Sammalkodon Rajavartijat

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Phaeoron

Sammalkodon Rajavartijat

Viesti Kirjoittaja Phaeoron »

Terve Teille, Arvon Vieraiija!

Lie kukaan kaivannut pahaisen harrastelijan FaBa-projektia tähän nelkkarin syömään FanBaseen, mutta figupelaaminen on kivaa ja laser-pyssyt ei niin kovin, joten koetan onneani.

Wood Elffit on tuulella käyvä sesonkimuoti-porukka, mutta kiitän onneani että ovat kääntymässä alatuuleen, koska massateiniys ei pue minua. Kuitenkin aloin fanittaa niitä, kun olivat vanhimpia army bookeja (joojoo, "I liked them BEFORE they were cool <insert hipster glasses here>" ja silleen, mutta heikko itsetuntoni vaatii minua mainitsemaan asiasta). Noin, olkaatte altistetut oikuilleni, jotta voisitte totisesti nähdä projektini herkän sisimmän, joka on pohjaltaan luova, ei suinkaan tuhoava.

Tämä lanka tulee olemaan täynnänsä kaikenkarvaista itse vääntämääni (huom.: ei juurikaan luomaani; tähän paneudutaan vielä) fluffia, ja jos strategisesti löyhä-sisältöinen hengentuote ei nappaa, skippaa tämä kokonaisuudessaan, koska mulle se on SE juttu. Mää meen niin, että ensin on idea valtakunnasta porukkaa, ja sitte idea armeijasta sille porukalle, ja sitte katotaan miten minkäki systeemin säännöt istuu siihen ideaan. Ja loppujen lopuksi systeemin säännöt antaaki lisää mun alkuperäiseen ideaan. Ja ikävästi alotan tän langan vaiheessa, jossa oon älynny tämän jo, ja skippaan monta vaihetta siinä luovassa prosessissa, joka tuotti Sammalkodon rajavartijoineen. Mutta, se on Teidän, arvon lukijat, etu, sillä minun ajatuksenjuoksu on kuiva uoma, jonka tomuun hukkuu.

Elikkäs, mulla on valmiina yhtä sun toista, mitä alan tiputella tähän kuvina ja kuvauksina, jos porukkaa vaikuttaa kiinnostavan, ja jos ei, luonnollisen poistuman kautta tämä kirjottelu jää kaikilta huomiotta eikä minun tarvi vaivautua.

Mutta tässä vaiheessa: Lempilapseni, kaverit, joiden takia WElf on mulle SE rotu: WAYWATCHERS!
http://thefingers.deviantart.com/art/On ... -498269937
(anteeksi, tässä sivustossa on PIENET koot kuvafiluille)

Lepinkäiset, kuten heidät tässä maankolkassa tunnetaan, ovat jääkäreitä ja sotureita vailla vertaa. Uskomaton tarkk'ampujan taito yhdistettynä jäljittäjän ja metsästäjän kykyihin tekevät näistä korpisotureista pelättyjä kaikkialla salohaltiain maiden rajoilla. Nimi "Lepinkäinen" tulee julmasta tavasta seivästää vihollisen rajan ylittävät tiedustelijat seipäisiin julmana varoituksena tovereilleen pysyä rajan oikealla puolella. Nämä Mannunvartijat taitavat näkymättömänä pysymisen salat ilman magiaa, ja usein vihollistensa ainoa varoitus on ensimmäisen nuolen sulat toverinsa kurkussa.

Kommentteja, erityisesti rakentavia, arvostetaan. Jatkoa seuraa, jos kiinnostusta riittää.

-Phaeoron

2.2.2015 - Lisää valmista settiä, kun kamera on telakalla

Tämän päivän epistola: Puuhiset.
http://thefingers.deviantart.com/art/Dr ... -442249662

Sammalkodon kosteat korvet kätkevät sisäänsä voimia, jotka vaanivat tiheiköissä kauan ennen kuin kukaan oli kuullutkaan selkärankaisista. Keijukansasta ei kukaan tiedä paljoa, mutta sen verran metsähaltiat ymmärtävät, että vihastuessaan ne repivät maahan kaiken tieltään. Rauhallisina aikoina metsähiset leijailevat aineen ulottuvuuden rajamailla tanssien puoliksi näkyvinä virvatulina pitkin ikikorpia, mutta kun vaara uhkaa niiden muinaista kotia, ne kokoavat itselleen muodon sitkaista pajuista ja katajista, ja raastavat puiden juurten kiveä syövällä voimalla kaiken lihallisen, minkä ympärille koukeroiset kyntensä saavat.

Nämä kaverit oli ekat figut, jotka sain joukkueena maaleihin (12kpl), ja tykkään oikeastaan edelleen tästä synkeästä syksyisestä teemasta, joka näihin jäi. Tummanruskea pohja (beasty-black), beasty drybrush, päähän ja kynsiin vähä kalpeanharmaata drybrushia, ja yksityiskohtiin joko keltasta, oranssia tai punasta lehvää. Otan parempia kuvia tosiaan kuhan saan toimivan kameran, ja lähitulevaisuudessa voi jopa häämöttää hankintapuolella kaikkien puuhisten äiti... Mutta tällä erää jätän tämän tähän. -Phaeoron

11.3.2015 - Uunituore paintjob
http://thefingers.deviantart.com/art/Sa ... -519278235

Saronnin Huone, joka on hallinnut Sammalkodon kosteita korpimaita sukupolvien ajan, on harvoin tuottanut yhtä ainutlaatuisen vesan kuin nykyisen Metsäinvartijan, Valtias Sarthaengil Kostonlehdon, toiseksi nuorin poika. Sargael ei oikeastaan koskaan ollut oikea lapsi. Hän oli hyvin nuorelta iältä vetäytyvä ja lähes mykkä, mutta ne harvat kerrat kun hän puhui, osoittivat selvästi partaveitsen terävän älyn, sekä piinallisen tarkkasilmäisyyden kanssahaltioiden luonnevikojen suhteen. Ainoat kerrat, kun nuori Sargael osoitti selvästi tunteita, oli kun hän yösydännä hoiperteli kauhusta väristen äitinsä helmoihin karmeiden painajaisten jälkeen. Pian huomattiin, että pojan painajaisilla oli tapana käydä toteen, eikä mennyt kauaakaan kun paikalliset Lumonpunojat, Norsunluuhalavan Sukukunta, huomasivat nuorukaisen kyvyt ja veivät tämän mukanaan koulutettavaksi Loitsunlaulajaksi. Palatessaan vuosia myöhemmin, Sargael oli edelleen hiljainen ja sosiaalisesti kömpelö, mutta hallitsi uninäkynsä ja oli kehittynyt mahtavaksi druidiksi.

Yks lempinapeistani WElf-valikoimassa, ja viimeinki maaleissa! Koitin hakea pistevalaistustekniikalla vaikutelmaa, että tuo vasen kämmen hohtaa, mutta koitos oli taitotasoni ulkopuolella ja lopputulos on varsin huomaamaton. Pöydällä nappula näyttää silti kivalta. Sivuhuomautuksena, Saronnin huone on nepotistinen aatelissuku, jolla on yksityisarmeija ja jonka vastuulla on vahtia maitaan Kruunun puolesta tunkeilijoiden varalta Game of Thrones-tyyliin. Kaikki komentajat on mun Glade Lord-kenraalin jälkeläisiä.

16.3.2015 Konversio-päivä!
Oon aina ihaillu itte rakenneltuja nappeja, ja nyt väkersin pari itsekin, joita täytyy päästä näyttämään.
http://thefingers.deviantart.com/art/Fa ... -520585010
Sain serkkupojalta aikanaan WElf-battalionin kaupanpäällisinä avokätisesti tämän ajansyömän treeman-napin, jolle viimein hetken mielijohteesta keksin käyttöä. Vähä dryad bitsejä ja 50x50mm base ja voila - hirviömäinen, kakspäinen, 4n normidryadin tilan vievä unitfilleri!

http://thefingers.deviantart.com/art/Sa ... -520585865
Valtias Sarthaengil Kostonlehto, kenraali, Glade Lord on Stag. Vielä puuttuu jousi ja nuolet, joita suunnittelin peuran kylkeen (Mierce Miniaturesin Great Hart). Itte nappi on Aralothin yläruumis liimattuna bretonnialaisen pegasus knightin jalkoihin ja keihäs vipattuna kädestä toiseen (haukka löytänee kodin toisesta napista). Kilven alla käsi on Sister of the Thornilta (samoin ku Sargaelilla, mun spellweaverilla yllä), ja yhenlainen Glade Guardin jousi on korvamerkittynä nuoliviinen kylkeen, jahka saan sellasen hankituksi. Meinasi käyä köpelösti kynttilällä Aralothin viittaa lämmittäessä, ku oli pakko taittaa sitä että mahtuis poron perseen yli, mutta selvittiin vain pienillä ja varsin huomaamattomilla vahingoilla.

http://thefingers.deviantart.com/art/Co ... -520585459
Yhteiskuva <3

19.3.2915 - Treefoot
http://thefingers.deviantart.com/art/Treefoot-521179141
Kun niiden koti on uhattuna, asettuvat puunhenget kuolleisiin rankoihin asumaan, muokaten ne mieleisikseen kehoiksi. Ei tarkkaan tiedetä, kuinka niin on voinut käydä, mutta kerran useampi henki yhdisti voimansa asettuen samaan runkoon, ja niiden koko olemus sulautui yhteen muodostaen kokonaan uuden tietoisuuden. Haltioiden nimi tuolle olennolle on Ghynathra, "puujalka", ja kun metsää kutsuu puuhiset sotaan, Ghynathra marssii sisartensa kanssa etulinjassa.

Vähä maalia mun mutanttidryadille, vielä pitäis basea vähä hinkata. Jotain kiviä ja oksia ja keiju tai pari. Tätä oli jotenki tosi hankala maalata istumaan dryadien sekaan, tuo metallinen pinta on niin erilainen, mutta yllättävän iso ero tuli ku heitin tummanruskean washin nuihin harmaisiin kaarnaosiin. Vie mukavasti 4n dryadin alan, tosta nyt ku vielä bitzeistä rakentelen pari "sikiödryadia" gor-baseille niin on kivasti 6x3 yksikkö.
Viimeksi muokannut Phaeoron, To 19.03.2015 18:16. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
santso

Re: Sammalkodon Rajavartijat

Viesti Kirjoittaja santso »

ehdotan neutraalin väristä taustaa kuville :) toi punanen heijastuu ja vääristää värejä ''jonkin'' verran(valkoinen/harmaa ehkä ne parhaat vaihtoehdot), mut näyttää siistiltä ja maalit on paikoillaan, siitä vain jatkamaan
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
Yazkamaniac

Viesti Kirjoittaja Yazkamaniac »

Maalaustyössä näkyy kehitystä tuntuvin ja näkyvin astein projektien edetessä, etenkin Treefootissa on hienosti koko värien kirjo Dryad-unitista ja siinä korostuu syksyn värien hieno kontrasti tummaan puuhun!

Lisäksi annan isot pisteet fluffitelluille saatesanoille!
Vinkkinä heitän kuitenkin, jotta näin hieno thread löytäisi päivitetysti lisää yleisöä, kannattaisi uusi päivitys kirjata aina "vastausviestiin". Näin aihe pomppaa aina gallerian kärkeen siksi aikaa kunnes joku muu päivittää omaansa. ;)

Keep up the awesome work fellar, pysykööt kynäsi ja pensselisi terävinä!
Sometimes you're the statue,
sometimes you're the pidgeon.
-Bruce Dickinson-
Phaeoron

31.3.2015 - Will-O-The-Wisp is evolving!
Perjantai-yö rakentelua serkkupojan seurassa tuotti lisää custom-dryadi-hirvityksiä. Näitten ja Treefootin avulla sain paisutettua dryadi-yksikön maksimimitaksi 18 napin alan, toisin sanoen 6x3-blokin. Oksakasat päineen kaikkineen on ylijäämä-bitsejä dryadiboksista, hankin vaan 25mm-baset niille.

http://thefingers.deviantart.com/art/En ... 1427828671
Samalkodon korvilla aineettomina vaeltavat virvatulet ottavat ruumiin itselleen kuolleista oksista ja okaista vihan syttyessä niiden sisimmässä. Joskus henget käyvät niin malttamattomina tunkeilijoiden kimppuun, ettei niiden muodosta voi kuin vasta aavistaa kasvoja ja kynnellisiä raajoja, sillä puunhengen tappavan sulava ulkomuoto ei synny yhdessä yössä. Nämä kammottavalla tavalla natisevat ja valittavat puuhisten vastasyntyneet ovat kuitenkin sisimmässään iättömän vanhoja, ja lähes yhtä tappavia kuin vuosikaudet rankohaarniskoissaan asustaneet sisarensa.
Phaeoron

18.4.2015 - Metsän Äiti
Muinainen kuin Sammalkodon metsä itse, Aqanthammu on partioinut korpimaitaan tunkeilijoiden varalta verkkaisen iäisyyden. Haltiat uskovat kaikkien metsän keijujen olevan hänen jälkeläisiään, huomattavimpina pahansuovat Puuhiset jotka parveilevat natisten hänen jalkojensa juuressa, mutta aineettomammatkin henkiolennot parveilevat mielellään valtavan entin oksistoissa. Sitkeät kaarnasuomut ja hirmuiset, puuntaimen kokoiset kynnet ovat koituneet lukemattomien ulkopuolisten kohtaloksi.

http://thefingers.deviantart.com/art/Th ... 1429366108

Treeman, jee! Onnistu musta tosi mukavasti, oikealla olevassa WIP-kuvassa näkyy pohjalle jääneet ruskeat: black primer - beasty-black-black-mix basecoat - beasty-black eka highlight - beast final highlight. Sitte valmiissa tuotteessa stonewall grey drybrush kaarnaosiin ja beasty-black wash, lopuksi detaljit. Ne rumat lonkerot oli vaan hylättävä, yäk, vaikka strangleroots onki listalla. Dryadibitsit tuli taas kysyntään yksityiskohdissa, ja jalkojen juuressa pari sikiödryadia skaalaa antamassa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”