Kokemuksia 15 mm valmistajista?

"Peli perustuu tositapahtumiin." Kaikki ns. oikeasta elämästä aiheensa ammentavat pelit maailmamme historiasta.
Silveri

Kokemuksia 15 mm valmistajista?

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Olen tässä mutustellut ajatusta 15 mm armeijan aloittamisesta (ajankohtaisesti kuolaan 1600-1700 -luvun vaihdetta ja Khurasan miniaturesin valikoimia). 15/18 mm puolelta figuja itseltä löytyy lähinnä All Quiet on the Martian Frontiin, joka ei sinänsä tälle alueelle kuulu, mutta sitä kautta skaala on tuttu ja yllättävän kivoilta ne tuntuvat. 20-28 mm historiallisia löytyy enemmän, mutta niissä tuntuu, että pöytätila loppuu kesken "perusfabakytkoo"-kokoisella 120 cm x 180 cm pöydällä, joka vielä mahtuu ruokapöydälle.

Madaxemanin sivustolta löytyy hieno tiivistelmäluettelo eri valmistajista aikakausittain eriteltynä, mutta mikä on teidän oma henk.koht. kokemus eri valmistajista, heidän tuotteidensa laadusta, hinnasta ja palvelusta?

Khurasan miniatures ainakin vastasi yhteen sähköpostikyselyyni 10 min sisään.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Julfdi

Re: Kokemuksia 15 mm valmistajista?

Viesti Kirjoittaja Julfdi »

Alla eri valmistajia, mitä niiltä olen tilaillut ja kokemuksia siltä pohjalta.

Khurasan
- 30 vuotisen sodan ukkoja - ovat melko isoja. Nätit skulptit.

Museum miniatures (UK)
- keskiaikaa ja knehtejä. Hoikkia, ehkä aavistuksen korkeampia kuin moni muu.

Black hat (UK)
Italian sotiaen 15 millisiä - aika tanakoita ukkoja, huokeahkoja. Ihan ok palvelu, yhden miehen show, mutta kommunikoi kohtuullisesti toimitusajoista.

Mirliton (Italia)
Sveitsiläisiä piikkimiehiä ja condottiererangen ratsuväkeä + piikkimiehiä. Siroja ja nättejä - kontrasti black hatin kavereihin aika suuri. Nettikauppa joskus tökkinyt.

Legio Heroica (Italia)
Ristiretkeläisiä ja
1600-luvun lopun puolalaisia (ovat laajentaneet myös saman ajan itävaltalaisiin.)
Keskikokoiset skulptit. Mukavasti yksityiskohtia.
Toimiva palvelu, vähän oudot kynnykset postitusluokkien välillä.

Essex miniatures (UK)
italialaista piikkimiestä, miekkamiestä yms. OK skulptit, hoikempaa kuin Black hat, tanakampaa kuin mirliton tai museum miniatures. Ehkä aavistuksen tylsää.

QR miniatures (puola)
Hyvää 1600-luvun alkua, erityisesti Itä-Eurooppaa. Kommunikaatio välillä tökki.

Wargamer (Puola)
1600-luvun puoliväliä, Itä-Eurooppaa. Kickstarterit ruuhkauttaneet. Skulptit melko siroja, jotain ärsyttäviä valu/yksityiskohtavikoja . Vastapainona eloisia ja paljon yksityiskohtia. (En ole tilannut suoraan muuten kuin Kickstarterin osana.)
harkkari

Re: Kokemuksia 15 mm valmistajista?

Viesti Kirjoittaja harkkari »

Khurasanilta olen tilailllut viikinkejä ja muuta pientä, ollut kyllä toimiva. Postituksen hinnat tosin jossain vaiheessa pompsahtivat ja dollarin kurssin koveneminen suhteessa euroon on vähentänyt tilausintoa. Figut on kyllä tosi komeita joskin vähän isohkoja.

Corvus belli myös ollu minusta todella hyvä, mutta ovatko ne mahtaneet lopettaa nämä ja keskittyvät vain Infinityyn? Enkä kyllä muista valikoimastakaan, että mitä niillä oli. Itse ostellut lähinnä jotain 100 vuoden sodan ukkoja ja kelttejä.
Kalat meni kotio...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Historialliset miniatyyripelit”