Katsotaan jos saisi taas jotain uusia Mutantteja maaleihin niin pääsisi hiomaan uutta turnaus listaa.Hammerheart kirjoitti:Minä jaTony_Peter ollaan menossa Edeneilemään tiistaina Poroon - Norjanpaavikin lupasi ottaa napit mukaan, mutta pelaa ensiksi Malifauxia. Mukaan vaan!
Pääkaupunkiseudun Eden
- NorjanPaavi
Re: Pääkaupunkiseudun Eden
-
varhaisdementia
Heipä hei kaikki iloiset edenistit!
Tässä poroillan jälkeen tuli puhetta, että voisi oikeasti järjestää vihdoin sen talvisen postapokalyptisen miniturnauksen. Halukkaita osallistujia laskettiin alustavasti ainakin kuusi ja enemmänkin saattaa ilmaantua kun täällä huutelee. Koska olisi mahdollisimman kivaa, että moni pääsee osallistumaan, ajateltiin ottaa pieni huutoäänestys. Eli kuinka monelle kävisi yhden päivän - noin kolmen tai neljän pelin turnaus sunnuntaina vaihtoehtoisesti 18. tai 25. päivä tammikuuta? Paikkana olisi mitä todennäköisimmin Sörkan happi (Myyrältä tai Mocalta vielä vahvistus tälle). Laittakaa tähän viestiin, jos jompi kumpi päivä ei ehdottomasti käy. Lisäksi tietysti yleistä fiilistelyä - voidaan muuten hyvällä tsägällä saada jopa palkintojaki!
Olen ymmärtänyt, että mukana olisivat ainakin seuraavat henkilöt (päivitän listaa vielä osallistujien ja päivien mukaan):
Varhaisdementia
HammerHeart
NorjanPaavi
Fiend_
P.S. Joku talvinen, mutta ydinsodanjäätävä kuva olis kiva.
Tässä poroillan jälkeen tuli puhetta, että voisi oikeasti järjestää vihdoin sen talvisen postapokalyptisen miniturnauksen. Halukkaita osallistujia laskettiin alustavasti ainakin kuusi ja enemmänkin saattaa ilmaantua kun täällä huutelee. Koska olisi mahdollisimman kivaa, että moni pääsee osallistumaan, ajateltiin ottaa pieni huutoäänestys. Eli kuinka monelle kävisi yhden päivän - noin kolmen tai neljän pelin turnaus sunnuntaina vaihtoehtoisesti 18. tai 25. päivä tammikuuta? Paikkana olisi mitä todennäköisimmin Sörkan happi (Myyrältä tai Mocalta vielä vahvistus tälle). Laittakaa tähän viestiin, jos jompi kumpi päivä ei ehdottomasti käy. Lisäksi tietysti yleistä fiilistelyä - voidaan muuten hyvällä tsägällä saada jopa palkintojaki!
Olen ymmärtänyt, että mukana olisivat ainakin seuraavat henkilöt (päivitän listaa vielä osallistujien ja päivien mukaan):
Varhaisdementia
HammerHeart
NorjanPaavi
Fiend_
P.S. Joku talvinen, mutta ydinsodanjäätävä kuva olis kiva.
Jos meinasitte ehtiä pelaamaan sunnuntaina klo 12-21 välissä, niin ehdottomasti voi tulla Happeen. Jos luulette, että tarvitsette pitemmän aikaa, niin pitää selvittää miten se hoidetaan, mutta luultavasti onnistuu sekin.
- NorjanPaavi
Ehdottomasti mukana. 18.1 Vaikuttas paremmalta, mutta eiköhän tuo 25.1 onnistu jos laittaa anomuksen jo nyt vetämään.

Onko fixed faction vai fixed list turnaus tulossa? Tiedän jos pitää alkaa jo jotain uutta maalaamaan/tilaamaan. :D
Something something Dangerzone!
-
varhaisdementia
Eiks fixed faction vähän kuulosta siltä, että rahalla saa ja hevosella pääsee. Lisäksi uudet faktiot vois olla vähän liian eriarvoisessa asemassa. Tosin, joku lievä vaihtopenkki vois käydä mulle... Mitä mieltä ootte? Vai meneeks hankalaks?Onko fixed faction vai fixed list turnaus tulossa?
Eiks fixed list oo yleinen käytäntö suuressa maailmassa?
-
varhaisdementia
On, mut me ollaan Suomessa ja voidaan rokata vaikka takaperin - jos meitä huvittaa.Morze kirjoitti:Eiks fixed list oo yleinen käytäntö suuressa maailmassa?
- NorjanPaavi
Mä kannatan paristakin syystä Fixed listaa muotoa.varhaisdementia kirjoitti:Eiks fixed faction vähän kuulosta siltä, että rahalla saa ja hevosella pääsee. Lisäksi uudet faktiot vois olla vähän liian eriarvoisessa asemassa. Tosin, joku lievä vaihtopenkki vois käydä mulle... Mitä mieltä ootte? Vai meneeks hankalaks?Onko fixed faction vai fixed list turnaus tulossa?
- Edenissä yksi elementti kuitenkin on sen listan tasapainottaminen useampaa vastustajaa vastaan. Sekä sen valossa sillä yhdellä listalla ja olemassa olevilla tehtävillä (joita voi pelata vain kerran) yrittää valita se helpoin tehtävä sitä pahinta vastustajaa vastaan.
- Osa Factiosta on vain aika kovassa etulyönti asemassa toisia vastaan. Vielä jos figu poolista (esim HammerHeartin tapauksessa) löytyy kaikki yksiköt, niin tästä saa melkoisen edun vielä, kun voi vielä ennestää valita sopivammat. Näkisin että Fixed list hieman tasoittaa tätä, kun joutuu laskee myös listaa useampaa vastustajaa silmällä pitäen.
- Pelaajien Figu poolit ovat hyvin eri kokoisia. Kuten edellä mainittiin niin tämä tuo edun sille jolla on varaa valita. Mikä taas näkyy mahdollisuudessa optimoida listaa aina vastusja kohtaisesti.
- Se että mä en osaa tehä listoja tai saati sitten pelata. Eli mä tarviin edes yhden teko syyn että miks olin taas jumbona. Eli se mun lista ei vaan toiminu. :P
Toki toisaalta vaihtopenkki on Edenin kokosessa pelissa aika vaikee määritelmä, kun pisteitä on vain 100. Esim 25 pisteen vaihtopenkki on vain liian snadi. Sitten taas 50< on jo puolet joukoista, joka taas mahdollistaa taas osalle melkein kaikki avoimiksi. Eli tämäkin on jotenkin hassu. Toki mielummin tämä kuin täysin avoin lista.
- Toki sitten variantteja voi olla että ns. johtaja tulee olla sama joka pelissä. Tästä seuraa taas että joissain tapauksissa vaihtoja ei kannata tehdä, kun kyseinen leader sopii vain tiettyyn joukkioon. Tai sitten että vain puolet figujen määrästä (ei pisteistä) saa vaihtaa per peli.
-Toki olis aika HC että kuollutta figua ei saa peluuttaa seuraavassa pelissä.
Sitten taas osaltaan täysin avoin lista, mutta fixed faction olis sikäli kiva niin sais kokeilla mitä jännimpiä variantteja ja tarpeen tullen meta-pelata ihan huolella jokaista vastustajaa vastaan erikseen. Tässä saisi ne kaikki figut tarvittaessa kentälle. Niitä kun tulee kaikkia harvoin peluutettua ja koko turnaus ei kaatuisi siihen yhteen listaan. Toisaalta ehkä tää olisi se mitä mun just tuli harjoitella? En osaa sanoo, mutta meta pelaaminen on aina ollut oma heikko lenkkini toki siinä tehtävien lukemisessakin on aika paljon parannettavaa.
Tossa oli jotain ajatuksia.
-
varhaisdementia
Mä en tiedä, miks tää ajatus erityisesti kiihottaa mua. Etenkin kun on kyse post-apokalyptisesta pelistä... Ei mikään slow grow - vaan fast die -turnaus :P-Toki olis aika HC että kuollutta figua ei saa peluuttaa seuraavassa pelissä.
Ja siis kuten ehkä liian kryptisellä ilmaisulla hevosista yritinkin ilmaista, on se 100pts fixed kuitenkin reiluimmasta päästä. Juuri myös kaikista edellämainituista syistä. Joskus tietysti ois hauska vähän leikkiä - ja katsoa mitä tulee. Toisaalta näitä turneita on niin vähän, että varmaan parempi juuri painottaa reiluutta osallistujille.
- Hammerheart
Komppaan paavia, että listan vapaasti räätälöimällä pelin Mission-systeemi menee omituiseksi.
Komppaan myös VD:tä, että fixed faction turnaus, jossa kuollutta modelia ei saa enää listaansa ottaa kutkuttaa kovasti =D
Komppaan myös VD:tä, että fixed faction turnaus, jossa kuollutta modelia ei saa enää listaansa ottaa kutkuttaa kovasti =D
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
DIE FAST LEAGUE! :D
Hitto toi kuulostaisi mageelta mut mun tuurilla mä pelaan vikan pelin sit jollain yhdellä modelilla. :D
Hitto toi kuulostaisi mageelta mut mun tuurilla mä pelaan vikan pelin sit jollain yhdellä modelilla. :D
Something something Dangerzone!
-
Spongebob-Väyrynen
Turnaushommat kiinnostaa, mulle käy varmaan mikä päivä vaan.
Half-bread kirjoitti:Nyt sitten suosittelen sinua pysymään hiljaa kun aikuiset puhuvat.
-
varhaisdementia
Kyllä tästä tosiaan turnaus näyttää syntyvän. Vielä ku sais pelkkiä lumisia talvikenttiä niin aa-vot sano venäläinen!
- Tony_Peter
Mukana turneessa. Kummatkin päivät käy tällä hetkellä.
Kinostelisko kettään pelata tiistaina mua vastaan Edeniä Porossa? Pääsisin paikalle about 16:20.
Kinostelisko kettään pelata tiistaina mua vastaan Edeniä Porossa? Pääsisin paikalle about 16:20.
-
varhaisdementia
Mul on ton HH:n kaa Mfauxia, mutta ens viikolla ois kiva ottaa vähän Edeniä.Tony_Peter kirjoitti:Kinostelisko kettään pelata tiistaina mua vastaan Edeniä Porossa? Pääsisin paikalle about 16:20.
Kai sitä sitten vois vaihteeksi Edeniäkin pelata...
- Tony_Peter
VH voin pelata ens viikolla sua vastaan mielelläni.Mul on ton HH:n kaa Mfauxia, mutta ens viikolla ois kiva ottaa vähän Edeniä.
No mä otin varmuudeksi Eden namiskat mukaan ja olen asiakkaalla käymässä Pasilassa neljään asti. Eli jos sulle natsaa pelit siinä vähän neljän jälkeen, niin se olisi vallan mainiota.Kai sitä sitten vois vaihteeksi Edeniäkin pelata...