle corps, kovnik joe ja ayana & holt + jotain. Droppaan taas pdennyn lukottaen itseni siihen. Pelistä tulee jäätävä grindfest jonka vien aikalailla 100-0. Häviän kuitenkin, koska kuhanarvoisesti viimeisellä vuorollani unohdan aktivoida pdennyn ja black oilaan mieluummin meleessä olevan sprigganin kuin pvladin jättäen vladille suoran linjan dennyyn. Kaikkihan sen arvaavat kuinka siinä käy kun laitetaan iso mies lyömään pikkutyttöä, ja todella kirvelevä tappio itselle. Aktivaation unohtamisen keksin muutama minuutti pelin jälkeen ja sätin itseäni hiljaa mielessä. Loppuillasta asia kuitenkin nauratti jo enemmän kuin itketti.

Peli3. John Ruotsinmaalta, cryx ja aspy3. parit bane knightit, DJ, satyxis raiderit, BLT ja jotain sälää. Itse droppaan aspy3. Skenuna Outflank. ASPY3DUELI BARASTA IKINÄ! Juoksen eteenpäin, teen taktisen DJ-baitin ja satyxit chargaavat. Vain 2 yltää, ja molemmat juoksevat UA:n commandista ulos eivätkä saa lyödä. Mokomat kuitenkin onnistuvat commandcheckissään. Tuo virhe kuitenkin käytännössä ratkaisi pelin, koska omallani DJ vain kävelee eteenpäin lyömään muutaman styxin nurin, ja witchit chargaavat minifeataten kiinni noitiin. Raiderien takana ollut knightykskikkö jää näin täysin pussiin saaden vain 2 knightia lyömään dj:tä, muiden jumittaessa paikallaan. Toisella flankilla raiderit chargeavat toisen knightiporukan tappaen melkein kaikki ja clearaten zonen. John feattaa, lyö aika kevyesti takaisin ja chargee aspyllä DJ:n miltei rikkoen sen. DJ juoksee clearatulle zonelle. Tuhoan sen, ja voitan pelin 5-0 CP:llä, Johnilla ei mun vuoron jälkeen jäljellä oikeastaan mitään. Hauska peli, näkyi vain selvästi kuinka paljon molempia ahdisti toisen fiitti. Tää peli lukotti mut vikaan matsiin skarreen.

Peli4. Arvid ja Cygnar. Ei niin mitään käryä skenusta. Hän on myös lukossa, joten tiedossa kovin epätyypillinen matsi. pSkarre vs eStryker. Styrkkerillä mukana forgeguardi, lanceri ja vissiin centurion sekä sword knights UA:lla. Jäätävä slugfest, pääsen edelle, eStryker kostaa ja rikkoo krakenin yksin täysistä käyttän strenaboostabilityään josta ottaa 8 dmg, skarre lopettaa pyristelyt buustatulla sac strikellä. Superhauskaa pelata kerrankin jotain muutakun haleytä vastaan, ja Arvidia naurattaa yhtälailla kuinka vammainen matsi oli.

IG 2-2 toisen lossin jälkeen tuntui yllättävän hyvältä, se dennyn faili vaan meinas masentaa droppipisteeseen asti. Onneksi jäin pelaamaan.

Ennen viimeistä päivää päätettiin poikain kanssa kusta ruotsalaisten muroihin. Invitationalissa ei ollut yhtään cryxpelaajaa, joten Teemu otti meikän napit lainaan ja tehtiin salamana cryxilistat sinne. Niko halusi pelata circleä joten mulle jäi Skorne. Tehtiin listatkin, kunnes sunnuntaiaamuna Niko päättikin että pelaa Invitationalissa skornea ja mä jäin Circlen kanssa. Ihan hyvät lähtökohdat turnaukseen, kun koskaan en ole pelannut edes hordesia ja circlellä mennään. No ei se mitään, eMorvy saa nyt sitten hoitaa.

SR2014:

Peli1, Leif ja cygnar, eCaine ja paljon outoa sälää. Mulla Teemun Goatvanalista. Skenuna Outflank. Meen ensin, juoksen, talkkari juoksee ja tamppaa paikallaan mulle furyä (osasin tehä ylimäärästä furyy!) ja jotain. Caine juoksee ja ampuu jotain pientä pois. Omalla kakkosella chargeen, tapan jotain ja pääosin juoksen. Osaan taas generoida furyä! Talkkari ja gorax istuu turvallisesti takana ettei mun vaan tarvi tehdä mitään järkevää. Skinwalkerit zonella avoimella ottamassa tulta, paitsi tietty se UA. Caine ampuu multa zonen tyhjäksi ja scoraa 0-2. Fiittaan 14 modelia takas, tapan jotain, lukotan tyyppejä fiitistä takastulleitten kanssa meleeseen ja jätän turvalliset 7 transferia etten vaan kuole. Caine aivopieree ja kävelee zonella olevan muurin eteen tappamaan skinwalkereita yrittäen skorata, huomaamatta kuitenkaan alueella varpaisillaan olevaa blackcladia joka contestaa. Caine on nyt noin 12" päässä morwystä joka on hiilaillut huomattavasti edeltävällä vuorolla ja ihmettelen hetken, kuinka saan pukinkin meleerangelle. Keksin ottaa talkkarin ja pushata morwyä sen tuuman joten yllän, chargaan ja tapan eCaine. ***** mä oon hyvä circlellä.

Peli2, Filip. eMadrak, fennbladei, mulg ja earthborn. Meen toka, molemmat juoksee, skenussa killbox mut en muista skenua. Tokalla madrak ja fennarit chargee liian edessä olevaa morwyä, sekä fiittavaat. Neljällä transferilla jäädään turvallisesti 10:ään boksiin. Omalla vuorolla viiltelen 6 pinnaa (talkkari delas, en osannu leechaa ja goraxilta 1 fury, goraxilla 1 boksi). Blackcladit sprayaa ja valitettavasti tappaa monta fennbladee osumatta madrakiin, morwy chargee sen, knockaa ja tekee yhden damagen jolloin mulg, tuo mulkku, kävelee kohti ja lyö ohi. Säikähdän ihan helvetisti, ja päätän täysbuustailla osumia pääaseella (en tajunnut, että mulg saa lyödä vaan attackeria) eli viiltelen ja buustaan. Paska heitto, mulg lyö ohi ja rerollaan damagenopat, otan d3 damagea, 3 pojoa ja kuolen. Kättelen vastustajaa, ja vasta jälkikäteen tajuan kysyä voiko omatekemää damagea transferoida beasteihin, goraxi olis jättäny mut yhteen boksiin ja muutama skinnari sun muuta olisivat voineet chargata maassa makaavaa madrakia. Aikalailla taas kuhanarvoisia temppuja. Ihmetellään tunti pelin jälkeen Filipin kanssa asiaa, ja hän kuvaa luontevasti asiaa näin: "I didnt win the game, but you lost." Ei sitä varmaan paljon paremmin voi sanoa.

Peli3, bye, voitto!

Päätän uljaan circleurani statseihin 2-1 ja sijoitun turnauksessa kolmanneksi. HP ei pääse yli siitä, että turnauksen 12:sta pelaajasta voitan vain sijalle 11 jääneen kaverin, ja olen kolmas. Taisi silti tulla päivän paras suomalaistulos.

Hemmetin hyvä fiilis jäi Iron Mootista, tapasin tosi mukavaa jengiä ja sain pelata masiinaa sen 11 peliä (+bye)viikonlopussa. Oli myös aika upeeta päästä seuraamaan swedish mastersin finaalia vierestä, ja oli ennenkaikkea hauska testata toista faktiota ensikerran masiinauran aikana. Aikalailla 5/5 reissu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Armeijalistat”