Mä itse asiassa luulen että tähän yhteisöön ts. tälle forumille mahtuu hyvinkin tuollaisia threadeja. Ja väitänpä vielä, että noi nimenomaan vähentäis sitä kuppikuntaistumista. Jos lähtökohta on se että koko forumin laajuisesti kaikkialla todetaan että gamer-tyypeillä on tulkinta-, ja ilmaisuvastuu mahdollisten miskommunikaatioiden tapahtuessa, seuraus tästä on se että gamer-tyypit vetäytyy muualle, kun eivät koe että näkemyksiään arvostetaan. Ei mulla esimerkiksi ole fluffikkaampaan keskusteluun mitään tarjottavaa vaikka pelilliseen puoleen onkin.Rune kirjoitti:Mutta samat huomiot tein ite kuin mitä sie. Ja itseasiassa olenkin sitä mieltä että gamer-tyypillä on enemmän se vastuu. Tutummassa porukassa voi kirjoitella ja sanoa yleensä mitä mielensä tekee. Sikshän ne on. Internetissä ja mestoilla joissa kaikkien mielipiteet ei oo selvillä ja samalla viivalla on asia eri. Kuten nyt tässä ketjussa.Tää ei ole sitten taas sitä mitä itse kaipaisin yhteisöltä, ellei ETC-klikki halua eriyttää itseään muusta yhteisöstä. Jos näin on, niin ehkä vastuu todellakin on gamer-tyypeillä. Jos tämä on se ainoa keskustelun tyyli mihin klikki haluaa ottaa osaa niin... no.Jos gamer/ETC-porukan mielipiteitä haluaa kuulla, suosittelen että pistää threadiin tagin "gamer/non-fluff" ja sisältöön vähän provoa. Sit kaikki tietää millaista keskustelua threadissa voi olettaa.
Jos tilanne olisi esimerkiksi se että tuo esille että pelillisesti hyvä kompiton lista on groteski 2x stank + pari imbaa ja sangollinen overpoweredia, ja vastauksista löytyis kamaa "yököttävä lista, en ymmärrä kuka haluais tollasta pelata", niin mun primäärireaktio olis "pitäkää tunkkinne.". Vaikka olisin itsekin sitä mieltä että lista on hölmö (ja että tällasten vuoksi kompiton hammer on imo hieman hölmö konsepti, kiitos GW:n kädettömyyden), niin tekee epämiellyttäväksi tuoda tuota pelillistä aspektia esiin jos vastauksista puolet toitottaa sitä että "mut ei kaiken tarvi olla optimaalista". Tiedän ettei tarvi, so fucking what, miksi kommentoida asiaa jonka kaikki tietää?