DE aloitus

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Boreas

DE aloitus

Viesti Kirjoittaja Boreas »

Juuh eli katselin tuossa tietoja uudesta DE codexista ja kuulosti sen verran kivalta että päätin aloittaa ainakin 500pts listan. Codexia en vielä omista, joten varsinaista listaa en voi laskea, mutta ostoni tiedän joten voisiko joku kertoa saako seuraavista figuista kasaan järkevää 500pts listaa? Kuten aina, ei tarvita mitää instawin-buttonia turnauksiin, vain jotain mitä voipi pelailla casuaalisti kavereiden kanssa ja odottaa hyvää vääntöä.

Figulista:

Succubus
Archon
Venom
2x raider
20x kabalite warriors
10x wychs

Itse mietin että Warrut ottaa dark lancen ja hyppää raidereihin, kun taas succubus ottaa WWP:n ja deeppaa wychien kanssa vihun kuutoseen ja suorittaa sieltä ikäviä asioita. Archon ja venom ovat listalla tulevaa varten mutta voi ne toki kentällekin vaihtaa, oon kuullu että Venomilla lentävä archon on hyvä häiriö-yksikkö. Vai onko jotain muuta mitä voisi ottaa tilalle?
DeathWatch! Represent!! We are here to fetch recaf
Eduboy

Re: DE aloitus

Viesti Kirjoittaja Eduboy »

Tolla läjällä saa jo vajaan 700p ilman uppeja. Ei paljoa vaatis 750 pisteeseen lisätä.
Boreas

Ok, kiitos vastauksesta^^ Oletan että tuossa ei mitää kauheaa kuraa ole koska et maininnut että "Tuo yksikkö POIS". Tulevaa ajatellen, miten Reaverit pärjää? Oon kuulu niistä pikkasen murinaa.
Eduboy

Viesti Kirjoittaja Eduboy »

Boreas kirjoitti:Ok, kiitos vastauksesta^^ Oletan että tuossa ei mitää kauheaa kuraa ole koska et maininnut että "Tuo yksikkö POIS". Tulevaa ajatellen, miten Reaverit pärjää? Oon kuulu niistä pikkasen murinaa.
Internet taitaa sanoa että wychit on kusta mut onhan ne komeita figuja. Reavereiden kanssa sama juttu.
Vasara_

Viesti Kirjoittaja Vasara_ »

Wycheistä on hankala saada mitään tehoja irti, mutta Reaverit on kovia. (Omat pelit ja internet lähteenä)
katoppa tätä
Darkside

Viesti Kirjoittaja Darkside »

Wycheihin kohdistuva kritiikki on seurausta haywirekranaattien poistamisesta ja wych-aseiden nerffaamisesta. Näkisin silti että uudella power from pain systeemillä näillä voisi olla käyttöä viimeisten vuorojen villikorttina JOS ne siis saa pidettyä piilossa ja/tai hengissä sinne asti.
"Opinions are like assholes, everybody has one."
Boreas

Darkside kirjoitti:Wycheihin kohdistuva kritiikki on seurausta haywirekranaattien poistamisesta ja wych-aseiden nerffaamisesta.
Näin olen ymmärtänyt. Tokihan armor on sontaa mutta mikäli meleeseen pääsee niin 4+ invu on kiva ainakin paperilla. Eipä niistä kai silti muuhun ole kuin Succubuksen lihakilveksi. Siis ennen vuoroa 5-6

Reavereistä tuntuu moni nurisevan tosin rending HOW houkuttaa. Olikos uudessa codexissa vielä sitä vaihtoehtoa että reaverit vaan ajaa yli ja tekee hittiä näin?
Darkside

Ei kuulemma ole. Se oli valitettava menetys niiden osalta mutta ymmärsin ettei yksikköä silti pidetä mitenkään erityisen huonona. Jetbiket saa kuitenkin liikkua enemmän moni muu yksikkö pelissä ja silti ampua ja rynnäköidä. Asevalikoima heat lanceineen ja blastereineen tekee niistä hyödyllisen ajoneuvoja vastaan.

Wychet on vähän niin että kaikki niistä valittaa kun niillä ei voi enää pelata tank Huntereina, mikä siis fluffin kannalta oli alunperinkin aika kaukaa haettu ajatus ottaen huomioon että ovat gladiaattoreita. Muistaakseni rakentelit tätä listaa kaverien kanssa käytäviin rentohenkisiin peleihin joten sanoisin että pidä se yksi porukka niitä listassasi. Saatat vaikka yllättyä jos pelaat ne hyvään paikkaan...
Boreas

Joo, suunnitelma olis heittää Succubus sinne sekaan ja tosiaan WWP:tä käyttäen tipauttaa ne Vastustajan linjojen taakse ja sieltä rynniä iholle.
Darkside

Noni! Siinä tapauksessa älä kuuntele enää mitään "tuo on paskaa" -puheita vaan pelaa just sellasilla yksiköillä millä haluat ja mitkä on susta siistejä tai mitä ikinä. Silloin ollaan lähellä sitä mitä tämä peli pitäisi useammin ollakin. Meinaan, varsinkin täällä internetissä käytännössä yksiköiden kannattavuus mitataan lähestulkoon aina turnauskelpoisuusasteikolla.
Darius

Viesti Kirjoittaja Darius »

Ja kaikki mitä uusista codexeista sanotaan netissä voi ottaa hieman suolalla. Ihmiset tuppaavaat sanomaan henkilökohtaisia mielipiteitä, lukevat jonkun toisen arvostelun codexista, suhteuttavat sen siihen mitä vastaan itse pelaavat joka voi olla mariini armeija johon ostettiin viimeksi uusia figuja nelosedikassa tai sitten uunituore turnaus jyrä, ja tekevät mielipiteensä siitä. Kaveripeleissä hyvin harva asia on käyttökelvotonta, ja jopa turnauksissa melkein minkä tahansa yksikön saa kuitenkin kantamaan oman painonsa jos sitä osaa käyttää. Varsinkin täällä sotavasarassa monet pätevät siitä mikä on hyvää ja mikä ei turnauksissa, vaikkeivat niissä itse ikinä käy.

Käytä niitä figuja mitä itse haluat ja tee omat mielipiteesi, ja ota nillitykset netissä suuntaa antavina viittauksina : )

Ja itse alkuperäiseen kysymykseen vastaten, wychit kärsivät aika paljon uudessa codexissa, mutta reaverit ovat silti erittäin nopea ja halpa yksikkö, joka varsinkin caltropeilla sattuu. Joudut jinkkaamaan niillä melkein koko ajan jos haluat niiden pysyvän hengissä, joten ainakin paikallinen DE pelaaja täällä on alkanut viedä niitä takakentän assaultteihin, ja jättänyt heat lancet sikseen.
Bep.
Boreas

Noniih, nyt alkaa tuleva armeija olla ostoskorissa. Eli kiitokset kaikille ideoista ja asiallisella aseenteella annetuista mielipiteistä. Jos jollakulla nyt on viel jotain kuolemattoman nerokasta lisättävää niin sopii lisätä, mutta muuten tätä voi pitää vastattuna.
Strangelove

Viesti Kirjoittaja Strangelove »

Jos jotain mielenkiintoista halajat listaan niin suosittelen lämpimästi Haemonculus Covens kirjasta Dark Artisan formaatiota

Unit sisältää talosin, cronosin ja haemonculuksen ja on ihan uskomattoman kestävä unit 3+ ja 4+ FnP saveilla. Olen tykännyt ja helppo tapa nostaa armeijan pisteitä! (Toimii loistavasti 3x flameriä + WWP)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”