Carnevale

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
Silveri

Re: Carnevale

Viesti Kirjoittaja Silveri »

http://www.beastsofwar.com/the-weekende ... ale-prize/

50:47 eteenpäin.

2. ed sääntökirja, revampattujen (hah!) sääntöjen testaus yhteisön kanssa, strigoista ja vatikaanista vähän lisätietoa, pari spesiaalicharrua, pelin laajennuksesta Venetsian ulkopuolelle... Shut up and take my money!
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Silveri

https://www.kickstarter.com/projects/61 ... tures-game

Se elää jälleen!

KS-kampanja on ollut päällä nyt tätä kirjoitettaessa n. 2.5 tuntia ja yli kolmannes melko vaatimattomasta 12000 punnan tavoitteesta on jo täynnä.

80+ punnan pledgeillä ilmaiset postikulut. 50 puntaa = kirja ja startteri, lisäksi voi ottaa aika vapaasti muutakin valikoimaa mukaan. Uusien sääntöjen previkka myös vapaasti ladattavissa.

Mulla oli ainakin itselläni vimeinen vuosi vähän "meh"-fiilis Carnevalesta, mutta tää relaunchi sai mut innostumaan taas ihan kybällä.
Silveri

Jaaa.. rahoitettu 8,5 tunnissa. Eka stretch-goal on kovakantinen sääntis.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Herraisä, tursas.

15k ja kasvussa. Mielenkiintoisesti viimeisetkin limited-tarjoukset viedään näillä näppäimillä ja muita diilejä on sangen niukasti. Tai onhan siellä rajattomat "otan kaikki" ja "otan mitä tarvitsen". Jälkimmäinen on kerrassaan hämmentävä konsepti KS-maailmassa, jossa perinteinen lähestymistapa tuotteeseen kuin tuotteeseen on ollut ostaa triplasti liian iso pakettitarjous "kun halvalla sain".

Pelimies varmaan kävisi keikkaamassa viimeisen limitedin ja peruisi sitten jos ei kiinnostakaan, mutta en taida juuri nyt jaksaa edes sitä. On jo niin paljon kaikkea, tähän ja muuhun. Muutama ihan näppärä uutuus näkyisi kyllä olevan tulossa, joten pohditaan niitä sitten kampanjan edetessä.

Tietysti voisi viimein myös perata edellisedikan säännöt läpi ja pistää palautetta. Tällä hetkellä konsepti on mainio, toteutus paikoin ontuva. Pienellä säädöllä kokonaisuudesta saisi kerrassaan nautittavan.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Silveri

Kai nyt sentään uuden sääntiksen verran kannattaa osallistua?
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Melkomoisen hyvin on vetänyt tähän mennessä tuo kampanja. Toivottavasti saavat ylläpidettyä hyvää tahtia.

Itse otin julmasti tuon "early bird" Full Starterin, mutta luulen kyllä, että pudotan sen Book and Starter -tasolle, vaikka sisällä olevan rahasumman pidänkin visusti tuon 80 punnan yläpuolella.

Seuraavan Stretch Goal, joka pilkottaa näyttää, että ilmaista miniatyyriä olisi tulossa, mikä on aina kiva. Jos se tulee Book and Starter -tasolle, niin vaihdan, mutta pitää katsoa nyt ensin.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi »

Noh tulipa huonoon aikaan... Näitä juttui on ihan liikaa liikkeellä. Höh.
Hammerheart kirjoitti:Melkomoisen hyvin on vetänyt tähän mennessä tuo kampanja. Toivottavasti saavat ylläpidettyä hyvää tahtia.

Seuraavan Stretch Goal, joka pilkottaa näyttää, että ilmaista miniatyyriä olisi tulossa, mikä on aina kiva. Jos se tulee Book and Starter -tasolle, niin vaihdan, mutta pitää katsoa nyt ensin.
Mitäs starteria mietit?

Kyllä tähä varmaan joutuu upottamaan yhden starterin ja sääntökirjan (Book and Starter) verran. Uutuudet näyttää makeilta. Etenkin Rashaan mustekala matami on makee ja Patricians Courtesan näyttäisi sikäli monipuoliselta, että voisi hyvin implementoida myös Malifuax kokoelmaan osa-aikaiseksi proxy.
Hammerheart

NorjanPaavi kirjoitti:Mitäs starteria mietit?
Strigoita. Ne näyttäisi olevan hyvää vastapainoa noille Patriiseilleni.

Ja joo, toi mustekalaotus on kyllä ihan uskomattoman himmeä konsepti. Todella jännä nähdä millainen figu sieltä tulee. Samoin kyllä tuo strutsiratsastaja on tosi villi =)
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Silveri

Strutsipooloa!

Sanon sen vielä kerran.

Strutsipooloa!

Mulla on itselläni myös tuo early-bird full startteri. Strigoit ei mua niin hirveästi inspaa (jännä miten mulla menee HH:n kanssa nää kiinnostukset ristiin sillee sopivasti), mutta Vatikaanin porukka kylläkin. Toisaalta Strigoita voisi käyttää demotuksessa (tosin sen järkevyyttä voi miettiä, kun mulla on NYT JO 4 eri faktion startterijengit maaleissa)... emt... pitää vielä pohtia.
NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi »

Silveri kirjoitti:Strutsipooloa!
No joo ihan kiva... Mutta kyllä mäkin olen läpenemässä tuon vatikaanin puoleen. Pitänee vielä pohtii. Carnivalesta kuitenkin helkkarin hyvät muistot. Tosin siis kyllä nyt yksi Strutsi pitää aina hankkia.
Silveri

Kuvittele sielusi silmin:

Noble Strigoi uhittelee pulcinellalaumaa sanomalla "Äi Vill Drinkk jöör blööööööd!", kun pulcinellat vain nauravat ja alkavat sitten hokea "Polo! Polo! Polo! Polo!"... Noble Strigoi katsoo hämmentyneenä ja kysyy "Vät? Pölö?", jonka jälkeen hiljalleen alkaa kuulua jatkuvasti lisääntyvä *tumptumpstumpstumps* -ääni. Äänen lähteeksi paljastuu strutsilla ratsastava kauheaa kyytiä laukkaava pulcinella, joka karjaisee vertahyytävästi "POLO!" ja tempaisee sitten mailalla Noble Strigoita kalloon ohi laukatessaan samalla, kun muut pulcinellat hurraavat täysiä vieressä.

What's there NOT to like?
Hammerheart

Silveri kirjoitti:What's there NOT to like?
No se että Strigoi otti pataan, tietenkin =/

Onko muuten jossain livahtanut tietoa, että milloin nuo vilauttaisivat uusia armeijalistoja? Erittäin suurella mielenkiinnolla seuraisin muutamaa tapausta (Hybridit ja Radru-Rashaarit nyt etenkin, mutta toisella tapaa myös esmes Dagon Culttilaiset ja esmes Butcher - tai sitten ihan vaan Barnaboti vs Gambling Noble).

Spellien muutokset kun olivat jo tosi lupaavia.
Hammerheart

Hieman katsoin noita asetaulukoita ja vertasin viime edikkaan. Melee puolella muutoksia ei näytä juurikaan tulleen - miekka on edelleen kuningas.

Sen sijaan ampumapuolella on tosi isoja muutoksia. Musketti on parantunut ihan sikana, joka on todella hyvä asia, koska ennen sillä ei tehnyt mitään (ennen Aces +3, Reload (3), nyt Aces +2, Penetration (2) Reload(2)); Flamethrower on vieläkin kova, mutta heikentynyt kuitenkin tosi paljon; pistooli on myös koventunut, mikä on hyvä.

Haarniskoja on heikennetty, mikä tarkoittanee, että peruskaartilaisella on enää Protection 3, mikä on erittäin positiivista tasapainon kannalta. Armbands sen sijaan on vieläkin pöhkö kampanjaa ajatellen.

Maagisten esineiden hintoja on rukkailtu ihan sikana - päällisin puolin hyviin suuntiin. En tosin yhtään ymmärrä Mother Hidra’s Tiaraa vs Newt Gill Potionia. Saman hintaiset ja ensinmainittu tekee ihan saman kuin jälkimmäinen, mutta paremmin.
Silveri

Muista, että Armbandseja EI voi kombinoida muihin haarniskoihin. Extra protectionia saa vain yhdestä lähteestä kerrallaan, eikä se siis kumuloidu.
Hammerheart

Silveri kirjoitti:Muista, että Armbandseja EI voi kombinoida muihin haarniskoihin. Extra protectionia saa vain yhdestä lähteestä kerrallaan, eikä se siis kumuloidu.
Juu, mutta kuinka monella on muunlainen haarniska? Noista ei tule mitää miinuksia ja Protection on vaan ihan mielettömän hyvä juttu. Seitsemällä pinnalla nuo on tosi huokeat. Ja ne ymmärtääkseni kuitenkin kumuloituu esmes Barnabotien ja Noblejen sekä Radru-Rashaarin(!) Extra Protectionin kanssa (jotka tosin tietenkin saattaa kaikki muuttua).

Mutta siis aika pikku detalji kuitenkin kyseessä, eli ei siinä. Yleisesti ottaen kaikki muutokset mitä olen nähnyt, ovat olleet positiiviseen suuntaan, eli propsit siitä =)
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Protection on kyllä aika iso juttu. Ellen nyt ihan väärin muista yleisiä mekaniikkoja ja statteja niin nykysäännöissä joku Combat 3:n perus-Giuseppe puukon kanssa saa ainoastaan nappiheitolla tehtyä yhden reiän alastomaan Lucianoon, vaikka jälkimmäinen olisi mahallaan kadussa, piestynä ja kädet sidottuna. Jos Giuseppea hengästyttää, Lucianolla on nahkatakki, asia ratkaistaan pelkillä nyrkeillä tai puukkoa heiluttaakin kamarineiti Carmela, aikaansaaminen on pitkälti mahdotonta.

Joo, tiedän että tästä on poikkeuksia kuten eeppinen kriittis-sarja (todella harvinaista ja silti teholtaan marginaalista) tai karman poltto (triviaalisti samaan hintaan negatoitavissa), ja että designer's intent ilmeisesti olisi kannustaa kimppalyöntiin, ovelampiin manöövereihin tai yksinkertaisesti ei-taistelullisiin ratkaisuihin. Silti jokin siinä minusta mättää, että kahden aikuisen miehen puukkotappelussa ei usein edes voi syntyä naarmun naarmua - eikä nyt siis puhuta hengenlähdöstä vaan yhdestä hiparista, joita jannulla on noin kahdeksan. Tulevat mieleen vanhat D&D-laskelmat aseistettujen hiisien luolassa nukkumisesta riittävällä armour classilla.

Toisaalta, kun protection on ylitetty, joka arpa alkaa voittaa. Siksi lisäpisteet combatissa tai protectionissa (tai esim. penetrointi) nousevat arvossaan paljon lineaarista voimakkaammin. Tätä ei aina ole pisteytyksessä hoksattu. Spirit damage on myös aika kunkkua ja toisinaan aika halvalla jaettua tehoonsa nähden.

Pidän kyllä ajatuksena siitä, ettei pelejä voiteta niin helposti "tapetaan kaikki ensin ja suoritetaan sitten" -periaatteella. Sen sijaan en pidä melko hyvän suorituksen automaattikimpoamisesta vatsalihaksista niin että voi todellakin ottaa torkut penkillä ilman pienintäkään pelkoa terveydestään. Joku satunnaiselementti blokkauksessa ja/tai merkityksellisen kriittisen mahdollisuus hyökkäyksessä auttaisi asiaa. Nyt näkee usein tilanteita, joissa ei yksinkertaisesti kannata tai tarvitse heittää noppaa alkuunkaan, vaikka puukko vielä pysyisi kädessä. Hiukkasen huono piirre pelissä, jonka henkenä kuitenkin pitäisi olla villi riemu ja riskillä heittäminen kymppiä toivoen.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Hammerheart

No melkein, mutta sillä erotuksella, että jos oli jo stunnissa aiemman aktivoinnin myötä ja saa uuden stunnin, niin ottaa pisteen vahinkoa. Ja critat stunnaa. Eli jossain mielessä vahinkoa voi tehdä "aina", joskin tosi, tosi hitaasti. Ja siis samaa mieltä kanssasi kaikesta tuokin korjaus huomioiden, koska ei se oikeasti käytännössä tilannetta juurikaan muuta.
Silveri

Toi on aihe, johon toivottavasti on mahdollisuus puuttua sääntömuutosten myötä. En kyllä oikein tiedä miten niitä saisi läpi, mutta noi Protection-efektit ovat kyllä vähän turhankin kovia.
Silveri

http://www.vesper-on.com/index.php?opti ... =5&lang=en

Strutsipoolosääntökonsepti! Koska se on pitkä yhdyssana!
Silveri

https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/002 ... 1412015714

"Toto, I've a feeling we're not in Kansas anymore."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”